Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mrnybroe » 31. okt 2016 21:48

Jeg må også hellere få mig meldt til. Kan ik garantere jeg er klar på onsdag, konen har fødselsdag så tror hun forventer lidt opmærksomhed.
Bliver godt at komme igang igen.

Har ikke set hvilket livery jeg kan få endnu, men forvent en gul bil fra min side....
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 31. okt 2016 22:04

Stærkt Per!!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf normann » 31. okt 2016 22:31

Jeg kunne godt tænke mig 55 turbo duck
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 31. okt 2016 22:49

mrnybroe skrev:Jeg må også hellere få mig meldt til. Kan ik garantere jeg er klar på onsdag, konen har fødselsdag så tror hun forventer lidt opmærksomhed.
Bliver godt at komme igang igen.

Har ikke set hvilket livery jeg kan få endnu, men forvent en gul bil fra min side....


SÅDAN Per =D>

Det bli'r nemlig rigtigt godt at få kørt lidt pCARS igen, det er sgu både konkurrence og hygge på højt plan 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 31. okt 2016 22:52

Ajourført liste med Liveries:

Som vanligt til vores løbsserier, så skal vi have valgt livery til den bil man ønsker at køre i, det gør, at vi vænner og til hvem der kører i de forskellige biler og samtidig kan vi vise den enkelte bil sammen med gamertag'et på stillingen.

Derfor skal alle tilmeldte melde tilbage her i tråden om hvilket livery de ønsker at bruge i miniserien.


Der er følgende mulige valg sorteret efter #nr

#09 - Skydive Dubai
#11 - Legend Cycles
#12 - NOXI
#14 - Bold
#16 - Gentlemen's Club
#16 - GT Fusion
#21 - Marsh Team Racing
#26 - OCH Racing
#41 - Adonetti
#48 - Project CARS
#51 - Cloud9
#63 - Nextraline
#64 - Der Kuhler
#71 - Galbrotti
#72 - Ruf
#76 - Roboil
#76 - Patriot Motorsport
#78 - Bear
#8 - Kortex Sport
#81 - UD Media
#85 - EXO
#9 - Pock Race Trainer
#92 - Wildbreng
#94 - Sobrent

Livery taget:
#3 - X-Vare Motorsport (BoblereN)
#10 - Point (KemmeR89)
#11 - Skydive Dubai (mrnygaard89)
#23 - Kortex Sport (ShumwayDK)
#25 - Run Forged (DalingoDK)
#40 - Huntclub (Niki Lauda DK)
#55 - Turbo Duck (Racing Bull Dk)
#58 - Lonzandler (Grabovac88)
#66 - RS Lamm (SmolleDK)
#86 - ERAD (BulletEyeDK)
#88 - Robbie Racing (mrnybroe)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf ShumwayDK » 31. okt 2016 23:02

Så fik jeg prøvet dit setup Niki.

Der er rigtig fin balance. Specielt igennem i de to tricky sving. Svinget efter broen hvor der bremses og nedbremsningen til sidste sving. Her skal jeg med mit setup være meget forsigtig.
Men når det er sagt, så fungerede det ikke som sådan for mig.

Du kører med meget lavt bremsetryk, synes jeg. Jeg kører normalt med mellem 90 og 100% i RUF'en, så jeg kunne slet ikke stoppe :) og jeg kunne ikke få varme i bremserne.
Så det satte jeg hurtigt op. Så var næste problem, at med din bremsebalance, så overophedede forbremserne, mens mine bagbremser var alt for kolde. Så det rykkede jeg tilbage til 53, som jeg normalt kører med.
Næste udfordring jeg stødte på var, at den understyrede alt for meget for mig.
Specielt i det lange højresving til sidst, måtte jeg så langt ned i fart, at jeg mistede minimum et halvt sekund i det sving alene, og totalt set knap et sekund langsommere per omgang. Og jeg havde problemer med temperaturen på fordækkene.

Men ellers synes jeg rigtigt godt om undervognen, så al affjedring fra dit setup beholdt jeg, og fiksede understyring ved at bruge bl.a indstillingen af styrtøjet fra mit setup, som bl.a bruger væsenligt mindre camber, og lidt andre småting.
Jeg er ikke sikker på, at det er den rigtige måde at fikse det på, men nu understyrer den ikke så meget, og har god balance, og jeg kom ned på 1:46.268.
Dæk temp'en kom også under kontrol. Dog er dækslidet i den høje ende.

Så tak for dit gode forarbejde. Det var med til at forbedre mit setup.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. nov 2016 06:22

Det lyder godt - og tak for feedback. Alt hvad du påpeger er egentlig intentionen med setuppet da det skal ses som et udgangspunkt og at bilen gerne skulle opføre sig på en måde så en begynder kan komme igennem de svære steder uden at overstyre.

Dæksliddet/varmen vil nok altid være i den høje ende med en bil som Ruf'en da den skal tvinges ned i asfalten for at få bedre greb. Mht. Brake pressure, så kører jeg med loadcell på min bremse og jeg har kun sat trykket 5% op i forhold til 'basic' setuppet hvilket fungerer godt. Så det er måske årsagen til at den står for lavt hos dig.

Det kan være at vi skal have lavet en 'basic setup' version 2 hvor der er lidt mere liv i ruf'en til næste løb ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 1. nov 2016 08:17

Jeg fik prøvet løbstidspunkter af i multiplayer i går, og jeg vil anbefale at man får sænket sit dæktryk betragteligt.
Jeg kunne ikke holde mine dæk over 80 grader. Jeg mener jeg er nede i omegnen af 1.7-1.8 bar. Her kan jeg lige netop holde varme i når jeg presser den alt hvad den kan. Her er der også lukket godt i for brake ducts, radiatoren er også lukket yderligere i da vandtemperaturen ikke kom over 85 grader.

Bare lige en heads up!

Edit: Hvis nogen ønsker det, kan jeg smide mit setup op senere i dag.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. nov 2016 09:48

Hmm det er sjovt som det svinger i det spil.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 1. nov 2016 09:56

Niki Lauda DK skrev:Hmm det er sjovt som det svinger i det spil.


Hehe ja, der er så mange parametre at det kan være svært at gennemskue! Jeg oplevede også en af de gode gamle fra pcars, hvor FFB'en pludselig føles anderledes midt i et løb... og med det samme smed jeg næsten 1 sekund pr. omgang... Det er marginalerne :P

Til spillets forsvar, forskellen jeg oplevede i dæktemperaturen, tilsvarende var der stor forskel i track temp + air temp... Så det er klart der skulle andre indstillinger til for at opnå det samme bid.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mrnybroe » 1. nov 2016 10:04

Jeg har signet med bil #88 fra Robbie Racing - så vi ses på banen (eller nok mest af banen....høhøhø)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mrnybroe » 1. nov 2016 10:09

Niki Lauda DK skrev:Hmm det er sjovt som det svinger i det spil.

Det er jo noget som jeg synes det er fedt ved pCARS.
At folk kan køre med samme setup - men fordi man giver gas forskelligt, så opfører bilen sig forskelligt. Er vild med at det er så dynamisk.

hader de spil hvor alle køre/spiller med samme setup. Og derved bare spiller spillet ens....
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf dalingo » 1. nov 2016 10:40

BoblereN skrev:Edit: Hvis nogen ønsker det, kan jeg smide mit setup op senere i dag.


Jeg vil gerne prøve dit setup Bobler. Jeg fik kørt ca 20 omgange med Niki´s setup i går og fik den ned på 1:49:5xx. Det kunne være sjovt at prøve dit. Regner med at tage et par runder i aften (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. nov 2016 11:39

Det var nu mere at asfalten svinger fra practice til multiplayer selvom det er nøjagtigt samme tidspunkt der bliver kørt på. Det burde i min optik være 100% identisk. Men ellers er jeg fuldstændig enig nybroe !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 1. nov 2016 11:43

Jeg laver lige en kort video med gennemgang af mit setup sent i eftermiddag og smider op.
Ellers regner grabovac og jeg med at lufte bilerne lidt i en træning i aften. Alle er selvfølgelig velkommen til lidt fælles kørsel, hvor vi evt. kan dele lidt tips og tricks.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron