Xboxlife forum

pCARS 2 - Nyheder

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. okt 2017 13:51

Nej prisen pr. Knap er noget højere, men til gengæld er finishen bedre og der er to drejeknapper inkl. Klikfunktion. Derudover så har den de helt perfekte mål til mit setup.

Og ja, man skal først lige finde ud af hvor mange man egentlig har brug for :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf dalingo » 16. okt 2017 15:45

Ja det klart billigste er nok at købe f.eks. dette num-keyboard:

https://www.dustinhome.dk/product/50108 ... ssel=false

Så kan man altid vippe de knapper man ikke burger af, så resten er nemmere at ramme. (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 16. okt 2017 19:37

Drønede forbi en pc pusher på vej hjem fra job og hentede et numerisk tastatur.
Det er sat på min iPad holder med noget gaffatape :-)

Lige en advarsel. Det er ikke alle knapper der kan bruges.

Med Numlock aktiveret dublerer den 8,4,6 & 2 (knapperne med pilene) med hhv kigge op,venstre,højre og ned. Også selvom du ikke har slået det til. Det vil sige at du kigger rundt, hvis du bruger de knapper til andre funktioner. Ganske upraktisk.
Derudover kan jeg ikke bruge Backspace og 000 knappen.

Med Numlock deaktiveret, så kan jeg udover ovenstående knapper ikke bruge 5, da den så ikke har en funktion.

Jeg har valgt at konfigurere uden Numlock, da det med at kigge rundt når jeg bruger andre funktioner ikke er specielt fedt. Det vil sige at ud af 19 knapper på brættet, så kan jeg kun bruge 16. Og umiddelbart synes jeg det er i underkanten.

Det kan dog være det ændrer sig, når jeg rent faktisk finder ud af hvad jeg vil bruge knapperne til.
Indtil videre bruger jeg dem til sædehøjde, -afstand, -tilt, brake bias, front- og rear rollbar, lys, wipers, motec cycle og camera view.

Umiddelbart tror jeg dog sæde tilt og rollbar knapper kan bruges til noget andet, men det må tiden vise.

EDIT: Til forskel for det tastatur dalingo linker til, så er numlock på mit separat, istedet har jeg en Tab knap som kan bruges. Numlock kan godt bruges, men jeg vil ikke anbefale det, da man jo så skifter funktioner på resten af tasterne.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2017 05:54

Dukker der tekst op på skærmen, når du trykker på en knap. F.eks. ''brake bias +1''
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 17. okt 2017 06:27

Yep. Der kommer tekst på skærmen ved justering af brake bias og antirollbars
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2017 06:41

Fedt. så behøver man ikke at sætte labels på, hvilket vil sige at man kan mappe knapperne løbende og dermed ikke behøver at have alt for mange funktioner ad gangen.

Jeg tænker at hvis man f.eks. skal køre med en ny bil, så starter man en session, hvor man justere sæde, FOV osv. indtil det er på plads. Så mapper man knapperne igen, så man f.eks. har downforce og undervogn. når man så er færdig med det hele vælger man de funktioner man får brug for i selve løbet. Det er ihvertfald det jeg forestiller mig.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 17. okt 2017 07:24

Jeg ville nu nok vælge at have en box der havde det antal knapper jeg ville få brug for (også selvom det ikk er hvert løb/klasse) og så sætte labels på.
Jeg prøvede at køre uden at sætte labels på i går, og det var ikke nemt at huske hvilke knapper man har programmere til hvad.
Så jeg endte med at sætte labels på.

Det kan naturligvis være, at det er nemmere at huske knapperne på en rigtig button box, men jeg tror det ikke for min hjerne. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2017 08:19

Det er derfor jeg nævner at man mapper nogle få funktioner ad gangen, imens man tuner bilen og så kan man selvfølgelig godt have labels på til det der passer til løbsmappingen. Jeg går ud fra at knapperne på rattet fungerer separat og at buttonboxens/tastaturets knapper er ekstra ?!
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BoblereN » 17. okt 2017 12:09

Husk at lave en drink knap!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf normann » 17. okt 2017 13:11

Og den skal lyde som en klokke ha ha
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2017 16:31

Cheers :D

Angående Simracinghardware, så har jeg netop modtaget en svarmail omkring deres buttonboxes. Deres PS4 versioner er lige blevet testet og fungerer 100% på Xbox One og de vil i løbet af de næste dage ændre deres shop, så Xbox One kompatibiliteten vil fremgå.

Det betyder at alle USB buttonboxe på markedet, som kan køre på PS4 virker på Xbox One 'straight-out-of-the-box' !!!
Senest rettet af Niki Lauda DK 17. okt 2017 16:58, rettet i alt 2 gange.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BulletEyeDk » 17. okt 2017 16:58

Niki Lauda DK skrev:Cheers :D

Angående Simracinghardware, så har jeg netop modtaget en svarmail omkring deres buttonboxes. Deres PS4 versioner er lige blevet testet og fungerer 100% på Xbox One og de vil i løbet af de næste dage ændre deres shop, så Xbox One kompatibiliteten vil fremgå.

Det betyder at alle USB buttonboxe på markedet, som kan køre på PS4 virker på Xbox One 'straight-out-of-the-box' !!!


Stærkt... det skal jeg helt sikkert holde øje med
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2017 16:59

- Og nu har jeg netop bestilt denne http://simracinghardware.com/product/sb ... n-edition/ da jeg er i fuld gang med bygge simrig og timingen er helt perfekt til en buttonbox 8)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 18. okt 2017 17:44

Jeg er spændt på at høre hvordan rotary knapperne fungerer. Så vidt jeg har forstået, så fungerer hvert enkelt klik til en separat tast på et keyboard, og jeg kan ikke lige se hvordan det vil fungere i praksis på xbox.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 18. okt 2017 17:47

Niki Lauda DK skrev:Jeg går ud fra at knapperne på rattet fungerer separat og at buttonboxens/tastaturets knapper er ekstra ?!


Yep. Hvis button boxen fungerer som et keyboard, så erstatter den ikke knapperne på rattet. De fungerer fortsat.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster