Xboxlife forum

Hjælp til køb af TV

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp til køb af TV

Indlægaf Thomas---89 » 29. dec 2010 19:45

Hej, jeg har været rundt i utallige forretninger for at se på tv og snakke med ekspedienter, men jeg er ikke blevet meget klogere på noget som helst. Derfor ville jeg lige give det en chance og prøve at skrive her inde.

Sagen er den, at jeg skal flytte om små 2 uger og vil derfor gerne have et nyt tv, mine forældre skal også have nyt tv, så vi har snakket om at jeg købe samme sted for måske at få det billigere.
Mit tv skal primært bruges til at se tv, film men samtidig skal der også spilles på det, som regel fifa, nhl eller andre sport spil. Hos mine forældre skal de ikke bruge det til meget mere end tv og film.
Designet at tv'et har også indflydelse, det samme har tykkelsen af det også, da det skal op at hænge på væggen.

Vi har fået lavet et tilbud på et tv som vi alle synes er rigtig pænt, og samtidigt har et fint billede, tilbudet lyder som følgende:

Bose 3-2-1 system til 6.000,-
Sony KDL-46NX710 til 12.000
Sony KDL-46NX710 til 12.000
2 x vægbeslag til i alt 500,-
Levering + montering til ?

Samlet pris for det hele er 30.500,-

Er dette en fornuftig pris at give, eller kan man finde noget til samme pris eller billigere som opfylder vores krav?
Det skal lige siges at vi højst er villig til at give 12.000 pr. tv.
Thomas---89
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf thetof91 » 29. dec 2010 19:50

Hvis jeg var dig vil jeg oprette mig inde på flatpanels.dk og spørger der inde :) Der er i hvert fald større chance for du god rådgivning :)
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf DanniSemperfi » 29. dec 2010 20:03

Jeg har lige skimtet anmeldelsen igennem på Flatpanels.

Det ser fint nok ud, men det er ikke et fantastisk tv.

Du kan selv se det her http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1270810736

Jeg vil altid anbefale et godt plasma tv. Og til 12000 kan man få et rigtigt godt tv på 50"

Desuden kunne jeg se på pricerunner at 12000 er normal prisen. Så at i har fået en god handel, ville jeg sætte spørgdmål tegn ved.
DanniSemperfi
Niveau 5
 
Indlæg: 847
By: Viborg


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf Stoffer » 29. dec 2010 20:11

Jeg kan stærkt anbefale en Panasonic VT20 50" til 15 kilo :) Den kan vise 3D og har et rigtig godt billede. Og så er det Plasma :)
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf DanniSemperfi » 29. dec 2010 20:22

Stoffer skrev:Jeg kan stærkt anbefale en Panasonic VT20 50" til 15 kilo :) Den kan vise 3D og har et rigtig godt billede. Og så er det Plasma :)


Ja det er pt det bedste tv på marked.

Men nu skrev han at design også var en faktor.

Og der er mange der går uden om Panasonic af den grund.
DanniSemperfi
Niveau 5
 
Indlæg: 847
By: Viborg


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf Thomas---89 » 29. dec 2010 20:33

Tak for de hurtige svar, jeg vil prøve at skrive inde på flatpanels for at høre :)
Den anmeldelse der bliver linket til er desværre ikke det tv, men dog ligner den utrolig meget. Vi fik at vide i butikken, at NX710 er en der er kommet for at overtage NX700. NX710 er desuden også 3D ready, og designet er en smule anderledes + nogen andre ting jeg ikke lige kan huske.

Det bliver nok højst sandsynligt ikke et Panasonic, da designet ikke er tiltalende og de er desværre også for "tykke" da vi gerne vil have dem til at være 4-5 cm max.
Thomas---89
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf DanniSemperfi » 29. dec 2010 20:45

Thomas---89 skrev:Tak for de hurtige svar, jeg vil prøve at skrive inde på flatpanels for at høre :)
Den anmeldelse der bliver linket til er desværre ikke det tv, men dog ligner den utrolig meget. Vi fik at vide i butikken, at NX710 er en der er kommet for at overtage NX700. NX710 er desuden også 3D ready, og designet er en smule anderledes + nogen andre ting jeg ikke lige kan huske.

Det bliver nok højst sandsynligt ikke et Panasonic, da designet ikke er tiltalende og de er desværre også for "tykke" da vi gerne vil have dem til at være 4-5 cm max.

Jeg tror den eneste forskel er 3d.

Men spørg på Flatpanels.

De går super meget op i det.
DanniSemperfi
Niveau 5
 
Indlæg: 847
By: Viborg


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf Stoffer » 30. dec 2010 13:18

Thomas---89 skrev:Tak for de hurtige svar, jeg vil prøve at skrive inde på flatpanels for at høre :)
Den anmeldelse der bliver linket til er desværre ikke det tv, men dog ligner den utrolig meget. Vi fik at vide i butikken, at NX710 er en der er kommet for at overtage NX700. NX710 er desuden også 3D ready, og designet er en smule anderledes + nogen andre ting jeg ikke lige kan huske.

Det bliver nok højst sandsynligt ikke et Panasonic, da designet ikke er tiltalende og de er desværre også for "tykke" da vi gerne vil have dem til at være 4-5 cm max.

Fair nok :) held og lykke med købet.
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf p1co9210 » 30. dec 2010 19:24

Kig på et Samsung Plasma, hvis du er ude efter et tyndt men lækkert tv.
Add mig også på Playstationen: P1coDK
p1co9210
Niveau 6
 
Indlæg: 1990
By: Aalborg


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf CaioN » 30. dec 2010 20:30

Hvis du satser på 4-5 cm fra væggen, skal du lige huske på at det ikke er ligemeget hvilket vægophæng du køber, da nogle ophæng holder tv'et op til 7 cm fra væggen..

Jeg har selv et Vogels EFW 8305 ophæng som kan have tv'et helt ned til 24mm fra væggen.. Dog skal du også sikre dig at ophænget passer til hullerne bag på dit valgte tv (har selv et panasonic V20)..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf Derp » 30. dec 2010 23:44

Du skal også have med i baghovedet at der snart kommer en ny generation af fladskærms TV, så det var måske en idé at vente et par måneder. Hvis i absolut skal ud og købe et nu, så vil jeg også foreslå et Samsung 50" plasma TV. Samsung PS50C7705 koster kun små 11000kr. Normalt kan det bedst betale sig at få en gut ud og kalibrere ens TV, men hvis man følger indstillingerne fra flatpanels test får man faktisk et ret godt billede ude at skulle betale ekstra. Medmindre man decideret er til LCD/LED tv, så giver Plasma også et meget mere naturligt billede for ens penge.

En anden ting er at i skal huske at investere i en bluray afspiller og nogle HD kanaler. Det er næsten bedre at spare et par tusinde kroner på TVet og så få nogle flere HD kanaler og nogle blu ray film. Du har sikkert tænkt over dette, men jeg bringer det altid op, fordi der er så mange som investerer i et nyt tv uden at tænke på hvad de kan se på det.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf il gigolo » 4. jan 2011 21:36

3D-effekten er ofte en gimmick, og jeg vil anbefale jer at spare de penge. Dertil synes jeg at Bose's lydsystemer er gode, men ligeledes prissat alt for højt ifht. lignende systemer...

Som det er sagt foroven, så ville jeg gå efter et LCD fjernsyn m. LED bagbelysning af enten Samsung eller LG. De laver lette, flotte og strømbesparende tv til billigere penge end hvad de andre kan præstere. Panasonics tv er gode, men grimme og strømslugende, Sony laver ofte dyre fjernsyn som halter på billedkvaliteten, Philips laver funktionsmæssige gode tv, omend de kan synes klodsede og dyre.
il gigolo
Niveau 4
 
Indlæg: 728


Re: Hjælp til køb af TV

Indlægaf TagEnKiks » 4. jan 2011 22:19

Hvad med bare at vente til efter CES 2011 som starter her den 6. januar?
Hvor alle større tvproducenter viser den nye generation af LCD, LED og plasma tv'er frem?
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster