Xboxlife forum

pCARS trackday 30-11-2016

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf ShumwayDK » 30. nov 2016 18:20

Hvis vi er hurtige, kan vi da både nå Megane'n og Caterham'en :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf mnygaard89 » 30. nov 2016 18:23

Megane gad jeg godt lige at nå forbi, Caterham er fed hvis man skal køre sidelæns, for som du sagde sidst så kan den faktisk godt holdes i en udskridning :D

Men så meget tid har jeg heller ikke brugt i den, så ved ikke hvor nem den er at justere ind?
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BulletEyeDk » 30. nov 2016 18:44

Ja i må lige leve med de forkortelser der nu engang bruges, de trækkes direkte fra databasen, men der bør ikke være tvivl om hvilke biler der er tale om, det er i nogle tilfælde bare lidt "maskeret"...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BulletEyeDk » 30. nov 2016 19:10

Jeg regner for mit eget vedkommende med at notere lidt om de enkelte biler... jvf. dette dokument -> http://pcars.xbl.dk/trackday.pdf

Dem der møder op må meget gerne selv lave deres notater, men ingen tvang... efterfølgende kan vi således sammenligne scoren ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf mnygaard89 » 30. nov 2016 23:43

Tak for en lidt lettere løssluppen aften, det var fedt :D

Renault Clio, Formel Renault 3.5, og Formula C, jeg er kæmpe fan!

Til gengæld syntes jeg ikke at vi skal invitere Grabo til chatten næste gang, han snakker simpelthen for meget :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+3

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. nov 2016 23:47

Det var meget sjovt at prøve lidt af hvert. Jeg kørte dog som en sæk kartofler det meste af tiden og var nødt til at lægge et billede ind på xboxlifeklubben af nygaard, for at fjerne fokus væk fra min egen elendighed.

Fedt at vi der var tilbage fik prøvet Audi'en i Trans Am klassen. Den var overraskende og et rigtig godt bud på noget fremtidig ræs.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BulletEyeDk » 30. nov 2016 23:56

Tak til dem der deltog her til aften, det var hyggeligt og en løssluppet stemning som vanligt :mrgreen:

Vi testede i alt 10 biler, heraf de 8 øverste jvf. vores afstemning... og så 2 håndplukkede, en af dem ikke engang på listen :shock:

Testen foregik primært på Monza som annonceret, men til de mindre hurtige biler brugte vi helt ekstraordinært Brands Hatch, godt lige at føle asfalten der igen, det er længe siden...

Efter 4-6 omgange i hver enkelt bil summede vi om forskellige parametre og der blev givet karakter efter 1-10 skala, med 10 som det bedste... jeg har lagt disse værdier sammen og taget snittet, hvilket giver følgende resultat:

Billede

Vi var alle enige om, at det måske var bedst at køre nogle enkeltstående aftener her i tiden op mod jul, og så sparke gang i en ny serie efter jul engang....

Hvis der er behov for at teste flere biler af, som ikke allerede er testet så gør vi det gerne....

NB. jeg har følgende noter om ovenstående test:

Clio Cup = skal køres på kortere baner
Grp. 5 bilerne = teknisk svære, kræver at man træner op mod løbene
BMW 320 TC2 = skal køres på korte baner
V6 Megane Trophy = lyder som en Gran Turismo bil (fesent)
Formula bilerne = kræver helt klart et test løb
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2016 00:05

@Niki - jeg har lige lånt den her... det var alligevel lidt sjovt :mrgreen:
Jeg kom ca. 10 sekunder efter det her var sket, total kaos... :shock:

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. dec 2016 00:11

Man kan vist roligt bruge ordet "kaput" om den bil :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Smolle » 1. dec 2016 07:51

Fedt at høre om jeres lille testaften i går. Det ser ud til, at der blevet gået til den :D Det er interessant, at se den liste med karakterer, specielt at Clio Cup har fået 10 i 'velegnethed til løbsserie', men kun 3,5 i håndtering af sving! :P Synes ikke den var *så* slem da jeg testede den, men jeg har nok heller ikke presset den så hårdt. Til gengæld ser Audi 90 IMSA GTO meget spændende ud, karaktererne taget i betragtning. Og så er det også en ret fed bil, synes jeg. Sådan helt personligt og på et æstetisk plan synes jeg ikke open-wheel bilerne er specielt fede. Dermed ikke sagt, at de ikke kan være sjove, at køre i, men synes også bare det er sjovere, at køre i en bil som man synes ser godt ud :) Her ligger Audi'en ret højt på min liste.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BoblereN » 1. dec 2016 09:34

Det var en fantastisk aften - og man skulle nok have været med for at forstå vurderingerne bedre :)

At en bil er vurderet lavt på køreegenskaber er for mit vedkommende på ingen måde afgørende for, om den er interessant at køre i - tværtimod.

Clio'en eksempelvis er jo en herlig vogn med sin helt egen karakteristik, og jeg vil hellere end gerne køre en lille løbsserie i den!

EDIT: Men jeg vil også super gerne køre løb i Renault 3.5'eren :)
Den er nervepirrende, man bliver chokeret over grebet og bremserne i den.. 4-5 omgange i træk blev jeg ved med at kunne rykke bremsepunktet tættere på svinget, og øge hastigheden igennem svingene..
Det er en fed bil at køre i!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Grabovac88 » 1. dec 2016 13:21

mnygaard89 skrev:Tak for en lidt lettere løssluppen aften, det var fedt :D

Renault Clio, Formel Renault 3.5, og Formula C, jeg er kæmpe fan!

Til gengæld syntes jeg ikke at vi skal invitere Grabo til chatten næste gang, han snakker simpelthen for meget :lol:


En fornøjelse som altid Nygaard :D
Vi skal nok få nogle gode kampe i den kommende serie :D
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf mnygaard89 » 1. dec 2016 13:28

Grabovac88 skrev:
mnygaard89 skrev:Tak for en lidt lettere løssluppen aften, det var fedt :D

Renault Clio, Formel Renault 3.5, og Formula C, jeg er kæmpe fan!

Til gengæld syntes jeg ikke at vi skal invitere Grabo til chatten næste gang, han snakker simpelthen for meget :lol:


En fornøjelse som altid Nygaard :D
Vi skal nok få nogle gode kampe i den kommende serie :D


Helt sikkert! :D

Det er ikke sikkert vi helt kan hænge på dem i toppen når de først får kørt sig varme, men så kan vi jo altid få skylden for at køre som en pose nødder i midten af feltet :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BoblereN » 1. dec 2016 18:38

Hvad siger I til, at vi udtager de 6 bedst bedømte biler der er egnet til en mini-serie ud, og kører et test-løb i hver?

Det vil i så fald blive følgende biler vi skal ud og køre et test løb i:

Renault Clio Cup d. 7/12 løb 1
Audi 90 IMSA GTO d. 7/12 løb 2
Formula C d. 14/12 løb 1
Formula Renault 3.5 d. 14/12 løb 2
Palmer Jaguar d. 21/12 løb 1
BMW 320 TC3 d. 21/12 løb 2

Man kunne med fordel også bytte rundt så begge TC bilerne er samme aften, altså Clio og 320. Så holde formula bilerne sammen og sidst pamler prototypen sammen med Audi 90'eren?
Jeg tror tempoet på bilerne er bedre afpasset og banevalg til den enkelte aften vil passe til begge typer
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2016 19:08

Lyder fint, specielt hvis du vil dele det op til en samlet TC / Formula aften...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster