Xboxlife forum

Matematik ligning

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Matematik ligning

Indlægaf Descenter 1976 » 31. jan 2012 00:39

Rahbek skrev:
Descenter 1976 skrev:I en alder af 35 har jeg stadig ikke "REGNET UD" hvorfor pokker der var så vigtigt at lære det dengang.
Aldrig lært det og selvfølgelig aldrig brugt det, men mon ik der er nogle kvikke hoveder der ikke ville kunne leve uden.
I så fald er det min tur til at råbe NØRD!


Det er simple funktionsudtryk, bruges i enhver form for videnskab, og højere matematik.

Det ville være umuligt at regne stort set alt fysik uden, og da stort set alle mekaniske ting ville være noget besværligere at konstruere.



Og som jeg sagde før. Udtrykket f(x) = g(x) fortæller bare at til en x-værdi har begge disse funktioner samme funktionsværdi, men uden mere info kan x som sagt kun betragtes som en arbitrær konstant i et eller andet vektorum. Da vi ingen info har ville x være element i (F).


NØRD! :lol:
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Matematik ligning

Indlægaf Descenter 1976 » 31. jan 2012 00:40

Mr. White skrev:
Descenter 1976 skrev:I en alder af 35 har jeg stadig ikke "REGNET UD" hvorfor pokker der var så vigtigt at lære det dengang.
Aldrig lært det og selvfølgelig aldrig brugt det, men mon ik der er nogle kvikke hoveder der ikke ville kunne leve uden.
I så fald er det min tur til at råbe NØRD!


Uden dette ville du sidde på din flade røv ude i vildmarken og riste fisk over et bål. Mere eller mindre.



Nu elsker jeg faktisk frisk fisk lavet over bål, men dette ligner ikke just en mark? :^o

NØRD
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Matematik ligning

Indlægaf Spankey103 » 31. jan 2012 09:24

Kæft hvor er du godt nok moden, af en 35-årig at være. Jeez, grow up ..
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Matematik ligning

Indlægaf IkkNico » 31. jan 2012 09:54

Jeg synes nørder er seje, og er noget nær den største kompliment man kan give folk.

Uden nørder havde vi ikke haft en masse af rare ting som antibiotika, biler, computere, gadebelysning, kloakering og en helt masse andet.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Matematik ligning

Indlægaf Underdog Dude » 31. jan 2012 10:21

larvie skrev:hahaha bonderøve er I! BONDERØVE!!!!

http://www.matlex.dk/diff.html


Du mener simpelthen at opgaven har med differentialregning at gøre på baggrund af at den ene funktion hedder f(x) og den anden g(x) eller hvad? Tror du skal passe på at flame når du er så åbenlyst uvidende.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Re: Matematik ligning

Indlægaf Prozel » 31. jan 2012 12:04

Descenter 1976 er tydeligvis typen, som ville dumpe, hvis han prøvede at tage en 10. klasse.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Matematik ligning

Indlægaf Descenter 1976 » 31. jan 2012 17:05

Prozel skrev:Descenter 1976 er tydeligvis typen, som ville dumpe, hvis han prøvede at tage en 10. klasse.


Det vil jeg ikke benægte! :P
Min kone har lige læst 10 klasse + noget HF noget... (Jeg fatter da hat af hendes Matematik og fysik)

Men folk har altid råbt nørd til mig pga computer viden og min passion til spil...
Nu er det blot min tur! :lol:


NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD NØRD
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Matematik ligning

Indlægaf Madskas » 31. jan 2012 17:59

Jeg synes det er cool at man får udvidet sin horisont herinde på andet end blot spil.
Jeg fatter dog stadig ikke hvad i snakker om:-)
Madskas
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: Matematik ligning

Indlægaf Rahbek » 31. jan 2012 18:19

Descenter 1976 skrev:
Rahbek skrev:
Descenter 1976 skrev:I en alder af 35 har jeg stadig ikke "REGNET UD" hvorfor pokker der var så vigtigt at lære det dengang.
Aldrig lært det og selvfølgelig aldrig brugt det, men mon ik der er nogle kvikke hoveder der ikke ville kunne leve uden.
I så fald er det min tur til at råbe NØRD!


Det er simple funktionsudtryk, bruges i enhver form for videnskab, og højere matematik.

Det ville være umuligt at regne stort set alt fysik uden, og da stort set alle mekaniske ting ville være noget besværligere at konstruere.



Og som jeg sagde før. Udtrykket f(x) = g(x) fortæller bare at til en x-værdi har begge disse funktioner samme funktionsværdi, men uden mere info kan x som sagt kun betragtes som en arbitrær konstant i et eller andet vektorum. Da vi ingen info har ville x være element i (F).


NØRD! :lol:


Det tager jeg som et kompliment. Da jeg studerer fysik ved KU er det nok ingen hemmelighed alligevel :D


larvie skrev:hahaha bonderøve er I! BONDERØVE!!!!

http://www.matlex.dk/diff.html


Du er da vist selv en bonderøv? Differentialregning er kun relevant hvis man rent faktisk skal differentiere eller integrere en funktion, og bare fordi der står et funktionsudtryk er dette sandeligt ikke givet.


Til OP: Har du fået et svar siden, du ikke har svaret her? Held og lykke med det uanset hvad :)
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron