Xboxlife forum

Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BoblereN » 17. feb 2016 11:47

Jeg vil gerne prøve at lave et sammendrag af højdepunkter fra denne løbsserie, som måske kunne blive en teaser for nye kørere i fremtiden - Såfremt replay funktionen virker bare nogenlunde ! :)

Sammetid gider jeg ikke sidde og kigge alle køreres løb igennem efterfølgende, så jeg håber I vil være behjælpelige.

Mit forslag er derfor, hvis I havner i nogle fede dueller, vilde undvigelsesmanøvre, overhalinger, nedbremsninger, eller måske bare kører en ufattelig vild omgang! Så gør gerne lige opmærksom på det i denne tråd efter de enkelte løb.... fx. "Løb 2: Omgang 4-6, kamp mellem bullet + tiger".

Så vil jeg prøve efter serien at samle sammen til en 5-10 minutters video afhængig af kvaliteten :)

Desværre har jeg jo allerede misset løb1 på outlon park island der bød på regn og tørvejr - Så hvis der skal noget med herfra må I lige hjælpe med at få klippet det ud i nogle klip fra jeres replay
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 17. feb 2016 13:24

Fedt initiativ... jeg har et velfungerende replay fra løb1, dvs. ingen biler der hænger fast på grid'en alle kører... om der så er byttet om på navne/liveries aner jeg ikke - men det ser umiddelbart rigtigt ud...

Jeg kan som Bobleren selv er inde på nok også strikke et replay sammen fra løb1... hvis i har noget, som i gerne vil have med så skriv her i tråden, som BoblereN har angivet, så vil jeg se på det i løbet af de næste par dage... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BoblereN » 17. feb 2016 14:38

BulletEyeDk skrev:Fedt initiativ... jeg har et velfungerende replay fra løb1, dvs. ingen biler der hænger fast på grid'en alle kører... om der så er byttet om på navne/liveries aner jeg ikke - men det ser umiddelbart rigtigt ud...

Jeg kan som Bobleren selv er inde på nok også strikke et replay sammen fra løb1... hvis i har noget, som i gerne vil have med så skriv her i tråden, som BoblereN har angivet, så vil jeg se på det i løbet af de næste par dage... 8)


Det kunne virkelig være fedt med en share replay / setup funktion... :)

Jeg tænkte at hente klippene ind på PC'en og redigere her.. Er der nogle der kan anbefale software til video og lydbehandling?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 18. feb 2016 10:17

Klippene skal hentes ind på pc'en for at få noget fornuftigt ud af det... videofunktionen på xboxen har en del mangler, som desværre besværliggør lidt længere klip med mange scener...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 18. feb 2016 10:18

Jeg kiggede lidt på Oulton Park løbet i går aftes... og er faktisk kommet ret godt igang, dog er det en tidssluger, at spole igennem hver enkelt bil for at se hændelser...

Jeg har en ide´til hvordan jeg kan lave denne video, mere om det senere :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 19. feb 2016 15:32

@BoblereN - nu ved jeg ikke hvor teknisk anlagt du er mht. IT, men der findes en replay enhancer til pCARS, det er ikke en jeg har afprøvet (endnu) - men jeg påtænker det evt. til næste løb...

http://forum.projectcarsgame.com/showth ... y-Enhancer

Kort fortalt, så skal man indsamle data fra selve løbet mens det køres (disse data er ikke i selve replay filmen) - data gemmes automatisk af replay enhanceren, der således efterfølgende bruger disse data til at lave et grafisk overlay på sit replay.

Det er dog en anelse teknisk og kører bedst under en Ubuntu, da det afvikles med pyton scripts...

Som sagt, så vil jeg nok forsøge at få lagret data fra vores næste løb, så jeg evt. kan teste det ud 8)

En skam vi ikke har disse data fra løb#1 - jeg må sande, at det er et hestearbejde at kigge replay igennem og sikre, at man har det hele med...

Vedr. seneste løb, så er det sgu egentlig vildt nok at se sit eget replay og se hvor meget man egentlig dummer sig... dog kan jeg samtidig også se, at jeg ikke er den eneste der havde problemer i regnen, ha ha...

Satser på at få lavet et sammendrag af løb#1 snarest...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 20. feb 2016 13:52

Lige en opfølgning på min forrige post...

Det er temmelig avanceret og ikke synderligt nemt at gå til for brugere, der ikke er bekendt med linux terminal kommandoer :shock:

Jeg har lavet en test video, og sikret UDP data herfra... er så småt igang med replay enhanceren, men er stødt på problemer, jeg ikke umiddelbart kan løse...

Har skrevet med gutten fra det officielle forum, der har lavet enhanceren, håber på snartligt svar fra ham, så jeg kan komme lidt videre med det.

Ellers venter jeg spændt på en elgato gamecapture jeg fik billigt på dba.dk i går - det bør kunne lette replay arbejdet fremover en del :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BoblereN » 20. feb 2016 20:19

Ja det hele lyder vidst lidt hvis ikke meget over mit niveau.
Lige nu kan jeg finde ud af at lave et klip på xboxen og muligvis få det over på computeren :)
Men man lærer jo ikke noget, hvis ikke man prøver.. Måske videoen først bliver færdig når huset står færdig :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf Chokofanten » 20. feb 2016 21:24

BulletEyeDk skrev:Lige en opfølgning på min forrige post...

Det er temmelig avanceret og ikke synderligt nemt at gå til for brugere, der ikke er bekendt med linux terminal kommandoer :shock:

Jeg har lavet en test video, og sikret UDP data herfra... er så småt igang med replay enhanceren, men er stødt på problemer, jeg ikke umiddelbart kan løse...

Har skrevet med gutten fra det officielle forum, der har lavet enhanceren, håber på snartligt svar fra ham, så jeg kan komme lidt videre med det.

Ellers venter jeg spændt på en elgato gamecapture jeg fik billigt på dba.dk i går - det bør kunne lette replay arbejdet fremover en del :mrgreen:


Kanon stykke arbejde du laver Bullet.
Det tager jeg hatten af for.
Men det er også glemt igen på onsdag☺
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 20. feb 2016 21:42

Chokofanten skrev:
BulletEyeDk skrev:Lige en opfølgning på min forrige post...

Det er temmelig avanceret og ikke synderligt nemt at gå til for brugere, der ikke er bekendt med linux terminal kommandoer :shock:

Jeg har lavet en test video, og sikret UDP data herfra... er så småt igang med replay enhanceren, men er stødt på problemer, jeg ikke umiddelbart kan løse...

Har skrevet med gutten fra det officielle forum, der har lavet enhanceren, håber på snartligt svar fra ham, så jeg kan komme lidt videre med det.

Ellers venter jeg spændt på en elgato gamecapture jeg fik billigt på dba.dk i går - det bør kunne lette replay arbejdet fremover en del :mrgreen:


Kanon stykke arbejde du laver Bullet.
Det tager jeg hatten af for.
Men det er også glemt igen på onsdag☺


ha ha, ja det har du sgu sikkert ret i :lol:

Ej jeg tror faktisk det kan blive ret godt med den her replay enhancer, og evt. sammen med nogle captures med elgato - det bør derfor være muligt at strikke nogle fornuftige sammendrag sammen af vores fremtidige løb.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 21. feb 2016 15:28

Så fik jeg langt om længe ReplayEnhanceren til at virke, jeg har kørt et test løb på Brands Hatch Indy (4.laps) mod AI, i alt 12 kørere...

NB. i skal ikke ligge så meget i min kørsel, det var bare lige frem med controlleren og så af sted, he he.. :mrgreen:

For eksemplets skyld har jeg ændret AI's navne til nogle mere klingende i pCARS regi :mrgreen:

Man kan formentlig tweake udseende på oversigten til venstre, det går jeg i hvertfald stærkt ud fra, jeg skal have kigget koden igennem og håber måske at kunne lave det, så layoutet kommer lidt i retning af det her:

Billede

Men ellers ser jeg store muligheder - da man på forhånd kan klippe en film sammen (såfremt man har styr på synkroniseringen mellem klippene) - herefter lægges det her overlay automatisk ind over...

Samtidig er det muligt at indsætte liga grafik osv. samt lave stilling med point osv... jeg har givet point efter vores normale udregning i GP regi, det ses i sidst i klippet.

Test videon er urørt rent klippe mæssigt, det er bare udvendig med replay på min bil direkte fra pCARS
Se testen her ->

BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf Morten Skou » 21. feb 2016 20:17

Det er rimelig fancy det der :D Fedt at du fik det til at virke!
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 21. feb 2016 23:52

Har rodet lidt med koden bag det hele... udelukkende for at justere layoutet....

Jeg selv er sgu mere til hvid skrift på en sort baggrund i stedet for det modsatte som åbenbart er default, klippet er noget forkortet i forhold til det første... det er udelukkende for at se hvordan det ta'r sig ud med nyt layout og font.

Er det et skridt i den rigtige retning ?

Nu da jeg har kigget lidt på koden bag kan jeg afsløre følgende om farve kombinationerne (for de 3 sektorer):

Rød = invalid
Gul = current
Lilla = race best
Grøn = personal best
Hvid = default (sektor ej kørt)

Blå = fejl (bruges hvis der ikke detectes nogle af dem ovenfor)

BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf TigerJax007 » 22. feb 2016 12:07

BoblereN skrev:
BulletEyeDk skrev:Fedt initiativ... jeg har et velfungerende replay fra løb1, dvs. ingen biler der hænger fast på grid'en alle kører... om der så er byttet om på navne/liveries aner jeg ikke - men det ser umiddelbart rigtigt ud...

Jeg kan som Bobleren selv er inde på nok også strikke et replay sammen fra løb1... hvis i har noget, som i gerne vil have med så skriv her i tråden, som BoblereN har angivet, så vil jeg se på det i løbet af de næste par dage... 8)


Det kunne virkelig være fedt med en share replay / setup funktion... :)

Jeg tænkte at hente klippene ind på PC'en og redigere her.. Er der nogle der kan anbefale software til video og lydbehandling?


Selv bruger jeg meget GoPro Studio til mine GoPro Hero 4 klip efter MTB, skiløb m.v. Der er godt at sætte klip sammen i og tilføje lydspor og tekst. Jeg er faktisk ikke sikker på om man kan bruge det til andre klip end GoPro klip, men jeg tænker, at det da nok kan lade sig gøre. Det var måske et forsøg værd?
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf Benja190782 » 22. feb 2016 12:17

BulletEyeDk skrev:Billede


Hvilket camera-view bruger du her? -og er det kun i replay du kan bruge det. Eller kan du også kører med det?

Jeg har nemlig kun set denne kamera vinkel på PC versionen.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster