Xboxlife forum

Mass Effect 1 og 2

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Mass Effect 1 og 2

Indlægaf DK Anders » 16. jul 2011 17:59

Hej. :)

Er lidt bagud i forhold til nogle spil, men fordi det er sådan et lortevejr, og der ikke er bedre ting at tage sig til, vil jeg anskaffe mig de to nuværende Mass Effect titler. Jeg er stor fan af BioWare (yndlings: Kotor og DA: Origins), så jeg vil høre, om dette kunne være noget for mig, og om jeg bare burde droppe 1'eren. Og hvad med DLC'en? Skal jeg også anskaffe mig nogle MSP til det? Jeg kan godt lide Star Wars, så alt det der rum-halløj lyder fint.

På forhånd tak for svarene. ;)
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 16. jul 2011 18:06

Lad være med at snyde dig selv ved at springe Mass Effect 1 over til fordel for Mass Effect 2. Det vil sgu være synd. ME1 er så fedt et spil og jeg husker at jeg selv sad med kæmpe "OMG DET SKETE IKKE LIGE" følelser igennem historien. Det spil kan kun anbefales selvom det har sine mangler. Der er af og til problemer når man kører rundt i sin Mako, men det er ikke noget problem hvis du husker at gemme ofte. Især omkring missioner hvor der skal bruges Mako. :)
Når ME1 er gennemført skal du bare gå direkte igang med ME2. Her kan du importere din karakter fra ME1 så konsekvenserne af de valg du træffer med denne, kan ses i ME2.

Begge spil er must haves!

Mvh Lars
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf SmashingBull » 16. jul 2011 18:17

Kan kun sige enig med Oswaldo Carillo, det er to super fede spil, jeg vil endda påstå at de er på højde med KOTOR =P~
Billede
SmashingBull
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf makta » 16. jul 2011 19:04

Lorte-vejr? Hvor bor du?
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2183


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf CaioN » 16. jul 2011 19:12

Som de andre siger vil det være ufatteligt dumt af dig at springe over ME1.. Jeg synes ME2 får et betydeligt løft (selvom spillet i sig selv er vanvittigt godt) af at importere sin ME1 save.. Det er fedt at se sine valg fra 1'eren have indflydelse i 2'eren.

Derudover så synes jeg også historien i Mass Effect 1 var rimelig episk. Ja, der kan være småproblemer og små irritationsmomenter af og til, eksempelvis i forbindelse med Mako'en og af og til frameraten, men det bliver nemt opvejet af historien og universet.
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf Giluc » 16. jul 2011 21:38

For mig at se, så bliver Mass Effect 1 rakket alt, alt, ALT for meget ned. Fans af serien, ja selv ikke-fans, generelt bare folk der har spillet 1'eren og senere 2'eren, de har stort set allesammen fået denne her "Wow! 2'eren er jo virkelig bare 1'eren, men blot bedre i alle henseender!"-følelse. Og det er ganske korrekt! Men problemet er, at det betyder at det går alt for meget udover 1'eren. Ifølge mig, og mange andre fans af serien der er i stand til at se 1'eren fra en tidsvinkel, hvor 2'eren slet ikke var udkommet, så snakker vi altså et 9/10-spil (1'eren) mod et 10/10-spil (2'eren). 1'eren har sine irritationsmomenter, som 2'eren til gengæld ikke har.

Men 1'eren er altså virkelig et fantastisk spil, og som det er blevet nævnt her i tråden, så er det altså vildt fedt at importere sin save fra 1'eren, for derefter at se alle ens valg have indflydelse på 2'eren. Hvis du sørger for at klare stort set alle quests, så vil du opdage at der er vildt mange ting der har indflydelse (på mit første playthrough i 1'eren, det save jeg overførte til 2'eren, der var der vildt mange quests jeg ikke klarede, så det var desværre noget jeg gik glip af på mit første playthrough :().

Kort sagt, så ville jeg under ingen omstændigheder springe 1'eren over. 1'eren har en episk science fiction-historie og er et rigtig fedt spil, 2'eren er ganske enkelt bare bedre :) Som sagt snakker vi et 9/10-spil (måske 9,5) mod et 10/10-spil, men generelt får mange 1'eren til at lyde som et 6/10-spil, hvilket, i mine øjne, langtfra er korrekt :)

Edit: Jeg tjekkede for øvrigt lige Metascoren for de to spil, meget korrekt hvad jeg sagde (forskellen er endda endnu mindre ifølge Metascoren) :)
Mass Effect Xbox 360: 91/100
Mass Effect 2 Xbox 360: 96/100
Mass Effect PC: 89/100
Mass Effect 2 PC: 94/100

Så lige 2 mere i score til hver på Xbox 360, og som det kan ses, blot 5 i forskel :) Det beviser vist min "hypotese" rimelig godt :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf CaioN » 16. jul 2011 21:48

Giluc skrev:For mig at se, så bliver Mass Effect 1 rakket alt, alt, ALT for meget ned. Fans af serien, ja selv ikke-fans, generelt bare folk der har spillet 1'eren og senere 2'eren, de har stort set allesammen fået denne her "Wow! 2'eren er jo virkelig bare 1'eren, men blot bedre i alle henseender!"-følelse. Og det er ganske korrekt! Men problemet er, at det betyder at det går alt for meget udover 1'eren. Ifølge mig, og mange andre fans af serien der er i stand til at se 1'eren fra en tidsvinkel, hvor 2'eren slet ikke var udkommet, så snakker vi altså et 9/10-spil (1'eren) mod et 10/10-spil (2'eren). 1'eren har sine irritationsmomenter, som 2'eren til gengæld ikke har.

Men 1'eren er altså virkelig et fantastisk spil, og som det er blevet nævnt her i tråden, så er det altså vildt fedt at importere sin save fra 1'eren, for derefter at se alle ens valg have indflydelse på 2'eren. Hvis du sørger for at klare stort set alle quests, så vil du opdage at der er vildt mange ting der har indflydelse (på mit første playthrough i 1'eren, det save jeg overførte til 2'eren, der var der vildt mange quests jeg ikke klarede, så det var desværre noget jeg gik glip af på mit første playthrough :().

Kort sagt, så ville jeg under ingen omstændigheder springe 1'eren over. 1'eren har en episk science fiction-historie og er et rigtig fedt spil, 2'eren er ganske enkelt bare bedre :) Som sagt snakker vi et 9/10-spil (måske 9,5) mod et 10/10-spil, men generelt får mange 1'eren til at lyde som et 6/10-spil, hvilket, i mine øjne, langtfra er korrekt :)

Edit: Jeg tjekkede for øvrigt lige Metascoren for de to spil, meget korrekt hvad jeg sagde (forskellen er endda endnu mindre ifølge Metascoren) :)
Mass Effect Xbox 360: 91/100
Mass Effect 2 Xbox 360: 96/100
Mass Effect PC: 89/100
Mass Effect 2 PC: 94/100

Så lige 2 mere i score til hver på Xbox 360, og som det kan ses, blot 5 i forskel :) Det beviser vist min "hypotese" rimelig godt :)


Præcis :).. 1'eren var et episk spil.
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf Giluc » 16. jul 2011 23:51

Man skal for øvrigt også tage i betragtning, at Mass Effect er så billigt, at det er lige før man får spillet med i morgenmadsprodukter fra Kellogg's :) For halvandet år siden fandt jeg 1'eren til 40 kr. i EL-Giganten. Prisen er vel med al sandsynlighed blot blevet mindre :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 17. jul 2011 02:10

I mine øjne var Mass Effect 1 bedre end Mass Effect 2. Jeg synes at historien var langt mere medrivende og plottet mere WOOOW-agtigt. Mass Effect 2 er teknisk bedre da de små irriterende elementer fra ME1 er udraderet men historiemæssigt synes jeg det halter lidt og banerne føles lidt for lineære. Til gengæld har ME2 Miranda! <3
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf M60 » 17. jul 2011 04:05

Jeg gennemførte 1'eren for 5 minutter siden, godt nok på PC. Pisse fedt spil. Købte det sammen med 2'eren på Steam, så jeg glæder mig til 2'eren er færdig med at downloade og jeg kan vende tilbage i rollen som Commander Sheppard.
I starten virker det som et lidt langsomt spil, men der kommer masser af action og det er en rigtig spændende historie. Det er en af den slags spil hvor man har svært ved at lægge controlleren (eller keyboardet) fra sig, når først man er kommet lidt ind.
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf Rechain » 17. jul 2011 12:50

Har begge til Xbox 360 og har gennemført dem :) glæder mig sindssygt meget til Mass Effect 3! GIVE ME!
Nogle af de bedste spil der er udgivet i lang tid...de er bare røget på min favorit liste (best games, all times)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf DK Anders » 17. jul 2011 13:38

Jeg takker for svarene. ;) Spillene er nu bestilt sammen med en bunke Microsoft Points. Jeg har ikke modtaget nogle svar om DLC. Er de gode, for jeg har set, at der er et par stykker? :)
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf Giluc » 17. jul 2011 14:01

De er ganske gode, de fleste af dem :) Det er jeg dog nok den dårligste til at udtale mig om, da jeg næsten ikke har downloadet noget af det. Men det jeg har prøvet har været godt nok, og fra andre har jeg hørt at det hele skulle være godt nok :P
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf SmashingBull » 17. jul 2011 14:08

jeg har downloaded alt hvad der er til begge og jeg syntes det er pengene værd. der selvfølgelig ting der er bedre end andre.. men alt i alt er det hele godt ;)
Billede
SmashingBull
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Mass Effect 1 og 2

Indlægaf CaioN » 17. jul 2011 14:45

Jep jeg synes også DLC'et er rimelig godt. Noget af det er der ikke så meget i, men lair of the shadow broker er rigtig nice synes jeg. Arrival er også ok, dog er det ikke ligeså godt, men det gode ved arrival er at det ligger op til en interessant start på ME3.
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron