Xboxlife forum

Skandale i Gamestop

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 2. jun 2011 22:20

Rotator skrev:Det sjove er at hvis jeg køber et spil brugt herinde til 100 kroner og så sætter det til salg efterfølgende til 200,-, så er jeg et svin, en krejler, en udnytter. Men når Gamestop gør det, så er det god forretningssans...


Jeg ville kalde dig en god købmand.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf TagEnKiks » 2. jun 2011 22:23

Rotator skrev:
Hnansen skrev:Værdigt? Igen, hvad forventer du?
At butikken betaler dig mere end de kan tjene fordi du ellers ikke mener det er "værdigt"?

Hvorfor mener du at de ikke skulle kunne tjene på spillene? Ser vi bort fra sportstitlerne, så har jeg forsøgt at indlevere spil som GTA IV, hvor de ville give mig under 40 kroner for det. Jeg kunne finde spillet på hylden i selv samme butik, brugt, til 229... Det er fandeme en god fortjeneste.

Nu skal de jo lige sælge spillet før der overhovedet er fortjeneste. Folk glemmer lidt, at Gamestop ikke sælger alle spil, som de tager ind. Alle de spil er et tab og det bliver de nødt til at modregne.

6 kr for Fifa09? Jeg gad ikke engang aftage spillet, om du så betalte mig for det. Jeg er overrasket over de overhovedet gad give dig penge for det.

Desuden.. Hvis folk vil brokke sig over indkøbsprisen over for slagsprisen, så gå ned i en tøjbutik og brug det argument. Jeg kan godt garantere en Gucci t-shirt ikke koster 250,- at fremstille.
Så lad være med at få det til at lyde som en tjeneste, når i går ned og afleverer jeres spil. For det er egentlig Gamestop som gør jer en tjeneste ved at modtage skod spil.
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 22:24

Nej, selvfølgelig er det ikke ens betydende med at de får det solgt, men deres prissætninger er om ikke andet realistiske når det drejer sig om videresalget. Selvfølgelig sætter de det ikke til 229,- hvis de kan se at det ikke kan sælges til den pris. Det ved enhver forretningsførende. Så kan det da godt være at de brænder inde med et enkelt eksemplar eller to, men der er jo masser af avance at tage af, når prisen skal reduceres.

Der er forskel på et tilbud og en grov udnyttelse. Der er jo ingen mennesker, der i deres rette sind ville mene at 6-7 kroner var en fair salgspris for et Xbox-spil, uanset hvilket spil.

Og hvad fanden har manglende støtte af danske forretninger at gøre med brugtsalgsværdi?
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 22:28

TagEnKiks skrev:6 kr for Fifa09? Jeg gad ikke engang aftage spillet, om du så betalte mig for det. Jeg er overrasket over de overhovedet gad give dig penge for det.


Nej, det er muligt at du ikke ville det. Men så lad os da sige at de smider det i en brugt-kasse for 30 kroner. Så skal det sgu nok blive solgt. Og avancen er 500%. Det er der sgu ikke mange forretninger, der kan prale af.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf TagEnKiks » 2. jun 2011 22:35

Rotator skrev:
TagEnKiks skrev:6 kr for Fifa09? Jeg gad ikke engang aftage spillet, om du så betalte mig for det. Jeg er overrasket over de overhovedet gad give dig penge for det.

Nej, det er muligt at du ikke ville det. Men så lad os da sige at de smider det i en brugt-kasse for 30 kroner. Så skal det sgu nok blive solgt. Og avancen er 500%. Det er der sgu ikke mange forretninger, der kan prale af.

Og når huslejen, butikken og ekspedienten er blevet betalt, så har de jo næsten råd til en pakke tyggegummi. Ja, sikke en genial forretningside, de er kommet på.
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 22:37

TagEnKiks skrev:Og når huslejen, butikken og ekspedienten er blevet betalt, så har de jo næsten råd til en pakke tyggegummi. Ja, sikke en genial forretningside, de er kommet på.


Nå ja, hele deres indtjening afhænger jo at det enkelte spil. Det havde jeg jo glemt. Sorry, my bad.

Vi kan ligeså godt lukke diskussionen nu, mine argumenter er gjort til skamme af Tagenkiks' glimrende indsigt. :roll:
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 2. jun 2011 22:40

Vil du ikke være sød at gentage for os uforstående. Præcis, hvad er det, som i er så fortørnet over?
Hvori består skandalen? At de ikke ønsker at tage spil ind som ingen værdi har? At de ønsker at tjene penge?
Jeg har utrolig svært ved at se det.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Mr. White » 2. jun 2011 22:43

Jeg har hørt et sted, at mennesket har ret til ikke at aflevere deres spil i Gamestop, hvis de er utilfredse med prisen. På den måde slipper Gamestop for at få spil, de ikke kan bruge til noget, og vi andre slipper for, at høre nogle brokke sig over at have solgt deres spil for 7 kroner. :D

Kan da godt se, at der er en unfair pris. Men come on, tror ikke Gamestop er ude på at være nogle idioter. Prisen må vil være sat ud fra noget. Om det så er fordi, at de ikke har brug for flere spil af den slags, det ved jeg ikke. De skal jo tage imod spillene, så må de jo sætte prisen lavt, for ikke at få flere. Fordi nogen stadig går med på det, så kan man jo stadig ikke bebrejde dem for, at sætte det til salg til 200 kr. Jeg havde nok gjort det samme i den situation. Har da også før solgt noget, som jeg har købt brugt, til en højere pris.
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf TagEnKiks » 2. jun 2011 22:47

Rotator skrev:Nå ja, hele deres indtjening afhænger jo at det enkelte spil. Det havde jeg jo glemt. Sorry, my bad.

Vi kan ligeså godt lukke diskussionen nu, mine argumenter er gjort til skamme af Tagenkiks' glimrende indsigt. :roll:

Det var godt nok hurtigt du pakkede sammen..

Du får det til at lyde, som om Gamestop snyder sine kunder. Hvilket jeg mener er fuldstændig til grin. De tilbyder en service, hvor du har mulighed for at indlevere dine skodspil. Det burde du være glad for. Servicen er nemlig fuldstændig frivillig.
Får du den pris, som du vil opnå ved selv at sælge spillene? Af og til, men for det meste får du ikke. Priserne er sat efter systemet giver overskud, hvlket giver mening, når man prøver at have en forretning.

Folk forventer guld og grønne skove! Forventer deres spil er meget mere værd end de egentlig er. Verden er et ondt sted og Gamestop prøver som alle andre at tjene penge. Deal with it..
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf BlackWolfieDK » 2. jun 2011 22:49

Skøn læsning det her.
Vi kan forsvare Gamestop i hoved og røv med deres forretning og måden der skal tjenes penge på, JEG synes bare ikke de gør noget for deres kunder længere, hvor man kunne sige 50/50 ordning eller 60/40 måske, nu hedder det bare simpelt og koldt 90/10 og det skal nok bide dem i røven.
BlackWolfieDK
Niveau 4
 
Indlæg: 301


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Mr. White » 2. jun 2011 22:54

BlackWolfieDK skrev:Skøn læsning det her.
Vi kan forsvare Gamestop i hoved og røv med deres forretning og måden der skal tjenes penge på, JEG synes bare ikke de gør noget for deres kunder længere, hvor man kunne sige 50/50 ordning eller 60/40 måske, nu hedder det bare simpelt og koldt 90/10 og det skal nok bide dem i røven.


Nu er det jo ikke ALLE titler, der har en 90/10 ordning. Det er vel kun de titler, som de ikke rigtig kan bruge til noget. Der bliver en forretning jo nødt til at være kold. De kan jo ikke være flinke og venlige og give en 50/50 ordning, bare for at være flinke over for alle kunderne. På et tidspunkt bliver man nødt til at trække en streg i sandet.
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 22:59

TagEnKiks skrev:Du får det til at lyde, som om Gamestop snyder sine kunder. Hvilket jeg mener er fuldstændig til grin. De tilbyder en service, hvor du har mulighed for at indlevere dine skodspil. Det burde du være glad for. Servicen er nemlig fuldstændig frivillig.
Får du den pris, som du vil opnå ved selv at sælge spillene? Af og til, men for det meste får du ikke. Priserne er sat efter systemet giver overskud, hvlket giver mening, når man prøver at have en forretning.

Folk forventer guld og grønne skove! Forventer deres spil er meget mere værd end de egentlig er. Verden er et ondt sted og Gamestop prøver som alle andre at tjene penge. Deal with it..


Er det urealistisk at forvente at et spil i det mindste kan indbringe mere end det har kostet at producere skiven med jewelcase og cover? Som set i en anden tråd her på siden så kan en Xbox-jewelcase alene sælges for 10-15 kroner.

Jeg har ikke et problem med at de forsøger at få et overskud, men det er overskuddets størrelse jeg har et problem med. Deres avance er urealistisk høj og det sætter mange mennesker i en sindstilstand, der ikke er gavnligt for en virksomhed.

Jeg er udmærket godt klar over at deres "service" er uden tvang, men deres reklamemetoder giver et urealistisk billede af hvad kunderne faktisk kan forvente. Netop at deres brugte spil rent faktisk har en værdi.

Jeg synes forresten at det er sjov som du hele tiden refererer til "skodspillene". Dette er en subjektiv udtalelse, da det der er et skodspil for dig ikke nødvendigvis er det for andre. Der er f.eks. folk, der godt kan lide Onechanbara og gladelig ville give 100 kroner for det brugt, mens andre ikke ville røre det med en ildtang. Bare fordi du synes spillet er skod har det stadig værdi for nogen. (Bare ikke i en købssituation hos Gamestop.)
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 2. jun 2011 23:04

Rotater:
Hvis det der ikke kan tjenes mere end hvad det har kostet at produceret, så ja. Det kan være urealistisk hvis spillet intet er værd.
Overskuddets størrelse? Jeg tvivler voldsomt på at GameStop kører med et gigantisk overskud pga. deres enorme indtægter på at sælge brugte spil. GAME kunne ikke løbe rundt, og jeg tvivler ligeledes på, at der er specielt mange penge i GameStop forretningen. Derfor er det netop nødvendigt med så høje avancer på brugte spil.
Tror du det er nogen guldgruppe at købe gamle, værdiløse titler og sælge dem videre? At de overhovedet gider give penge for en titel de højest sandsynligt ikke kan sælge videre, vidner om et meget højt serviceniveau.
Ville du foretrække, at de hellere nægtede at tage imod spillene?
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 23:16

Okay, lad os så lige lave et lille tanke-eksperiment.

En Gamestop-filial tager i løbet af ét år 300 brugte spil ind. Deres gennemsnitlige købspris er 25 kroner. Det er en samlet købspris på 7.500.
Hvert spil sættes til en gennemsnitlig videresalgspris på 129 kroner. Det er en samlet salgspris på 38.700. Gamestop skal med andre ord sælge 59 af de 300 brugte titler før det er en overskudsforretning. Hvis din lokale Gamestop brænder inde med 241 brugte titler om året, så ville deres butikker være en del mere fyldte. De resterende 241 titler kan endda reduceres kraftigt i pris indtil de bliver solgt, uden at det koster på bundliniens sorte tal.

Ovenstående tal er tænkte, men ud fra min erfaring med Gamestop ikke urealistiske prismæssigt.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 23:17

Og selvfølgelig kører Gamestop med stort overskud på brugte spil. Ellers ville de jo stoppe med at tage imod dem.

Og forresten, hvorfor tvivler du, Freund, på at Gamestop har et gigantisk overskud på deres brugtsalg? Gamestop er en af verdens største spilkæder med over 6.500 butikker verden over. Sådan en koncern kan man ikke holde liv i uden at tjene enormt mange penge. Og med den latterligt lave avance, der er på ubrugte retailtitler, så må deres penge jo komme fra brugtsalget...

Koncernen havde et overskud på 377 millioner dollars i 2009. Eller næsten 2 milliarder danske kroner...
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron