Xboxlife forum

Skandale i Gamestop

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Reinhold » 3. jun 2011 11:14

Game-kæden lukker da forretningen ikke var speciel fænomenal mere, så der er en pointe i at støtte de fysiske spilbutikker, hvis man som mig elsker at smutte forbi og kikke lidt på hylderne. Ellers flytter alt på nettet, og butikkerne er fortid. Smag og behag.

Fin service GameStop laver med at købe brugte spil. Er prisen for lav, ja så kan man jo lave finten med et høfligt "nej tak" - den virker hver gang :)
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Michael_Boe » 3. jun 2011 11:26

Det ikk mange kroner man tjener, men alternativet er DBA og lign. sider, men der handler jeg selv ikke ret tit, da mange tror at deres 3 år gamle spil som derudover er i billig "classic" udgave, er den rene guldbar at skulle af med :/ hehe , Så jeg pryder bare flere og flere centimeter efterhånden som spillende ryger på hylden :D Der er jo større prestige i at have klassikeren på hylden end 6 kr på lommen :D
Michael_Boe
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf fessor.p » 3. jun 2011 14:09

Jeg fik Undead Nightmare, GTA Collectors Edition til PS1, Duke Nukem: Land of the Babes til PS1, PK: Out of the Shadows til GC, og så en Gamecube med alle kabler og en kontroller, til under 500 kr i GS i dag. Jeg er godt tilfreds med Gamestop :D
Billede
fessor.p
Niveau 5
 
Indlæg: 1254


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf DkSlayer » 4. jun 2011 10:06

Jeg fik 425 kr for Brink i GS i går, da jeg lavet en preorder på Dungeon Siege 3..

Ingen klager herfra
DkSlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 506


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Cena » 4. jun 2011 10:27

Jeg er begyndt at aflevere mine spil i Blockbuster. De er ofte længe om at lave prisnedsættelser på deres spil. Har et par gange fået 250,- for spil som de andre butikker sælger for omkring 300,-.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Dr_Gonzo » 4. jun 2011 11:01

Rotator skrev:
Hnansen skrev:Nå ja, og lige til en afsluttende kommentar; en virksomhed skal tjene penge. Ikke agere velgørendsheds organisation for forkælede forbrugere som har en forskruet og urealistisk holdning til deres gamle skod titlers værdi.


Jeg har også lige en afsluttende kommentar:

Inden du kalder folks forventninger for forskruede og urealistiske, så minder jeg dig lige om at du i 2007 forsøgte at sælge Oblivion til 150 kroner (hvilket du selv mente var en fair pris) herinde, selvom spillet på det tidspunkt var 1½ år gammelt. Er det så urealistisk og forskruet at jeg forventede mere end 40 kroner for GTA IV i December 2009, hvor det spil ligeledes var 1½ år gammelt?

Du må godt forvente 150 kroner for dit gamle spil, men jeg er urealistisk og forskruet når jeg forventer mere end 40 kroner. Fair nok, så har vi dét på plads.


Jeg sidder lige og læse denne tråd for hyggens skyld, jeg vil egentlig ikke blande mig. Men jeg vil bare lige nævne, at Rotator's eksempel er ret dårligt.

GTA IV var et af de, hvis ikke det mest sælgende spil, 1½ år efter det var udgivet. Den liga når Oblivion nok aldrig op i, selvom at det er et godt spil. Når nu der er solgt så mage kopier af GTA, er det også naturligt at antage at der er mange flere tilgængeligt på brugtmarkedet. Når man så samtidig holder det op i mod at der er mange flere gamere der har spillet GTA end der er spillere der har spillet Oblivion, kan man regne ud at der ikke er mange købere tilbage til en brugt kopi af GTA, hvorimod at Oblivion stadig har en stor kundegruppe. Dermed kan enhver god forretningsmand regne ud, at GTA har en lavere værdi end Oblivion.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf tue69 » 4. jun 2011 11:11

Dr_Gonzo skrev:GTA IV var et af de, hvis ikke det mest sælgende spil, 1½ år efter det var udgivet. Den liga når Oblivion nok aldrig op i, selvom at det er et godt spil. Når nu der er solgt så mage kopier af GTA, er det også naturligt at antage at der er mange flere tilgængeligt på brugtmarkedet. Når man så samtidig holder det op i mod at der er mange flere gamere der har spillet GTA end der er spillere der har spillet Oblivion, kan man regne ud at der ikke er mange købere tilbage til en brugt kopi af GTA, hvorimod at Oblivion stadig har en stor kundegruppe. Dermed kan enhver god forretningsmand regne ud, at GTA har en lavere værdi end Oblivion.


Så det du prøver at fortælle Rotator er, at han bør sælge hans Call of Duty Black Ops til en lavere pris end eksempelvis Rock Band 3, fordi førstnævnte har solgt mere?

Uden at have nogen som helst understøttende statistikker, så garanterer jeg dig, at efterspørgselen på GTA IV stadigvæk idag er større end den er på The Elder Scrolls Oblivion, deraf også priserne i butikkerne. Hvorfor mon Call of Duty spillene konsekvent holder introduktionsværdi selv op til 9-10 måneder efter release? Fordi der konsekvent er efterspørgsel.

Jeg kan sagtens se ræsonnementet for dit argument Gonzo - jeg tror dog ikke den holder i praksis.

By the way - brugtsalget for Gamestop udgjorde 46 procent i 2010 - kradse tal, men jeg tror jeg vælger at benytte mig af Reinholds metode med at sige nej hvis jeg får en pris der ikke er tilsvarende hvad jeg havde forventet.

Men det kan ikke hidse mig op - det er så en helt anden ting.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Da Senzai » 4. jun 2011 11:13

Jeg havde forventet mig noget lidt mere saftigt, da jeg læste overskriften på tråden :-w
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf TagEnKiks » 4. jun 2011 14:44

tue69 skrev:By the way - brugtsalget for Gamestop udgjorde 46 procent i 2010 - kradse tal, men jeg tror jeg vælger at benytte mig af Reinholds metode med at sige nej hvis jeg får en pris der ikke er tilsvarende hvad jeg havde forventet.

Men det kan ikke hidse mig op - det er så en helt anden ting.

Det er bare ikke godt nok Tue! Du må forstå at som kunde og beboer i Danmark, så er det ikke bare din ret! Det er din PLIGT at brokke dig.
Du har ikke fået hvad du forventede og så er det dælme andres skyld. Helst samfundets, men hvis vi ikke kan skyde skylden på dem, så må det være de skide kapitalisters skyld.
De laver ikke andet end tjene penge og er ulækre.

Så derfor! Det er din pligt at brokke dig, når du føler dig uretfærdigt behandlet!
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Esano » 5. jun 2011 04:37

nu hvor jeg selv har arbejdet i blockbuster i nogen år overrasker det mig ikke at sådan en tråd dukker op. jeg har denne diskussion nærmest dagligt. folk forventer at de kan tage et fifa 08 med og trade det ind og smide en 50'er oven i for bagefter at gå ud af butikken med en LA Noir under armen.
I skal også tænke på at spillet skal kunne sælges igen. som mange andre har nævnt er der en del udgifter der skal dækkes ved sådan en transaktion:
Ekspedienten bruger tid på at kontrollere dine spil og tilbyde dig en pris for dem. Derefter skal spillet gøres klar til salg (Fjern indhold, sæt prismærkat på, sæt nye stregkoder på, arkivere indholdet bag disken osv) bagefter står mange af spillene og samler støv til en eller anden køber dem hvor ekspedienten skal bruge tid på at finde den, sælg den osv. og butikken garanterer endda at spillet virker!
så for at opsummere udgifter:
Løn
Husleje
strøm mm.
bonpapir
prismærkater mm.
osv.

det kan godt være man ser på det som småting men hvis man ligger det hele sammen så er det ok store udgiftrer når man tænker på hvor mange spil der bliver byttet ind hos diverse kæder.
og en personlig teori: de eftertragtede spil skal også dække tabet for de brugte spil der aldrig bliver solgt eller giver underskud pga prisnedsættelser!

til sammenligning kan folk der sælger brugte film heller ikke forstå hvorfor de "kun" får 7 kr. for en DVD der sælges igen til en 20'er.

og lige til sidst, hvorfor er gamestop nogle hustlers når de ikke giver mange penge for dine spil men når vi i gamle dage fandt huller i deres ekskluderingsliste og fik spil til ingen penge så var det ok?
moral er godt men dobbeltmoral er dobbelt så godt :D
Esano
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf alex prip » 5. jun 2011 10:38

Esano skrev:nu hvor jeg selv har arbejdet i blockbuster i nogen år overrasker det mig ikke at sådan en tråd dukker op. jeg har denne diskussion nærmest dagligt. folk forventer at de kan tage et fifa 08 med og trade det ind og smide en 50'er oven i for bagefter at gå ud af butikken med en LA Noir under armen.
I skal også tænke på at spillet skal kunne sælges igen. som mange andre har nævnt er der en del udgifter der skal dækkes ved sådan en transaktion:
Ekspedienten bruger tid på at kontrollere dine spil og tilbyde dig en pris for dem. Derefter skal spillet gøres klar til salg (Fjern indhold, sæt prismærkat på, sæt nye stregkoder på, arkivere indholdet bag disken osv) bagefter står mange af spillene og samler støv til en eller anden køber dem hvor ekspedienten skal bruge tid på at finde den, sælg den osv. og butikken garanterer endda at spillet virker!
så for at opsummere udgifter:
Løn
Husleje
strøm mm.
bonpapir
prismærkater mm.
osv.

det kan godt være man ser på det som småting men hvis man ligger det hele sammen så er det ok store udgiftrer når man tænker på hvor mange spil der bliver byttet ind hos diverse kæder.
og en personlig teori: de eftertragtede spil skal også dække tabet for de brugte spil der aldrig bliver solgt eller giver underskud pga prisnedsættelser!

til sammenligning kan folk der sælger brugte film heller ikke forstå hvorfor de "kun" får 7 kr. for en DVD der sælges igen til en 20'er.

og lige til sidst, hvorfor er gamestop nogle hustlers når de ikke giver mange penge for dine spil men når vi i gamle dage fandt huller i deres ekskluderingsliste og fik spil til ingen penge så var det ok?
moral er godt men dobbeltmoral er dobbelt så godt :D


Godt indlæg
Billede
alex prip
Niveau 4
 
Indlæg: 481


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron