Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 23. dec 2017 10:32

normann skrev:Den corvette er da helt vild med at smide bagenden specielt i sving 2 før den lange højre


Er det dét hurtige venstre sving på Fuji?
Inden vores testløb på Sugo brugte jeg lidt tid på at sætte corvetten op til min smag, synes den var for tung/blød at køre... Har nu fået en meget stiv vogn der er villig efter at gøre hvad du bér den om, den har en tendens til overstyring midt og ud af svinget, men på den gode måde så den er til at fange igen... Jeg kan godt lide biler der har tendens til overstyring så man både kan bruge gassen og rattet til at rotere bilen i svinget...
Jeg har ikke prøvet at køre med det på Fuji endnu, men min oplevelse på Sugo er en bil der er nem at placere hvor man ønsker at have den.. Vi kan lige prøve at dele setupet en dag
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 23. dec 2017 10:34

Morten Skou skrev:Lidt sjovt det han siger med kameravinklen? Er det ikke MEGET op til personlig præference eller er der virkelig en fordel i at se det fra dashcam?


Jeg har selv skiftet en del mellem hood og cockpit, og er nu fast bruger af cockpit kameraet... FOV kører jeg efter min egen smag... Men min egen erfaring er stadig at den korrekte FOV gør dig mere stabil, min beregnede FOV i forhold til skærm og afstand er lavere end det jeg kører med... Når den er lavere vil det føles langsommere, men tilgengæld vil det være meget nemmere at ramme dit bremsepunkt ens hvergang og også ramme dit APEX.
Kører cockpit og noget svarende til 65-70 i FOV + justeret seat position i forhold til min smag :)

Cockpit i forhold til hood giver mig også en bedre fornemmelse af hvad bilen reelt set laver, du kan fornemme rotationen af bilen fra cockpittet, understyring og overstyring er noget tydeligere fra cockpittet efter min mening :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. dec 2017 13:35

Min mening om FOV:

Jeg foretrækker FOV til at være 54 og sidder i cockpit helt fremme ved ruden, så toppen af instrumenthuset kan ses i bunden og det samme med sidestolpen og toppen af ruden. Hvis bilen har en streamer i forruden rykker jeg evt. længere frem. Mit tv er ca. En meter fra ansigtet

Som jeg forstår det, kan man ikke bruge en FOV calculator til andet end at opnå den preference som passer til hvem end der har lavet calculatoren. Derfor vil man også se forskellige resultater alt efter hvilken en man bruger.

Det som jeg gjorde, var at sætte FOV på 40 og køre i henholdsvis en GTE og en GT4 for at få lidt forskellige hastigheder under testen. Efter at have kørt noget tid rykkede jeg FOV op med 10 (til 50) og kørte begge biler noget tid og igen yderligere 10 op. 10 op igen og derefter nedad. Da jeg endte indenfor et område der gav mening for mig, nemlig 50-60, satte jeg den midt imellem (55) og testede udelukkende med GTE bilen med småjustering og efter to dage endte jeg ud med at 54 var den helt rigtige.

Hvordan nåede jeg så frem til det resultat ?
Jeg har aldrig før forstået helt hvad man skal kigge efter, men det gør jeg nu. Og det handler om, som Bobleren skriver at bedre kunne fornemme bremsetidspunkt og svingets længde, så man kan angribe svinget det rigtige sted og med rette hastighed.
I første omgang skal man glemme alt om den endelige sædejustering da FOV'en svarer til når et kamera zoomer og sædet kun er selve kameraet man står med i hånden.
Man zoomer ganske enkelt ind med FOV, så man får mere vejbane ind på tv'et, men uden at det bliver for meget. Det skal altså være sådan, at man skal så langt ned i FOV værdi som muligt, men uden at man mister følelsen med bilens placering på vejen.

Når FOV er helt på plads, justerer man så sædet ind hvor det føles allerbedst. Her er det en kæmpe fordel at have keyboard eller buttonbox, da man kan gøre det løbende når man har lyst og ikke behøver at gå ind i menuen eller lave om på mappings.

Nu kan jeg køre mere selvsikkert og redder oftere bilen ved udskridninger fordi fartfornemmelsen og afstandsbedømmelsen sidder lige i skabet. Mine omgangstider ligger også tættere sammen nu.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 23. dec 2017 14:06

Jep det er Fuji og bilen opføre sig noget anderledes end på sugo der står den rigtig godt fast
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 23. dec 2017 20:29

Jeg kører med Hood cam men ud fra det i skriver tror jeg jeg vil rykke indendørs. Er dog lidt spændt på hvilken betydning det vil få at ikke at være placeret midt i bilen. Kan man rykke sæde positionen så meget at man kommer ind i midten? Eller giver det ikke mening?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 24. dec 2017 12:27

Jeg kører også med hood cam, det synes jeg fungerer bedst for mig - men jeg har jo heller ikke rat.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 24. dec 2017 12:45

Man kan desværre ikke flytte sædet sidelæns, ind mod midten.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 24. dec 2017 13:12

Niki Lauda DK skrev:Man kan desværre ikke flytte sædet sidelæns, ind mod midten.


Det kan jeg heller ikke i min bil. :D
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 24. dec 2017 15:06

^ Køb en Mclaren F1 - så er det problem løst :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 24. dec 2017 15:37

Niki Lauda DK skrev:^ Køb en Mclaren F1 - så er det problem løst :-)


Nu må vi se hvad julemanden kommer med i aften. :)
Glædelig jul til jer alle.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 26. dec 2017 18:20

God jul og godt nytår til jer alle
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 26. dec 2017 23:32

Er der nogen der kan se om de er blevet inviteret til online champion
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 27. dec 2017 07:25

Hej Teddy,

Jeg har oprettet mesterskabet i online championships, og inviteret alle.
Mesterskabet vil dog først fremgå hos Jer når vi har afviklet første runde, inden da vil det udelukkende være tilgængeligt for mig.

Vi snakkede sidste onsdag om evt. at teste lidt i dag, jeg må melde afbud da min søn har 1 års fødselsdag :)

Håber I allesammen har haft en god jul og får et godt nytår, vi ses næste år til noget forhåbentlig godt ræs :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 27. dec 2017 13:28

Hvis der er nogen som er med på at køre et testløb på FUJI i aften stiller jeg gerne up (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. dec 2017 14:47

Jeg er også frisk på at køre
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster

cron