Xboxlife forum

Forbehold v. handel på DBA

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf P4TR1CK » 10. dec 2011 18:45

Hey derude,

Jeg står og skal erhverve mig en Xbox 360 Slim. I den anledning har jeg søgt på forskellige hjemmesider for, at finde det bedste tilbud også slå til, men der er, som man nok kan regne ud nogle forbehold, man skal tage sig, når man handler et sted som Den Blå Avis.

For at undgå bedrageri kan man selvfølgelig afhente den på sælgers adresse, men det er bare sådan, at der er godt og vel 300 kilometer sydpå.

Men jeg skriver netop herinde for at få nogle råd med på vejen. Er det muligt, at man i ens bank kan tilbagefører det pågældende beløb til sin egen konto, hvis man ikke modtager varen?

Har I andre råd med på vejen, så smid dem endelig

Go' weekend :wink:
P4TR1CK
 


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf Skalle » 10. dec 2011 19:18

Brug evt. privatbetaling.dk.

Det fungerer fint.
Panasonic PX80, Pioneer LX01, Samsung H-3126, Panasonic DMP-BD35, Xbox 360 Slim, Nintendo Wii, Nintendo DS, PSP, iPhone 4s, iPad2, MacBook, ATV2, WDTV
Skalle
Niveau 4
 
Indlæg: 445


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf P4TR1CK » 10. dec 2011 19:57

Skalle skrev:Brug evt. privatbetaling.dk.

Det fungerer fint.


Har du erfaringer med det? :)
P4TR1CK
 


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf Skalle » 10. dec 2011 21:59

Ja, har prøvet det en enkelt gang, og det gik som de beskriver på hjemmesiden.
Panasonic PX80, Pioneer LX01, Samsung H-3126, Panasonic DMP-BD35, Xbox 360 Slim, Nintendo Wii, Nintendo DS, PSP, iPhone 4s, iPad2, MacBook, ATV2, WDTV
Skalle
Niveau 4
 
Indlæg: 445


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf centric dk » 10. dec 2011 22:21

Husk også altid at få en kvittering med. Det er lige så ulovligt at købe stjålne varer som at stjæle dem selv. -Også selvom man tror varerne ikke er stjålet.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf gringo1980 » 11. dec 2011 00:56

centric dk skrev:Husk også altid at få en kvittering med. Det er lige så ulovligt at købe stjålne varer som at stjæle dem selv. -Også selvom man tror varerne ikke er stjålet.


Men husk altid at en kvittering ikke nødvendigvis beviser noget som helst... Alle kan med Photoshop lave noget der fremstår som en original kvit.
gringo1980
Niveau 5
 
Indlæg: 916
By: Hedehusene


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf Blauwy » 11. dec 2011 12:33

gringo1980 skrev:
centric dk skrev:Husk også altid at få en kvittering med. Det er lige så ulovligt at købe stjålne varer som at stjæle dem selv. -Også selvom man tror varerne ikke er stjålet.


Men husk altid at en kvittering ikke nødvendigvis beviser noget som helst... Alle kan med Photoshop lave noget der fremstår som en original kvit.


Lol, skeptiker ind til benet.

Men nej. Alle kan ikke "bare" lave en kvittering der ligner en original. Du har set for mange film tror jeg.
Ved du hvor meget arbejde der går ind i at lave sådan noget, bare for at sælge muligvis stjålne varer over nettet?
Det gider folk sgu da ikke rode med.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf JohnH » 11. dec 2011 12:57

Drop det og køb en helt ny, f.eks. her : 250 gb slim , incl Homefront , 1499,- incl fragt
http://computersalg.dk/produkt/673058/M ... nt-bundle-
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf P4TR1CK » 11. dec 2011 13:10

JohnH skrev:Drop det og køb en helt ny, f.eks. her : 250 gb slim , incl Homefront , 1499,- incl fragt
http://computersalg.dk/produkt/673058/M ... nt-bundle-


Tak for link, dog er Homefront ikke lige mig. Ved du, hvad Gamestop giver for det? :P
P4TR1CK
 


Re: Forbehold v. handel på DBA

Indlægaf JohnH » 12. dec 2011 22:37

P4TR1CK skrev:
JohnH skrev:Drop det og køb en helt ny, f.eks. her : 250 gb slim , incl Homefront , 1499,- incl fragt
http://computersalg.dk/produkt/673058/M ... nt-bundle-


Tak for link, dog er Homefront ikke lige mig. Ved du, hvad Gamestop giver for det? :P


Ikke meget kan jeg forestille mig, men skidt, 1499,- er da billigt i forvejen. :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron