Xboxlife forum

Activision afpresser og blacklister fransk side.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Tupiaz » 18. feb 2012 22:43

http://kotaku.com/5886237/reporter-acti ... quel-story

Jeg vidste der var problemer hvad angår spiljournalistik og de tit bliver presset af forskellige firmaer, men det der er jo grotesk! :shock: BTW proops til den fransk side for at stå fast og kontaku for at bringe nyheden. Mine tanker er i forvejen ikke store omkring Activision pga. deres online pass. Det bekræfter sådan set bare det er et firma jeg ikke har lyst til at støtte.
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Morten Skou » 18. feb 2012 23:02

Ingen af Activisions spil anvender så vidt jeg ved "online pass" ? Det er Electronic Arts og THQ der bruger det?

Her på Xboxlife har vi været de første i verden med Call of Duty: Modern Warfare 2 anmeldelsen, og det samme med Modern Warfare 3. Første gang ringede Activision og truede mig lidt.. de var ret sure i "USA" fik jeg at vide. Men jeg fjernede ikke anmeldelsen (sov godt nok lidt dårligt i dagene lige efter;)).

Det har ikke rigtigt haft nogle mærkbare konsekvenser her :)

Jeg tror at det er meget forskelligt, hvilken PR-person der sidder og styrer de forskellige lande. Nogle af dem dummer sig bare nogle gange.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Tupiaz » 18. feb 2012 23:24

http://www.mcvuk.com/news/read/activisi ... ass/090504

Ikke ude endnu, men det kommer. Dog klart i lang bedre model end hid tid set. Faktisk en model der rimelig ok og som sådan ikke ødelægger oplevelsen for andre, man får bare lidt mere, hvis man er hurtig. Var vist lidt for hurtigt ude der.

Der vist forskel på at bryde en aftalt deadline og til at snakke om en nyhed som man opsnapper via research. Jeg siger ikke du har brudt embargoen bevidst og du gjorde det for at være først. Det virker mere som om det var en misforståelse mellem dig og Activision, desuden rart i fik talt sammen og det ikke skabte de store problemer. Man kan altid diskutere om der overhoved skal være en embargoen på anmeldelser, men det er lidt en anden problematik.
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Morten Skou » 18. feb 2012 23:31

Det som Activision ligger op til med Prototype, virker mere som en slags "Elite"-service, hvor man får nogle flere ting for pengene. Forskellen på deres "online pass" og så f.eks. EA's er åbenbart, at de kun vil inkludere dem gratis i "nogle få eksemplarer af spillet" - og ikke i alle nye spil ligesom EA.

Men jeg er faktisk ganske enig i, at det hele er ved at gå i en forkert retning, men det er jo frivilligt om man vil købe tingene eller ej (også om man vil købe spillet). Som du vidst selv har skrevet et andet sted, så gør de jo kun de ting, fordi det kan betale sig for dem - altså at der er nok der køber det :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Tupiaz » 18. feb 2012 23:37

Derudover er Activision som det ser ud nu lidt mere fanservice end EA's online pass som fjerner et stort element fra deres spil. Det er bare ekstra godter til dem som køber det hurtigt. Men via sådan set rimelig enige og ja, det er os selv som forbrugere som har ansvaret for hvor meget vi skal finde os i.
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf nakka » 18. feb 2012 23:44

ea fjerner da ikke noget fra et spil jeg køber nyt?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Tupiaz » 18. feb 2012 23:48

De fjerner noget fra spillet, hvis jeg låner det eller køber det second hand. Derudover har EA haft preorders bonuses. Jeg ser det ikke det Activision laver som meget anderledes end en preorder bonus som bare er spredt ud over X antal kopier frem for alle preorders. Det er desuden rimelig off topic.
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Morten Skou » 18. feb 2012 23:55

Preorder bonuser synes jeg er fair nok, det er jo en ekstra godbid til fansne af spillet - og som oftes ting der er ligegyldige for alle andre.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Activision afpresser og blacklister fransk side.

Indlægaf Tupiaz » 19. feb 2012 01:26

Morten Skou skrev:Preorder bonuser synes jeg er fair nok, det er jo en ekstra godbid til fansne af spillet - og som oftes ting der er ligegyldige for alle andre.


Jeg er enig, jeg synes du umiddelbart ikke Activisions kode er meget slemmere. Som sagt tidligere var jeg lidt for hurtig ude der. Det laver dog ikke om på det her er helt ude af propationer. Det er jo virkelig dårlig pr og er pisse usmageligt.
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron