Xboxlife forum

pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 18. jan 2018 22:31

Ja der var en del forhindringer der i sving 2 i andet løb
Men jeg fik da klemt mig igennem uden at ramme nogen
Og tak for godt ræs
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 593

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 18. jan 2018 22:52

Nå. Men hvorom alting er, hvad er targettiden for Long Beach? ... Brian og Teddy ? :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1064
By: København


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf normann » 18. jan 2018 23:23

Så vidt jeg kan se har du den hurtigste tid så den kan du bare trække 2-3 sekunder fra så har du brians tid
He he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 593

+4

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 19. jan 2018 00:20

normann skrev:Så vidt jeg kan se har du den hurtigste tid så den kan du bare trække 2-3 sekunder fra så har du brians tid
He he


Spot-on Teddy :mrgreen: :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6052
By: Uldum


Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. jan 2018 04:03

Som ønsket kommer her et klip med incar-view og i normal hastighed. Der kigges nedad, så hastighederne fremgår i bilernes displays og rækkefølgen er således:

Eriksen
Shumway
BulletEye
Dalingo

Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 8803
By: Aarhus

+4

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 19. jan 2018 07:45

Endnu en super video Niki

Jeg synes den frifinder ShumwayDK helt og aldeles. Han har simpelthen ikke tid til at reagere.

Til gengæld ser det ikke for godt ud for BulletEyeDk. Dæk røgen fra Eriksen kan ses allerede da BulletEyeDk går ind i venstresvinget, og ved apex er der en kæmpe røgsky midt i synsfeltet. Alligevel accelereres der ud af svinget fra 132 til 137 km/t inden nedbremsningen og undvigelsesmanøvren indledes. Jeg har indsat lidt billeder nedenfor.

Desuden hvis Bullet havde være rigtig skarp havde han forsøgt at undvige venstre om ShumwayDK, men det er måske forståeligt nok at søge bagom om en bil hvis man ikke er sikker på at den holder stille.

Billede
Billede
Billede
Billede
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 401

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf ShumwayDK » 19. jan 2018 08:59

Endnu en kanon video til analyse fra vores video specialist Niki ! =D> :lol:

Og jeg kan ikke andet end at være enig med dele af dalingos analyse :wink:

Mht til om Bullet skulle være gået venstre eller højre om, så er den svær. Det er en beslutning der skal tages på et splitsekund, og jeg ved sgu ikke helt om der er en rigtigt eller forkert der.

Selv var jeg i situationen i tvivl, om jeg skulle forsøge at komme lidt af vejen ved at trille forlæns, men nåede ikke rigtigt at gøre noget, før jeg blev ramt. Men der tror jeg selv efterfølgende, at det rigtige er at blive holdende, da der netop kan køres begge veje omkring. Eller hvad siger I?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1064
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. jan 2018 11:04

Jeg vil ikke gøre mig til dommer her, da det hele sker hurtigt og reaktionstiden kan svinge fra person til person, samtidig med at det er første løbsaften i PC2.

Mine erfaringer fra GTA 5, som jeg har spillet rigtigt meget vinteren igennem, viser at man altid skal køre bagom en tværgående bil fordi den næsten altid ruller fremad, hvis ikke den holder stille. Den ruller meget sjældent baglæns. Så sandsynligheden for at komme forbi er altså langt større bagom end foran statistisk set. Derudover kan det ofte bedst betale sig at lette på speederen og styre sig igennem, fremfor at hugge bremsen inden man undviger. For gør man det, så mister man vejgreb og evt. Kontrollen over bilen. Men det er noget man skal arbejde med, for at få det til at sidde på rygraden når det går stærkt og der ikke er meget tid til at vurdere og reagere.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 8803
By: Aarhus

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 19. jan 2018 11:56

Godt arbejde igen Niki - nu jeg ser episoden igen fra cockpittet kunne jeg måske godt have været noget tidligere på bremsen, hvorfor jeg ikke er det kan være fordi jeg gik inden om DalingoDK i svinget og havde fokus på, hvor han befandt sig gennem svinget... det fritager mig selvfølgelig ikke for at se fremad på banen :shock: :shock:

Hvilket må være årsagen til at jeg øger farten med ca 5km/t igennem svinget... jeg bremser i det øjeblik jeg konstaterer alvoren af situationen...

Skulle jeg have været venstre om ? - måske, efter at have set klippet igen tror jeg der var større chancer for at slippe for kollisionen ved at gå venstre om, men det er sgu nok bare ens instinkt der får en til at trække højre om ?
Selvom jeg tager svinget skarpt har jeg under min forholdsvis kortvarige træning og hele løb #1 holdt til højre efter dette sving..

Jeg vil give DalingoDK ret i at det ikke ser alt for godt ud, der er klart noget som kan forbedres... havde jeg bremset et splitsekund tidligere kunne det meste måske være undgået... kan se jeg når at komme ned på ca. 108 km/t lige inden påkørslen.

Billede

Jeg kan godt forstå at DalingoDK undrer sig over påkørslen, han ser vel nærmest ikke engang ShumwayDK holde på tværs ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6052
By: Uldum

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 19. jan 2018 12:41

dalingo skrev:Jeg synes den frifinder ShumwayDK helt og aldeles. Han har simpelthen ikke tid til at reagere.


På ingen måde, løbsledelsen er hård og uretfærdig. :twisted: Særligt når det drejer sig om AF Corse som nærmeste konkurrent til..... Og forresten får RacingbullDK et + på sit superlicens ved at undgå ulykken!

ShumwayDK skrev:Selv var jeg i situationen i tvivl, om jeg skulle forsøge at komme lidt af vejen ved at trille forlæns, men nåede ikke rigtigt at gøre noget, før jeg blev ramt. Men der tror jeg selv efterfølgende, at det rigtige er at blive holdende, da der netop kan køres begge veje omkring. Eller hvad siger I?


Jeg mener bestemet du gjorde det helt rigtige ved at få bilen standset... Hvis bilen roterer og du triller baglæns ud af banen vil jeg selvfølgelig lade bilen trille ud inden den bringes til stop.. Men på intet tidspunkt vil jeg begynde at accellere frem eller tilbage da man som den der skal undvige ikke kan forudsige den handling, og jeg tror også det var det netop det du gjorde da du afventede feltet var forbi inden du flot med en gang hjulspin vendte bilen i den rigtige retning =D> Godt Niki har fået det med
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1318
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 19. jan 2018 13:56

BulletEyeDk skrev:Jeg kan godt forstå at DalingoDK undrer sig over påkørslen, han ser vel nærmest ikke engang ShumwayDK holde på tværs ?


Jeg kører faktisk stadig med hood cam og jeg husker at jeg ser situationen meget tidligere pga. det bedre overblik det giver.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 401

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf dalingo » 19. jan 2018 13:58

BoblereN skrev:
ShumwayDK skrev:Selv var jeg i situationen i tvivl, om jeg skulle forsøge at komme lidt af vejen ved at trille forlæns, men nåede ikke rigtigt at gøre noget, før jeg blev ramt. Men der tror jeg selv efterfølgende, at det rigtige er at blive holdende, da der netop kan køres begge veje omkring. Eller hvad siger I?


Jeg mener bestemet du gjorde det helt rigtige ved at få bilen standset... Hvis bilen roterer og du triller baglæns ud af banen vil jeg selvfølgelig lade bilen trille ud inden den bringes til stop.. Men på intet tidspunkt vil jeg begynde at accellere frem eller tilbage da man som den der skal undvige ikke kan forudsige den handling, og jeg tror også det var det netop det du gjorde da du afventede feltet var forbi inden du flot med en gang hjulspin vendte bilen i den rigtige retning =D> Godt Niki har fået det med


Enig. Shumway skal bare blive holdende, spænde nakkemusklerne og håbe på ikke at blive ramt (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 401

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. jan 2018 14:06

Det hele sker ufatteligt hurtigt, hvis man ser ulykken fra trackside kameravinklen. Vi kan sagtens sidde og se de to videoer og vurdere hvad man SKULLE have gjort, men jeg tænker at BulletEye havde travlt med at overhale indenom fordi han ikke kan se hvorfor jeg (Aston M) og Dalingo ikke kører optimalt igennem svinget og ser sit snit til en overhaling venstre om, hvorefter det så går op for ham, at der er noget galt og ikke når at reagere i tide og lynhurtigt vælger at køre højre om, hvilket så ikke går fantastisk godt :-)

Der er også lige lidt at arbejde med fra Eriksens side, for han kommer alt for langt ud i svinget inden han krydser ind over og ender med at miste grebet på baghjulene udenfor kørebanen og skaber en farlig situation for feltet bagud. Det kan selvfølgelig være nervøsitet eller andet der spiller ind, hvilket er forståeligt med en flok sultne hajer lige bag sig. Men det kunne være undgået med en tidligere nedbremsning og en mere optimal kørelinje rundt i svinget.

@Dalingo: Incar view med lav FOV og sædet rykket frem giver også en bred synsvinkel. På den måde får man også incar lyd i højtalerne. Men det er selvfølgelig individuelt hvad man synes bedst om.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 8803
By: Aarhus

+1

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BulletEyeDk » 19. jan 2018 15:02

Det er fantastisk, at vi fik gemt det replay - meget lærerigt at gennemgå det hele herefter, gode indspark fra alle parter... kan godt være man måske skulle prøve hood cam som DalingoDK har talt varmt om tidligere.

Kudos til løbsledelsen for at være upåvirkelig og kynisk i sin behandling af episoden fra løb #2 også selvom der egentlig er kommet gode fakta frem... lover godt for en hård men fair serie :mrgreen: :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6052
By: Uldum

+2

Re: pCARS 2 - Sæson 1 GTE

Indlægaf BoblereN » 19. jan 2018 15:17

Ja, det er super med lidt at snakke om efterfølgende, særligt er det meget lærerigt at se sin egen præstation på banen, da der sker så meget mens man kører og det er så meget nemmere at se hvad der sker bagefter på et replay og se hvad man faktisk bør arbejde med individuelt :) ærgeligt det er så svært at gemme et replay så :o

Anyways.. Jeg er alene med børn i aften og de ryger i kassen 18.30 - 19.00, derefter tænker jeg at piske op i en training session på long beach... bare få hamret nogle omgange af, hvis nogen skulle have tid og lyst til at køre med er i velkommen.. Tips og tricks deles gerne ud
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1318
By: Silkeborg

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst