Xboxlife forum

Må gamestop dette ?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Må gamestop dette ?

Indlægaf NorthernLiteDK » 6. jun 2011 12:11

Har betalt 549:- forud for GoW 3 men har i mellem tiden forudbestilt den på nettet til 419:- inc. porto

Men nu kan jeg ikke få pengene retur,mit spørgsmål er om de må dette ?
NorthernLiteDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1223
By: Frederikshavn


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Stoffer » 6. jun 2011 12:13

Det kan være du skal vente til du har spillet i hænde, og så benytte dig af returetten?
Men det lyder da egentlig mærkeligt at de ikke vil give dig pengene tilbage for noget du ikke engang har fået endnu. Jeg tror sgu ikke de må gøre det.
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Bassel » 6. jun 2011 12:19

Gå ned og spørg dem hvornår du så kan få pengene igen. Uanset om det er forudbestilt eller købt, skal du have mulighed for at få pengene retur.
Billede
Bassel
Niveau 4
 
Indlæg: 598


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Da Senzai » 6. jun 2011 12:23

Bassel skrev:Gå ned og spørg dem hvornår du så kan få pengene igen. Uanset om det er forudbestilt eller købt, skal du have mulighed for at få pengene retur.


Ifølge købeloven, så er et køb et køb. Ergo skal han ikke tilbydes denne service medmindre butikken skildrer med det. F. eks på bonen.

Hvordan loven er med forudbestillinger ved jeg ikke. Man kan måske argumentere for, om det er det samme med fjernkøb, hvor kan skal have mulighed for at kunne returnerer varen, når man modtager den, fordi, at man ikke har set varen inden, man har betalt :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Rotator » 6. jun 2011 12:43

Gamestop.dk skriver følgende omkring annullering af forudbestillinger:

• Ved annullering af forudbestilling returneres de spil som er blevet indbyttet i kampagnen. Hvis spillene ikke findes på lager, får kunden et tilgodebevis med et beløb svarende til spillenesindbytningsværdi på dagen for annulleringen. Annullering af en forudbestilling kan kun ske ved fremvisning af kvittering.

Ud fra dette burde der ikke være noget til hinder for at forudbestillingen kan annulleres.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Mircu » 6. jun 2011 12:53

Det er sådan, at man køber det til den pris, det står til, når du køber det - Nogle butikker (I hvert fald Amazon, er jo så dog en webbutik) tilbyder så at du får det til prisen det står til, når det bliver sendt - Det er en meget rar service, synes jeg, men du har langtfra krav til at de giver dig pengene tilbage, du kan jo dog altid annullere din pre-order og så pre-order den nu, til den pris, burde der ingen problemer være i :)

Det er i hvert fald min forståelse, hehe
Billede
Mircu
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Rotator » 6. jun 2011 12:56

Læs evt. dette og kig på din kvittering. Hvis der ikke står noget om fortrydelsesret i forbindelse med forudbestilling, så tillykke, du har to kopier af GoW3 :D
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf TerrificFalcon » 6. jun 2011 12:59

Hvis du står til at ende med 2 eksemplarer af GoW3, så kan du også prøve at spille lidt large, og se om du ikke kan få udbetalt pengene på et gavekort i stedet. 549kr på et tilgodebevis er trods alt bedre at stå med, kontra endnu et eksemplar af GoW3.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Annxii » 6. jun 2011 13:19

jeg tror ikke at loven om fortrydelsesret gælder på samme måde, du har jo reelt ikke købt det endnu. Hvis det ret lovmæssigt virkelig forholder sig sådan at Gamestop kan nægte dig at annullere din preorder så må de være de eneste i verden, der benytter sig af den ret.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Rotator » 6. jun 2011 13:30

Annxii skrev:jeg tror ikke at loven om fortrydelsesret gælder på samme måde, du har jo reelt ikke købt det endnu. Hvis det ret lovmæssigt virkelig forholder sig sådan at Gamestop kan nægte dig at annullere din preorder så må de være de eneste i verden, der benytter sig af den ret.


Der er så ingen lov om fortrydelsesret, når det drejer sig om forbrugerkøb i en fysisk butik. En handel er som udgangspunkt altid bindende.

Så kan man jo så diskutere om det er specielt godt købmandskab at Gamestop nægter at ophæve købet.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Donfranke » 6. jun 2011 13:34

Du har altid 14 dages ombytningsret, men aldrig fortrydelsesret, når du handler I en fysisk butik, medmindre det er en service, butikken yder.
Donfranke
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Rotator » 6. jun 2011 13:44

Donfranke skrev:Du har altid 14 dages ombytningsret, men aldrig fortrydelsesret, når du handler I en fysisk butik, medmindre det er en service, butikken yder.


Nej, ombytningsretten er kun lovbestemt hvis der er fejl eller mangler ved varen og er ikke begrænset til 14 dage, men faktisk 6 måneder (såfremt varen ikke kan repareres). En ombytning af et fejlfrit produkt kan kun kræves hvis det i købsøjeblikket, enten verbalt eller ved påskrift på kvittering/faktura, er oplyst at butikken tilbyder en sådan ret.

Ved køb i butik:
• Returret: Ikke lovbestemt, men kun en service fra butikkens side.
• Fortrydelsesret: Ikke lovbestemt, men kun en service fra butikkens side.
• Ombytningsret: Ikke lovbestemt, men kun en service fra butikkens side.
• Returret ved mangler: Ikke lovbestemt, da butikken kan tilbyde afhjælpning eller ombytte.
• Fortrydelsesret ved mangler: Ikke lovbestemt, da butikken kan tilbyde afhjælpning eller ombytte.
• Ombytningsret ved mangler: Lovbestemt, men butikken har ret til at søge manglen afhjulpet.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Major Oblivious » 6. jun 2011 13:54

du har dog 14 dages returret på nethandel, så du kan altid afbestille den, og huske til næste gang, selvom det er en mindre sjov affære
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Rotator » 6. jun 2011 13:55

Major Oblivious skrev:du har dog 14 dages returret på nethandel, så du kan altid afbestille den, og huske til næste gang, selvom det er en mindre sjov affære


Ja, hvis Gamestop er helt stejle, så hellere afbestille den til 419,- og betale 549,- for den første end at skulle betale 968,- for to kopier af spillet :D
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Må gamestop dette ?

Indlægaf Donfranke » 6. jun 2011 14:04

Rotator skrev:
Donfranke skrev:Du har altid 14 dages ombytningsret, men aldrig fortrydelsesret, når du handler I en fysisk butik, medmindre det er en service, butikken yder.


Nej, ombytningsretten er kun lovbestemt hvis der er fejl eller mangler ved varen og er ikke begrænset til 14 dage, men faktisk 6 måneder (såfremt varen ikke kan repareres). En ombytning af et fejlfrit produkt kan kun kræves hvis det i købsøjeblikket, enten verbalt eller ved påskrift på kvittering/faktura, er oplyst at butikken tilbyder en sådan ret.

Ved køb i butik:
• Returret: Ikke lovbestemt, men kun en service fra butikkens side.
• Fortrydelsesret: Ikke lovbestemt, men kun en service fra butikkens side.
• Ombytningsret: Ikke lovbestemt, men kun en service fra butikkens side.
• Returret ved mangler: Ikke lovbestemt, da butikken kan tilbyde afhjælpning eller ombytte.
• Fortrydelsesret ved mangler: Ikke lovbestemt, da butikken kan tilbyde afhjælpning eller ombytte.
• Ombytningsret ved mangler: Lovbestemt, men butikken har ret til at søge manglen afhjulpet.


Du har ret.
Donfranke
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron