Xboxlife forum

Le Mans 2017

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 4. jun 2017 20:50

Billede

Le Mans 2017 står for døren, og vanen tro kører vi igen her på xboxlife et løb i pCARS regi, hvor vi simulerer en fuld døgncyklus.

Hvornår køres løbet: 14. juni 2017 kl.20.00

Der vil være 30 minutters kvalifikation, herefter 2 timers løb, med følgende opsætning:

Weather: Clear, Light cloud, Overcast, Clear
Weather progression: Sync to race
Custom Date: 15-06-2017
Start time: 14:00
Time progression: 10x
Damage: Full
Mechanical failure: Yes
Tire wear: 3x
Fuel usage: Real


Der er åbent for tilmeldinger frem til lørdag 10. juni 2017 kl.20.00, tilmelding skal ske her i tråden.

Som noget helt nyt er posen rystet mht. bil kategorier i år, dette alene baseret på tidligere års erfaringer med for lidt spænd mellem bil kategorierne og dermed for lidt trafik/overhalinger på banen.

Der vil derfor være 3 kategorier af biler, dette listes længere nede i denne tråd...

Ved tilmelding skal man angive, hvor mange % (minimum 10%) chance man ønsker at have for at få netop en bil i denne kategori. (husk du har kun 100% at gøre med totalt)

Der trækkes lod om inddeling af kategori til hver enkelt kører når tilmeldingen er lukket.

Der skal minimum være 5 kørere i kategori 1 og 2, og disse vil som udgangspunkt blive fyldt op, er vi mere end 10 kørere vil der alt efter de enkelte køreres % ønske og lodtrækning placeres kørere i denne kategori.

Kørere der placeres i kategori 3 indgår ikke i klassementet, men er med som "fyld"...

De kørere, der får tildelt kategori 3, kan vælge en under kategori hvorfra de må vælge en bil, når en underkategori er valgt kan der ikke vælges endnu en bil fra denne.

Valg af biler i kategori 3 sker efter rækkefølge jvf. lodtrækningen og gennemføres via denne tråd, en efter en...

Der arbejdes i kulissen på at få en lodtrækningspræmie...

Når alt ovenstående vedr. valg af kategori og underkategori oprettet løbet på http://www.pcars.dk og foretage oprettelse af nye kørere, dernæst sørge for at alle bliver tilmeldt løbet...

Der køres om virtuelle medaljer i kategori 1 + 2

Håber folk er friske på et brag af et Le Mans 2017 løb her på xboxlife.dk.
NB. folk skal være opmærksom på, at en del af bilerne er DLC biler, jeg har angivet ud for de enkelte kategorier hvilke DLC der er tale om.

EDIT: tilføjet Audi R18 TDI til kategori 1, så alle kategorier har biler der er i standard udgaven af spillet!

Kategori1:
Billede

Kategori2:
Billede

Kategori3:
Billede
Billede

Jeg er helt med på, at nogle af kategori3 bilerne ikke har den store relation til Le Mans som man kender det, men se bort fra det! - de er udvalgt specifikt fordi deres fart/omgangstid kan mixe tingene op, så vi hele tiden vil have aktivitet på banen...

Kategori3 bilerne er en blanding af biler, der ikke er hurtige nok til at være med helt fremme ved kategori1, men alle biler er dog hurtigere end kategori2 bilerne...

Jeg håber på at folk er friske på dette alternative Le Mans 2017, jeg tror det kan blive ret godt :mrgreen: :mrgreen:

Kom endelig med ris/ros til tankerne bag, har du en rigtig god idé eller noget berettiget kritik er det ikke mere fast, end at vi kan tilrette det vi har planlagt...

Tilmeldte kørere:

Kategori 1:
DalingoDK
Racing Bull Dk
CondemnedDK / AFBUD
EriksenDK
Skou
mrnybroe

Kategori 2:
Grabovac88
BoblereN
BulletEyeDK
Chokofanten
ATO DK
ShumwayDK

Kategori 3:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+2

Re: Le Mans 2017

Indlægaf BoblereN » 4. jun 2017 21:02

Jeg er på.
50% kategori 1
40% kategori 2
10% kategori 3

Og så var jeg lige blevet informeret om klasserne up front, så lavede lige en teaser i Audi R8 fra kat 1.

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 4. jun 2017 21:12

Det er sgu godt nok noget af en teaser... de der LMP900 biler er bare skidefede... men tror aldrig jeg har kørt dem så hårdt som du gør, haha...

EDIT: kan se du kun lige kører 3 omgange, haha... det er så vildt, at du kører en nærmest fejlfri runde bare lige ved at hoppe i en tilfældig bil og så køre 2 forudgående omgange :shock: :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Le Mans 2017

Indlægaf Morten Skou » 5. jun 2017 13:51

Jeg er også på:
60% kategori 1
30% kategori 2
10% kategori 3

Vil fandme gerne prøve at køre i en af de store - men ved selvfølgelig ikke om de er super svære at styre i Project Cars?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jun 2017 14:10

Nu hvor jeg ved du sidder med en controller, så vil det helt sikkert være en udfordring at køre en af de hurtige, hvis det var en af dem du mente ?? - jeg tror måske BoblereN har nogle gode indstillinger til controlleren...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Le Mans 2017

Indlægaf Morten Skou » 5. jun 2017 14:19

Ja præcis :) Det kan godt være, at jeg lige skal have de indstillinger til controlleren uanset hvad :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Le Mans 2017

Indlægaf mrnybroe » 5. jun 2017 14:33

Jeg er så klar til det her... Giv mig et eller andet gult med en motor.
60% kat 1
20% kat 2
20% kat 3
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jun 2017 14:38

mrnybroe skrev:Jeg er så klar til det her... Giv mig et eller andet gult med en motor.
60% kat 1
20% kat 2
20% kat 3


Stærkt Per =D> ... og du står ved dine % angivelser ? - jeg kan se de gule biler er stærkest repræsenteret i kategori 3 :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Le Mans 2017

Indlægaf MR LAUR » 5. jun 2017 15:39

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men hvad betyder det når i eksembel vis skriver 60% kat 1?
MR LAUR
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Søndersø

+1

Re: Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jun 2017 16:26

MR LAUR skrev:Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men hvad betyder det når i eksembel vis skriver 60% kat 1?


Vi skal som minimum have besat kategori 1 og kategori 2 pladserne med minimum 5 i hver...

Tidligere var det ens kører skill der afgjorde hvilken given klasse man skulle køre i, hver kører skal denne gang angive hvor mange %'s chance han vil have for at køre i den givne kategori, hvorved jeg trækker lod om hvilken kategori, hver enkelt kører ender i...

Lodtrækningen foretages efter tilmelding er slut....

kategori 3 bilerne har en underkategori, så får du tildelt et kategori 3 sæde, kan disse efterfølgende i den rækkefølge der er fremkommet ved lodtrækning vælge en bil fra en underkategori... max. en bil fra hver underkategori kan vælges...

NB. kategori 3 biler tildeles kun såfremt vi er minimum 11 kørere i alt, da de andre 2 kategorier skal være besat med minimum 5 i hver...

Håber det giver mere mening ? 8)

Med ovenstående fremgangsmåde har den enkelte kører mere indflydelse på hvilken type bil man helst vil køre i
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Le Mans 2017

Indlægaf Chokofanten » 5. jun 2017 16:27

Jeg er med.
Jeg har bare ikke alle de dlc pakker, så det er lidt begrænset hvad jeg kan vælge.
Mht. Kat. Så kan jeg se, at jeg ikke kan være med i kat. 1
Det har ikke den store betydning for mig
Bare jeg hvilken bil, jeg skal køre i næste weekend.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Le Mans 2017

Indlægaf Morten Skou » 5. jun 2017 16:34

Er det KUN DLC biler i Kat1 siden du ikke kan være med i den Chokofanten? (for så kan jeg heller ikke).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jun 2017 16:37

Chokofanten skrev:Jeg er med.
Jeg har bare ikke alle de dlc pakker, så det er lidt begrænset hvad jeg kan vælge.
Mht. Kat. Så kan jeg se, at jeg ikke kan være med i kat. 1
Det har ikke den store betydning for mig
Bare jeg hvilken bil, jeg skal køre i næste weekend.

Kim.


Lyder godt Kim... jeg ved det er lidt presset mht. kategori 1 og DLC, men der er biler fra følgende udvidelser i kategori 1:

Racing Icons Car Pack -> BMW & Bentley (LMP900)
Audi Raupuna Track Pack -> Audi R8 (LMP900)
Limited Edition Car Pack -> Sauber C9 Mercedes

Men kan du således angive med % hvordan vi tildeler de enkelte kategori ? ;)
Jeg kan næsten regne ud, at kategori1 ikke skal have andet end 10% som er minimum ? 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jun 2017 16:38

Morten Skou skrev:Er det KUN DLC biler i Kat1 siden du ikke kan være med i den Chokofanten? (for så kan jeg heller ikke).


Jeg kan evt. lige se på det i aften, om der også skal åbnes op for en enkelt LMP bil, der er i standard pakken... det burde der jo som sådan være, så kategori 1 ikke er låst for dem der har købt DLC...

EDIT: bare folk i første omgang tilmelder sig, så får vi styr på kategorierne inden tilmeldingen lukker... % andel skal bare være givet inden tilmeldingen lukker...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: Le Mans 2017

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jun 2017 17:17

Har netop tilføjet Audi R18 TDI - LMP1 til kategori 1, den er en del af standard spillet, det skal være muligt for alle at deltage i den kategori man ønsker uden tilkøb af DLC...

Tidsmæssigt passer den meget godt med de andre i den kategori...

EDIT: tilføjet DLC info på kategori billederne...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron