Xboxlife forum

pCARS Le Mans 2016

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf normann » 16. jun 2016 20:50

Det kunne også være 2 klasser der ikke lå så langt fra hinanden
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BoblereN » 16. jun 2016 21:04

Synes rigtig godt om idéen med kvalifikation og løbsdage særskilt.. For min skyld kan vi sagtens køre en rullende start på løbsdagen hvor vi laver en formations lap, eller parkerer i formation på startgridden sender bilerne afsted til nærmeste langside og giver løbet frit herefter i kval rækkefølgen...

Kunne være rigtig sjovt at få delt kvalifikation og race op... :) Bliver dog svært at overholde parc ferme regler at setup'et ikke ændres mellem kval og løb :) dog er det ikke noget der betyder noget for mig..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jun 2016 21:30

Der er således givet Rang/Skill point for løbet i går, samtidig er der tildelt respektive virtuelle pokaler til dem der kom på podiet i deres klasse (kun kørere der gennemførte)

Værd at notere sig er at bedste tid i klassen i kval. er noteret som en pole for pågældende, samtidig har de 3 vindere i hver deres klasse fået opdateret en sejr på deres rekord liste.

Kørere der har fået en DNF kan opleve at komme fra løbet med en + på deres skill, alene fordi det er et langt løb og der er derfor flere rangpoint i spil, samtidig med at vi har haft 3 klasser, så vil deres placering stadigvæk være ret høj i forhold til hvis det kun var en klasse...

De kørere der har fået en DSQ får "kun" halve rangpoint, og dermed også sværere ved at få ret mange skill point med fra løbet.

I og med vi havde 2 helt nye kørere med i går, vil deres skill niveau være ret højt, dette vil formentlig udlignes henad vejen (med mindre de fortsætter med at sejre selvfølgelig :mrgreen: )
Om ikke andet har de 2 nye kører lagt et ualmindelig højt pres på sig selv til de næste par løb de deltager i :lol:

Skill listen som den pt. tager sig ud:
Billede
http://pcars.xbl.dk/rangliste.php

Kval:
Billede

Race:
Billede

Selve løbets data får jeg formentlig først set på i morgen....

Der udtrækkes EN vinder af 12 måneders xboxlive guld blandt de deltagende kørere, dette sker også først i morgen... når det ikke i dag...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf KemmeR89 » 16. jun 2016 22:01

Satser da på det er stilen der blev lagt der og jeg minimum bliver 2 HVER gang....... :lol:

Vil også gerne lige sige tak for godt ræs trods de mange uheld jeg havde specielt til sidst med to gange mistet dæk :?
KemmeR89
Niveau 1
 
Indlæg: 59
By: Ørsted


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 17. jun 2016 08:09

Brugte lidt tid på at kigge på lidt replay i går aftes, desværre tager det simpelthen bare alt for lang tid at lave noget ordentligt....

Ville gerne have lavet et lidt længere sammendrag, men droppede det da det simpelthen tog for lang tid at komme igennem replay... overvejer dog stadig at lave lidt fra natten...

NB. har indtil videre spottet 2 kørere, henholdsvis en LMP1 og en GT3 kører der kørte uden lys om natten ? lyder vildt, kan næsten ikke tro det er muligt... er det en replay fejl ?

Første LAP i LMP1:


Første LAP i LMP2:


Første LAP i GT3:


LAP #2/#3 - LMP2 biler dyster:


Skou disconnect med skade på benja190782's bil:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Benja190782 » 17. jun 2016 08:20

Det ser mærkeligt ud med mit crash hvor Skou's bil kører helt ude i græsset, og jeg ligner en der spinder af banen selv.
Sådan oplever jeg det slet ikke i virkeligheden.
Fordi der kører hans bil midt på vejen og jeg overhaler inden om, hvor Skou's bil så fishtailer mig.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 17. jun 2016 08:30

Mon ikke også det rent visuelt kan se anderledes ud i replay ? - det skulle ikke være første gang at noget ser anderledes ud, og specielt med tanke på at han disconnectede, så mangler der måske "data" fra ham og hans bil... så derfor det kommer til at se mystisk ud i replay ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf mrnybroe » 17. jun 2016 08:31

Super fedt med de vidoer Bullet.

Da vi (tiger, bullet og jeg) ligger efter hinanden, det var sgu meget god race.
Også fedt at se at bilerne er så ens, at der ikke er noget som reelt bare trække fra hinanden ud af langsiderne.

Må da sige at MortnDK lige når at crash' 2 gange på den video :)
Lige i starten der er han sammen med en GT3 bil - og da han henter os alle sammen på langsiden, men næste klip man ser - der kommer der kun 3 LMP2 biler ud af svinget... :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Morten Skou » 17. jun 2016 08:44

Benja190782 skrev:Det ser mærkeligt ud med mit crash hvor Skou's bil kører helt ude i græsset, og jeg ligner en der spinder af banen selv.
Sådan oplever jeg det slet ikke i virkeligheden.
Fordi der kører hans bil midt på vejen og jeg overhaler inden om, hvor Skou's bil så fishtailer mig.


Haha ja ok, det er sgu en lidt usædvanlig kørerfejl du laver der, hvis det ikke var en fejl i replayet, man skulle tro at du kørte og kiggede på damer :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 17. jun 2016 09:13

mrnybroe skrev:Super fedt med de vidoer Bullet.

Da vi (tiger, bullet og jeg) ligger efter hinanden, det var sgu meget god race.
Også fedt at se at bilerne er så ens, at der ikke er noget som reelt bare trække fra hinanden ud af langsiderne.

Må da sige at MortnDK lige når at crash' 2 gange på den video :)
Lige i starten der er han sammen med en GT3 bil - og da han henter os alle sammen på langsiden, men næste klip man ser - der kommer der kun 3 LMP2 biler ud af svinget... :)


Ja der var mange gode dueller, specielt i starten....

Der er også en del afkørsler osv. bare alene på det replay jeg har set :mrgreen:
Folk må sige til, hvis der skulle være specielle episoder, der er et replay værdigt ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf mnygaard89 » 17. jun 2016 09:14

Godt med lidt replay at kigge igennem, og sikke da en fin GT3 du har valgt at følge på 1 lap :wink:

Vil også gerne lige pointere at det altså ikke var mig der kørte uden lys om natten i GT3 klassen :)
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Nygaard » 17. jun 2016 09:18

Fedt Bullet!

Ærgerligt at min meldte fejl da jeg ville gemme replay...

Apropos det rigtige vejr på Lemans, er det vidst meget godt at vi gik væk fra det realistiske :lol:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf mrnybroe » 17. jun 2016 10:01

BoblereN skrev:Fed ide daugaard.
En endurance serie der strækker dig ind i mellem dr almindelige serier.. Måske 2-3 måneder mellem løb og så 3-4 løb.
Så vil enhver position i det enkelte løb være guld værd .

Forstiller mig XEC = Xbl endurance championship! Og så skal vi have 4 timer på nurnburgring combined ;P

Jeg synes også at disse LeMan/endurance løb godt kunne komme et par gange om året.

Omkring fordelingen af folk i bilerne, så kunne det evt. være lidt efter hvad folk gerne vil køre i.
Synes fx det var fedt at komme til at køre i en LMP2 racer. Det er ikke en bil jeg har kørt så meget i.
Så kommer man også til at køre andet, end der lige er i vores løbsserie!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf ATOM-DK » 17. jun 2016 10:34

ØV. Har glemt at holde øje med forum og har misset at der var et løb på Le Mans.
Jeg skal til et arrangement i weekenden, hvor jeg skal have min pc, 3 skærme, rig og HTC Vive med. Det er meningen at de øvrige deltagere skal prøve kræfter med Corvette #63.
Har også øvet banen på PC og Box. Har smidt min tid op. :P
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev

+2

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 17. jun 2016 10:55

ATOM-DK skrev:ØV. Har glemt at holde øje med forum og har misset at der var et løb på Le Mans.
Jeg skal til et arrangement i weekenden, hvor jeg skal have min pc, 3 skærme, rig og HTC Vive med. Det er meningen at de øvrige deltagere skal prøve kræfter med Corvette #63.
Har også øvet banen på PC og Box. Har smidt min tid op. :P


Ja det var en skam Allan, der var lige nøjagtigt en enkelt plads tilbage på grid'en, så du kunne snildt have været med...

God fornøjelse med arrangementet, det lyder hyggeligt =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron