Xboxlife forum

Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Jibla » 21. sep 2011 14:07

Andersson skrev:jeg tænkte på om der var nogen mulighed for at man kunne sætte DIR-655 direkte på og hoppe 2602(i bridged) leddet over.


I teorien kan du vel bare sætte udstyret på. Fullrate vil kunne se det hvis de pinger dit udstyr og skal hjælpe dig, og med mindre at de decideret kræver at du har deres udstyr på som modem, så er der jo dømt fri leg. Prøv det - eller google og se om nogen har leget med det før. :)
Senest rettet af Jibla 21. sep 2011 14:09, rettet i alt 1 gang.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf gringo1980 » 21. sep 2011 14:07

BooZe skrev:UPnP virker heller ikke for mig. :(

Min router er en ZyXEL P2602HW-D1A.


Den model er eller den lette.
Du skal bare ind i dine nat instillinger og så trykke indstillingen over til aprrove eller noget i den stil, din trådet forbindelse står allerede med den indstilling så du kører med OPEN nat, du skal bare sætte din, trådløse til at gøre det samme....

Kan ikke huske det, men virkede på min, dog kæmpede jeg en brav kamp og længe med det, lige indtil jeg fandt løsningen som bare var 3 muse tryk. virker på min ihvertfald.
gringo1980
Niveau 5
 
Indlæg: 916
By: Hedehusene


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf BulletEyeDk » 21. sep 2011 16:28

Jeg kender ikke lige den router du har, men check lige om der er mulighed for at lave en DMZ (De Militarized Zone) på den. Hvis det er muligt kunne det være en løsning, det vil kræve at du indstiller en fast IP i din router til at være DMZ. Dernæst skal xboxen opsættes med denne faste IP.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Prozel » 24. sep 2011 17:10

Telenor og deres router er rent skrald når det kommer til NAT, og den har ikke engang DMZ. Lort.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Erroneus » 24. sep 2011 19:23

Andersson skrev:jeg tænkte på om der var nogen mulighed for at man kunne sætte DIR-655 direkte på og hoppe 2602(i bridged) leddet over.

Nej. En DIR-655 indeholder ikke en dsl-modem del, som der sidder i Zyxlen og som er den der skaber kontakten til telefon-centrallen.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf DanniLaursen » 25. sep 2011 07:25

Jeg kan kun sige en ting køb din egen R. Jeg har også fullrate og jeg har købt 5 offentlig IP,er og har gamerprofil på...

Fullrate er virkelig gode til af hjælpe dem der har xbox og er vist som de eneste der stadig køre med gamerprofil på deres net...


Love it....
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Erroneus » 25. sep 2011 08:12

Man skal bare lige huske, at det kræver man har en god forbindelse til ens telefoncentral for at kunne få gamerprofil, da det kræver mere af linien. Så hvis man bor 3 km fra ens central og kun lige kan trække en 10mbit, skal man ikke forvente at kunne trække en gamerprofil også.

Jeg bor pænt tæt på min central, så jeg kan trække en 40/8 med gamerprofil.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 25. sep 2011 08:22

Jeg har prøvet alle muligheder nu tror jeg.. Intet virker.

Jeg tror jeg ringer til Telenor, og hvis det ikke kan lade sig gøre til en fornuftig pris så skifter jeg til Fullrate.
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Del Pede » 25. sep 2011 18:26

Jeg har telenor, og jeg har åben nat via uPnP på deres eget udstyr.

Jeg har slået DHCP til i routeren. Har vinger i begge flueben under uPnP. Jeg har sat min box til at få automatisk IP. Dernæst tænder og slukker jeg router, og så boxen. Det store problem er dog, at Xboxen i tråd med telenors router, er super nederen med NAT. Når du har satrouteren på uPnP, så skal du køre en netværkstest, for at være sikker på at Xboxen opdager der er åben nat. Det har virket for mig, og når jeg så for at vide, at jeg har moderat, så genstarter jeg mit udstyr, og laver netværkstesten.

De routere man får ved de fleste udbyder, er ikke skabt til at håndtere en masse trafik. Er der noget som mennesker som os har igennem vores router, så er det masser af trafik. Forvent derfor, at man skal genstarte sin router jævnligt

Du kan godt sætte dit eget udstyr på en Telenor linje. Du skal så bare købe en router med indbygge PPPoA modem eller router OG PPPoA modem. Det er dog lidt af noget pis at sætte op. Min VPI/VCI er 0/35, og jeg vil tro de fleste har det sådan.

Generelt så syntes jeg i alle skal sende en varm og harm tanke til MS for at bruge de porte de gør til XBL. Der er mange routere, som ikke kan håndtere så store forward ranges, og de har også lagt porte UNDER de systemafsatte 0-1024. Det er fy fy
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Gajda » 25. sep 2011 18:47

Mit råd er er at skrifte til Telia. Det gjorde jeg efter, at jeg havde problemer med Telenors routere. Det er ganske let at opsætte deres router, således at den kører med open NAT.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf DanniLaursen » 25. sep 2011 19:02

Nu bor jeg 2.7 km fra den og jeg køre 8mbit og jeg køre gamer profil og kog har aldrig problemer...

Jeg kan da spille og min mobil's net til af spille over min xbox og der lagger jeg ikke eller har problemer...


Det kræver så lidt af ens net af spille online....
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 25. sep 2011 19:18

Del Pede ->

Når jeg gør det på din måde så virker det, men synes det er for meget bøvl skulle genstarte sin router hvergang man vil game.. Tror jeg prøve at spørge Telenor om jeg kan få ombyttet min router ellers må jeg hoppe på noget Telia/Fullrate.
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf DanniLaursen » 25. sep 2011 23:52

Booze gør dig selv en tjeneste. Tag ikke Telia :)
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf DanniLaursen » 25. sep 2011 23:56

Pede jeg synes sku da eller du altid er ved af gå kold over dit net pga du misser for mange pakker ? Eller køre det bare nu...
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Telenor, ZyXEL og åben NAT i 2011

Indlægaf Zentix » 25. sep 2011 23:59

Priserne hos Fullrate ser fair ud, så det kunne være det var dem jeg skulle skifte til hvis ikke Telenor kan få deres lort til at virke.
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster