Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 7. feb 2018 20:21

Hold da op. Den opdatering der ventede på mig var kun 520 mb. Dog uden krav om opdatering for at kunne spille.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 7. feb 2018 20:49

ShumwayDK skrev:Hold da op. Den opdatering der ventede på mig var kun 520 mb. Dog uden krav om opdatering for at kunne spille.


Det var til selve Xboxen at de 3,3GB var :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 7. feb 2018 22:22

Resultat:
Billede

Individuel stilling:
Billede

Hold stilling:
Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 7. feb 2018 22:27

Intenst løb på Red Bull Ring.. Igen skulle Lars og jeg vel kæmpe igennem i alt 55 minutter indenfor få sekunder?

Jeg tror ikke jeg har kørt Corvetten så hårdt som den blev kørt i løb 2 i jagten efter Lars.. Det skulle ende i en snurretur så tæt på grænsen den var i alle sving indtil 5 minutter før slut...

Flot sejr til dig Lars, du holdt hovedet koldt og kørte ferrarien flot hjem på en fortjent 1. plads i begge løb! Ingen udfald fra dig i dag.

Eriksen viser en stejl indlæringskurve og præsterer 3 podier ud af de sidste 4 løb og Bullet viste også at han kunne være med helt fremme, det lød også som om han faktisk havde kørt mere træning denne gang end blot kvalifikationen?? :)

Der er intensiveret kamp om særligt 2. og 3. pladsen i den individuelle stilling som reelt bliver kæmpet om lige pt. af 4 kører der ligger indenfor 29 point... Og den ferieramte Dalingo sejler så småt ned mod bunden :)

Edit: Og et særligt svært løb blev det for Choko som ikke kun kæmper en kamp mod feltet men også imod Aston Martinen, og så på en bane hvor han er reduceret ca. 30-40 hestekræfter gør det det bestemt ikke nemmere
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 7. feb 2018 23:01

Ja tak for et par fede løb.

Første løb var en tæt kamp med Brian næsten alle 20 minutter. Selvom Ferrarien havde fartoverskudet i den tynde luft, så var det ikke nemt. Du er god til at dække svingene af. Og et par cut track og to tætpå afkørsler fra min side gjorde det ikke nemmere :)

Løb 2 var mest en kamp med min koncentration og min bil. Efter 15-20 minutter så var der ingen balance i bilen og jeg skulle passe på i svingene, og senere begyndte den skiftevis at blokere på for- og baghjul under nedbremsning, så der skulle så også bremses tidligt. Men der blev holdt sammen på det, og det lykkedes at få fart ud af svingene selvom indgangen var noget langsommere end normalt.
Hold k,.. hvor var jeg smadret bagefter :lol:

Vi ses på Sugo!
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 8. feb 2018 07:07

Jeg havde faktisk prøvet et nyt netværkssetup i går efter, at have været i kontakt med Dansk Kabel TV igen. De havde givet mig en midlertidig, fast IP adresse specifikt til min Xbox, som jeg så satte direkte i data-stikket i væggen for, at udelukke at det var min router, der var problemet. Da jeg skulle forbinde 15 minutter før løbsstart, så kunne jeg dog slet ikke få Xbox'en online på den måde. Så jeg endte med, at forbinde via routeren, som jeg plejer. Jeg havde stadig åben NAT, men er ret sikker på, at jeg disconnectede da vi startede løb 2 første gang, så der er åbenlyst stadig problemer på den konto.

I det mindste kom jeg gennem begge løb, hvilket i det mindste giver point på kontoen. Var ret tilfreds med min kval, men i første løb lavede jeg to store fejl, hvor jeg fik bremset for sent, hvilket resulterede i, at jeg røg af banen begge gange, hvilket naturligvis satte mig langt tilbage. Føler godt, at jeg kunne have fået en bedre placering i det løb, hvis jeg havde holdt hovedet koldt.

I løb to fik jeg vist klemt Chokofanten i et sving, hvilket jeg beklager. Jeg var ikke klar over, at du var så tæt på da jeg skar svinget og ved faktisk ikke om vi ramte hinanden, eller du bare var nødsaget til at bremse så hårdt, at du skred ud? Anyway, lige inden næste sving blev jeg så ramt bagfra, hvilket gjorde, at jeg selv blev skubbet i gruset. Det gav også 3% skade på bilens bagende og 1% skade på motoren (?). For at undgå, at brage lige ud i modkørende trafik lod jeg resten af feltet køre forbi og så var jeg sidst og stod foran en lang kamp :P Jeg koncentrerede mig om, at køre stabilt, men mod slutningen af løbet havde jeg kun overhalet Skou og kunne se Chokofanten forude. Jeg begyndte, at presse bilen noget mere og kørte nogle hurtigere omgange, hvilket betød, at jeg kom ret tæt på Chokofanten, men sluttede desværre knap et sekund bag ham.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 8. feb 2018 08:47

@Smolle, jeg oplevede også at du disconnectede under opvarmningsomgangen i løb 2... Din BMW frøs helt fast i udgangen af første sving.
Det var fedt du fik gennemført begge løb, du kørte med go fart og fornuftige linjer.. Du var jo ikke bare at suse forbi i løb 2, men der skulle man faktisk sætte en overhaling op... Tror dog du hjalp den på vej ved at bremse for sent og lukke døren helt op indenom.. Stabilitet over et løb vil helt sikkert kaste dig op og kunne kæmpe med om top5 placeringer og evt. podier :)

Det minder mig om at jeg Eriksen og jeg lige fik banket siderne sammen ud af sving 1.
Jeg ved ikke om du husker situationen, men du forbremser dig hårdt ind i svinget, og kommer faktisk ud fra banen. I det du gør det tager jeg ideallinjer og bruger hele udgangen af svinget for at få fart op af langsiden, og i samme øjeblik forsøger du at komme ind på banen igen men der kører jeg... Men som udgangspunkt når du kører af ind i et sving er det dig der skal sikre at du komme sikkert tilbage på banen... Normalt i motorsport er kørerne underrettet om hvis de kører ud af et sving, at det først er længere henne de må køre tilbage på banen.. og det er netop for at sikre de andre kørere ikke bliver generet af at man har kørt af og kan give dig pladsen til at komme tilbage på banen :)
Det betød ikke noget for mit løb og jeg formoder heller ikke det påvirkede dit.. Men det var årsagen til at jeg ikke gav dig pladsen tilbage selvom der var kontakt under overhalingen :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 8. feb 2018 09:11

Mødte for en gang skyld nogenlunde forberedt op... havde i weekenden brugt ca. 1,5 time på at lære banen bedre, og samtidig få bilen sat optimalt op til min kørestil...

Kan se i mine noter, at jeg i træning havde smidt min tid ned på 1:29:762... så var bestemt optimistisk forud for løbene, netop da Corvette holdet havde meldt ud, at de kæmpede med færre hestekræfter...

Fik ikke helt den optimale kval. jeg havde regnet med, da jeg disconnectede og måtte ind igen... kunne efterfølgende ikke finde mit setup i pitten, det kostede vigtige sekunder... da jeg så trillede ud var det tilsyneladene i en reservebil fra Corvette holdet jeg sad i.. :mrgreen: :mrgreen:

Så ud af kvalen igen for at joine med den rigtige bil, hvor mit setup også var at finde...

Fik kun lige trillet 3 omgange, men ramte ikke helt "zonen" - for en sjælden gangs skyld var det dog nok til en plads som 3'er på grid'en, foran Teddy.

I min rodede kval, fik jeg ikke justeret bilen til løbs-setup, så endte med at køre med mit "kval setup", og en alt for lav bagvinge i løb #1, hvilket gav lidt udfordringer med bilen i svingene.

Løb #2 fik jeg justeret bilen som jeg havde tænkt mig den skulle være sat op til løbet, hvilket gav bonus i starten da jeg startede som 2'er på grid'en... Skou lavede en alt for sen nedbremsning i sving 3 på første omgang og så var der ingen trafik... så pedalen i bund...
Herefter ramte jeg virkelig "zonen" og kørte fejlfrit de første ca. 15 min af løbet.... tingene begyndte at falde fra hinanden da først Lars og Brian havde passeret mig, lavede et par mindre kørefejl, og de sidste 5-10 min af løbet blev knap så kønne.

Havde håbet på mere, men er egentlig meget godt tilfreds alligevel... man skal virkelig finde de bedste takter frem, hvis man skal gøre sig håb om en podieplacering...

Fedt der er så meget konkurrence om pladserne... vi ses på Sugo 8) 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 8. feb 2018 09:30

Det blev så ikke bedre af jeg i løb 1 havde mere travlt med at kigge i bakspejlet op til sving 2 hvor jeg lige overså 100 meterskiltet og kom til at puffe lidt til dig bullet uuuundskyld
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 8. feb 2018 13:12

Nåå ja sgu da, det havde jeg da glemt alt om.
Den havde du jo mere eller mindre kaldt før løbet, haha... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 8. feb 2018 13:45

normann skrev:Det blev så ikke bedre af jeg i løb 1 havde mere travlt med at kigge i bakspejlet op til sving 2 hvor jeg lige overså 100 meterskiltet og kom til at puffe lidt til dig bullet uuuundskyld


Det var ellers mere eller mindre det eneste 100-meterskilt, der var tilbage i løb 1 :lol:
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 8. feb 2018 14:23

BulletEyeDk skrev:Mødte for en gang skyld nogenlunde forberedt op... havde i weekenden brugt ca. 1,5 time på at lære banen bedre, og samtidig få bilen sat optimalt op til min kørestil...


Der var sgu også fart i dig. Da jeg var kommet fri af trafikken og havde fået kæmpet mig forbi Brian, så var du godt nok langt væk, og de første omgange uden trafik hentede jeg ikke voldsomt ind på dig per omgang, men så var det som om koncentrationen svigtede eller noget, for pludseligt gik det stærkt med at indhente dig.
Så træning betaler sig. Det næste du bør bygge på, hvis du ikke allerede har, det er langdistance træning.
Det gør jeg normalt hvis jeg har tid, så jeg ved hvordan bilen ændrer karakter undervejs i løbet. Jeg havde ikke fået gjort det til natteløbet i går, og det kom bag på mig hvor meget dårligere den blev.

normann skrev:Det blev så ikke bedre af jeg i løb 1 havde mere travlt med at kigge i bakspejlet op til sving 2 hvor jeg lige overså 100 meterskiltet og kom til at puffe lidt til dig bullet uuuundskyld


Bullet snittede mig som følge af dit puf i sving 2. Der skete ikke det store andet end en lille smule skade på diffuseren bagpå, som ingen betydning for løbet, men det underlige var at jeg fik en advarsel af racecontrol for kontakt. :shock:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 8. feb 2018 16:06

Det var snedigt træk fra corvette teamet ,det var for at få ram på dig shumway uden vække mistanke hvilket lykkes meget godt så Brian kunne følge med grundet de manlende hestekræfter ,og som andenkøre måtte jeg jo ofre mig. Åhh livet er hårdt he he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 8. feb 2018 18:45

normann skrev:Det var snedigt træk fra corvette teamet ,det var for at få ram på dig shumway uden vække mistanke hvilket lykkes meget godt så Brian kunne følge med grundet de manlende hestekræfter ,og som andenkøre måtte jeg jo ofre mig. Åhh livet er hårdt he he


Beklager at jeg ikke kunne eksekvere på din ellers perfekt udførte strategi. ;)

Som Lars også skriver er distancetræning virkelig noget der rykker. Noget af det vigtigste for mig er at nå at køre en løbssimulering så man får bilen op i de helt rigtige drift temp... og fornemme grebet over tid.

Være at bemærke uden dalingo har der ikke været nogle episoder til gennemgang?! Haha
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Eriksen » 8. feb 2018 19:42

BoblereN skrev:Det minder mig om at jeg Eriksen og jeg lige fik banket siderne sammen ud af sving 1.
Jeg ved ikke om du husker situationen, men du forbremser dig hårdt ind i svinget, og kommer faktisk ud fra banen. I det du gør det tager jeg ideallinjer og bruger hele udgangen af svinget for at få fart op af langsiden, og i samme øjeblik forsøger du at komme ind på banen igen men der kører jeg... Men som udgangspunkt når du kører af ind i et sving er det dig der skal sikre at du komme sikkert tilbage på banen... Normalt i motorsport er kørerne underrettet om hvis de kører ud af et sving, at det først er længere henne de må køre tilbage på banen.. og det er netop for at sikre de andre kørere ikke bliver generet af at man har kørt af og kan give dig pladsen til at komme tilbage på banen :)
Det betød ikke noget for mit løb og jeg formoder heller ikke det påvirkede dit.. Men det var årsagen til at jeg ikke gav dig pladsen tilbage selvom der var kontakt under overhalingen :)


Kan godt huske episoden, jeg mindes dog ikke at jeg kommer ud af banen med hele bilen.
Men jeg kan sagtens tage fejl, da det går hurtigt når man sidder i det :)

Men det betød heller ikke noget for mig, og følte nu heller ikke sammenstødet var særligt voldsomt. Forventede heller ikke at få pladsen tilbage.
Eriksen
Niveau 1
 
Indlæg: 92


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster