Xboxlife forum

Shield tank

Shield tank

Indlægaf Phimosis » 4. dec 2016 09:13

Lige et par spørgsmål omkring det emne:
Hvad for en smg har i valgt?
Har selv forsøgt mig med pp-18 da man hurtig kan få op til 100 skud med et stører magasin.
Men hvad går i efter, af våben skills/talents?

Er lidt på par bund her desværre
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Shield tank

Indlægaf WEZL_DK » 4. dec 2016 10:05

Jeg vil vælge en MP5, da det er den bedste SMG i spillet lige nu. Den har også en ekstra mod plads i forhold til PP-19.

Jeg vil vælge Destructive (armor damage)

Predatory (ekstra health regen efter hvert kill, så du har nemmere ved at holde dig i live hvis du bliver flanket).

I den 3. plads er der lidt forskellige du kan vælge:

Determined (7,5% skill cooldown ved et kill), god både til at få den anden skill tilbage hurtig, men også til at få dit shield tilbage hurtigere når det går i stykker.

Ferocious (10% ekstra damage til Elites)

Brutal (ekstra headshot damage)
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens

+1

Re: Shield tank

Indlægaf DePeCHe DK » 4. dec 2016 11:35

WEZL_DK skrev:Jeg vil vælge en MP5, da det er den bedste SMG i spillet lige nu. Den har også en ekstra mod plads i forhold til PP-19.

Jeg vil vælge Destructive (armor damage)

Predatory (ekstra health regen efter hvert kill, så du har nemmere ved at holde dig i live hvis du bliver flanket).

I den 3. plads er der lidt forskellige du kan vælge:

Determined (7,5% skill cooldown ved et kill), god både til at få den anden skill tilbage hurtig, men også til at få dit shield tilbage hurtigere når det går i stykker.

Ferocious (10% ekstra damage til Elites)

Brutal (ekstra headshot damage)

Som Dropdat er inde på, vil helt klart også vælge:
Destructive = 15% armor destruction
Ferocious = 10% damage elites & named (best in 3.slot)
Predatory = kill = 35% health over 20sec.
Kan fx. også bruge, Sustained = kill = +6% health.

Er MP5 ikke burstfire våben? Personligt ville jeg ikke bruge burstfire i sådan et build, AUG eller prøv evt en af de nye. Det vigtigeste er dog at du finder det våben du har det godt med at bruge.

Snowy som har en super tank build står helt oppe i fjæset på fx. Bulletking, og inden for to magasiner (4 sekunder) er han lagt ned, skud direkte i pæren på ham.

Våben mods, kunne fx. i denne uge købe denne:
Kerman Station:
Omega rifle suppressor
16% headshot damage (18% er max).
2,5% stability
3% Crit.hit chance (virker ikke med shield, så med tid, find bedre).
46% reduced threat

Det bedste på den, er den høje headshot damage.

Hvis du har, eller finder, grip med reloade speed 25,5-30%

Brug gerne et turret som 2. talent, da den kan hjælpe med at beskytte dig fra siden/bagfra.
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev


Re: Shield tank

Indlægaf WEZL_DK » 4. dec 2016 11:41

MP5 findes både som burst og som auto, og det er selvfølgelig auto versionen der skal vælges.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Shield tank

Indlægaf Phimosis » 4. dec 2016 16:40

Må lige kigge på det, for lige pt er jeg ret svær at slå ihjel, men kan ikke slå en bule i en blød hat :/

Bruger healing station som skill 2
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Shield tank

Indlægaf WEZL_DK » 4. dec 2016 16:56

Phimosis skrev:Må lige kigge på det, for lige pt er jeg ret svær at slå ihjel, men kan ikke slå en bule i en blød hat :/

Bruger healing station som skill 2


Hvad er dine stats? Firearms, stamina og electronic? Hvad bruger du på de 2 sidste gear pladser?
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Shield tank

Indlægaf Phimosis » 4. dec 2016 20:11

Uha nu må jeg jo lige starte spillet op ;)
Men har 192k i firearms og 451k i stamina og 132k i eletronics - kan så trække 52% fra skaden der kommer.
I de 2 sidste gear pladser har jeg rygsæk og hansker
Rygsæk er en Spec-ops som add 200% af min firearms og stamina til skill power
og hanskerne var bare et par tilfældige jeg lige faldt over, men også spec-ops hvor jeg får 10% mere crit når jeg genlader, ved godt det ikke virker, men de er de eneste jeg har set.
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Shield tank

Indlægaf WEZL_DK » 4. dec 2016 20:53

Du har alt alt for meget stamina/toughness i forhold til du bruger shield. Selv hvis du ikke brugte shield er der ikke meget mening i at have mere end højst 300k-350k i PVE.

Med et shield build er dit shield din stamina/toughness. Gå efter at have 250k i toughness (heraf skal din armor være nok til omkring 45% damage mitigation). Dette passer fint til du kan løbe væk og komme i sikkerhed hvis dit shield går i stykker.

Herefter kommer du alt andet i firearms. Det er også vigtig at du får så meget Damage to Elites og Enemy Armor damage på dit gear. Dette vil gøre at du begynder at rykker alt midt over.

Du kan også overveje at skifte rygsæk og hansker ud med et 2 sæt Nomad. Det giver dig 15% health on kill. Endvidere kan du på de hansker også få yderlige 4% health on kill. Dette skulle gerne gøre du altid er ved fuld liv det meste af tiden.
Dog skal det siges, at hvis du spiller i gruppe, skal du have det dræbene skud for du får health on kill. Men eftersom du som tank shield er helt oppe i fjæset på fjenderne er der står chance for du får det sidste skud ind.

Vil nok også skifte healing station ud med first aid og så brug det sidste mod, booster shot. Det giver dig ekstra damage og beskyttelse. Med de electronics som du har, er det ikke meget healing du får via healing station. Hvis du kan få en smg med Predatory så giver det dig stort set den samme healing som din healing station.

Det der kan blive et problem er, at unlocke alle dine våben talenter, men det kan nok klares med de rigtige gear mods.

Husk også at vælge talentet On the Move. Det giver dig 30% incoming damage reduction i 10 sek ved et kill hvis du er i bevægelse. Og det er du jo stort set altid med et shield.

Alt dette er jo bare min mening, og det kan tage lang tid at min/max sit build. Men når man har alle sine dele og talenter som man lige vil have det, så er det sgu en fed oplevelse. Fik et næste perfekt alphabridge build i dag, og har lige løbet alene igennem en Challenge mode mission. Fed følelse.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Shield tank

Indlægaf Wizup » 4. dec 2016 21:10

Som DePeChe nævner, har jeg kørt et tank build det seneste stykke tid, Ja faktisk siden 1.5 kom ud.

Mit build består 4x D3_FNC 2x Final Meassure (det er lige meget hvilken sammensætning) samt en First Wave Vector. Efter at have testet buildet i snart 2 ugr, har jeg gjort mig nogle erfaringer. Skjoldet er umådeligt stærkt og ja, hvis man spiller rigtigt med det, går det sku ikke i stykker.
Det er lige meget hvilke situationer jeg er løbet ind i, så kommer de ikke igennem det. Husk at benytte dig at dit master perk til skjoldet. Efter 5 sekunder hvor det slet ikke er blevet ramt, healer det for 5% pr. sec.
Det er samtidigt meget nyttigt at trække sig lidt nogle gange så du trækker fjenderne med tilbage og lader gruppen være med :D (Undskyld mine solo aktioner DePeChe)

Derfor vil jeg anbefale at alt electronics som får dit skjold over 1.5 mil i liv (med mods), at skifte det til Stamina eller Firearms. Du skal kun have Firearms nok til at lukke alle dine weapon talents op, alt andet burde være stamina.
At Electronics ikke skal prioriteres, er at marginal nytten er meget lav kontra armor og Protection From Elites. Du er simpelthen bedre stillet med Stamina/Armor mods her.

Det skal siges at mods til dit Ballistic Shield nok skal fordeles i 2x Ballistic shield health af 7.0% (tror maks er 7%) i alt 14% og 3x Ballistic Shield Resilience af 4,5% (tror måske 5.0% er maks, har bare ikke fået nogle) i alt 13,5%. Du kan også kører den 3x 2x hvis du vil :)

Min grund til at jeg vælger Final Meassure er rent og skær de 15% Exotic Damage Resilience, som gør at granater, gas, ild mm. skader knap så meget. Du kan sikkert også finde 2 stykker High End med fede talents, men syntes jeg bare det her fungeret rigtig godt.

Valg af Vector, er fordi jeg syntes den er sjov at spille med den. Dit valg af våben gør ikke det store. Nogle kører PP19 fordi den har masser af skud, men den er bare knap så god til at dræbe folk hurtigt. Som Kim nævnte, kan jeg dræbe Bulletking, solo på små 4 sekunder med Vectoren. Det er dog ikke af den årsag jeg har valgt den, for jeg laver da andet end at dræbe Bulletking alene :) Men Vectoren er et virkeligt godt burst weapon, og nogle gange kan LMB healerne godt være nogle nar hoveder. Vectoren med Balistic Shield, giver mig mulighed for at løbe ind og dræbe healers midt i fjendens lejr. Jeg kan også dræbe deres support stations hvis de står gemt bag noget.

Til sidst er der mine weapon talents or mods. Jeg kører destructive, Ferocious og Swift. Nogle ville vælge andet end Swift, men jeg vil rigtig gerne kunne køre burst. Jeg har i hvertfald fundet det enormt effektivt i rigtig mange situationer.
Mine main stats på våbenet er Rate of Fire og Reload Speed, hertil er alle min sekundære accuracy og stability. Crit er jo lidt ligegyldigt :lol:

Jeg har sikkert glemt noget, f.eks talents, men dem kan jeg ikke lige huske hvad hedder på stående fod. Men hvis i har nogle spørgsmål eller diskussioner, så fyr løs :)
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: Shield tank

Indlægaf Phimosis » 5. dec 2016 12:23

Fantastisk du gider forklare det.

Er der slet ikke nogen der tanker mere med "bare" Final measure??
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Shield tank

Indlægaf Wizup » 5. dec 2016 13:11

Det kan du også, men så er dit ballistic shield bare ikke lige så kraftigt :) Men det med at kunne absorbere granater er da en fed feature :)

Jeg kan evt. prøve et Final Meassure build her i den kommende uge.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: Shield tank

Indlægaf WEZL_DK » 5. dec 2016 13:35

Synes ikke rigtig final meassure giver dig noget brugtbart der er værd at bruge 4 gear pladser på.

+25% Exotic Damage Resilience er selvfølgelig ganske udmærket, men eftersom det er nemt at komme væk inden granater sprænger, så er det ikke noget der rigtig giver dig en fordel, måske på nær det build Wizup skriver om, hvor man bruger 2 piece gear set.

15% protection fra elites kan du får via alt gear. F.eks. kan du få 7% hver fra din maske og dine hansker.

Og det med at "æde" en granat hver 8. sekund er slet ikke 4 gear pladser værd. Hver gang du bliver ramt af en granat, skal du lige huske, at tjekke om det nu er over 8 sekunder siden du sidst blev ramt. Og den tid kan i stedet bruges på at rulle væk fra granater, som er nemt.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Shield tank

Indlægaf Phimosis » 5. dec 2016 17:06

Kan bare godt lide fx en tank med et 200 skuds lmg ;)
Var jeg ved at samle ind til før 1,5 gik live
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Shield tank

Indlægaf WEZL_DK » 5. dec 2016 18:01

Det er heller ikke fordi der er noget gear set der er dårlig, efter 1.4 er alt gear jo brugbar :). Man kunne selvfølgelig også tag 3 stykker Final for den ekstra beskyttelse og så måske 2 sæt Nomad for health on kill, og Barrets chestpiece, hvis man er heldig at få fat på det.

I 1.4 løb jeg rundt med 4 stykker Striker med LMG, og det var fantastisk fedt, og man kan godt gøre det sæt tanky.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Shield tank

Indlægaf WEZL_DK » 5. dec 2016 21:52

Fik langt om længe mit Bliss holster. Så nu kan jeg få lavet mit shield build med 4 piece Sentry og Disissive gloves.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens



Tilbage til The Division

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron