Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 24. okt 2016 20:49

EDIT: Tilmelding er åben på pcars.xbl.dk http://pcars.xbl.dk/user_series.php

Husk at melde til her i tråden. 3 ledige sæder på gridden!


LINK TIL RUF SETUP http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?f=92&t=94172&p=1327401#p1327392

Mange bifald til Niki Lauda for hans indsats.


Velkommen til 6 løbs miniafdeling der bliver afviklet over 3 løbsaftener (2 løb pr. aften)

Først og fremmest er alle velkommen såfremt man ønsker at køre noget konkurrencepræget rent motorløb, uanset niveau og alder - Sørg for at få jer meldt til, det er stærkt vanedannende!
Det er ikke et krav at deltage i alle løb, man er velkommen til at melde sig til enkelt løb.
Det er også OK kun at melde sig til et enkelt løb på en løbsaften. Melder man sig udelukkende til løb 2 på en løbsaften, vil startplaceringen være bagerst, er der flere tilmeldinger udelukkende til løb 2, er det sidste tilmeldte der starter bagerst.

Der køres 3 afdelinger på hhv. Snetterton 300, Watkin Glens GP og afslutningsvis Imola.
Hvert løb afvikles på følgende metode:

20.50 Invitation til fælles chat
21.00 Kvalifikation - 10 minutters varighed
21.15 1. Løb med startplaceringer bestemt fra kvalifikationen. Stillestående start. Sprint løb uden obligatorisk pitstop (ca. 18 minutters varighed. bemærk ingen opvarmning mellem kvalifikation og løb).
21.40 2. Løb med omvendt startplacering i forhold til resultatet fra løb 1. Rullende start - 1 formationsomgang, der dikteres af udnævnt person på dagen. (Førstepladsen i løb 1 starter bagerste i løb 2) - 1 Obligatorisk pitstop i løbet af løb 2. (ca. 30 minutters varighed. Bemærk 5 minutters opvarmningen inden løbsstart.)

Der er én bil til rådighed: Ruf RGT-8 GT3

Billede

Løbsdatoer nedenfor, jeg er villig til at ændre i dato'erne hvis vi kan opnå flere tilmeldinger, men ellers ser det sådan ud:

02.11.2016 KL 21.00 Snetterton 300 Løb1: 10 Laps, Løb2: 17 Laps
09.11.2016 KL 21.00 Watkin Glens GP Løb1: 11 Laps, Løb2: 18 Laps
23.11.2016 KL 21.00 Imola Løb1: 11 Laps, Løb2 18 Laps


Race date er identisk med løbsdatoen og starttidspunktet indstilles til 12.00 for løb 1, 16.00 for løb 2 med tørvejr i alle løb

Forhåndtilmelding i denne tråd, løbene vil senere blive oprettet på pcars.xbl.dk, hvor detaljerne også vil fremgå, samt tilmeldingen til de enkelte løb vil foregå.
Venligst lav forhåndstilmelding uanset om du regner med at deltage i 1 eller alle 6 løb.

Håber på at se en tætpakket grid! :) :mrgreen:

Tilmeldte:

BoblereN
Racing Bull DK
Grabovac88
Benja190782
Niki Lauda DK
Chokofanten
BulletEyeDK
Dalingo
mnygaard89
TigerJax007
KemmeR89
Smolle
ShumwayDK

Grid: 13/16

Reglement, uddrag fra pcars.xbl.dk

KØRER POINT:

Der gives følgende point efter hvert løb:
#1 - 40 point
#2 - 33 point
#3 - 29 point
#4 - 25 point
#5 - 22 point
#6 - 19 point
#7 - 16 point
#8 - 14 point
#9 - 12 point
#10 - 10 point
#11 - 8 point
#12 - 6 point
#13 - 4 point
#14 - 3 point
#15 - 2 point
#16 - 1 point

Pole position: 1 point
Fastest LAP: 1 point

- En kører skal have gennemført mindst 90% af løbs distancen for at få fulde point
- Kørere der gennemfører mellem 75%-90% af løbs distancen vil få det halve antal point jvf. deres placering
- Kørere der gennemfører mindre end 75% af løbs distancen vil få 0 point ligemeget hvilken placering de ellers måtte få i løbet

- Kørere der får DNF eller DSQ vil få point jvf. reglerne om gennemført løbsdistance
- Kørere der får DNS (Did Not Start) vil ikke få nogle point i det givne løb
Ved point lighed ved seriens afslutning, vil køreren med fleste 1.pladser få højere placering, ved stadig lighed vil fleste 2.pladser være gældende osv. indtil en vinder er fundet.

Løbsopsætning

Force Interior View: NO
Force Manual Gears: NO
Force Realistic Driving Aids: YES

Damage: Full Damage
Mechanical Failure: YES
Tire Wear: 2x
Fuel Usage: Real
Auto Start Engine: YES
Flag & Penalties: YES

Antal Obligatoriske Pit-Stop: 0/1

Kørsel

Det vigtigste formål er underholdende, tæt og ren racing derfor:

- Respekter dine konkurrenters tilstedeværelse.
- Som udgangspunkt er det bagvedkørendes ansvar at undgå kollisioner
- Det er den overhalendes ansvar at sikre rene overhalinger.
- Kører man side om side ind i sving er det vigtigt at efterlade plads til konkurrenten i udgangen af svinget, sagt på en anden måde: Undgå at presse dine konkurrenter af banen.

Senest rettet af BoblereN 31. okt 2016 15:07, rettet i alt 16 gange.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 24. okt 2016 22:20

Det er meget fristende, dog vil der ikke blive tid til særlig meget træning til hver enkelt løb :wink:
Men det er en fed bil at køre i! =D>
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 25. okt 2016 07:14

lækkert initiativ... jeg venter lige med evt. tilmelding, er nødt til at få dobblet checket kalenderen ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 25. okt 2016 08:20

Jeg vil selvfølgelig opfordre til tilmelding uanset om det er et løb eller to, eller hvor meget tid der kan afses til træning - Men vi ved også, at ønsker man at stå øverst på podiet når løbet slutter, kræver det noget træning!
For mit vedkommende drejer det sig på nuværende tidspunkt om noget godt ræs, og forhåbentlig et par stykker at slås med, og holde lidt liv i den efter min mening bedste consol simulator :)

EDIT: Jeg vil forinden start forsøge at sammensætte et "Basic" setup til RUF'en.

Årsagen er, at default setup virker til at have en kompliceret balance der kaster mange "snap-oversteers" af sig, hvis man ikke rammer banen helt rigtig og har brug for at korrigere.

Jeg vil fokusere på at ramme en balance der gør bilen nem at arbejde med under nedbremsning, ind og ud af sving.
Det vil formentlig ikke blive det hurtigste setup, men formålet er at give alle mulighed for at nyde løbene, uden at skulle forberede sig grundigt og lære bilen at kende og formentlig kunne gennemføre løb i konkurrence med andre :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf normann » 25. okt 2016 10:44

Jeg vil gerne være med mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Grabovac88 » 25. okt 2016 14:32

Jeg er også klar
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Benja190782 » 25. okt 2016 18:41

Det er jeg bestemt også.. :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 25. okt 2016 19:09

Fantastisk at der stadig er liv i de gode gamle :) Jeg var bange for luften var fesen af ballonen! Det bliver mægtigt!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 26. okt 2016 09:07

Jeg er også med.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 27. okt 2016 07:05

Vær opmærksom på, at finalen på Imola er rykket til en uge senere d. 23-11-2016
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Chokofanten » 27. okt 2016 07:46

Jeg er også med.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf dalingo » 27. okt 2016 11:17

Jeg har også reserveret dagene i kalenderen.

Fedt at du "tilbyder" et basis setup, da jeg ikke har kørt i RUF'en endnu. Som jeg tidligere har nævnt vil det faktisk nogen gange være rart med låst setup, da det for mig et banekendskabet og ræset som er sjovere end bil opsætningen.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 27. okt 2016 11:34

Jeg har fået checket kalenderen, og kan umiddelbart deltage i alle løb, som udgangspunkt... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 27. okt 2016 11:42

Helt sikkert Dalingo - Jeg vil dog allerede tage mine forbehold hehe! Det er jo tiden til rådighed der afgør hvor godt det kan blive.

Jeg synes det er interessant at lege med setup, men man skal heller ikke undervurdere den tid det tager. I mine øjne hjælper det ingenting at rode med setup, så længe du ikke kan køre banen indenfor +/- 0.2 sekunder pr. omgang konsekvent.

Først der vil du faktisk kunne mærke om ændringerne gør bilen bedre, fordi du kender bil og bane i hvert sving.

Den tid har jeg desværre slet ikke længere, men tidligere da vi kørte brugte jeg en del tid på at lege med det, fordi jeg synes det er vildt interessant.. og vil også påstå at jeg begyndte at forstå en lille smule, hvor der skulle skrues og drejes i de forskellige situationer for at påvirke bilen :)

Men som dig er jeg klart mest interesseret i ræset, og deraf min idé med et basis setup.. Så man med mindre tid vil kunne få stor glæde ud af løbene.. Uden særlig meget træning kan ræset jo hurtig dreje sig om overlevelse frem for noget sjovt ræs med overhalinger og kampe :) og derfor også kun én bil så det er nemmere at gå til for alle
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. okt 2016 16:31

Lige i Ruf'ens tilfælde er der markant forskel på antallet af udskridninger fra Standard setuppet og til det resultat man når frem til indenfor få timers korrekt justering. Man vinder nok ikke det store på omgangstiderne, da kompromiset betyder en knapt så aggresiv acceleration ud af svingene, en blødere bagende og mere downforce osv. Men det at man ikke bliver kastet af så ofte, vil give en samlet forbedring på hele løbet og en samlet større køreglæde i den megafede RUF.

Jeg nulstiller mit nuværende setup og starter forfra, da jeg har lært en masse omkring opsætning siden den sidst var ude at rulle. Hvis folk har lyst deler jeg gerne, så der bliver et alternativ til Boblerens setup. Jeg starter i aften og regner med at have noget klar inden weekenden er ovre.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron