Xboxlife forum

Skyrim til nybegynder?

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 18. dec 2011 12:05

Jeg er vildt fascineret af hele Skyrim-universet og har set diverse videoer og walkthroughs på youtube - MEN derfra og så til at spille selv....... Har aldrig prøvet at spille et RPG - kun tæsket alle "Sværd og Troldtom" bøgerne igennem som barn, og det er jo alligevel ikke heeelt det samme.

Er Skyrim til at gå til for en nybegynder???
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Major Oblivious » 18. dec 2011 12:20

Absolut - Jeg når heller ikke selv særlig langt i RPG´s, da jeg altid bliver fanget i characterbuild fælderne, og bliver smadret godt og grundigt.

Level up systemet er blevet simplificeret en hel del, således at desto mere du bruger én ting, desto bedre bliver du, og så vælger du perks derfra.
Man er heller ikke længere bundet af nogle tidlige valg, eller hvilken race man måtte vælge, og i sidste ende, så kan man nedjusterer sværhedsgraden til det nemmeste. Så er man nærmest udødelig.

Altid dog en god ide at vurderer, hvad man gerne vil spille som inden man går i krig, men det lader til at du er dækket godt ind.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf rhc2000 » 18. dec 2011 13:32

Du vil elske det, når du kommer igang med det.
Det er så ubeskrivelig fedt det spil.
Mvh
Christian!
rhc2000
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 18. dec 2011 13:33

Tak. Noget af det jeg frygter ved spillet er, at jeg ikke kan finde ud af alle de ting, kort, våben, spells, opgraderinger osv videre, man skal holde styr på/sætte sig ind i. Jeg er som sagt nybegynder og kender ikke mange af "fagudtrykkene" - hvad betyder fx "perks"?
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Berntsen » 18. dec 2011 14:38

Skyrim er netop bygget så det er lettilgængeligt for alle. Det hele finder du meget hurtigt ud af, når du sidder med spillet. Det hjælper tutorials med :)
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Jomuhs » 18. dec 2011 14:49

Jeg vil også sige køb det!
Jeg var selv i tvivl og vidste ikke særlig meget, men er nu blevet ret god til det ;-)
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf BulbaSaw » 18. dec 2011 15:00

Jeg spillede det i 2 timer, og har allerede lagt det fra mig. Over-rated spil.
Twitter @kahlkee
BulbaSaw
Niveau 2
 
Indlæg: 127


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf propagandapanda » 18. dec 2011 16:47

BulbaSaw skrev:Jeg spillede det i 2 timer, og har allerede lagt det fra mig. Over-rated spil.


FAIL
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Mr. White » 18. dec 2011 17:01

BulbaSaw skrev:Jeg spillede det i 2 timer, og har allerede lagt det fra mig. Over-rated spil.


:cry: :cry:
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Major Oblivious » 18. dec 2011 17:41

Stine76 skrev:Tak. Noget af det jeg frygter ved spillet er, at jeg ikke kan finde ud af alle de ting, kort, våben, spells, opgraderinger osv videre, man skal holde styr på/sætte sig ind i. Jeg er som sagt nybegynder og kender ikke mange af "fagudtrykkene" - hvad betyder fx "perks"?


Det lader til at det eneste som er lidt besværligt er potions, da det kræver en masse ingredienser, men man finder potions overalt, så det er egentlig ikke nødvendigt.

Perks er bonus-point som du optjener hver gang du stiger i level. Som du så kan bruge på de forskellige skills.
Men de er nu meget logisk bygget op. eksempelvis hvis man spiller som bueskytte, så er der en række perk-bonus´er som man kan få ved at bruge pointene. Det kan være mere skade, evnen til at sænke tiden, zoome ind osv.
Men det er ret ligetil.. Jeg kan finde ud af det, så burde alle :lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Mr. White » 18. dec 2011 21:41

Major Oblivious skrev:
Stine76 skrev:Tak. Noget af det jeg frygter ved spillet er, at jeg ikke kan finde ud af alle de ting, kort, våben, spells, opgraderinger osv videre, man skal holde styr på/sætte sig ind i. Jeg er som sagt nybegynder og kender ikke mange af "fagudtrykkene" - hvad betyder fx "perks"?


Det lader til at det eneste som er lidt besværligt er potions, da det kræver en masse ingredienser, men man finder potions overalt, så det er egentlig ikke nødvendigt.

Perks er bonus-point som du optjener hver gang du stiger i level. Som du så kan bruge på de forskellige skills.
Men de er nu meget logisk bygget op. eksempelvis hvis man spiller som bueskytte, så er der en række perk-bonus´er som man kan få ved at bruge pointene. Det kan være mere skade, evnen til at sænke tiden, zoome ind osv.
Men det er ret ligetil.. Jeg kan finde ud af det, så burde alle :lol:


Jeg har holdt mig langt væk fra at lave potions selv. Gider jeg ikke rode med. Alle potions kan findes eller købes, så det behøver man slet ikke bevæge sig ud i. :)
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 18. dec 2011 22:40

Og hvad var det liiige potions var??? :0D
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf BulbaSaw » 18. dec 2011 22:57

btw, nogen som ved hvor meget Skyrim sælges for i Gamestop?
Twitter @kahlkee
BulbaSaw
Niveau 2
 
Indlæg: 127


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf spif2001 » 19. dec 2011 07:31

Stine76 skrev:Og hvad var det liiige potions var??? :0D

Trylledrikke - så du kan få styr på dit helbred, din manapool (som du bruger til magi). Som giver beskyttelse mod frost magi, ild magi, elektrisk magi. Som forbedrer specifikke evner i kortere perioder. etc. etc.

Det er faktisk temmelig nemt at lave potions, men det kræver at man er lidt af en samler. Jeg samler alt på min vej, som kan bruges til potions, og gemmer det i mit hus. Engang imellem brygger jeg så potions til den helt store guldmedalje, og sælger så dem jeg ikke selv bruger.

Jeg vil anbefale Skyrim til hvem som helst. Det er nemt at gå til, det er kæmpe stort, det er rigtig flot, og der er hele tiden noget at lave. Du får 100+ timers underholdning i en verden, som du vil få meget svært ved at slippe.

Du skal ikke lade Skyrim stå på butikshylden, fordi du er bange for, om du kan finde ud af det. Det kan du, og de små ting som du kommer i tvivl over hvordan fungerer, dem kan du få hjælp til herinde. Vi er mange der ææælsker at hjælpe vildfarne rpg spillere. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Blade Dk » 19. dec 2011 08:02

Jep som spiff siger her på forummet er der altid hjælp at hente , spiff er nok den største geek når vi snakker om rpg, den gut ved alt om alt i rpg. Hvis der er noget jeg er i tvivl om så ved jeg hvem jeg skal henvende mig til
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Næste

Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron