Xboxlife forum

Varierende service i Gamestop

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Varierende service i Gamestop

Indlægaf Meistar » 24. feb 2012 17:05

Hej alle.

Jeg har været en flittig kunde hos Gamestop i mange år. Jeg har benyttet mig af deres forskellige butikker, og den butik der bla. lokaliserer sig i Høje Tåstrup har altid ydet en høj service.

Dette er desværre ikke tilfældet med alle butikker.
Jeg er udemærket klar over at folk er forskellige, og fordi jeg går ind i Gamestop høje tåstrup skal jeg ikke forvente det helt samme fra en Gamestop et helt tredje sted.

Men nu har jeg et hav af gange været inde i Gamestop i Amager Centret, og jeg synes ærlig talt at deres service er bundlav.
Altid ser jeg en medarbejder i sit eget afslappende tøj, dasende bag disken. Jeg har selv stået i butik, og at have sin 'arbejdsuniform' på var et krav, navnligt fordi at det virker mere professionelt, men det hjælper også til at finde en medarbejder, skulle de nu gå rundt i butikken.

Som regel, hvis de er flere på arbejde, så står de bag disken og snakker. Jeg oplevede en dag at jeg måtte stå foran disken, vente på at de var færdige med deres personlige samtale, for så at kunne købe et spil hvor han inden jeg havde betalt nærmest havde smidt mig ud af butikken.

I dag ringer jeg så til dem fordi jeg skal have mig en Vita og har valgt, til trods for dårlig service flere gange, at købe den der. Jeg har MW3 i hardened edition jeg gerne vil sælge for at kunne få råd og spørger så hvad jeg kan få for det.
Jeg er klar over at det åbenbart for nogle butikker er meget anstrengende at søge efter i systemet, det er dog sjælendt jeg gør det, og jeg har fuld respekt for at man ikke gider at tjekke op på en masse spil hvis en ung knægt ringer og vil rydde ud i sin spilsamling.
Han svarer at jeg skal komme ned med spillet. Jeg spørger om han ikke vil tjekke det i systemet, hvortil han svarer at priserne er dagsændrede. Jeg svarer så igen med at jeg ville komme ned med det i dag alligevel. Han puster som om han skal igang med at løfte et bjerg, og tjekker så. Jeg fortæller ham at det er en hardened edition af MW3. Han svarer "Du får det samme som for normalen" . Jeg undrer mig og spørger om det er rigtigt, hvortil han svarer at det eneste man køber hardened for er for koderne. Jeg er til dels enig, men siger til ham at for nogle er det også fedt med en stor pakke, steelbook og den lille "dagbog", hvor han så svarer "Aargj .. nej".
Jeg ender med at sige "Det er ligemeget, tak for hjælpen"
Et flabet svar fra medarbejderen "Nå, hav en utrolig god dag"

Jeg ved ikke lige hvor oplæringen er gået galt henne, men det er i hvert fald sidste gang jeg benytter mig af Gamestop i Amagercentret.

Er der andre der har oplevet noget lignende i lige denne butik her, eller andre Gamestop?
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf Donfranke » 24. feb 2012 17:28

Service er meget forskellig. Butik fra butik. Dog er service også forskellig, af hvad kunden oplever, så hvad nogen oplever som god og afslappet atmosfære, ser du som skidt og sløser. Folk er forskellige og kunderne er forskellige. Kunderne der kommer i amagerbutikker, er MEGET forskellige fra kunderne i fx. City 2. Ta´ blot en tur på Christians havn i forhold til en tur, ned af Taarstrup hovedgade, så vil du se en kæmpe forskel.
Gutter i GS i amager, er nogle af de mest erfarende folk i hele Game Stop kæden. Hvad angår dit opkald om priser, så er det korrekt, at det er dagspriser. Så når de oplyser en pris, hvor du siger du kommer senere på dagen, er der erfaringer, at folk venter til dagen efter, for da at få en mindre pris, fordi prisen er sænket siden sidste henvendelse. Der vil man så stå, med en utilfreds kunde.
Mht. dit hardened edt. Så behold da den lille dagbog m.m. og kun giv spil og vejl. med. Ellers sælg det på dba.dk, hvor folk gerne vil give mere for de ting.

Så...Selvom City2 er ynglings butikken, vil nogle have dårlige oplevelser derfra, imens andre ikke vil gå andre steder, end i Amagercentret.
Donfranke
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf Meistar » 24. feb 2012 17:40

Jeg kan forstå at du handler i Gamestop i Amager eller selv arbejder der, fair nok at du har gode oplevelser.

Mit problem er at hvad jeg ser som almen service med 'kunden-først-mentalitet', er helt fejlet her.
Når man står ved disken for at købe at spil, så stopper man øjeblikkelig personlig samtale og så er det her kunden skal gå derfra med en god oplevelse. Det har jeg ikke til dags dato oplevet i Amager's Gamestop.

Nu siger du folk og kunder er forskellige, fuldstændig korrekt, men for mit vedkommende regner jeg stadig stærkt med at om man arbejder i Gamestop City2, Gamestop Amager, Gamestop Lolland eller hvad dælen, så sætter man kunden først, og ikke nonsens snak bag disken. Som kunde betaler man trods alt medarbejdernes løn.

Nu slår du ret hårdt ned på hensyn til det med min hardened edition, og for MIT vedkommende kan jeg godt lide at få en lille bog med, artbook eller hvad det nu er. Her er du tydeligvis enig med Gamestop medarbejderen. Jeg mener bare ikke at det er op til ham at afgøre hvorfor man køber en speciel edition af et spil, lad det være kode eller artbook.

Ja jeg kunne beholde min 'lille dagbog', men nu var jeg interesseret i at sælge hele pakken, derfor mener jeg ikke at han skal begynde at "diskutere" med mig om hvor vidt grunden til man køber en hardened er for koden eller det ekstra gejl der følger med i form af steelbook osv.

Jeg har ringet til andre Gamestop butikker og kunne få af vide priserne på spil jeg ville indbytte. Så kan det godt være du siger at medarbejderen i Gamestop siger at priserne er dagsændrende og ikke vil tjekke det op fordi deres erfaring åbenbart er at kunder kommer dagen efter og bliver utilfredse, men andre Gamestop butikker har ikke haft et problem med at sige "Du får 350 kr, men det er kun hvis du kommer ned med det i dag".

Jeg mener ikke at de gutter der stå i GS på Amager er de mest erfarende folk i hele Gamestop kæden, og min tanke går på at du er en af medarbejderne der priser sig selv/sin egen butik alt for højt.

Hvis de var så erfarne ville jeg ikke havde oplevet dårlig service flere gange. Jeg er ikke sur mand der bare oplever en hver handling de foretager sig som dårlig service, jeg er nemlig meget open-minded fordi jeg selv har stået i butik i flere år, og ved hvad jeg bør og kan forvente af medarbejdere og deres service. Den er bare manglende i Gamestop i Amagercentret.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf Donfranke » 24. feb 2012 17:58

Sikke mange forskellige emner om samme butik og nej, jeg arbejder ikke i butikken. Nu har du valgt at poste det her indlæg og derved har du også ønsket svar. Du kan ikke forvente, alle vil være enige.
Mht. de priser du har fået på kr. 350,- er det GS most wanted spil. De står endda også ind imellem på hjemmesiden. Så der er der intet galt i at få det oplyst. Det er typisk de sidste nye spil. Dem man gerne vil købe ind og giver meget for. At nogle butikker gerne vil oplyse priser, må de tage på sig selv og det skal du da udnytte. Jeg ved bare, at specielt da GAME var i DK, ville de ikk´ oplyse priser, men hellere få kunden ind i butikken. Når kunden var inde, var det nemmer at få noget solgt - derfor.
Jeg giver dig ret i, at kunden kommer først. Hvis de havde gang i en privat snak, burde de have stoppet den. Jeg var der ikke, det var du. Hvis du har vurderet, at de de burde have stoppet, burde de - du er trods alt kunden.

Det er egentlig lidt sjovt. Du får mig til at tænke på, hvad forskellen er, på de forskellige butikker, der sælger spil og hvad der gør, at man vælger GameStop, El-Giganten osv. Jeg var selv inde i en El-gigant forleden og skulle spørge til noget med apple-tv. jeg måtte spørge 4 forskellige, før jeg fik fat i den rigtige person, der havde med den rigtige afd. at gøre...hvorefter jeg måtte trække et nr. og vente på 8 før mig...inden jeg kunne stille mit spørgsmål: " har i apple-tv hjemme i sort"...
Donfranke
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf Meistar » 24. feb 2012 18:08

350 kr var ikke prisen de ville give da jeg gav op med at få svar.

Jeg ved at butikker agerer forskelligt med hensyn til service. Jeg oplever nemlig tit at jeg i Elgiganten skal gå rundt i butikken og lege 'find en ledig medarbejder', hvorimod jeg tit i stereo studie finder hjælp med det samme, og den rigtige af slagsen.

Ja jeg postede for at høre om andre havde oplevede noget lignende, og selvfølgelig også for at høre andres mening til denne situation. Jeg kender skam også til diverse trick med at hellere få kunden ned i butikken da chancen for at de køber noget i givende stund er større. At man kan blive trade-in kunde for at skabe loyale kunder og det hele. Jeg kender til det.
I sidste ende er det vigtigeste, og livsnødvendige for en butik hvis de ikke skal gå under fordi man hellere fortrækker nettet, er at de bare sørger for at kunden får den hjælp og gode behandling der kan opveje for deres priser der som regel er 100-200 kr dyrere.

Det er ikke fordi jeg har et had mod GS i Amagercentret, det er også sjælendt jeg brokker mig, men det er som regel fordi der alligevel skal en del til før jeg gider bruge min tid på det ;)
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf Briskplayer1 » 24. feb 2012 19:12

jeg synes at gamestop i amagercenter, er total okay har kun fået gode service
Briskplayer1
Niveau 2
 
Indlæg: 132


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf zarGoth » 24. feb 2012 23:07

Briskplayer1 skrev:jeg synes at gamestop i amagercenter, er total okay har kun fået gode service


Absolut enig..

Jeg var der nede forleden for at se om de kunne finde min kvittering i systemet da min egen var blevet væk og min box var blevet stjålet.. Den kære medarbejder fik mit nummer og 2 timer efter lukketid ringede han til mig da han havde fundet min kvittering. Jeg har ligeledes ofte købt spil der og har været yderst tilfreds. De er flinke, hjælpsomhed og har megen viden omkring de spil og spørgsmål man måtte have.

Alle har gode og dårlige dage eller oplevelser.. Og så kommer det jo også an på hvad man selv ser som god service :-)
zarGoth - founder of SoA, HTTP://www.facebook.com/SpiritOfAmiga
zarGoth
Niveau 3
 
Indlæg: 266
By: Malmø


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf Pronality » 24. feb 2012 23:21

Der er top service i min lokale Gamestop, og da jeg er mange års trofast kunde har jeg opbygge et rigtig fedt forhold til personalet.
Billede
Pronality
Niveau 4
 
Indlæg: 429


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf staalmanden » 25. feb 2012 09:53

Meistar skrev:Jeg kan forstå at du handler i Gamestop i Amager eller selv arbejder der, fair nok at du har gode oplevelser.

Mit problem er at hvad jeg ser som almen service med 'kunden-først-mentalitet', er helt fejlet her.
Når man står ved disken for at købe at spil, så stopper man øjeblikkelig personlig samtale og så er det her kunden skal gå derfra med en god oplevelse. Det har jeg ikke til dags dato oplevet i Amager's Gamestop.

Nu siger du folk og kunder er forskellige, fuldstændig korrekt, men for mit vedkommende regner jeg stadig stærkt med at om man arbejder i Gamestop City2, Gamestop Amager, Gamestop Lolland eller hvad dælen, så sætter man kunden først, og ikke nonsens snak bag disken. Som kunde betaler man trods alt medarbejdernes løn.

Nu slår du ret hårdt ned på hensyn til det med min hardened edition, og for MIT vedkommende kan jeg godt lide at få en lille bog med, artbook eller hvad det nu er. Her er du tydeligvis enig med Gamestop medarbejderen. Jeg mener bare ikke at det er op til ham at afgøre hvorfor man køber en speciel edition af et spil, lad det være kode eller artbook.

Ja jeg kunne beholde min 'lille dagbog', men nu var jeg interesseret i at sælge hele pakken, derfor mener jeg ikke at han skal begynde at "diskutere" med mig om hvor vidt grunden til man køber en hardened er for koden eller det ekstra gejl der følger med i form af steelbook osv.

Jeg har ringet til andre Gamestop butikker og kunne få af vide priserne på spil jeg ville indbytte. Så kan det godt være du siger at medarbejderen i Gamestop siger at priserne er dagsændrende og ikke vil tjekke det op fordi deres erfaring åbenbart er at kunder kommer dagen efter og bliver utilfredse, men andre Gamestop butikker har ikke haft et problem med at sige "Du får 350 kr, men det er kun hvis du kommer ned med det i dag".

Jeg mener ikke at de gutter der stå i GS på Amager er de mest erfarende folk i hele Gamestop kæden, og min tanke går på at du er en af medarbejderne der priser sig selv/sin egen butik alt for højt.

Hvis de var så erfarne ville jeg ikke havde oplevet dårlig service flere gange. Jeg er ikke sur mand der bare oplever en hver handling de foretager sig som dårlig service, jeg er nemlig meget open-minded fordi jeg selv har stået i butik i flere år, og ved hvad jeg bør og kan forvente af medarbejdere og deres service. Den er bare manglende i Gamestop i Amagercentret.


Jeg tror sq det er fast politik at de aldrig giver ekstra for Limited, Goty eller andre special udgaver af spil... Har selv oplevet det.

Og.... nu siger du selv at du har stået i butik.....Var det ikke en GAME eller en Gamestop ;-) ??
"As far back as I can remember I always wanted to be a gangster"
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Re: Varierende service i Gamestop

Indlægaf sir.auron88 » 25. feb 2012 10:36

Gutterne i Amager centeret og den dertilhørende service er den eneste grund til at jeg lejlighedsvis handler i Gamestop, som jeg ellers synes er alt, alt for dyr normalt. Dog har de nogle gode tilbud engang i mellem, og de er ihvertfald, bortset fra de allertravleste perioder, altid friske på en snak om gaming, hvor de er dejligt ærlig og ligefremme.

Jeg tror din dårlige oplevelse her er en af mange, og så er det let at være negativ over stedet (det kender vi alle vidst). Der er selvfølgelig også den mulighed, at DU bare får dårlig service, men det lyder relativt usandsynligt.
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron