Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 30. jan 2018 19:40

Øv... Jeg kan sådan set godt forstå dig, særligt fordi du sidder med en controller og det virkelig besværliggør kontrollen over bilen i vådt føre.. Der er to ting som muligvis kan hjælpe dig:

Brakepressure skal langt ned 65-70 % vil nok ikke være ved siden af når du ikke er vant til at køre uden ABS.
Det er også værd at flytte bremsebalancen en smule frem i våde forhold, er min erfaring da et låst baghjul i vådt føre er umuligt at kontrollere hvorimod låste forhjul blot får bilen til at fortsætte ligeud... og hvis man er forsigtig i sin nedbremsning kan du slippe bremsen når du hører hjulene låser.
Bilerne i GTE har traction control og du bør justere "Traction Control Slip" ned til 0.03 - 0.05. TC'en vil nappe tændingen hurtigt når du begynder at lave hjulspin og ikke tillade dig at give gas så længe hjulene vil snurre rundt...

En tredje og sidste ting jeg ville overveje er at justere dine vinkler ned i dit clutch differentiale.
Kan ikke huske hvad de kalder dem, men det er i hvert fald power og coast som jeg ville rykke et sted ned omkring 0.25 med 4-6 antal clutches og en preload på 80Nm... Det vil låse rotationen af dine baghjul i forhold til hinanden mere under acceleration og når du ikke er på gassen... Du vil få en mere stabil bagende, dog vil bilen godt kunne føles tungere da den bliver hårdere at dreje ind og ud af sving..

Men jeg må erkende at jeg også er havnet lidt i vildrede i forhold til det våde føre... I træning fungerede mit setup nogenlunde, i løbssimulering kunne jeg slet ikke få noget greb i dækkene, hverken under nedbremsning, styring eller acceleration... Så det bliver et spil i lotteriet om jeg rammer noget greb i morgen

Da jeg selv kørte en løbsserie med kontroller og settings på authentic brugte jeg meget gassen til at styre bilen.. Mest fordi det er vildt nemt at miste balancen i bilen når du rykker rundt med stick'en, det er nogle voldsomme inputs som ikke kan justeres med samme følelse og præcision som med rat... Det vigtigste for mig var derfor nedbremsningen så jeg ikke kom for hurtigt ind i svinget, og kom jeg for langsomt ind gav jeg lidt gas i svinget som blot får bilen til at understyre lidt, kom jeg en smule for hurtigt og bilen ikke kunne dreje nok i svinget var det bare helt af gassen og evt. lige dappe på bremsen for at få roteret bilen lidt mere..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 31. jan 2018 08:09

Lidt brugbar info til dem der roder lidt med setups:

For GT3/GTE biler skal man sigte efter et hot pressure på 1.8 bar

Arbejdstemperatur for soft/hard er:

Soft: 70-95°C
Hard: 75-115°C

Temperatur og tryk i pcars2 er blevet noget nær den virkelige verden, så der er ikke længere direkte sammenhæng mellem tryk og temperatur som der var i pcars 1.
Dæktemperaturen er mest afhængig af brugen af dækket på banen, så det er langt hen af vejen kørerens egenskaber der afgør dæktemperaturen...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 31. jan 2018 14:23

Skou - Jeg tror jeg har misinformeret dig, din power on i clutch differentialet skal op i vinkel og ikke ned! smid den evt. op i nærheden af 70-80
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. jan 2018 18:02

Jeg er desværre blevet forhindret i at deltage i aften. Så en anden må tage min sidsteplads :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 31. jan 2018 18:57

BoblereN skrev:Skou - Jeg tror jeg har misinformeret dig, din power on i clutch differentialet skal op i vinkel og ikke ned! smid den evt. op i nærheden af 70-80


Desværre for sent - men tror heller ikke at det ville gøre den store forskel for mig, det går bare ikke i regnvejr uden alle de assists :-( Men jeg vil gerne være med næste gang igen, hvor det vidst er på Red Bull Ring (som er min favorit). :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 31. jan 2018 20:31

Jeg kan godt høre jer.
Jeg kan ikke snakke.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 31. jan 2018 22:26

Resultat fra dagens løb
Billede

Individuel stilling:
Billede

Holdstilling:
Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 31. jan 2018 22:30

Damn en løbsaften - Tak for de sidste 10 minutters tid af løb 2 Lars... Indtil nu må det være mit højdepunkt i forhold til racing i den her serie :) Der var ikke plads til mange stykker papir mellem vores biler.

Fantastisk det lykkedes at fravride dig sejren med de sidste 0.035 sekunder - Det må have været en omgang skuffede italienere der var så tæt på :D Og det er da dødlækkert med det strafsystem, en fejl tidligt i løbet ender med at få voldsom betydning imod slutningen af løbet!

Skal vi blive enige om en pace til Red Bull Ring for det var godt nok intenst :)

Oups og tillykke til Team Red Bull og Eriksen med et podie, stabil kørsel betaler sig. Der kommer mere og mere fart i den Ford GT'er, måske den vil have mere på hjemmebane i næste uge?


Der er godt nok også bred kamp om 3. pladsen i det individuelle mesterskab puha! Der bliver nok ikke givet ved dørene næste gang.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 31. jan 2018 22:36

Jeg vil godt sige tak for løbet.
Det var en underlig aften.
For det første kunne jeg høre jer, men ikke snakke til jer. Når jeg tog mikrofonen ud, reagerede den på det. Så prøvede jeg med min søns headset. Det virkede heller ikke.
Nå. Til løb 1. Der udgik jeg. Jeg smadrede min bil i jagten på Benja i anden chikane. Jeg blev lidt overrasket over hvor tidligt der blev bremset, så jeg måtte prøve at tage den indenom. Det mislykkedes så. Der mistede jeg noget førlighed. Så senere pga. Det kørte jeg ind i barrieren og udgik.
I løb 2 skulle jeg køre forrest. Fedt. Men da løbet skulle sættes I gang, var mit force feedback væk. I første sving overstyrede bilen. Og så var det løb kørt.
Op af stolen, ud med USB stikket og ind igen. Så var jeg klar. Troede jeg. Pludselig var skærmen sort. Da billedet kom igen, var Bullet kun 16 sek. Efter mig.
Jeg satte jagten ind på de andre og nærmede mig Dalingo, som noget træls måtte i pit. Senere i løbet var Bullet's udregning af brændstof forkert, så han måtte også i pit. Heldigt for mig blev han blitzet inde i pitten, og så var han færdig. I bestræbelserne på at nå Eriksen, blev der lavet nogle fejl, da jeg troede lige på ,at jeg kunne nå ham. Desværre.
Så jeg håber på lidt mere gang i den næste gang.
Vi ses.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 31. jan 2018 22:39

Øv Kim, tænker hvis nogen mangler FFB på opvarmningsomgangen af løb 2 så få råbt op (det kunne du jo praktisk talt ikke uden mikrofon), men så må vi lige holde ind til perosnen har fået usb ud og i igen. Den virker lidt drilsk den Aston Martin??
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 31. jan 2018 23:07

Jeg siger også tak for i aften det gik slet ikke som jeg havde håbet selvom jeg laver setup i en online sesion
Er der stadig noget forskel jeg havde overhovedet ikke samme greb i asfalten på løbs aften, fedt i havde en fed afslutning oppe foran
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 31. jan 2018 23:28

For dem der måtte have interesse kan afslutningen ses her:
https://mixer.com/BoblereN?vod=18224941
Spring hen til 2 timer og 32 minutter, derfra og til slut i løbet er det tæt ræs :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 1. feb 2018 15:58

Tak for ræs i går. Det var sjovt, især andet løb :-)

Beklager lidt mine udbrud i første løb. Jeg er sgu efterhånden bare lidt træt af, at skulle være involveret i sådan noget rod hver gang vi har stående start. Og det var i regnvejrs løbet, jeg havde set min største chancer for et godt resultat mod det stærke Corvette team, efter vores tests i mandags.
Når jeg kigger på replay, så er der lidt plads at give af ud mod græsset, så i bagklogskabens ulideligt klare lys, så kunne jeg have trukket lidt længere mod højre, men da jeg sidder i bilen og i situationen, ser det for mig ud som om jeg er helt ude ved græsset.
Men jeg mener samtidigt også at Jimmy er lidt for agressiv i starten, da han først puffer til mig for at kunne mase sig ind mellem Teddy og mig, og derefter (i min optik, uagtet hvad replay viser :wink: ) bliver ved med at presse mig mod højre.
Har lavet et klip, som jeg vil få uploadet til dommer vurdering snarest :D også selvom jeg på forhånd ved at dommen vil gå mod AF Corse teamet :lol:

I andet løb havde jeg ca. halvvejs bare sat mig for at hold min anden plads og køre stabilt, da jeg på det tidspunkt var 5-6 sekunder efter. Men så skete det uventede at Brian lavede en fejl, og så er det jo bare om at holde sig til :D
Det lykkedes mig at få gemt replay af andet løb, så jeg vil få lagt lidt op fra det. Dog nok først i weekenden. Men det er jo nok også mest Brian og jeg der er interesserede i at se de sidste 12-14 minutters infight :D

Efter at have kigget på dit stream Brian, så er jeg noget overrasket over at du ikke får straf, for at overhale Teddy uden for banen på vej ud af Ascari chikanen. Jeg troede man ville få besked om at give pladsen tilbage, men det gælder måske kun offline løb?
Jeg kan høre din Race Engineer giver dig besked om at du er ude på sidste omgang. Det er jeg overbevist om at min ikke gjorde, eller også råbte han bare ikke højt nok. Ham skal jeg lige have en snak med, for jeg var sgu ikke klar over det var sidste omgang før jeg kom ud af Parabolica. Havde jeg vidst det, så havde jeg sgu nok trykket lidt mere på på sidste omgang. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 1. feb 2018 17:38

Haha, jeg skulle jo forbi den stillestående bil.. Må simpelthen være fordi de har vurderet at det var for at undgå en kollision :P men ja.. man får ikke rigtig straf i udgangen af det sving.. i hvert fald ikke i slutningen hvor det er ren asfalt
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 2. feb 2018 21:14

Puha, vi får det svært på onsdag.

Jeg har lige fundet ud af at pcars 2 tager højde for luftdensiteten på den givne bane, hvilket for os med sugemotorer bliver hårdt straffet i Østrig da banen ligger ca. 600m over havets overflade... Luften er tyndere og det betyder en mindre masse luft ved atmosfærisk tryk der kan opholde sig i cylinderen og dermed mindre ydelse...
Det går hårdt udover Corvetten og Aston Martinen der faktisk taber 40 hestekræfter blot pga. dette, det påvirker næsten ikke de andre biler da det er mindre (4 liters) twin turboladet V8'ere..
Kunne simpelthen ikke forstå Corvetten slet ikke ville afsted, men så var der en forklaring :)

Nu ved I det, så udnyt det! - Og ret fedt alligevel!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron