Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 23. nov 2016 23:45

Ved sku ikke helt om jeg fik ramt dig i en af vores dueller Smolle så du spandt rundt, beklager hvis jeg gjorde, vi lagde godt nok tæt på et tidspunkt :D

Mine placeringer i de to løb må jeg tage til takke med, taget min præstation i betragtning, det gik udmærket men kunne også sagtens have gået bedre, til gengæld var der nogle fede kampe i gennem løb 2 selvom jeg endnu engang får lavet en jumpstart og må en tur igennem pitten, og så endda på formations lappen #-o
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 23. nov 2016 23:47

Og undskyld mobberiet Lars :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 24. nov 2016 07:21

mnygaard89 skrev:Ved sku ikke helt om jeg fik ramt dig i en af vores dueller Smolle så du spandt rundt, beklager hvis jeg gjorde, vi lagde godt nok tæt på et tidspunkt :D

Mine placeringer i de to løb må jeg tage til takke med, taget min præstation i betragtning, det gik udmærket men kunne også sagtens have gået bedre, til gengæld var der nogle fede kampe i gennem løb 2 selvom jeg endnu engang får lavet en jumpstart og må en tur igennem pitten, og så endda på formations lappen #-o


Jeg tror det var dig. Lige inden den bløde venstrekurve, ikke? Det gik heldigvis ikke så galt igen og det var næsten lige så meget min egen skyld, fordi jeg (lidt i panik), trykker for hårdt på bremsen da jeg mærker kontakten og så drejer jeg hele vejen rundt. Det var vist så også min eneste regulære snurretur hele aftenen, så det er jeg meget godt tilfreds med. Og du er tilgivet ;)

Jeg havde også en anden duel, som ikke endte så kønt, men kan ikke huske hvem det gik ud over. Vedkommende havde kørt lige bag mig i et godt stykke tid og pludselig er der kontakt mellem vores biler i nedbremsningen til et sving, som gør, at jeg ikke kommer ordentlig rundt og får en fem sekunders 'speed limit' straf. På det tidspunkt er jeg så ude på lige vej igen og min konkurrent er bag mig, men har ikke fået tidsstraf. Da jeg ikke ved, hvilken vej vedkommende vil køre uden om mig, holder jeg min bane midt på vejen, men det betød så, at jeg blev påkørt ret hårdt bagfra. Det gav vist nogle buler og ridser til os begge to :P
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 24. nov 2016 09:00

Jo det var lige netop i det sving, efter hårnålen.
Jeg kunne nemlig ikke mærke på min bil at jeg ramte dig, men kunne bare se i bak spejlet at du spandt rundt, forsøgte ellers at holde min linje rundt, men der var godt nok heller ikke meget plads mellem os på et tidspunkt, tror ikke man kunne have presset et stykke papir ned mellem de 2 biler :D
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 24. nov 2016 11:54

ShumwayDK skrev:Beklager Brian at jeg fik kørt os lidt af i første chik... ahem sving :D Da du fik jumpstarten, så troede jeg ikke du ville kæmpe sådan for første sving, men jeg tog fejl. :D


Jamen hvad fanden.. Intelligente mand, regnede du med at jeg ville parkere raceren og lade hele feltet køre forbi fordi jeg lavede en jump start??? :D Jeg fik jo min drive through, det må være nok... Så tænkte jeg, at jeg måtte drage så meget fordel af den "gode" start som muligt..

Men alt i alt en fed serie for mit vedkommende, jeg er rigtig glad for at se så mange deltagere onsdag efter onsdag, og den gode stemning. Jeg synes konceptet fungerede godt, med en "kortere" serie.

Tillykke til Shumway med Pro sejren, der skal ikke mange fejltagelser til for at det ikke kan lade sig gøre - Godt kørt!

Tillykke til grabo med semi sejren, vanvittigt at sikre sig guld i semi klassen udelukkende med deltagelse i 4/6 løb.. Tyder på endnu en konkurrent i pro klassen i fremtiden :)

Velkommen og tillykke til smolle med sejren i rookie klassen, stabil herre vi har fået ombord her.

I er velkommen til at komme med kritik til serien, hvis der er noget I så, der med fordel kunne afvikles anderledes. Jeg vil gerne bidrage med mit første input:

Udvide kvalifikationen til 15 minutter.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 24. nov 2016 12:27

BoblereN skrev:
ShumwayDK skrev:Velkommen og tillykke til smolle med sejren i rookie klassen, stabil herre vi har fået ombord her.


Lige den sejr var forholdsvis overkommelig, at vinde, da jeg kun havde mig selv, at kæmpe mod :P Men er nu meget godt tilfreds med min indsats alt i alt.

Jeg synes det har været rigtig fedt, at deltage i den her løbsserie og er ked af, at jeg måtte skippe eventet på Watkins Glen. Ville gerne have prøvet mig selv af på den bane, da jeg kendte den i forvejen fra Forza.

Eneste kritikpunkt jeg har er måske det med, at der er to løb, da det ser ud til nærmest altid, at skabe forbindelsesproblemer for nogen, når man skal ud og ind af lobby'en. Ved dog ikke lige hvad den gode løsning vil være på det problem. Og måske kunne vi starte events en halv time tidligere, så det ikke bliver for sent hvis/når, der opstår de problemer med spillet og folks fobindelser?
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 24. nov 2016 12:59

God pointe smolle - Starttidspunktet har været til diskussion tidligere, og blev besluttet kl 21.00, da flere af os har børn og daglige pligter der skal opfyldes først på aften. Jeg er bange for, at hvis vi rykker til 20.00 - 20.30, så får vi et fald i tilmeldingerne. Men vi kan da prøve at høre deltagerne ad.

Til at begynde med, kørte vi vores serier med et enkelt løb på en løbsaften, distancen var væsentlig længere. Vi afprøvede så 2-løbs formatet med omvendt grid, i mellem to serier og det fik stor ros blandt deltagerne.
Inden vi havde to løb, satte løbet sig forholdsvis hurtigt og mange kom til at køre et langt løb for sig selv...
Med to løb blev det hele meget tættere, og flere kampe opstod.

Jeg er sikker på, at vi kan komme de fleste "disconnects" og rod med forbindelserne til livs, såfremt vi kan overtale alle deltagere til at lave en hard reboot af deres xbox inden en løbsaften, sørge for at være koblet på med kabel til en fast forbindelse, og sikre sin NAT står åben.

Jeg har selv været udsat for disconnects, og blev også udsat for en i denne serie der gjorde jeg udgik for et løb. Det var på en wifi forbindelse, så jeg har taget konsekvensen og etableret en fast kablet forbindelsen til boksen. Nu må vi se om det sker igen, jeg har 4 disconnects i samlingen på wifi, endnu ikke nogen på kabling.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 24. nov 2016 13:10

Helt klart gode pointer fra jer begge...

For mit vedkommende betyder det ikke længere så meget om det er kl. 21.00 eller 20.00 starten går, fruen har efterhånden accepteret, at der køres løb om onsdagen og at hun for det meste selv står med ungerne lige denne aften.

Jeg syntes stadig vores 2-løbs koncept holder hele vejen, det giver nogle tættere løb og folk har en chance nr. 2 hvis de laver fejl i første løb...

Jeg har aldrig selv oplevet problemer med disconnect i de 61 kørte løb via pcars.xbl.dk jeg har kørt, de første par måneder efter spillet kom, var der bare generelt knas med alt muligt onlinemæssigt, så der er jeg nok også røget af, men det er ikke talt med her... jeg har altid haft min xbox på en kablet forbindelse.

NAT skal være åben, ellers vil der være problemer, så det skal man selv være særlig opmærksom på.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 24. nov 2016 13:48

Vanvittigt off topic :) Men synes simpelthen de skulle bruge den gode englænders bud på livery til 2017.
Der skal jo nok stå haas i stedet for renault - Men designet passer udemærket til haas' logo.

Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 24. nov 2016 13:49

Så er alle virtuelle pokaler tildelt de respektive kørere...

Pro:
1.ShumwayDK
2.BoblereN
3.DalingoDK

Semi-Pro:
1.grabovac88
2.Niki Lauda DK
3.Chokofanten

Rookie:
SmolleDK

Endvidere er der også lettere forsinket uddelt virtuelle pokaler for vores 2h Endurance event på Spa, her er der uddelt til følgende:

Pro:
1.BoblereN
2.Benja190782
3.DalingoDk

Semi-Pro:
1.Tigerjax007
2.Chokofanten
3.Niki Lauda DK

Samtidig har jeg trukket en tilfældig vinder af 1. stk. 12 måneders xboxlive kode, for deltagelse i mini serien...
Det er som vanligt ved tilfældige udtrækninger trukket via random.org

Billede

Ovenstående tilfældige tal refererer til slutstillingen... hvorfor vinderen af præmien er:

SmolleDK =D>

Tillykke med præmien herfra... du får en privat besked fra mig...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 24. nov 2016 14:32

Hva pokker, er jeg kommet op i Pro klassen, det havde jeg slet ikke set, troede stadig jeg kørte rookie :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 24. nov 2016 14:33

Der sker en automatisk re-klassificering efter dit 10. kørte løb... så hedder det enten semi-pro eller pro...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 24. nov 2016 16:19

For lige, at præcisere, så er det ikke idéen om, at køre to løb jeg er imod. Jeg ville bare ønske, at det kunne håndteres bedre af spillet. En idé (som muligvis er lidt omstændig) kunne være, at inkludere en træning også, som så i princippet ville fungere som kvalifikation. Så kunne vi, i det der rent faktisk hedder kvalifikation i Project Cars, sørge for, at vi positionerede os i grid'en i forhold til træningsløbet og så i princippet kører kvalifikationen som et race. Og så ville 2. løb være det egentlige løb. Giver det mening? :P Det kan godt være, at det også bare bliver for omstændigt, men det virker bare til ofte, at være i overgangen fra løb et til løb to, at problemerne opstår.

Jeg har kørt via kabelforbindelse under begge events og har oplevet disconnects i begge tilfælde. Er ikke sikker på om min NAT er åben.

Med hensyn til tidspunktet er jeg godt klar over, at det skyldes, at mange af jer har andre forpligtelser og jeg kan godt leve med, at det er klokken 21, hvis det går ud over antallet af tilmeldinger, at køre tidligere. Men hvis det ikke betyder noget om for folk generelt om det er 20:30 eller 21, så synes jeg da lige så godt, at vi kan starte 20:30.

Og fedt med den random udtrækning. Sætter stor pris på præmien :D
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf ShumwayDK » 24. nov 2016 16:55

BoblereN skrev:Jamen hvad fanden.. Intelligente mand, regnede du med at jeg ville parkere raceren og lade hele feltet køre forbi fordi jeg lavede en jump start??? :D Jeg fik jo min drive through, det må være nok... Så tænkte jeg, at jeg måtte drage så meget fordel af den "gode" start som muligt..


jaja. Jeg fik jo bevist i går, at ikke var hele intelligensen, der var nået med til Italien. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Chokofanten » 25. nov 2016 23:27

Nu er der gået et par dage siden vores løb.
Det var et løb, hvor det hele sejlede for mig.
Det var som om bilen ikke opførte, som under min træning.
Det kunne jeg ikke forstå, så idag ville jeg lige prøve igen.
Jeg fandt bilen i garagen og nulstillede instillingerne på den.
Det eneste jeg beholdte var designet.
Så satte jeg den med standard setup, og pillede kun lidt ved den.
Så kunne jeg køre en time trial næsten 2 sek. Hurtigere en min hidtidig bedste tid.
Jeg kunne satse i svingene, hvor den blev på banen. Det kunne jeg ikke I onsdags.
Så lidt oprejsning var der da.
Tak for sidst.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster