Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 24. jan 2018 22:29

Morten Skou skrev:Tak for et super løb... jeg skal åbenbart lige træne uden ABS til næste gang - og måske prøve om jeg kan være med til træningen inden løbet ;-)


Tror ikke du behøver træne pit-stops til næste løb, den sidder lige i skabet :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 24. jan 2018 22:55

@smolle: der gik vist kun ud over dig selv. Så du behøver ikke undskylde. Så godt du kørte meget bredt, så jeg tog farten af da jeg ikke ville overhale for tidligt. Men da jeg så du ramte dækkene, så kunne det vist være lige meget. :)

Jeg skal til gengæld undskylde for mit stunt i første sving i første løb tror jeg. Mest til min team makker.. #-o Det var simpelthen for dumt. Men pludseligt ville bagenden først rundt. Og så var han den eneste det gik ud over. :roll:

Jeg blev dog lidt ærgelig over senere at der holdt en på tværs i udangen af sving et, uden at det blev meldt på chat’en. Det kan naturligvis lige være sket et splitsekund forinden, for jeg synes heller ikke jeg fik noget flag.
Den foran mig havde tydeligvis set det, for der blev farten sat ned og kørt bredt før svinget. Det tolkede jeg som en invitation til angreb :) Så jeg skar hjørnet helt perfekt, bare for at opdage at udgangen var blokeret. :(

Og så kunne jeg overhovedet ikke se hvor 60km grænsen startede i pit’en, så det blev sgu til en DSQ. Min første.... altså i denne sæson :lol:
Men hold da kæft hvor tog spillet sig godt ud i monitor mode i 4K HDR. Det var faktisk en nydelse at sidde det meste af løbet over. :)

Og så en sejr!! Det er det, som gør det det hele værd. Så glemmer man lissom lidt alt det lort man skal høre på fra både teamchef og race director. :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 24. jan 2018 23:16

Opdateret med resultater, individuel- og holdmesterskabstilling

Billede

Billede

Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 24. jan 2018 23:19

Ja tak for løb her til aften, det var godt som altid :)

Jeg smutter i kassen nu, til orientering er der ikke delt point ud til DSQ / DNF / Disconnected... Det skal jeg lige have sat op hvis der skal deles point ud for disse.. det finder vi lige ud af !
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 24. jan 2018 23:23

ShumwayDK skrev:Jeg skal til gengæld undskylde for mit stunt i første sving i første løb tror jeg. Mest til min team makker.. #-o Det var simpelthen for dumt. Men pludseligt ville bagenden først rundt. Og så var han den eneste det gik ud over. :roll:


:mrgreen:

Ingen grund til undskyldninger her... (nu så jeg dog ikke selve hændelsen) - men denne gang fik jeg bremset til fuld stop, så ingen skade her... eller på andre så det skal du ikke tænke på, vi laver alle samme nogle stunts engang imellem, hehe

Og så endte løbet jo egentlig ok for mit vedkommende, om det havde artet sig bedre uden den første hændelse er jo ikke engang sikkert...

Skide flot med #1 i løb 2...nu åbner sæsonen sig pludselig op for dig, vigtigt at Brian ikke fik hentet dig til sidst =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 24. jan 2018 23:34

Synes det er ok der ikke gives point ved DSQ. For det er sgu for dumt :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Benja190782 » 25. jan 2018 05:36

Tak for godt ræs i går - som sagt alt kan ske under disse løb, så der er spænding lige til det sidste.
BoblereN ser dog ud til at stikke af i mesterskabskampen, haha! :D Ufatteligt så hurtigt han kan kører. ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 25. jan 2018 08:16

Ja tak for ræs! Det var fedt at køre en bane med en masse beton... Der kunne vindes meget ved at gå helt til grænsen, selv fik jeg også at mærke hvad det kunne koste at køre der... Efter en overhaling af grabo ned af start mål og en sen nedbremsningen udenfor min normale linje fik mig til at miste balancen og havnede direkte i ind i muren i sving 1, hvor jeg så fik blokeret for grabo og dalingo.. En hvilken som helst anden bane og jeg kunne have klaret det med en slow down - Men det er det fede ved beton :) - Følte det skete lige efter starten, men da jeg kom ud fra pitten var jeg sat en hel omgang bagud og der var kun 30 minutter tilbage af løbet.. Hurtig hovedregning fortalte mig at jeg skulle hente min. 2sek pr. minut + håbe på lidt ustabilitet i front hvis sejren skulle hives hjem..

Det blev en ret intens kamp mod min koncentration og bilen.. Tror jeg kørte 13 omgange i streg indenfor 1.16.9 - 1.17.2, koncentrationen ville ikke holde ved da skou forlod pitten og jeg igen mod sving 1 måtte bremse ned udenfor min normallinje ind svinget og igen den mindste lille fejl kostede så en snuretur og blev sat 10s tilbage..

Sluttede vidst 22 sek efter Lars.

Tillykke til Lars med den sejr, flot at gribe den mulighed og eksekvere til perfektionisme og kontrollere løbet ude i front.. Flot at sænke sin pace lige netop tilstrækkeligt til at være 100% i kontrol og samtidig bevare forspringet :)

EDIT: Og vildt frustrerende for dig smolle at dit internet/router eller hvad det ellers måtte være smider dig af :(
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 25. jan 2018 09:54

Tak for løbet i går.
Jeg havde kæmpe problemer med at styre min bil.
I mine trænings session var det gået rigtigt godt. Lå med stabile tider omkring 1.19 og 1.20
I går aftes, var det bare som, at når jeg rørte ved gassen kom bagenden flyvende. Især i de små sving.
Rundkørslen og 180 grader før opløb.
Det var frustrerende.
Jeg ved ikke om min spilopsætning er forkert.
Jeg har sat gameplayet til autentic. Er det rigtigt eller forkert?
Når jeg øver er det i privat session. Med samme dato og vejr.
Hvordan står jeres opsætning af spillet?

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. jan 2018 10:27

Kim: xboxen kan ganske enkelt ikke håndtere alle data, fra et onlineløb med mange kørere, så derfor nedgraderer den eksempelvis dækmodellen og de mange data herfra, hvilket betyder at de ikke længere opfører sig som forventet. Løsningen er at opgradere til en Xbox One X.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 25. jan 2018 10:54

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er op og ned, men det er helt sikkert at alle har oplevet at komme forberedt til et løb og så tager bilen røven på en fordi den slet ikke opfører sig som under ens træning forud for løbet.

Om xbox'en skruer op og ned for diverse beregninger skal jeg ikke kommetere på, men jeg træner som udgangspunkt kun i en online session.

Det er ligeså nemt at starte en privat online session op, som det er at starte en practice session / costum race.. Du kan også smide AI's med i en online session hvis du ønsker.
Det er min erfaring, at får du sat alle parametre ligesom løbet vil blive opsat i en onlinesession kommer du ikke tættere på hvordan bilen vil opføre sig til løbet.. Jeg har selv mærket markant forskel fra en offline session opsat identisk med en online session, så derfor er min anbefaling at træne i online sessions.

noget andet der er enormt vigtigt at huske på er at det er en simulator.. Når du træner arbejder du temperatur i dækkene fra kolde dæk, når vi starter et løb er dækkene forvarmet og temperatur og tryk vil bygges op lidt anderledes og bilen kan muligvis være hurtigere klar end i træning.. Får du i løbet låst dine hjul uhensigtsmæssigt har du arbejdet en god portion temperatur/tryk i dine dæk der vil give dig en hel anden føling med bilen..
Da jeg lavede et spin og måtte give Corvetten en spand kul og hjulspin for at få fronten til at pege den rigtige retning gik der ca. 2 omgange hvor jeg måtte slække voldsomt for at få dæk temperatur og tryk ned i "mit" område, før jeg igen kunne trykke på... Når vi kører tæt med andre biler mister vi modvind på bilen, køling osv. som også påvirker performance.. Særligt nedbremsningerne bliver tricky når man ligger lige bag en (undskyld Jimmi) :)

Derfor er det i løbsopsætning for mig meget vigtigere at bremse 10-20 m tidligere end jeg ellers ville på en kvalifikationsomgang... Jeg vil ikke overkøre bilen i løbet, ligger jeg på grænsen af det jeg kan præstere skal der komme fejl, og jo flere fejl jo mere kommer bilen ud af det vindue hvor jeg ved hvad jeg har med at gøre..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 25. jan 2018 11:01

Så må jeg nok træne online.
Det med Xboxen har jeg ikke hørt noget om.
Jeg troede kun, at forskellen var rent grafisk.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 25. jan 2018 11:28

Jeg har heller ikke hørt noget om xbox'en, kun at folk mærker markant forskel på deres FFB på en xbox one (ikke X'er) når de kører offline med fuld grid.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 25. jan 2018 12:55

Jeg husker at have set klager over at biler sat op i Private Session opførte sig anderledes i løb.
Ved dog ikke om det var online løb eller karriere/custom races.

Jeg kan ikke lige finde det, men det er længe siden, så det er muligt det har været før de første par patches, og er fikset, hvis det altså ikke er pga. det som Niki skriver.

Personligt bruger jeg ikke Private Session til at sætte bilen op. Simpelthen fordi spillet opfører sig mærkeligt når jeg starter en Private Session. For det første så kører det kun 30fps for mig, og når jeg så prøver at hoppe ud og starte et Custom Race, så begynder spillet at crashe, og jeg skal resette Xboxen for at få det til at virke igen.. Det er sket for mig 3 gange nu. Jeg kører på en X.

Jeg bruger istedet et Custom Race hvor jeg har sat lang kval eller practice session på. Jeg synes ikke umiddelbart der er forskel på handlingen fra det til online.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. jan 2018 13:33

Jeg læste det på det officielle project cars 2 forum. Kan ikke huske den specifikke tråd.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron