Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. feb 2018 19:45

På PC kan hver knap bruges individuelt, nogle af knapperne på xbox er gengangere... Det vil sige at du har de samme knapper på rattet som du har på controlleren, og de ekstra der måtte være er dublikater... Ja det er lidt en skam :)

Jeg bruger selv kun følgende funktioner på rattet: Knap til pit speed limiter, lights, washers og car menu'en, fra car menuen kan jeg requeste pitstop ved brug af D-padden og justere i pit strategi eller bremsebalance / traction control.
Jeg har ingen knap til cycle camera eksempelvis, ej heller handbrake da GTE bilerne slet ikke har håndbremse..

På D-padden har jeg hud-cycle som den eneste funktion jeg bruger derpå... :)

Hvis jeg havde en button box ville der selvfølgelig være faste knapper til seat position, lap info, TC, ABS, anti roll bar, brake balance osv. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. feb 2018 19:46

Eriksen skrev:Det er ikke sikkert jeg når det i aften, så i skal ikke vente på mig hvis jeg ikke er online når i skal til at starte

Tak for info, hvis vi kommer igang uden dig tjekker vi lige om du er på til løb 2 :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 21. feb 2018 21:50

Tak for løbet - beklager hvis jeg fik bremset lidt tidligt i løb nummer to... havde i alle tilfælde 2 Ferrarier oppe at kysse bagenden lige i starten :D

Det er en HELT anden oplevelse at køre med rat i forhold til controller, nu skal jeg så bare have noget mere fart i bilen. Havde kun kørt ca. 40 omgange med rat inden løbet.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. feb 2018 22:42

Resultat fra i aften

Billede

Endelig stilling:

Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. feb 2018 22:55

Edit: Der var fejl i point uddeling i sidste løb.
Grabo rykker op foran Bullet

Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 21. feb 2018 23:11

Tak for et godt sidste løb og for den første serie i pcars 2.
Skal love for grabo stemplede ind i de sidste to løbsaftener. Havde det ikke været for mig i løb1 på sugo var der også et podie der og en sikker samlet 5. plads

Tæt kamp om særligt anden pladsen blev det til i aften, en skam Eriksen ikke kom og deltog i kampen da han også lå lunt i svinget.

Vi har gennemsnitlig været 7.6 deltagere pr. løbsaften, det kunne være bedre men er bestemt ikke værst :)
Måske det kan hæves med 14 dage i mellem løbene. Jeg synes det har været godt, men bliver bestemt også rart med et større break i mellem løb. Jeg tænker vi kan starte sæson 2 i begyndelsen af April, så har vi også lidt tid til at finde en klasse og rammerne for serien.

Tak til dem der har deltaget og bidraget til nogle hyggelige onsdag aftener :) Jeg håber I alle har haft noget godt ræs og er villige til at prøve kræfter i næste sæson.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+5

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 22. feb 2018 07:18

Nu irriterer det mig endnu mere med de disconnects. Havde jeg fået point for de løb jeg røg ud af, så havde jeg vist endt foran Bullet :P Forhåbentlig får jeg løst de problemer inden næste sæson, så jeg kun kan skyde skylden på mig selv fremover.

Ud over det, så var det en god serie synes jeg. Det var nogle livlige biler, som det i hvert fald har taget mig en hel del træning, at få nogenlunde styr på, men det er jo også en del af charmen og så er det nogle vildt fede biler, der er i den her GTE klasse. Kunne selvfølgelig have været fedt med endnu flere deltagere, men generelt synes jeg det har været en sjov og veludført sæson. Tak til dig, BoblereN, for indsatsen med, at sætte det hele op :)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+4

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 22. feb 2018 08:21

Hermed en officiel undskyldning til min makker, for at ødelægge hans muligheder for en samlet 2.plads i serien, total kortslutning fra min side, at bruge mere tid på spejlene end kigge fremad... :shock: :shock:

Hvis nogen fik et replay fra løb 2 kunne det læringsmæssigt måske være rart at se igen :mrgreen:

Også tak herfra for en rigtig fin GTE løbsserie, ganske suverænt af BoblereN.
Jeg håber vi med 14. dages mellemrum mellem løbene kan få lidt flere kørere på grid'en, det burde ikke være umuligt.

GT5'eren som vi kort prøvede i går efter løb2 er sgu en herlig bil, er spændt på at få de øvrige afprøvet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 22. feb 2018 08:50

BulletEyeDk skrev:Hvis nogen fik et replay fra løb 2 kunne det læringsmæssigt måske være rart at se igen :mrgreen:


Jeg fik vist gemt det. Trykkede i hvert fald på "Save replay" og fik også en besked efter lidt tid om, at det var gemt. Fik dog aldrig tjekket om det rent faktisk kom ind i mit galleri og med Project Cars der ved man jo aldrig helt om det virker :P Men jeg er ret sikker på, at jeg har det.

EDIT: Tror jeg har spurgt om det her før, men hvordan får I andre lavet de højopløsningsvideoer af replays, som der er lagt på Youtube? Har i noget specielt hardware til, at grabbe output fra Xbox'en?
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 22. feb 2018 13:19

Ja tak for løb i går, selvom andet løb gik lidt op i h&b pga forkortet køretid og to afkørsler i første sving fra min side.

Første afkørsel var min egen skyld. Jeg tror det var ud på 2. flyvende omgang, hvor jeg lå på siden af Smolle og (måske) bremsede for sent, blokerede alle hjul, og fortsatte lige ud i høj fart. Nåede endda at overhale Teddy :D
Jeg var meget lettet over at jeg ikke tog nogen med mig i det stunt, jeg kunne dog se på replayet at jeg snittede Teddy. Jeg beklager dybt!

Ved anden afkørsel fik jeg godt nok noget hjælp af min makker. Er I vimmer hvor fik jeg et kæmpe chock. :D Havde 100% fokus på at angribe Teddy, da det ud a det blå siger BANG! og så skifter min bil retning og ud i gruset.
Jeg måtte sgu lige holde stille lidt og få pulsen lidt ned :lol:
Et hurtigt sammenklip her, som jeg også måtte publicere på aktivitets feedet på xboxen :)
http://xboxclips.com/ShumwayDK/3bea1c9e-ffab-4165-a7ff-317189eb7a80

Men det er sgu en meget passende afslutning på sæsonen og meget symptomatisk for vores sæson, hvor vi flere gange har været i vejen for hinanden. :D

Tak for en god sæson. Den har været hård med kun 1 uge til hvert løb, men jeg synes det har været underholdende, og til tider frusterende. :) Enig, vi kunne godt have været nogle flere, men jeg synes der har været gode dueller og nogle fede baner på kalenderen.
Og tak til Brian for igen at påtage sig den svære rolle som løbsleder og (ikke mindst) -dommer :D

@Smolle:
Det jeg gør ved de lange replays jeg lægger op, er at jeg sætter en ekstern USB HDD som "capture disk". Så kan xboxen optage op til 2 timer.
Da jeg ikke kan redigere 4K og Youtube heller ikke synes at kunne lide xboxen's 4K format*, så sætter jeg capture output til 1080p og så er det ellers bare at afspille replay mens jeg sætter xboxen til at optage.
Filerne er så lige til at hente over på min mac hvor jeg så laver lidt redigering (f.eks. pip) i iMovie.

Hvis det er korte klip, så kan du bare gemme som du normalt gør på den interne disk og uploade til Youtube direkte fra xboxen.

*Jeg har prøvet at gemme i 4K (med og uden HDR) og uploade filen direkte til Youtube uden redigering. Men Youtube konverterer det maks til 1080p60fps. Kan ikke rigtigt finde nogen forklaring. Så indtil videre bliver det bare 1080p.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 22. feb 2018 13:58

God forklaring mht. lagring af længere klip's det vidste jeg ikke man kunne, tak for det tip.

Vedr. påkørslen så vidste jeg godt, at den ikke ville se alt for godt ud - det er så åndsvagt som det overhovedet kan være... som jeg forklarede på chatten, så havde jeg travlt med at kigge efter Grabovac88 i spejlene og ikke nok med det, så brugte jeg også "Y" knappen så man kigger bagud... da jeg således returnerer til cockpittet er jeg alvorligt tæt på ShumwayDK og er helt oppe at stå på bremserne.... her efterfølgende når jeg ser det, burde jeg nok have trukket venstre om, men jeg følte ikke der var plads til det, da det var så sent jeg opdagede ShumwayDK... jeg håbede på at jeg kva' min fart kunne nå at komme igennem hullet mellem de 2 biler mens de svingede.. men det gik bare knap så godt... haha...

Virkelig et fuck op... :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 22. feb 2018 16:55

Ramte du mig det kan jeg slet ikke huske sådan kan det gå, bullet jeg havde selv travlt med at kigge i spejlet i andet sving på redbull ring så vidt jeg husker
Jeg siger også tak for en udemærket sæson ,jeg er enig i der skal 14 dage i mellem
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 22. feb 2018 16:58

@Bullet: Nu skal du ikke være så hård ved dig selv. Det kan ske for selv den bedste. Se selv her. :D Det er min episode på starten af anden omgang.

http://xboxclips.com/ShumwayDK/e0426e1c-e5df-4565-8abd-5d9015d43054
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 22. feb 2018 20:52

Ville egentlig have redigeret videoen, så det blev lidt mere flydende, at se på, men enten er min computer for langsom eller også er det et mærkeligt codec som Xbox'en optager i. Det var i hvert fald helt umuligt for mig, at få klippet den til, så I får den råt. Så må I selv spole frem og tilbage ;)

Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 22. feb 2018 21:14

Her er et par ekstra incidents som jeg fandt i replay'et. Ved ikke hvorfor det er så lyst. Sådan ser det ikke ud på mit tv.



Senest rettet af Smolle 22. feb 2018 21:36, rettet i alt 1 gang.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron