Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 10. feb 2018 22:52

Ved ikke om det er fordi der er stor forskel på hvordan bilerne, eller om det er fordi jeg får kørt flere og flere omgange, men har lige sat ny bedste tid med Corvetten :D

Bedste tid i går: 1.27:380

Tider i dag:
1:26.280
1.25:460 :mrgreen:
1.23:699 8)
1.23:402 (Ferrari - på 3 omgang med fuld tank)
1.22:313 (Corvette - på 2 omgang med fuld tank)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 10. feb 2018 23:00

BoblereN skrev:Når du nævner det går galt efter 4-5 omgange lyder det som om det kan være lidt kritisk da det netop er der dine temperaturer og tryk stabiliserer sig i forhold til dit setup og din kørestil.. Jeg har selv kun kørt 20-30 minutter på sugo siden vores løb på red bull ring og min første konstatering er også at hard dækket bliver utrolig varmt.. Jeg vil dog ikke begynde at justere mit setup i forhold til det, da temperaturen største faktor er kørestilen.. På sugo er det derfor enormt vigtigt ikke at overkører dækkene... Du skal lade dine dæk arbejde for dig og være helt sikker på at du ikke presser bilen til at skride eller "skrubbe" fordækkene ved at accelerer for hårdt eller for tidligt ud af sving... Hvis du drejer mere end bilen vil skrubber du dine fordæk og understyrer prakisk talt og generer meget varme i dækkene.. Vær sikker på kun at give det input dækkene rent faktisk kan håndtere, det er nemmere at kontrollere dæktemperaturen sådan.

Mine dæk stabiliserer sig omkring 120 grader og er på grænsen af hvor hard dækket virker...


Okay, jeg vil prøve, at være lidt mere forsigtig :) Det er dog interessant, at du ligger helt oppe omkring 120 grader. Mine ligger omkring de 100 når det begynder, at gå galt for mig. Det synes jeg var varmt, i forhold til, at jeg tidligere har ligget omkring 80 grader. Det er nok bare mine evner den er gal med så :P
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 11. feb 2018 00:54

Det er godt med fuld tank det stabilisere bagenden jeg regner med at køre med standard de timer jeg har brugt på setup betaler sig ikke rigtigt tilbage når vi køre løb
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2018 06:59

Morten Skou skrev:Ved ikke om det er fordi der er stor forskel på hvordan bilerne, eller om det er fordi jeg får kørt flere og flere omgange, men har lige sat ny bedste tid med Corvetten :D

Bedste tid i går: 1.27:380

Tider i dag:
1:26.280
1.25:460 :mrgreen:
1.23:699 8)
1.23:402 (Ferrari - på 3 omgang med fuld tank)
1.22:313 (Corvette - på 2 omgang med fuld tank)


Med de omgange du får kørt bliver du altså nødt til at få investeret i et FFB rat.
Der er stor forskel på bilerne ja, og du vil med et FFB rat føle at det er en helt anden bil du kører når du skifter...
Der er også forskel på bane og bil kombination, nogle baner kan passe rigtig godt til Ford'en hvorimod andre vil passe bedre til Corvetten eller en anden bil...

Sugo er en bane hvor mange af svingene er i nogenlunde samme hastighed 2/3 gears sving afhængig af din gearing.
Hvis din gearing står uhensigtsmæssigt i forhold til det gear du er i, vil du være langsom ud af stort set hvert eneste sving på banen... Sugo med 12 sving kan du nemt smide over 1 sekund på den bekostning... Det er kun lidt under 1/10 af et sekund per sving...

Skal du eksempelvis skifte op med det samme du er på gassen ud af et sving får du ikke den optimale acceleration ud af svinget... I det itlfælde vil det være bedre at tage svinget i gearet højere fordi du ikke skal skifte ud af svinget, men du vil formentlig også tabe lidt fordi ydeevnen i det høje gear ikke er så god...

Kan du ramme det så der er plads til at accelerer i det gear du går ind i svinget med inden du skal op i gear får du den optimale hastighed med ud af svinget :)

Aner ikke om det gav mening!

Men det er faktisk relativt simpelt og en justering som når man først har prøvet det et par gange er hurtig at foretage.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2018 07:02

Smolle skrev:Okay, jeg vil prøve, at være lidt mere forsigtig :) Det er dog interessant, at du ligger helt oppe omkring 120 grader. Mine ligger omkring de 100 når det begynder, at gå galt for mig. Det synes jeg var varmt, i forhold til, at jeg tidligere har ligget omkring 80 grader. Det er nok bare mine evner den er gal med så :P


De 120 grader er også når den bliver kørt til grænsen, jeg må nok erkende at jeg skal holde lidt igen for at få temperaturen lidt ned hvis jeg skal sikkert igennem et længere stint
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2018 07:52

ShumwayDK skrev:Kunne ikke lade være :D
Enjoy.



Fik lige tid til at se den med en kop kaffe her til morgen, tak for ræset det var fedt.
Kan godt se at jeg på første omgang ser lidt skidt ud op mod sving 2.. Som jeg husker det lagde jeg mig langt ud til højre for at få dig venstre om.. Da den bløde kurve kommer trækker jeg med over til venstre men efterlader plads nok til at du stadig kan komme venstre om... Da jeg så ser du rykker til højre lukker jeg inderbanen af da det var den jeg i første omgang lagde op til at tage :) Tænker du ser det som at jeg er ved at lukke af venstre om også og ser dig nødsaget til at gå indenom så, og så skifter jeg så igen, så fra den synsvinkel ser det lidt skidt ud :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 11. feb 2018 13:02

BoblereN skrev:
Morten Skou skrev:Ved ikke om det er fordi der er stor forskel på hvordan bilerne, eller om det er fordi jeg får kørt flere og flere omgange, men har lige sat ny bedste tid med Corvetten :D

Bedste tid i går: 1.27:380

Tider i dag:
1:26.280
1.25:460 :mrgreen:
1.23:699 8)
1.23:402 (Ferrari - på 3 omgang med fuld tank)
1.22:313 (Corvette - på 2 omgang med fuld tank)


Med de omgange du får kørt bliver du altså nødt til at få investeret i et FFB rat.
Der er stor forskel på bilerne ja, og du vil med et FFB rat føle at det er en helt anden bil du kører når du skifter...
Der er også forskel på bane og bil kombination, nogle baner kan passe rigtig godt til Ford'en hvorimod andre vil passe bedre til Corvetten eller en anden bil...

Sugo er en bane hvor mange af svingene er i nogenlunde samme hastighed 2/3 gears sving afhængig af din gearing.
Hvis din gearing står uhensigtsmæssigt i forhold til det gear du er i, vil du være langsom ud af stort set hvert eneste sving på banen... Sugo med 12 sving kan du nemt smide over 1 sekund på den bekostning... Det er kun lidt under 1/10 af et sekund per sving...

Skal du eksempelvis skifte op med det samme du er på gassen ud af et sving får du ikke den optimale acceleration ud af svinget... I det itlfælde vil det være bedre at tage svinget i gearet højere fordi du ikke skal skifte ud af svinget, men du vil formentlig også tabe lidt fordi ydeevnen i det høje gear ikke er så god...

Kan du ramme det så der er plads til at accelerer i det gear du går ind i svinget med inden du skal op i gear får du den optimale hastighed med ud af svinget :)

Aner ikke om det gav mening!

Men det er faktisk relativt simpelt og en justering som når man først har prøvet det et par gange er hurtig at foretage.


Rigtig fed forklaring!

Men jeg kører jo med automat-gear, så jeg kan jo ikke gøre så meget omkring gearskiftet?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 11. feb 2018 14:10

Vi er enige om, at på onsdag køres der:
Kvalifikation: Storm
Løb 1: Fog
Løb 2: Medium Cloud
.. ikke?

Jeg bliver aldrig gode venner med regnvejret, men har lavet en tid på 1:34.799 med "storm" settings, uden alt for mange afkørsler :D

Bedste i storm: 1:33.660 :shock:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2018 15:34

Det er nemlig det vi gør. og det er på Sugo

Og for at svare på det tidligere indlæg så betyder din gearing også noget selvom du kører med automatgear... :)
Men med automatgear tror jeg ikke altid du vil befinde dig i det optimale gear i forhold til svinget, men det er jo så det kompromis man må indgå fremfor at køre manuel :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 11. feb 2018 17:06

BoblereN skrev:Det er nemlig det vi gør. og det er på Sugo

Og for at svare på det tidligere indlæg så betyder din gearing også noget selvom du kører med automatgear... :)
Men med automatgear tror jeg ikke altid du vil befinde dig i det optimale gear i forhold til svinget, men det er jo så det kompromis man må indgå fremfor at køre manuel :)


På Trustmaster TX rattet, der bruger man paddles på rattet til gears ikke?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2018 17:31

Jo det gør jeg i hvert fald. Logitechs G920 kommer også med paddle shifters, også thrustmaster svar til Logitechs med TMX udgaven der er noget billigere end TX.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 12. feb 2018 17:17

Nu er der sgu to rat på DBA - det ene i Aarhus og det andet i Esbjerg :-( Der må gerne snart komme et på sjælland.

Det irriterer mig lidt, at de hverken har TX i El-giganten eller Power.

(Jeg siger ikke at jeg er ved at købe rat... men shit hvor er det fristende :mrgreen: )
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 12. feb 2018 17:25

Morten Skou skrev:Nu er der sgu to rat på DBA - det ene i Aarhus og det andet i Esbjerg :-( Der må gerne snart komme et på sjælland.

Det irriterer mig lidt, at de hverken har TX i El-giganten eller Power.

(Jeg siger ikke at jeg er ved at købe rat... men shit hvor er det fristende :mrgreen: )


Jeg skal arbejde fra Aarhus 3 gange i den her uge, så hvis du skal have en hånd med at tjekke rattets stand skal jeg gerne være behjælpelig også med at få det sendt forsvarligt og billigt :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 12. feb 2018 17:32

Det kunne være ret nice - jeg har lige prøvet at skrive til ham fra Aarhus, så må vi se :D

Det er godt nok ikke leather edition, men man kan jo skifte selve rattet ud hvis man vil.

Ikke meget ovetalelse der skulle til der :lol: :lol:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 12. feb 2018 17:46

Ja netop. Bare det at gå fra controller til et TX er en verden til forskel :) Lether edition eller andre add-on wheels hæver bare kvalitetsfornemmelsen af at have det i hånden, og også en smule på følelsen fra FFB'en da diameter er større og materialet er metal og tættere på selve basen :)

Men sig til, eller skriv en PB hvis jeg skal give en hånd med det, ingen problem...
Du får jo trods alt spillet noget ræs når du både kører Forza, F1 og project cars... Så kommer det til at løfte din oplevelse af spillene markant!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron