Xboxlife forum

Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 22. feb 2016 13:12

@Benja190782 - det billede er fra PC versionen, det var bare som pejlemærke til hvor jeg gerne ville hen med vores grafik overlay på replay...

Det er TonyR, der har gang i noget script som kan køre som et overlay på PC mens der streames...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 22. feb 2016 15:16

Jeg ved ikke om jeg når at lave et sammendrag af løb#1 inden vi kører onsdag, det er en anelse omfattende og det er helt sikkert, at jeg gør det ikke på denne måde igen, he he.. :shock:

Jeg håber måske lidt på at ReplayEnhanceren kan lave noget af det "beskidte" arbejde for en...

Anyways, som en lille teaser har jeg lidt sjov statistik fra løb #1:

Der var i løbet i alt 96 hændelser, hvor en kører var "off track", "spinner rundt" eller lignende, andelen af hændelser fordeles på denne måde:

Andel % - Gametag
0.96 % - benja190782
2.88 % - Tigerjax007
3.84 % - ShumwayDK
3.84 % - Racing Bull DK
4.80 % - Niki Lauda DK
7.68 % - Rune R DK
8.64 % - mrnybroe
11.52 % - mortnDK
13.44 % - BulletEyeDK
15.36 % - Chokofanten
19.20 % - Grabovac88

Endvidere er der følgende statistik over kontakt mellem kørere:
Antal - Gamertag
2 - Racing Bull DK
1 - BulletEyeDK
1 - Grabovac88
1 - Niki Lauda DK
1 - Rune R DK

Derudover har følgende kørere et udestående med Oulton Park's vedligeholdelse (påkørsel af faste genstande):
Antal - Gamertag
5 - Grabovac88
4 - Chokofanten
3 - mortnDK
2 - mrnybroe
1 - Rune R DK

En gennemgang af statistikken viser at der i alt er foretaget 81 rene overhalinger samt 22 overhalinger, hvor en bil var i pit, disse fordeles således:

Antal (+pit): - Gamertag
11 (+3) - mortnDK
10 (+0) - Niki Lauda DK
9 (+1) - Rune R DK
8 (+2) - ShumwayDK
8 (+0) - Benja190782
7 (+2) - Tigerjax007
7 (+1) - Racing Bull Dk
7 (+1) - BulletEyeDK
6 (+3) - Grabovac88
4 (+5) - Chokofanten
4 (+4) - mrnybroe

En anden ret sjov del er pit og specielt hvor hurtigt man kan få disse overstået... nogle bruge ufrivilligt flere pitstops, her er oversigten over den samlede pit tid hver enkelt kører har brugt:

Tid - Gamertag (antal stop)
00:23 - mrnybroe (1 stop)
00:30 - ShumwayDK (1 stop)
00:32 - Chokofanten (1 stop)
00:39 - benja190782 (1 stop)
00:39 - Tigerjax007 (1 stop)
00:42 - BulletEyeDK (1 stop)
00:42 - Racing Bull DK (1 stop)
00:52 - Niki Lauda DK (1 stop)
00:54 - Rune R DK (1 stop)
01:18 - Grabovac88 (2 stop)
01:20 - mortnDK (3 stop)

EDIT: hvis jeg husker korrekt, så mener jeg årsagen til det lynhurtige stop af mrnybroe primært var fordi hans crew ikke gad skifte fra regnvejrs dæk til slicks... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf Grabovac88 » 22. feb 2016 15:29

BulletEyeDk skrev:Jeg ved ikke om jeg når at lave et sammendrag af løb#1 inden vi kører onsdag, det er en anelse omfattende og det er helt sikkert, at jeg gør det ikke på denne måde igen, he he.. :shock:

Jeg håber måske lidt på at ReplayEnhanceren kan lave noget af det "beskidte" arbejde for en...

Anyways, som en lille teaser har jeg lidt sjov statistik fra løb #1:

Der var i løbet i alt 96 hændelser, hvor en kører var "off track", "spinner rundt" eller lignende, andelen af hændelser fordeles på denne måde:

Andel % - Gametag
0.96 % - benja190782
2.88 % - Tigerjax007
3.84 % - ShumwayDK
3.84 % - Racing Bull DK
4.80 % - Niki Lauda DK
7.68 % - Rune R DK
8.64 % - mrnybroe
11.52 % - mortnDK
13.44 % - BulletEyeDK
15.36 % - Chokofanten
19.20 % - Grabovac88

Endvidere er der følgende statistik over kontakt mellem kørere:
Antal - Gamertag
2 - Racing Bull DK
1 - BulletEyeDK
1 - Grabovac88
1 - Niki Lauda DK
1 - Rune R DK

Derudover har følgende kørere et udestående med Oulton Park's vedligeholdelse (påkørsel af faste genstande):
Antal - Gamertag
5 - Grabovac88
4 - Chokofanten
3 - mortnDK
2 - mrnybroe
1 - Rune R DK

En gennemgang af statistikken viser at der i alt er foretaget 81 rene overhalinger samt 22 overhalinger, hvor en bil var i pit, disse fordeles således:

Antal (+pit): - Gamertag
11 (+3) - mortnDK
10 (+0) - Niki Lauda DK
9 (+1) - Rune R DK
8 (+2) - ShumwayDK
8 (+0) - Benja190782
7 (+2) - Tigerjax007
7 (+1) - Racing Bull Dk
7 (+1) - BulletEyeDK
6 (+3) - Grabovac88
4 (+5) - Chokofanten
4 (+4) - mrnybroe

En anden ret sjov del er pit og specielt hvor hurtigt man kan få disse overstået... nogle bruge ufrivilligt flere pitstops, her er oversigten over den samlede pit tid hver enkelt kører har brugt:

Tid - Gamertag (antal stop)
00:23 - mrnybroe (1 stop)
00:30 - ShumwayDK (1 stop)
00:32 - Chokofanten (1 stop)
00:39 - benja190782 (1 stop)
00:39 - Tigerjax007 (1 stop)
00:42 - BulletEyeDK (1 stop)
00:42 - Racing Bull DK (1 stop)
00:52 - Niki Lauda DK (1 stop)
00:54 - Rune R DK (1 stop)
01:18 - Grabovac88 (2 stop)
01:20 - mortnDK (3 stop)

EDIT: hvis jeg husker korrekt, så mener jeg årsagen til det lynhurtige stop af mrnybroe primært var fordi hans crew ikke gad skifte fra regnvejrs dæk til slicks... :mrgreen:


For at opsummere ovenstående tal, og sagt med andre ord, så kørte jeg som en fuld svensker med brækket arm
Billede

Heldigvis for jer andre, var det meste solouheld
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+4

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf TigerJax007 » 22. feb 2016 15:30

Sjovt med de statistikker. Det må meget gerne blive en fast bestanddel af hvert løb :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+3

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 22. feb 2016 15:48

TigerJax007 skrev:Sjovt med de statistikker. Det må meget gerne blive en fast bestanddel af hvert løb :-)


Super - det noterer jeg som en opgave du gerne vil byde ind på =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf TigerJax007 » 22. feb 2016 16:48

BulletEyeDk skrev:
TigerJax007 skrev:Sjovt med de statistikker. Det må meget gerne blive en fast bestanddel af hvert løb :-)


Super - det noterer jeg som en opgave du gerne vil byde ind på =D>


blah blah blah :lol: :lol: :lol:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf ShumwayDK » 22. feb 2016 22:35

Kan se på den fine statistik, at jeg er meget godt tilfreds med det pitcrew jeg har fået samlet sammen.
De drikker nu godt nok lidt rigeligt, men til gengæld så ryster de ikke på hænderne :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf RuneDK » 23. feb 2016 05:46

Det er simpelthen rent lir både med replay enhanceren og også statistikkerne. Det stemmer jeg også for bliver en fast del fremover. :)

Super fedt arbejde Bullet. :)
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf mrnybroe » 23. feb 2016 08:24

Det er korrekt at mit pit crew lige glemte at skifte dæk - men hva, vi vandt da i mindst tid i pitten i det løb. Det er vel også en sejr...eller noget !! :)

Det er super godt arbejde Bullet. Mega fedt med statistikker på sådanne ting.
Er det data som der trækkes ud fra selve replay'et?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 23. feb 2016 09:01

Data er denne gang manuelt tastet ved gennemgang af replay :shock: - hvilket også er hvorfor i formentlig ikke ser det igen, med mindre ReplayEnhanceren kan lave noget automatisk, eller Tigerjax007 samler bolden op, ha ha :lol:

Jeg skal have set på om jeg kan lave nogle tilføjelser til ReplayEnhanceren, først skal jeg finde ud af om disse data overhovedet sendes ud med UDP data.

Jeg har stort set hentet al det replay ud der skal bruges for at stykke et sammendrag sammen, desværre gik xboxlive ned i går aftes, så spillet kunne ikke startes og jeg kom ikke videre med det.

Jeg tror det bliver en ualmindelig hurtig sammenklipning af de rå filmstumper, det vil simpelthen tage for lang tid at lave et ordentlig stykke arbejde rent klippemæssigt....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf mrnybroe » 23. feb 2016 09:12

BulletEyeDk skrev:Data er denne gang manuelt tastet ved gennemgang af replay :shock: - hvilket også er hvorfor i formentlig ikke ser det igen, med mindre ReplayEnhanceren kan lave noget automatisk, eller Tigerjax007 samler bolden op, ha ha :lol:

OMG !! Manuelt.... hold da kæft. OM ikke andet så har du da set hvordan vi andre køre nu :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 23. feb 2016 09:16

Ja det har ikke været specielt sjovt, men da jeg var gået igang syntes jeg det skulle færdiggøres bare fordi det kunne være sjovt at se lidt statistik på et løb... :mrgreen:

Og ja du har ret... jeg kender det løb ned i detaljer efterhånden.... og kan også konstatere, at selvom mit løb ikke var alt for prangende, så var der andre som kæmpede mindst ligeså meget som mig 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. feb 2016 19:57

Det er måske meget godt, at der ikke kommer alt for meget frem i lyset :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf BulletEyeDk » 24. feb 2016 15:52

Så har jeg samlet lidt højdepunkter fra løb 1/6 fra Oulton Park Island - der var rigtig mange hændelser som kunne være kommet med, men har måtte skære et sted, så video'en ikke blev alt for lang.

Lidt over 11 minutter er højdepunkterne skåret ned til... så fyld kaffekoppen og læn jer tilbage :mrgreen:

Jeg skal i øvrigt beklage at specielt Chokofanten ikke er voldsom meget med i højdepunkterne, men xboxlive var nede forleden da jeg sikrede replay, jeg kunne derfor ikke sikre fra hans kørsel (han var den eneste jeg manglede)

Video'en er lavet efter bedste evne (1. forsøg med Adobe Premiere) - så det er helt basalt klippet sammen.

NB. Jeg har bibeholdt timeren i selve løbet, da det således var nemmere at klippe sammen 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+5

Re: Løbsserie #2 Grp. A - Highlights

Indlægaf mrnybroe » 24. feb 2016 17:17

Super godt arbejde Bullet
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster