Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 27. okt 2016 17:27

Kan være jeg bare skal uddelegere opgaven til dig niki :) Lyder til du har bedre tid i kalenderen ! fantastisk
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 27. okt 2016 19:20

Mnygaard,nygaard dk og kemmer hvad med jer?? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. okt 2016 19:56

Det kan vi godt sige Bobleren. Jeg har nemlig fået grønt lys af konen til at nulre med opsætning henover weekenden og bruge den tid det kræver. Jeg vil dog ikke garantere andet end at bagenden bliver lettere at håndtere. Men får man en podieplads med mit setup tager jeg selvfølgelig gerne æren for det :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Chokofanten » 27. okt 2016 20:07

BoblereN skrev:Mnygaard,nygaard dk og kemmer hvad med jer?? :)


Jeg tror ikke, at de tør :wink:
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 27. okt 2016 22:12

Jeg har smidt en par beskeder ud på xboxen til folk der tidligere har været med herinde... samtidig har jeg smidt en besked op på facebook gruppen "Project Cars DK", det kunne da være fedt at få fyldt grid'en op ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 27. okt 2016 22:17

Nu er rødderne jo selvfølgelig kommet frem fra deres skjul under busken, så meld bare mig til Brian, så må jeg jo se hvem af jer der fortjener at blive sat på plads :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 27. okt 2016 22:21

mnygaard89 skrev:Nu er rødderne jo selvfølgelig kommet frem fra deres skjul under busken, så meld bare mig til Brian, så må jeg jo se hvem af jer der fortjener at blive sat på plads :lol:


FEDT =D>

Ta' lige fat i din bror, han er vel næsten nødt til at være med... samme bil til alle, så der er vel en teoretisk chance for, at han kan sætte dig på plads ?? :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 27. okt 2016 22:28

Ja en teoretisk chance, og så kommer den vidst heller ikke længere, han kender sin plads bag ved mig :lol:

Skal nok lige prøve at hive fat i ham, men tror tiden er knap til det for hans vedkommende, og så har han vidst heller ikke kørt pCARS i en evighed.
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 27. okt 2016 22:30

Edit; men nu har han jo kørt løbsserie i porschen, så han burde være hurtigt med i gamet igen.
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. okt 2016 23:26

Så har jeg brugt de første tre timer i selskab med den tyske tøjte og har fået godt styr på bagenden. Det absolut sværeste sted at holde den stabil er i S-chikanen lige efter man kører under broen med SNETTERTON banneret. Det har været omdrejningspunktet og jeg er nu nået til en opsætning hvor man i de fleste tilfælde rent faktisk kan redde den, selvom man kommer ind med for meget fart og bremser imens man drejer. Det var umuligt med standardopsætningen.

Jeg mangler at få finjusteret dæktrykket, brakeducts, køler osv. Og når det er på plads er der en fornuftig opsætning til fri afbenyttelse, som jeg håber kan være med til at lægge pres på hajerne i toppen :-)
Dækkene bliver en smule varme ind i mellem, men med den rette teknik og føling kan de holdes under 100 grader på næsten hele banen. Jeg oplevede i hvert fald ikke at det var til gene da de hurtigt køler ned på de lige stræk.

Aftenens bedste omgangstid var 1:50:433 og der kan hentes mere, ved at tage svingene bedre.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf TigerJax007 » 28. okt 2016 05:13

Jeg er også med - det bliver sgu legendarisk at køre lidt ræs med "den gamle garde" :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 28. okt 2016 06:14

Jeg takker for invitationen, men tror jeg melder pas. For det første går vi ind i en ret travl periode på arbejdet frem mod den 18. november, så jeg kan ikke garantere, at jeg rent faktisk har mulighed for, at deltage på de givne datoer. Derudover er det tre måneder eller mere siden jeg sidst havde gang i Project Cars på Xbox'en og da jeg absolut intet ved om tuning, så vil jeg vist være dømt til en absolut bundplacering under alle omstændigheder :P Tror slet ikke jeg kan styre en så hurtig bil!

Hvis du/I på et tidspunkt arrangerer noget for 'amatører' - på et tidspunkt hvor der er mindre stress på arbejdet - så kunne jeg godt være interesseret. Måske noget med en kvalifikation hvor der så bliver kørt to forskellige løb bagefter: Et for den bedste halvdel og et for den dårligste halvdel. I et felt som det her tror jeg, at jeg ville blive "prügelknabe" ;)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 28. okt 2016 06:44

Smolle skrev:Jeg takker for invitationen, men tror jeg melder pas. For det første går vi ind i en ret travl periode på arbejdet frem mod den 18. november, så jeg kan ikke garantere, at jeg rent faktisk har mulighed for, at deltage på de givne datoer. Derudover er det tre måneder eller mere siden jeg sidst havde gang i Project Cars på Xbox'en og da jeg absolut intet ved om tuning, så vil jeg vist være dømt til en absolut bundplacering under alle omstændigheder :P Tror slet ikke jeg kan styre en så hurtig bil!

Hvis du/I på et tidspunkt arrangerer noget for 'amatører' - på et tidspunkt hvor der er mindre stress på arbejdet - så kunne jeg godt være interesseret. Måske noget med en kvalifikation hvor der så bliver kørt to forskellige løb bagefter: Et for den bedste halvdel og et for den dårligste halvdel. I et felt som det her tror jeg, at jeg ville blive "prügelknabe" ;)


Hej smolle - Du er meget velkommen til at melde til, selvom du ved du ikke kommer til at deltage i mere end måske en enkel løbsaften. Jeg synes ikke du skal udskyde en eventuel deltagelse, til en opdeling mellem bedre og dårlig halvdel. Der er plads til alle i serien, og det er med meget spredt niveau, som mest afspejles ved den tid de enkelte har lagt forinden et løb.
Af samme årsag arbejder Niki Lauda på et basis setup der bliver delt herinde til alle deltagere, som gør bilen "nemmere" at køre og mere tilgivende i forhold til at miste kontrollen over bilen. Formålet er netop, at få folk som dig med der ikke har tid eller (tillad mig at sige) evner til at sætte bilen optimalt op, så I også kan opleve intensiteten i et online løb hvor vi respekterer hinanden :) Formentlig vil man uden særlig meget træning kunne få en væsentlig bedre oplevelse og endda måske gøre sig mere konkurrencedygtig.

Af erfaring har feltet gerne være delt lidt op i 3 grupper... Forreste gruppe hvor 3-4 personer har kæmpet om podiet, mellemste gruppe der har kunne konkurrere og undtagelsesvis også træde op på podiet... Her ligger størstedelen af kørerne nok 5-6 personer... og så en sidste gruppe på 2-3 stykker der danner bagtrop.. Men vigtigst af alt, har alle haft nogen at konkurrere og måle sig lidt op mod :)

Der er mange interne kampe igennem løbet... det er ikke sejren det hele handler om :)

Fx er mit mål er kæmpe lidt med benja og shumway som er fandens hurtige og hvor fejlene skal presses ud af dem... Men også racing bull der er consistency kongen, nogle gange et par tiendedele langsommere end fronten, men garanti for ingen fejl og ingen dæk der pludselig står af... Og så mnygaard der virkelig bider fra sig når han først får lov at finde rytmen og ikke bliver forstyrret på banen :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 28. okt 2016 08:31

Der er ingen grund til at holde sig væk pga. Niveauet. Det er lige netop i et selskab som vores, at man kan lære noget og komme ud af ethvert løb med noget i bagagen. Da jeg startede fik jeg mega tæsk og fattede ingenting af hvorfor min bil røg af vejen konstant. Men folk har været flinke til at hjælpe og dele viden og erfaringer. Der er selvfølgelig nogle kort som holdes tæt til kroppen, når der er tale om topplaceringer, men jeg synes bestemt at du skal hoppe med Smolle. Om ikke andet, så for de lumre kommentarers skyld :lol:

Mht. Til det setup jeg arbejder på, så kører den sådan, at den ikke spinder ud af svingene selvom man giver den lidt gas - og hvis den gør, letter man bare på gassen og så får den fat lige med samme igen. Den dykker ikke når man bremser hvilket er med til at holde alle hjulene på asfalten og udskridninger sker derfor kun når den bliver presset helt ud. Brake pressure er reduceret markant, så man ikke får ubehagelige overraskelser da ABS'en nu slår sent til. Man skal jokke pedalen helt i bund før den begynder og det giver derfor en mere smidig og behagelig bil når man bremser ind i et sving. Brake balance er også rykket godt fremad, så man ikke kommer til at overstyre i de skarpe sving.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 28. okt 2016 09:07

Jeg glæder mig allerede til at køre med det setup, lyder jo som min morfars bil :) Hehehe!

Men klart er der jo noget tid at hente hvis man justere dit setup mere aggresivt.. Fx. vil jeg nok øge bremsetrykket betragteligt med den risiko det medfører for lock-ups... Men der kan hentes tid hvis man kan styre det :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron