SEmborg skrev:Det er da ikke Elgigantens skyld, at den går i stykker. Dog er 3 ugers ventetid måske lige max
pgrundl skrev:SEmborg skrev:Det er da ikke Elgigantens skyld, at den går i stykker. Dog er 3 ugers ventetid måske lige max
Beklager hvis det fremgik som værende deres skyld. Det eneste jeg kan klandre dem for er de foreløbigt 6 uger og nu sikkert yderligere 3 ugers spildtid. At produktet (PSP 3004) tilsyneladende er en mandagsmodel, er ikke deres skyld. Hvis det en dag ender med, at vi kan få pengene igen (når de bliver trætte af at ombytte den), så står den på en ældre model af PSP (de virker mere robuste).
Ud over det, så har de ombyttet PSP'en, hvilket betyder, at jeg reelt burde have fået et nyt garantibevis, med en fornyet garantiperioden, men de har kun registreret den som repareret, og derfor ikke fornyet garantiperioden. Og det vælger jeg så også at bebrejde Elgiganten for (det er deres ansvar at koordinere sådan noget ordentligt med deres værksted).
SEmborg skrev:Deres lange reparationstider bliver man vel nødt til at leve med, men at du ikke får et nyt garantibevis er for dårlig! Har du gjort dem opmærksomme på det?
Foldager skrev:Jeg er ret sikker på, at de maks. har 21 arbejdsdage til at afsende, reparere og aflevere igen. Og at når den kommer tilbage fra rep., så skal du have fornyet din garanti. Det er godt nok et par år siden jeg stod og råbte en mand fra Elgiganten over en bærbar, så det kan sagtens være blevet ændret siden.
sjampen skrev:For det første skal vi lige have styr på en ting. Den bliver ikke repareret på garantien, men på reklamationsretten som du ved køb af produkter i Danmark altid har på 2 år. En garanti er en ekstra service som en forretning kan udebyde, bl.a.ved at give et års ekstra garanti og derved have 3 år hvor dit produkt kan repareres. Alternativt kunne en garanti(med bevis) være at en forrentning opbyttede din varer ligemeget hvad.
Når du konstaterer en fejl ved varen er det første man skal tænke over hvornår den er købt. Er det indenfor 6 måneder gælder garantien og det er BUTIKKEN der skal bevise at DU har ødelagt den. Er det indenfor 2 år, men efter & måneder er det DIG der skal bevise at telefonen har haft en fejl fra starter. Er det udenfor 2 år gælder garantien ikke.
Ved fejl henvender du dig i butikken. Du kan kræve at købet skal laves, kræve ombytning eller kræve pengene tilbage(Oh jo!). Kræver du en ombytning har butikken dog som udgangspunkt ret til at forsøge reparation inden for rimelighedens grænser. Det vil sige kun et forsøg og meget mere end 2 uger er ikke iorden. Reparationen skal ikke koste noget, det er imellem butikken og værkstedet. Du får en nye reklamationsret på det der er blevet repareret. Havde det været en Xbox hvor du havde fået lavet disclæseren, havde læseren, men ikke andet fået 2 års ny reklamationsret.
Der er en masse andre regler, men det er hovedtrækkene. Det hedder sælgers misligholdelse og købers mangelsbeføjelser. Det er sælgers pligt at levere det rigtige produkt, der virker, og til tiden. Gør de det ikke har du nogle beføjelser som at hæve, kræve ombytning, fastholde osv.
Til den her sag skal vi lige have en ting på plads. JO, det er elgigantens skyld. Som sælger er de ansvarlige for at de produkter de sælger virker. Hvis du ellers købte den indenfor reklamationsperioden, ville jeg sige at efter fejlforsøg på at lave PSP'en kan du kræve ombytning. Der er noget med at det skal være rimelig for sælger at få varen hjem, og hvis ikke Elgiganten sælger PSP'er mere kan det være det er bedre at kræve pengene tilbage. Henvis til købelovens § 78
caspstorm skrev:Og så må der ligeledes også gerne tænkes med hovedet.
Der er ikke noget provokerende og angribende end en kunde der kommer ind og råber af en sælger, over hvor meget vedkommende tager fejl, og begynder at ævle om købeloven.
Snak pænt, og forklar dem problemet. Det giver ofte bonus den anden vej.
caspstorm skrev:Og så må der ligeledes også gerne tænkes med hovedet.
Der er ikke noget provokerende og angribende end en kunde der kommer ind og råber af en sælger, over hvor meget vedkommende tager fejl, og begynder at ævle om købeloven.
Snak pænt, og forklar dem problemet. Det giver ofte bonus den anden vej.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster