Xboxlife forum

pCARS 2 - Nyheder

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BulletEyeDk » 14. okt 2017 21:46

Ville lige prøve at sætte et keyboard til, men desværre... jeg mangler sgu USB porte på xboxen, og har desværre ikke en USB hub, så det må blive en anden dag.. portene er optaget af -> Ekstern harddisk lager, USB reciever headset, USB kabel til rattet, ingen af de tilsluttede enheder kan undværes :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 14. okt 2017 23:14

Du skal bare sørge for at alt der vedrører pCars 2 ligger på den interne disk, så kan du sagtens koble den eksterne fra og bruge det stik til keyboard mens du kører Pcars
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BulletEyeDk » 15. okt 2017 14:40

ShumwayDK skrev:Du skal bare sørge for at alt der vedrører pCars 2 ligger på den interne disk, så kan du sagtens koble den eksterne fra og bruge det stik til keyboard mens du kører Pcars


Korrekt, men det gør det desværre ikke, haha....

Har du fået testet keyboard delen ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 15. okt 2017 15:29

ikke endnu. Men nu har jeg da været i kælderen og fået gravet et usb keyboard frem. Så det kommer snart :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 15. okt 2017 18:05

Tastatur er nu testet. Og dommen er:
Fungerer 100% :mrgreen:

Du kan assigne alt i spillet!! Simpelthen!
Og du kan bruge næsten alle taster på et standard windows tastatur.
Du ikke bruge både venstre og højre CTRL og SHIFT. De detekteres kun som "Left CTRL" og "Left Shift". Alt og Alt Gr virker ikke, og Windows tasterne kalder bare Xbox Guiden frem og Esc giver dobbelt input, som den ikke kan finde ud af.

Men derudover er der frit slag. Dog skal man være opmærksom på om numlock er på eller ej. Hvis ikke, så dublerer de numeriske taster pile og insert,delete,pageup og down mv. Men ellers kan det numeriske tastatur også assignes når bare NumLock er aktiveret. Selv NumLock tasten kan assignes, hvilket nok kan give lidt sjov hvis man skal bruge det numeriske også. :D

Tænker at jeg vil bestille et billigt numerisk USB tastatur til at starte med, indtil jeg finder en button box, for det er sgu lidt bøvlet at have et fuldt tastatur i skødet når man kører :lol:

EDIT:
Jeg er meget overrasket. Troede slet ikke MS havde implementeret tastatur understøttelse endnu. Og underligt at SMS ikke råber højt om det, når de tilsyneladende er de første til at understøtte det i et spil!
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BulletEyeDk » 15. okt 2017 22:14

Fedt - tak for at teste det ud... skal have fundet en løsning med mit USB problem, det lugter lidt af et køb af en eller anden form for button box
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BoblereN » 16. okt 2017 08:35

Uden selv at have prøvet efter patchen er kommet har jeg dog bestilt et lille tastatur til formålet :)

Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 16. okt 2017 08:47

Bare husk at det skal være et USB keyboard. Bluetooth virker ikke.
Det er dog muligt at det virker, hvis du har en USB BT dongle. Så kan det være at xbox'en ser det som USB.
Jeg synes at have set en enkelt tilbagemelding i det officielle pcars forum omkring det. Jeg kan dog ikke finde det lige nu.

Et WMD medlem har prøvet at få fat i ham Derek som Bullet linker til mht button box, for at få ham til at teste hans button box på en xbox. Han skulle angiveligt være et aktivt medlem af WMD community'et, så det skulle da være muligt at få noget feedback fra ham.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BoblereN » 16. okt 2017 08:57

Det er i hvert fald købt som et USB wireless keyboard :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf dalingo » 16. okt 2017 09:44

Hvis der er nogen som vil bygge en "button box" selv, så har jeg tidligere brugt denne keyboard encoder til et Arcade project:

http://www.arcadeshoppen.dk/i-pac-2.html
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf BoblereN » 16. okt 2017 10:56

dalingo skrev:Hvis der er nogen som vil bygge en "button box" selv, så har jeg tidligere brugt denne keyboard encoder til et Arcade project:

http://www.arcadeshoppen.dk/i-pac-2.html


Jeg vil gerne prøve at lege med det, mest for at lære noget om hvordan sådan noget hejs det virker.
Er det sådan at man skal programmere enheden efterfølgende, eksempelvis at denne knap skal være "keyboard - k"?

Jeg faldt over sådan et kit på ebay:
http://www.ebay.com/itm/ULTIMATE-UNO-R3-Starter-Kit-for-Arduino-Keypad-RTC-1602LCD-Servo-Motor-Gas-Relay-/152145710940?epid=730831715&hash=item236c974f5c:g:tAUAAOSwhQhY7sYK
Jeg ved ikke om det er noget, og så tænkte jeg om man kunne gøre den trådløs med en USB bluetooth transmitter og receiver.. Jeg vil nemlig få svært ved at smide kabel i hver gang.. Den skal jo sættes til inde bag ved xbox'en, og der er alle lednignerne..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 16. okt 2017 11:14

Jeg fandt denne video, som meget overfladisk viser hvordan det sættes sammen med indkøbte dele:
https://youtu.be/UsSUUdw4bTY

I beskrivelsen linker han til de dele han bruger, og det virker som om controlleren allerede er progammeret og bare virker.

EDIT: Kom til at tænke på at det egentligt ikke er sikkert at controlleren i nævnte link rent faktisk virker på xbox.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. okt 2017 12:50

Oscar Olim har på pcarsforummet udtalt at USB buttonboxe burde virke, da de teknisk set gør det samme som et keyboard.

Jeg kunne godt tænke mig den her: http://simracinghardware.com/product/sbb2-button-box/ :D

Jeg har sendt en email til Simracinghardware, hvor jeg spørger om de har testet om deres USB buttonboxe virker på Xbox One.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 16. okt 2017 13:08

njaa. Ikke alle. Men de fleste.
Jeg prøvede at finde ud af om PS4 button boxe ville virke på Xbox.
Det tror jeg, men så vidt jeg kan læse mig frem til så kan button boxe fungere på to måder. Enten ved at emulere keyboard eller joystick controller.
Og så vidt jeg forstår, så vil joystick typen ikke fungere med konsol.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS 2 - Nyheder

Indlægaf ShumwayDK » 16. okt 2017 13:13

Jeg synes ikke det er mange knapper du får til prisen.
Jeg har kig på denne:
http://www.ebay.co.uk/itm/PS4-BBJ-SimRacing-USB-18-function-button-box-Playstation-4-Project-CARS-2-Red-/192335280735
Flere knapper og meget billigere.

Men jeg skal lige have fundet ud af hvor mange knapper jeg rent faktisk skal bruge, så jeg starter nok med et billigt numerisk tastatur og nogle labels. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron