Xboxlife forum

pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Generelle forhold for sæson 2.

Afstemning sluttede 1. mar 2018 08:03

1.Mandag
3
5%
1.Tirsdag
4
7%
1.Onsdag
8
14%
1.Torsdag
5
9%
2: 20:00
4
7%
2: 20:30
8
14%
2: 21:00
3
5%
3: Ugentlig
1
2%
3: Hvert 14 dag
9
16%
4: 3 Afdelinger
6
11%
4: 4 Afdelinger
2
4%
4: 5 Afdelinger
4
7%
 
Afgivne stemmer : 57

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Morten Skou » 17. feb 2018 09:57

Jeg synes umiddelbart at GT3/GT4 er de mest interessante, men det er udelukkende fordi der er så mange fede biler at vælge imellem :D

Det kunne også være sjovt med en Porsche Cup på f.eks. 2 løb, da Porsche vidst har jubilæum inden så længe og jeg synes at jeg læste at der kom en masse Porscher som DLC pga. det.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 17. feb 2018 16:57

GT3 er en vanvittig fed serie, og som du nævner har vi faktisk tidligere valgt en bil fra en klasse at køre serie i, eksempelvis vores RUF Cup... Som virkelig bød på noget god racing!

Jeg er dog tilhænger af at vi først får prøvet kræfter med en klasse eller bil med noget færre hestekræfter end GTE klassen, og så på nogle mindre baner.


BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 17. feb 2018 18:46

Er ganske enig med dig her Brian.... det vil ikke gøre noget at få nogle biler med lidt færre hestekræfter - syntes også umiddelbart at Touring Cars / GT4 / Megane Trophy / TC1 Clio klasserne er de mest oplagte at vælge i mellem...

Personligt hælder jeg også mest til Touring Cars klassen, den kunne være sjov at få prøvet af...

Samtidig er jeg ikke i tvivl om at vi på sigt kommer til at køre noget GT3, sådan har det jo altid været ;)

NB. fede videoer du har fundet frem fra arkivet =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf normann » 17. feb 2018 19:53

Jeg køre bare i det der bliver flertal for, det gør mig ikke så meget hvad det er
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Chokofanten » 17. feb 2018 21:05

normann skrev:Jeg køre bare i det der bliver flertal for, det gør mig ikke så meget hvad det er


Det samme her.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf ShumwayDK » 18. feb 2018 11:56

Jeg havde også tænkt på vores RUF serie i pCars 1, som jeg synes var meget underholdende, og at det kunne være sjovt at gentage den, men de kan være noget af en mundfuld.

Så er det nok bedre med en klasse med færre hestekræfter. Det har jeg bestemt ikke noget imod, og vi har også haft ganske underholdende løb i f.eks. GT4 og Clio Cup.
Da jeg sad og kiggede Daugaards udemærkede gennemgang igennem, så synes jeg vintage GTA kunne være ret sjovt. De har heller ikke mange hestekræfter, men eftersom de er vintage, så kan det være at de alligevel er svære at få helt rundt på banen. Testløb anybody?? ;) Jeg har ikke selv prøvet dem.

En GT4 serie kunne også være sjov. Jeg har umiddelbart kun kendskab til Porsche Cayman og Ginetta G55, og umiddelbart så er Porschen hurtigere når det går ligeud hvor Ginettaen er hurtigere i svingene. Det kunne give nogle interessante dueller.
Ellers hvis vi skulle genskabe førnævnte RUF serie i en lavere klasse, så en ren Porsche Cayman GT4 serie.

Og så har I ret, Touring Car klassen kunne bestemt også være en mulighed :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 18. feb 2018 12:01

Jeg forventer, vi kommer til at køre nogle test løb inden vi afgør hvilken klasse vi vælger ?

- mon ikke BoblereN er med på den idé 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Renoldo » 18. feb 2018 21:52

Hej

Jeg kunne godt være interesseret i at være med i en ny sæson, alt efter hvornår den starter, og jeg får købt rat og ikke mindst pCars 2.

Men inden jeg stemmer, så vil jeg lige høre jer, hvor mange timer varer en løbs aften?
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 18. feb 2018 21:59

Renoldo skrev:Hej

Jeg kunne godt være interesseret i at være med i en ny sæson, alt efter hvornår den starter, og jeg får købt rat og ikke mindst pCars 2.

Men inden jeg stemmer, så vil jeg lige høre jer, hvor mange timer varer en løbs aften?


Vi plejer samlet set at bruge ca. 1,5 time... 15 min kval, 20 min løb 1 og 40 min løb2.. så er der lige lidt lobby og load tid :)

Og selvfølgelig skal vi kører lidt testløb inden næste sæson
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 19. feb 2018 19:20

Den sidste uges tid hvor der har været lidt tid i ny og næ har jeg brugt på at prøve de forskellige biler af i de klasser jeg synes kunne være interessante og dem bullet har foreslået.

Først nævnes bil/klasse og efterfulgt af en rating der går fra 1-5 alt afhængig af hvor svær bilen er at køre. 1 er lettest og 5 er sværst, efterfulgt af en omgangstid på Donnington Park GP.
Nedenfor min top3 over evt. klasser/bil til en sæson 2 lyder på følgende i prioriteret rækkefølge:

Ginetta GT5 / 1 / 1.45.640s
Ginetta GT5'eren er samme bil som Ginetta Junior, dog er der til sammenligning 60 heste mere at gøre med i GT5'eren der har 160 HK mod Juniorens 100 HK. Netop det, at den har fået et ekstra pust får den til at stryge til top på min liste.
Ginettaen har hverken ABS, STC eller TC. Det er en entry sportsvogn med begrænset power, men alligevel nok til at den gennem sit baghjulstræk kan overstyre med hjulspin i udgangen af sving og man kan sidde med et bredt smil når man fanger den og jagter mod at nå 140 km/t inden næste sving kommer. Enorm morsom bil at køre og med sin helt egen karakteristika som jeg ikke ser matchet af særlig mange andre biler.. Og så er den fed at køre med sekventiel skifter til dem der har det :)

Touring Car / 1-2 / 1.38.000
En klasse der for mig heletiden har været super interessant kva vores tidligere erfaringer med Clio Cuppen er der nu en serie bestående af indtil videre 4 biler der er indbyrdes meget lige. Jeg kørte 2 omgange i hver og bedste tid for alle biler ligger indenfor 0.7s.
Den byder på 3x forhjulstrukne biler som jeg rater 1 i sværhedsgrad. De kræver dog tilvænning da vi ryger over i forhjulstræk og en anden vægtfordeling end vi har været vant til i GTE serien. Men når man først har kørt nogle omgange i dem, er det ikke nogen man smider af banen hist og her med mindre man selv virkelig fejler.
Den byder også på en baghjulstrukket BMW som jeg rater 2 i sværhedsgrad, den er stiv og meget ivrig efter at reagere på inputs, men også en bil der kan smide godt med bagenden hvis man er tidligt på gassen.. Her er der altså større risiko for at få en snurretur hvis ikke man kan kontrollere den. Den virker til at have lidt mere power, men den mere nervøse bil kræver at man er mere over den end de 3x forhjultrækkere.
Ingen af bilerne har ABS, STC eller TC. De 3x forhjulstrukne har meget svært ved at blokere under nedbremsning hvor BMW'en lynhurtigt låser forhjulene...

Porsche Cayman GT4 CUP / 2 / 1.36.340
En perle der både har ABS og TC som kan være en fordel for nye. Jeg kørte den selv hvor jeg slog TC og ABS fra da jeg havde nemmere ved at styre den sådan og den er generelt meget stabil. Det er den hurtigste af de 3 bud og der er ikke så meget andet at sige end det er en fed bil at køre i.
Årsagen til hele GT4 klassen ikke er med her, er at det virker som om denne Cayman er lidt over powered i forhold til de andre.. Det tætteste jeg kom i en anden GT4 var 1.1 sekund fra den på en omgang.

Det kunne være sjovt med testløb i 2 af dem eller måske dem alle?

EDIT:
Vintage GTA er virkelig nogle sjove biler at køre, dog ligger de næsten allesammen i sværhedsgrad mellem 4-5 og de er også godt spredt i omgangstider. Det er kun den nyere Mustang der er til at gå til og som jeg har rated 2. Jeg synes den er egnet til et hyggeløb, for de er virkelig sjove at køre!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+6

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 19. feb 2018 20:32

Stærkt du har fundet tiden til at teste så mange biler/klasser af.. jeg er helt med på at vi kører nogle test aftner i netop disse, har fuld tillid til dine vurderinger :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BoblereN » 26. feb 2018 18:31

Nå drenge, vi fik prøvet Ginetta GT5'eren af på Donnington Park efter sidste onsdags løb i GTE serien.
Er folk friske på at teste Touring Car klassen af på onsdag, måske på Outlon Park Fosters?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Chokofanten » 26. feb 2018 18:39

BoblereN skrev:Nå drenge, vi fik prøvet Ginetta GT5'eren af på Donnington Park efter sidste onsdags løb i GTE serien.
Er folk friske på at teste Touring Car klassen af på onsdag, måske på Outlon Park Fosters?


Jeg er ikke med lige foreløbig.
Jeg havde håbet på, at den opdatering, som kom kunne løse problemet med Fanatec wheelbasen 2.5 forcefeedback.
Jeg kan ikke mærke noget som helst når jeg sætter den i raw tilstand.
Det er som at køre i en pakke smør. Jeg har modstand/ styrke i rattet, men ingen oplevelse af vejen og kurbsene.
Jeg kan se inde på Project cars forum, at der er mange som er frustreret over det.
Indtil videre hopper jeg over i Assetto Corsa. Der fungerer det indtil videre.
Vi ses

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf Morten Skou » 26. feb 2018 19:10

BoblereN skrev:Nå drenge, vi fik prøvet Ginetta GT5'eren af på Donnington Park efter sidste onsdags løb i GTE serien.
Er folk friske på at teste Touring Car klassen af på onsdag, måske på Outlon Park Fosters?


Jeg er på :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2- Sæson 2 - Opsætning

Indlægaf BulletEyeDk » 26. feb 2018 20:13

Jeg er frisk...

@Kim - det lyder sgu ikke for godt, er det samme oplevelse med de 2 andre indstillinger?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron