Xboxlife forum

pCARS 2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2

Indlægaf ShumwayDK » 24. sep 2017 19:27

Fik prøvet at køre noget løb i dag.

Har startet en singleplayer karriere, og givet mig i kast med Ginetta Junior (et eller andet sted skal man jo starte :D), og fik kørt et enkelt løb (træning, kval og 9 minutters løb)

Mit førstehånds indtryk er generelt godt. Jeg måtte dog genstarte sessioner nogle gange og en enkelt gang hele spillet pga bugs. Men det er ikke det indlægget her skal handle om. :)

Istedet skal det handle om hvad jeg umiddelbart ikke synes om, og hvad jeg synes om:

Minus:
HUD'en.
Jeg synes den er grim og klodset at se på. Og så kan man vælge en masse ligegyldig info, mens det der giver mening for mig ikke findes.
F.eks. hvis jeg vil have afstand til foran/bagved liggende, så skal jeg død og pine have info om 5 foran og 5 bagved (ca.)
Delta tider er hele tiden i forhold til seneste omgang. Du kan ikke vælge i forhold til bedste omgang.
Hvis du skal have omgangstider på, så kan du ikke nøjes med bedste eller seneste, du skal have de seneste 5-7 stykker stående.
Når du har omgangstider på, skal skal den også vise en potentiel omgangstid. Jeg ved ikke hvordan den beregner det, men den er helt hen i skoven.

Det fylder en masse på skærmen, ganske unødvendigt. Jeg savner den simple oversigt man kunne have i 1'eren, med f.eks. Bedste omgangs-/sektortider og seneste omgang-/sektortider.


Plus:
Spotteren:
Virker rigtigt godt. Race Engineer kommer umiddelbart også med brugbar info i forhold til 1'eren.

Cuttrack systemet:
Virker generelt rigtigt godt. Hvis du overskrider, så får du besked på at slippe gassen eller vil du få en straf.
Jeg prøvede også at komme for langt ud under en overhaling. Så fik jeg besked på at jeg havde 10 sekunder (eller noget) til at give pladsen tilbage.
Og så virker det som om den er tilgivende i første sving umiddelbart efter starten. :)

Variabel opløsning:
Det virker som om spillet kører med variabel opløsning, så det skuer lidt ned istedet for at give framedrops.
Det var ikke noget jeg såmeget til, men når jeg kørte med telemetri HUD'en aktiveret, så kunne jeg se det engang imellem.

AI:
Dem kan man nu køre om kap med og presse. De holder ikke død og pine på deres linje.
Jeg havde sat sværhedsgrad på 100 og sat aggresivitet op fra 50 til 55-60 stykker, og kunne godt følge med. Tror sagtens AI aggresivitet kan sættes yderligere lidt op, da de giver sig lidt for let.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 24. sep 2017 20:33

Der er den bane i portugal det er en fed bane men i det første sving får man cut track, selv om man Er næsten midt på banen
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 24. sep 2017 20:35

Du har fuldstændig ret med HUD'en den er noget forvirrende
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 24. sep 2017 20:39

Er der noget har prøvet online ,Jeg bliver smidt ud på dashbord hver gang ,er der andre der har oplevet det
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf BoblereN » 25. sep 2017 05:00

JEg har også lidt problemer med at komme ind på en public server... Dog prøvede vi at køre et online løb den anden dag der virkede rigtig fint..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf BulletEyeDk » 25. sep 2017 06:53

Netop... vi kørte først et løb via en privat lobby og derefter hostede BoblereN en public lobby, hvor der kom et par stykker mere med, som vi ikke kendte... mener vi var 9 max - det kørte fint, dog var der lidt udfald som vi kender det fra 1'eren når folk connectede til lobby'en...

Men det er vidst ikke unormalt, at mange spil "kæmper" med deres servere ved launch, hvor den største interesse for at komme til at spille er der...

Ser frem til at høre hvordan det går med jeres test aften på onsdag...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2

Indlægaf ATOM-DK » 25. sep 2017 09:19

Jeg er ikke imponeret! :x

Det her virker slet ikke som den perle det er på PC. XBOX one kan slet ikke trække dette spil. Det bliver for mit vedkommende lagt på hylden indtil jeg får min XBOX one X.

Jeg kørte det første karriere løb i Formula Rookie på Sugo. Der er især et sted på banen lige inden den lange Højre før målstregen hvor spillet pludseligt kører i slowmotion hvorefter det speeder op så man næsten ikke kan nå at bremse ned. Spild af tid som det er nu.
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: pCARS 2

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. sep 2017 10:48

^ Jeg venter også. Det bliver F1 2017 og Dirt 4 der får min opmærksomhed henover vinterhalvåret. Så må vi se om der bliver råd til en X'er og om Pcars 2 er rettet ordentligt til til den tid :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf Askinas » 25. sep 2017 15:50

Så fik jeg mit Pcars 2 :) og glæder mig til der. Men er da spændt på, at se det på Xbox One X sammen med Forza 7 og F1 2017 :D
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 25. sep 2017 16:24

Ja så skulle man alligevel have købt deluxe udgaven så havde man da haft en modelbil man kunne lege med he he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf Benja190782 » 25. sep 2017 19:36

Jeg er så hooked på Project CARS 2, men som det bliver nævnt flere steder på nettet, så døjer denne "gamle" Xbox One med at trække spillet optimalt.

Godt der ikke er længe til den 7 November, for der skal jeg og min nye Xbox One X Scorpio Edition lægge sidelæns i PCARS 2!

Det er 100!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+5

Re: pCARS 2

Indlægaf ShumwayDK » 25. sep 2017 20:08

Min irritation over at HUD'en kun vist delta tider i forhold til omgangen før og ikke hurtigste omgang, fik jeg løst her til aften.

Jeg så Bobleren streame et løb i går, og hans delta var mod hurtigste omgang, så jeg måtte igang med at undersøge.
Det viser sig at man kan skifte mellem Last Lap og Fastest Lap på Visual Split HUD'en.
Det kræver dog bare at man assigner en knap til det! (Default D-pad højre).
Lidt ufedt, når der i forvejen er for få knapper på rattet. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2

Indlægaf ShumwayDK » 25. sep 2017 20:11

@benja

Lyder godt at vi kan forvente et comeback fra dig :)
Indtil videre synes jeg nu ikke det er så meget et problem at xbox'en ikke kan trække det. Jeg har ihvertfald ikke oplevet det store i den henseende.
Det er mere det, at det igen ikke er blevet qa testet ordentligt, og dermed fyldt med åbenlyse fejl
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2

Indlægaf BulletEyeDk » 25. sep 2017 20:55

Benja190782 skrev:Jeg er så hooked på Project CARS 2, men som det bliver nævnt flere steder på nettet, så døjer denne "gamle" Xbox One med at trække spillet optimalt.

Godt der ikke er længe til den 7 November, for der skal jeg og min nye Xbox One X Scorpio Edition lægge sidelæns i PCARS 2!

Det er 100!


FEDT =D> =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf Askinas » 25. sep 2017 21:06

Benja190782 skrev:Jeg er så hooked på Project CARS 2, men som det bliver nævnt flere steder på nettet, så døjer denne "gamle" Xbox One med at trække spillet optimalt.

Godt der ikke er længe til den 7 November, for der skal jeg og min nye Xbox One X Scorpio Edition lægge sidelæns i PCARS 2!

Det er 100!


Kunne ikke være mere enig med dig :)
Bliver godt med One X :D
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron