Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 22. nov 2016 13:44

Det skal såmænd ikke være nogen hemmelighed at jeg overvejer at prøve det, har altid skiftet dæk, også selvom jeg egentlig har kunne fortsætte løbet på de samme.
Men har ikke nået at køre 18 sammenhængende laps på imola endnu, så skal ikke kunne sige hvor godt mine dæk holder, jeg plejer at slide dem ned ret hurtigt :lol:

Men vi kørte lidt forleden dag, og med heavy fog er bane temperaturen forholdsvis lav, og der syntes jeg at dækkene holdt noget bedre :wink:

Dertil skal også lige siges, når vi nu alligevel er inde på pit strategier;
Jeg syntes det er mærkeligt at man ikke kan sætte sit dæktryk under pit stoppet til det samme som man kører med under sit setup.
Eks. Kører jeg med 1.75bar i mine dæk, men under pit strategi kan jeg kun sætte det til 1.74 eller 1.76bar, ved godt det er marginaler og det gør selvfølgelig nok heller ikke den store forskel, men alligevel :D
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 22. nov 2016 15:02

mrnybroe skrev:Det med repair havde jeg slet ikke tænkt !

Nu plejer jeg jo at bruge det meste af banen (læs HELE BANEN og tilbehør) - så kan helt klart være derfor.


Og netop derfor kan det være idé at have en strategi uden repair, hvis du personligt ikke mener at bilen lider af skaderne.

Min erfaring er dog, at der skal minimalt skade til, så taber jeg 1-2 sekunder pr. omgang, og den ekstra tid repair tager i pitten er hurtigt hentet ind.

Når bilen eksempelvis har taget aerodynamisk skade, føles den nødvendigvis ikke ringe at køre i. Du vil ikke bemærke at bilen er blevet skadet, men sammenligner du din hastighed ad langsiden vil det gå op for dig at raceren er blevet væsentlig langsommere og deraf tidstab.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 22. nov 2016 21:47

Så fik jeg endelig en aften med lidt tid til at se på de seneste pCARS resultater...

Jeg har dermed opdateret alle de seneste løbs resultater og hver enkelt kørers skill rating.
Skillratingen tager udgangspunkt i seneste kørte løb (endurance 2h spa) - hvorfor +/- er i forhold til det løb...

http://pcars.xbl.dk/rangliste.php
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 23. nov 2016 08:34

Jeg har glemt alt om at der skal uddeles virtuelle medaljer til podiet for vores endurance... det får jeg lige ordnet i løbet af dagen... ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mrnybroe » 23. nov 2016 11:42

FIk trænet en lille time igår.
Det er godt nok farligt at lege med setup af bilen - især når man ikke lige helt har styr på det.
Startede med en bil som der kørte okay, samt som var nem at styrer.

Efter lidt justeringer, ud fra diverse setups fra nettet, så enten jeg med en max hurtig bil, som jeg slet ikke havde styr på :)

Så dælme rart man lige kunne finde Niki' setup - så fik jeg en bil som var nogenlunde til at styrer.
Dog hjalp det hellere ikke at vejret stod som tåget - synes slet ikke jeg kunne bremse.

Dog ser jeg frem til underholdning i høj klasse i aften. Og hvis der kommer de 12 tilmeldte - så er der grundlag for en masse god race.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 23. nov 2016 13:33

Må igen igen konstatere, at jeg møder pænt uforberedt, der er bare ikke nok tid til træning for tiden... det må blive næste serie, he he... :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 23. nov 2016 13:59

BulletEyeDk skrev:Må igen igen konstatere, at jeg møder pænt uforberedt, der er bare ikke nok tid til træning for tiden... det må blive næste serie, he he... :)


Så er det jo godt at det er en dejlig nem bane vi skal køre på i aften, der ikke er teknisk svær overhovedet :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+3

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 23. nov 2016 16:53

Ja nemlig... nu har vi heldigvis kørt den før, jeg ved dog, at der er nogle ret strikse officials til løbet på den bane... men det var ikke mig der blev disket sidst vi kørte der, he he ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 23. nov 2016 17:00

Der var jeg så heldig under træningen i søndags, at jeg faktisk ikke fik snakket særlig meget med de officials, det blev kun til et par enkelte løftede pegefingre men ellers slap jeg ret nådigt igennem, det samme kan jeg så ikke sige om mine forskellige afkørsler :D
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. nov 2016 17:09

Jeg er nogenlunde forberedt, men omgangstiderne er ikke de bedste og jeg har ikke fået kørt nok til at vide hvor længe dækkene holder - og ja så er det meget usikkert hvordan det vil gå, når bane og vejrforholdene er som de er. Men som altid satser jeg på en hyggelig aften med god stemning og
diverse kommentarer :lol:

Angående det setup jeg lavede, så er det en god idé at hæve brake pressure og sænke dæktrykket ned til omkring 1.8 stykker.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf TigerJax007 » 23. nov 2016 17:15

Jeg er ked af at måtte smide min førsteplads i Semi Pro klassen uden kamp, men jeg er nødt til at komme med et sent afbud. Skal på job tidligere end forventet :(

Godt ræs til alle!
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf ShumwayDK » 23. nov 2016 17:56

Øv øv. Jeg var ellers sikker på at etaten ville udvise fuld forståelse for et senere fremmøde, når det gælder kampen om guld.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. nov 2016 18:27

Er det som i de tidligere løbsserier, at det ringeste resultat ikke tæller eller er det samlet score for alle tre løb ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf ShumwayDK » 23. nov 2016 18:56

Aah crap. Havde lige glemt den irriterende regel.
Nu gik min Rosbergske sejrs-kalkule jo fuldstændig i vasken. :wink:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Benja190782 » 23. nov 2016 19:54

Jeg må desværre også melde afbud.. :?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron