Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 2. feb 2018 21:22

Tak for info. :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 2. feb 2018 21:37

BoblereN skrev:Puha, vi får det svært på onsdag.

Jeg har lige fundet ud af at pcars 2 tager højde for luftdensiteten på den givne bane, hvilket for os med sugemotorer bliver hårdt straffet i Østrig da banen ligger ca. 600m over havets overflade... Luften er tyndere og det betyder en mindre masse luft ved atmosfærisk tryk der kan opholde sig i cylinderen og dermed mindre ydelse...
Det går hårdt udover Corvetten og Aston Martinen der faktisk taber 40 hestekræfter blot pga. dette, det påvirker næsten ikke de andre biler da det er mindre (4 liters) twin turboladet V8'ere..
Kunne simpelthen ikke forstå Corvetten slet ikke ville afsted, men så var der en forklaring :)

Nu ved I det, så udnyt det! - Og ret fedt alligevel!


Det lyder godt ;-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 3. feb 2018 12:29

Så er der lidt video naturligvis fra de sidste 15 minutter i løb 2. Så det har nok ikke så meget interesse :D
Havde egenligt forsøgt mig med 4K HDR 60fps video fra trackside, men det lavede youtube bare om til 1080P, så det blev denne istedet.

ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 3. feb 2018 12:42

Og til løbsledelsen/dommeren til gennemsyn:

Og her vil jeg gerne henlede opmærksomheden på, at telemetrien viser at rattet kun giver udsving mod venstre når jeg bliver skubbet til fra højre. Ellers er der ingen ratudsving overhovedet :D

ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 3. feb 2018 12:48

@Benja

Du snakkede om i onsdags, at du ikke kunne bruge dit headset til lyd og spil.
Du skal anskaffe sådan en fætter som denne.
Så kan du bruge headset til begge dele. Du kan også justere Lyden.

Kim.



https://www.power.dk/spil-og-underholdn ... ricerunner
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Morten Skou » 3. feb 2018 16:02

Ouch Shumway, den sidste video ser ikke for godt ud, det vil jeg give dig ret i :D Det ligner jo noget fra et Forza Motorsport-løb :lol:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Chokofanten » 3. feb 2018 18:30

BoblereN skrev:Puha, vi får det svært på onsdag.

Jeg har lige fundet ud af at pcars 2 tager højde for luftdensiteten på den givne bane, hvilket for os med sugemotorer bliver hårdt straffet i Østrig da banen ligger ca. 600m over havets overflade... Luften er tyndere og det betyder en mindre masse luft ved atmosfærisk tryk der kan opholde sig i cylinderen og dermed mindre ydelse...
Det går hårdt udover Corvetten og Aston Martinen der faktisk taber 40 hestekræfter blot pga. dette, det påvirker næsten ikke de andre biler da det er mindre (4 liters) twin turboladet V8'ere..
Kunne simpelthen ikke forstå Corvetten slet ikke ville afsted, men så var der en forklaring :)

Nu ved I det, så udnyt det! - Og ret fedt alligevel!


Fedt Brian.
Lidt nørdet.
Det er da godt, at vi har dig. Det har jeg aldrig selv fundet ud af. Så meget inde i motorsport er jeg ikke.
Jeg hygger mig bare, sammen med jer andre.
Vi ses på onsdag.

Kim.

PS. Jeg ved ikke hvad der gik galt med min mikrofon i onsdags. Her i dag virkede den igen. Underligt.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 3. feb 2018 21:40

@Lars - Fede videoer! Tak fordi du lavede dem :)
Har du overvejet at justere din steering ratio? På Monza er dit største udsving på rattet lige knap 80 grader, og den største del af svingene er under 45 grader... Man skal vende sig til at køre med større udsving, men du bliver også langt mere præcis på små justeringer... Eksempelvis til sammenligning er mit rat lige knap 180 grader drejet i samme sving som dit 80 graders, og mit er +90 grader i de sving hvor dit er knap 45..
Det er selvfølgelig personligt, men det har hjulpet mig :)

... siger ham der vidst nok mistede kontrollen over sin bil 3 gange i det løb :o

@Kim - Det må gerne være lidt nørdet :D
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 3. feb 2018 22:17

ShumwayDK skrev:Og til løbsledelsen/dommeren til gennemsyn:

Og her vil jeg gerne henlede opmærksomheden på, at telemetrien viser at rattet kun giver udsving mod venstre når jeg bliver skubbet til fra højre. Ellers er der ingen ratudsving overhovedet :D


Her episoden fra min vinkel:

Cockpit View:
http://xboxclips.com/DalingoDK/4a5626d9-3337-4a26-854b-7905ea271175

Chase View:
http://xboxclips.com/DalingoDK/1fde3534-50ee-4461-ab40-f086e2d4a68e

1) Jeg er enig i at jeg ikke burde have ramt Lars på venstre bagskærm umiddelbart efter start. Jeg får en væsentlig bedre start end kørene foran mig og udser mig hullet mellem den gule Corvette og Lars. Corvetten begynder at trække mod højre, hullet bliver mindre og jeg ender med at ramme Lars. Det hele går meget hurtigt da jeg som sagt får en meget bedre start end især Lars og der derfor er stor hastighedsforskel på vores biler. Set i bagklogskabenslys burde jeg have bremset. Jeg kan godt accepterer en straf for den episode, men vil så mene at så vil der skulle uddeles mange straffe over løbsserien. Heldigvis var skaden ikke stor og vi forsætter begge ned af langsiden.

2) Længere nede af langsiden er der kontakt mellem min venste bagskærm og Lars' højre forskærm, og det ender med det 'fatale' crash. Jeg kan ikke se jeg kan gøre noget anderledes i situationen. Jeg har Corvetten og Lars på hhv. venstre og højre side og mener jeg holder min bane. Lars har fint udsyn til min bil og plads på højre side. Det havde derfor været muligt at undgå kontakten ved enten at trække lidt til højre eller slække lidt på gassen så han var kommet helt fri af min bil. Lars nævner over chatten at det ikke var muligt da jeg havde presset ham op af højre barriere. Det er dog ikke tilfældet, men den fejlvurdering kan selvfølgelig forklare hvorfor han også holder sin bane.

Anyway, enough said......
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 4. feb 2018 09:06

BoblereN skrev:@Lars - Fede videoer! Tak fordi du lavede dem :)
Har du overvejet at justere din steering ratio?


Jo har skam overvejet det.
Men i pcars1 fungerede det ikke rigtigt med steering ratio, så jeg har lidt droppet det for nu i 2’eren. Og jeg synes jeg har meget godt kontrol over 488’eren med standard steering ratio. Dermed ikke sagt at det ikke ville hjælpe at justere på det, men der er så lidt træningstid mellem vores løb, og så meget at pille ved, og for nu så er der andre justeringer der giver mig mere. Og det meste af min træningstid går bare med at lære banen at kende.. :D

Og så spandt jeg kun 1 gang i løb 2 :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 4. feb 2018 09:44

Nu kiggede jeg lige lidt på replayet igen, efter du nævnte det med styreudslaget, og jeg synes nu godt nok jeg drejer mere på rattet end det giver udtryk for.

Det er muligt jeg husker forkert, for replayet burde jo være rimeligt retvisende, da den har det meste af telemetrien med. Det vil jeg lige prøve at holde øje med.

Da du streamede til Mixer, gjorde du noget specielt for at den skal gemme det, eller sker det helt automatisk?
Tænker jeg vil prøve at gemme noget liveaction på den måde og så sammenligne med et replay.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Smolle » 4. feb 2018 12:59

ShumwayDK skrev:Da du streamede til Mixer, gjorde du noget specielt for at den skal gemme det, eller sker det helt automatisk?
Tænker jeg vil prøve at gemme noget liveaction på den måde og så sammenligne med et replay.


Du skal slå "Keep recordings (VoDs) of my streams" til under "Manage Channel" på din Mixer-profil. Gør du det, så gemmer den alt hvad du streamer på din profil i 14 dage. Du kan så vælge, at downloade det, hvis du vil beholde det længere.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 4. feb 2018 17:05

ShumwayDK skrev:Nu kiggede jeg lige lidt på replayet igen, efter du nævnte det med styreudslaget, og jeg synes nu godt nok jeg drejer mere på rattet end det giver udtryk for.

Det er muligt jeg husker forkert, for replayet burde jo være rimeligt retvisende, da den har det meste af telemetrien med. Det vil jeg lige prøve at holde øje med.

Da du streamede til Mixer, gjorde du noget specielt for at den skal gemme det, eller sker det helt automatisk?
Tænker jeg vil prøve at gemme noget liveaction på den måde og så sammenligne med et replay.


Lagde også bare mærke til det over en omgang så slet ikke sikkert det er retvisende :)
14 dage mellem løb ville for mit vedkommende også være optimalt, det er svært at presse mere end én aften ind om ugen til pcars.. Så det er kun meget få justeringer der er tid til, det vigtigste er som du siger at få styr på bilen på banen :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 5. feb 2018 13:17

BoblereN skrev:14 dage mellem løb ville for mit vedkommende også være optimalt, det er svært at presse mere end én aften ind om ugen til pcars.. Så det er kun meget få justeringer der er tid til, det vigtigste er som du siger at få styr på bilen på banen :)


Hvad med fire ugers pause denne gang? :D

Jeg tager på ferie fra på onsdag og tre uger frem. Så bliver desværre nødt til at melde afbud til de tre næste løb. :(
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 5. feb 2018 15:07

Neeej! Hvem skal jeg så.... Nåjo, jeg har jo min team makker :lol:

Det er sgu dårlig planlægning, sådan at tage på ferie midt i en løbsserie :D
God ferie!

@Brian: Hvad blev target tiden da du trænede i de høje luftlag?? ;)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron