Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf normann » 21. nov 2016 08:39

Lige prøve skulle se om der er hul igennem
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 21. nov 2016 18:49

Fantastisk indlæg Teddy... Har du for nylig fundet noget i værkstedet?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 21. nov 2016 20:20

Kørte lidt træning her til aften og fik sat personlig bedste tid. 1:46:132. Har fundet et ret godt setup til bilen synes jeg, som jeg godt kan presse lidt uden, at ryge af banen. Det er dog også et setup, der slider ret meget på dækkene, så enten skal jeg køre meget forsigtigt i de sidste runder af løb 2 eller også skal jeg bruge tid på dækskifte. Det skal jeg lige overveje lidt inden onsdag.

Det positive er, at jeg kørte et event med 10 minutters opvarmning, 20 minutters kval og så 17 omganges løb og havde meget få udskridninger, samtidig med, at jeg satte bedste personlige tid.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 21. nov 2016 20:26

Lyder som nogle gode forbedringer smolle.
Det giver pote at bruge lidt tid på :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 22. nov 2016 08:41

Husk der er obligatorisk pit stop i løb 2 :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 22. nov 2016 08:50

mnygaard89 skrev:Husk der er obligatorisk pit stop i løb 2 :wink:


Også derfor, at jeg overvejer, at skifte dækkene her. Men det tager jo også en del sekunder, at få lavet det skifte. Så måske jeg bare fylder tanken og håber, at dækkene holder.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mrnybroe » 22. nov 2016 10:03

mnygaard89 skrev:Husk der er obligatorisk pit stop i løb 2 :wink:

Er der nogen som har "luret" det med tiden det tager for et pitstop?
Ved det sidste løb, der kan jeg huske jeg kom ind lige bag ved en anden RUF - men mit pitstop tog ca. 7-10 sekunder længere end den anden bil. Og er sikker på at bilen foran mig også skiftede dæk.

Er det evt. hvordan man får skiftet dækkene - der er vist 2 muligheder.

Det er lidt deprimerende at hente en anden køre, for at se de 10 sekunder bare forsvinder igen pga. et pitstop.

Ser frem til løbet i morgen !! Har fået smag for pCARS race igen, så håber der kommer en mini-serie igen snart :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf normann » 22. nov 2016 11:14

Dækskifter på de forskellige er ikke alle lige dygtige til at skifte dæk ,jeg har dog fået min bedre halvdel ned på 23 sek. Så hun bliver da bedre og bedre til det he he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 22. nov 2016 11:30

Det er jeg faktisk ikke helt klar over Per, jeg syntes også nogen gange at de er lidt sløje til at få skiftet dæk.
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 22. nov 2016 11:37

Vedr. pitstop er min erfaring er stoppene tager samme tid.

Snetterton 300 kørte Lars og jeg hele løbet indenfor 1 sek af hinanden. Vi pittede på skift af hinanden og kom ud med samme afstand som tidligere. Det var uden dækskifte.
Jeg har før også prøvet at køre i pit sammetid med en anden kører og begge skifte dæk, vi kom ud sammetid...

Det jeg tror kan snyde lidt er, at der i ens strategi er en fane hvor man kan slå til og fra, hvad man ønsker at få repareret på sin racer.

Lad os antage at du har et sammenstød undervejs i løbet inden dit stop, og det ikke påvirker racerens performance men at der alligevel er skade på nogle dele... Når du så pitter for at skifte dine dæk, vil dit mandskab udbedre de skader der måtte være på raceren, hvis din strategi altså er default hvad angår reperationer.

Jeg har somregel følgende strategier til rådighed under et løb:

1. New soft (no fuel/no repair)
2. New soft (no fuel/repair)
3. Only repair
4. Mandatory stop (no fuel/no repair)

Det er vigtigt aktivt at slå reperationer fra, hvis man ikke ønsker det under sin strategi.
Hvis jeg forud for et løb forudser at jeg skal have nye dæk på, vil jeg sætte strategi 1 aktiv under warmup.
Hvis jeg forudser et løb hvor jeg ikke forventer at skulle skifte dæk, sætter jeg strategi 4 aktiv.

I et løb med dækskifte vil jeg måske flytte over på strategi 2, hvis jeg pådrager raceren skader der påvirker ydeevnen/stabiliteten på banen.... og i et løb uden dækskifte vil jeg rykke over på strategi 3.

Det der også at vigtigt at sikre sig inden et løb er, at justere dæktrykkene for hver enkelt strategi så de matcher dit setup... også selvom du ikke skifter dæk... Lad os antage du kører med 2.00 bar på alle dæk og du kører i pit, udelukkende for at holde et obligatorisk stop. Står din strategi så til 1.5 bar på alle dæk, og uden dækskifte vil dit mandskab lukke luft ud af alle dine dæk, som også tager tid..

EDIT: og så er det vigtigt at trykke close inden du kommer hen til dit mandskab
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 22. nov 2016 11:51

mnygaard89 skrev:Det er jeg faktisk ikke helt klar over Per, jeg syntes også nogen gange at de er lidt sløje til at få skiftet dæk.


Dækskiftet tager formentlig nogenlunde den samme tid, så er der mængden af evt. benzin påfyldning... her er det væsentlige hvor mange liter der skal påfyldes...

Når i laver en strategi, kan man jo se den kalkulerede tid på stoppet... den ændrer sig med mængden af benzin, tænker det er her der har været en forskel ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 22. nov 2016 12:41

Normalvis laver jeg kun dækskifte, netop fordi pittet tager længere tid når der også skal påfyldes brændstof, det er sku nok bare fordi man er så ivrig for at komme ud igen at man syntes det tager for lang tid :D

Men hvis man bare vil lave en "drive through" strategi, hvor man ikke får gjort noget ved bilen for at komme så hurtigt som muligt ud på banen igen, skal man så stadig lave en pit strategi hvor man siger "no" til alt?
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 22. nov 2016 13:09

Korrekt martin :)
No til dækskifte, no til repair, 0L fuel og husk at få afstemt dine dæktryk med dit setup
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Chokofanten » 22. nov 2016 13:17

BoblereN skrev:Korrekt martin :)
No til dækskifte, no til repair, 0L fuel og husk at få afstemt dine dæktryk med dit setup


Nu tror jeg, at jeg kender strategien for i morgen ved nogle af kørerne. :)
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mrnybroe » 22. nov 2016 13:37

BoblereN skrev:Vedr. pitstop er min erfaring er stoppene tager samme tid.

Snetterton 300 kørte Lars og jeg hele løbet indenfor 1 sek af hinanden. Vi pittede på skift af hinanden og kom ud med samme afstand som tidligere. Det var uden dækskifte.
Jeg har før også prøvet at køre i pit sammetid med en anden kører og begge skifte dæk, vi kom ud sammetid...

Det jeg tror kan snyde lidt er, at der i ens strategi er en fane hvor man kan slå til og fra, hvad man ønsker at få repareret på sin racer.

Lad os antage at du har et sammenstød undervejs i løbet inden dit stop, og det ikke påvirker racerens performance men at der alligevel er skade på nogle dele... Når du så pitter for at skifte dine dæk, vil dit mandskab udbedre de skader der måtte være på raceren, hvis din strategi altså er default hvad angår reperationer.

Det med repair havde jeg slet ikke tænkt !

Nu plejer jeg jo at bruge det meste af banen (læs HELE BANEN og tilbehør) - så kan helt klart være derfor.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron