Xboxlife forum

Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf PURiFiCADA » 11. jun 2011 13:46

Dav alle sammen.

Nu har jeg kigget mig lidt rundt omkring på forskellige hjemmesider omkring en HD optage til at optage ens gameplay på når man spiller på sin xbox 360. Der er jo de her 2 blitzbox HD,Hauppauge HD PVR! Ud af alle ting jeg nu har læst om dem så er Hauppauge HD klart den bedste, men som jeg også kan se så der ingen af dem som har HDMI tilslutning, de alle er med de normale video stiks. Så mit spørgsmål er om det er nogle som ved noget om en box der gør det samme i FULL HD som har HDMI tilslutning? Dvs Hdmi fra xbox til optager og hdmi fra optager til Fladskærm.

Over and out PURiFiCADA
Training is not just training, it's a lifestyle
PURiFiCADA
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf Prejler » 15. jun 2011 20:51

Tror at Hauppauge HD PVR er det bedste valg (efter hvad jeg har læst og hørt.)
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=414736#extra

Der står at den kan optage HD.

Video der viser hvordan du skal gøre det:

Prejler
Niveau 1
 
Indlæg: 84


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf Krisgebis » 16. jun 2011 02:38

BlackMagic Intensity Shuttle er det bedste optage udstyr du kan få som amatør bruger.
Den tager glædeligt 1080P igennem HDMI. Den kræver dig at man har USB 3.0.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf PURiFiCADA » 16. jun 2011 05:26

Hauppauge HD PVR er fantastisk uden lige, men desværre ingen hdmi tilslutning, har ikke set Blackmagic før, vil lige læse lidt op på den, for den har jo hdmi tilslutning som jeg gerne vil have :)

Mange tak for de gode svar :)

PURiFiCADA
Training is not just training, it's a lifestyle
PURiFiCADA
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf PURiFiCADA » 16. jun 2011 12:21

Nu har jeg kigget lidt på blackmagic og den er også ret så fed, men er faktisk præcis det samme som Hauppauge HD PVR. Ja den har HDMI tilslutning, men du kan ikke optage igennem HDMI du skal ligesom Hauppauge bruge komponet stiks. Så det giver præcis det samme resultat, du kan optage i 720P eller 1080I, men man gør det i 720P så har du bedre FPS. Så jeg har valgt at bestille en Hauppauge HD PVR :-)

PURiFiCADA
Training is not just training, it's a lifestyle
PURiFiCADA
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf Krisgebis » 16. jun 2011 13:45

Øh jo, du kan sagtens optage igennem HDMI. Hvorfor skulle man ikke kunne det?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf Morten Skou » 16. jun 2011 14:06

Det virker fint med HDMI og Xbox 360 fra blackmagick.

Blackmagick er klasser bedre end Hauppauge HD PVR men stiller også højere krav til den hardware du har, f.eks. diskhastigheden, der skal være raid hvis du skal optage raw osv.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf Gamemakerman » 16. jun 2011 14:28

Man kan godt optage fra Xbox 360 via Blackmagic Intensity Pro, der er ingen HDCP kryptering på Xbox spilsignaler.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf PURiFiCADA » 16. jun 2011 15:23

Altså alle de online rewies jeg har set, siger de man ikke kan optage igennem hdmi fra xbox eller ps3. Men i sidste ende bliver det også helt fint med hauppauge, den skal nok gøre det jeg vil have den til. men vil da lige kigge op på det i siger, for det stemmer ikke over ens med de youtube rewies jeg har set.

PURiFiCADA
Training is not just training, it's a lifestyle
PURiFiCADA
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf PURiFiCADA » 16. jun 2011 15:40

Har nu kigget op på det og det ser ud som om i har ret, man kan godt optage igennem hdmi på den, men holder mig nu til hauppauge hd pvr. Den er grim men skal ikke stå synligt fremme alligevel og skal også kun bruges når jeg nu vil optage, ellers spiller jeg sku igennem min hdmi og på 1080p :)

Men tak skal i have, altid dejligt med en masse respons, det præcis hvad jeg elsker ved det her forum :)

PURiFiCADA
Training is not just training, it's a lifestyle
PURiFiCADA
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf Gamemakerman » 16. jun 2011 16:09

PURiFiCADA skrev:Har nu kigget op på det og det ser ud som om i har ret, man kan godt optage igennem hdmi på den, men holder mig nu til hauppauge hd pvr. Den er grim men skal ikke stå synligt fremme alligevel og skal også kun bruges når jeg nu vil optage, ellers spiller jeg sku igennem min hdmi og på 1080p :)

Men tak skal i have, altid dejligt med en masse respons, det præcis hvad jeg elsker ved det her forum :)

PURiFiCADA


Hvis du har en god pc og alligevel ikke skal have udstyret sat til 24/7 så er BlackMagic kortet rent kvalitetsmæssigt en bedre løsning og kan streame helt uden problemer. Pro versionen optager også fra analoge kilder som Hauppauge boksen kan. Du kan bare ikke optage fra eksempelvis PlayStation 3 da dets signal er HDCP krypteret.

Hauppauge boksen er bare mere praktisk i det at den har en h.264 encoder chip indbygget og kan derfor bruges på mindre kraftfuld hardware. Hvis du regner med at bruge en god stationær computer til at optage med, så vil BlackMagic kortet give dig et bedre resultat.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Re: Hjælp til valg af HD optage box til xbox 360

Indlægaf PURiFiCADA » 16. jun 2011 16:37

Det bliver bare standart optagning :) Så Hauppauge skal nok fungere til det jeg skal bruge :) Men mange tak for alle de gode svar :)

PURiFiCADA
Training is not just training, it's a lifestyle
PURiFiCADA
Niveau 0
 
Indlæg: 29



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster