Xboxlife forum

Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 27. jan 2016 20:16

Ja det skal nok blive spændende.m heldigvis ens for alle.. :)
Synes vejrudsigten siger det samme den har gjort hele dagen.. Regn..

Jeg synes vi skal gøre alt for undgå rage quit.. Synes det et en meget uheldig tendens hvis folk begynder at quitte når løb ikke forløber planlagt... Vi er trods alt voksne mennesker :) og det vil helt bestemt være noget der kunne ødelægge min motivation i at fortsætte med at deltage, og meget respektløst overfor bullet der har stablet det her på benene.. Bullet har vist rigtig god stil, et af de første løb endte han på hovedet efter et par hektiske omgange.. Han blev til den bitre ende, det samme da han blev dsq på le mans med ca. 30 minutter tilbage... Det er go stil
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 27. jan 2016 20:19

Ja det er ens for alle - det bliver da vanvittigt med det dækslitage på palmeren i regn ??
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 27. jan 2016 20:24

Bare rolig, det kommer heller ikke til at ske. Men I kommer til at høre på eder og forbandelser :D

bullet: Jeg havde kigget forkert på openweathermap, men den god nok mht de 4 vejrslots på pcars siden der ændrer sig hvert sekund. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf Chokofanten » 27. jan 2016 21:36

Så skete det, der ikke måtte ske.
Strømmen røg i hele huset.
Vaskemaskinen slog relæet.
Ærgerligt.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf mortnDK » 27. jan 2016 22:27

Lorte pit folk :lol:

Billede

Billede
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 27. jan 2016 22:31

Chokofanten skrev:Så skete det, der ikke måtte ske.
Strømmen røg i hele huset.
Vaskemaskinen slog relæet.
Ærgerligt.
Kim.


Ikke vaske tøj mens man spiller xbox. Det må være læren. :lol:

Det forklarer hvorfor du trak ud af raceline på langsiden og kørte over i højre side lige som jeg var ved at passere, så min bil fik buler. Hold kæft jeg råbte, men du er jo så (næsten) lovligt undskyldt. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 27. jan 2016 22:39

tak for løbet gutter.

På trods af førnævnte karambolage med Kim, hvor jeg blev nødt til at pitte tidligt, så er man jo en gammel snu racerræv, så jeg alligevel kunne komme øverst på skamlen. (Lidt også pga Brian's uheld med disconnect 8) )

I mit tidlige pitstop fik jeg kun repareret skaden. Jeg fik hverken skiftet dæk eller fyldt lidt ekstra suppe på, da jeg jo forventede at det skulle blive regnvejr, så jeg alligevel skulle pitte flere gange igen.
Men det holdt tørt, så jeg satsede på bare at blive ude. Og da de to nærmeste gik sent i pit, så vidste jeg det bare skulle holde.

Det blev til kørsel med meget blød hat de sidste 8-10 minutter, for at kunne få brændstoffet til at række. :D

Venstre fordæk havde havde været væk længe på HUD'en i spillet, men jeg endte ifølge pCars Dash med 48% gummi tilbage. :o
Til gengæld var dækkene så også iskolde, så det passede meget godt jeg jeg kunne køre blød hat. Ellers havde jeg ikke kunne holde den på banen.

Også tillykke til Rune for sejren i Ginetta'en.
Senest rettet af ShumwayDK 27. jan 2016 22:44, rettet i alt 1 gang.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 27. jan 2016 22:43

mortnDK skrev:Lorte pit folk :lol:



Det var dog helt sindssygt!
Det er jo ikke fordi trykket er lavt eller noget, så hvad dælen har de givet dig på af dæk?

Ved du iøvrigt godt at kan ændre trykket til bar i pCar Dash ved at klikke på gearet nede i venstre hjørne?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf mortnDK » 27. jan 2016 22:45

ShumwayDK skrev:
mortnDK skrev:Lorte pit folk :lol:



Det var dog helt sindssygt!
Det er jo ikke fordi trykket er lavt eller noget, så hvad dælen har de givet dig på af dæk?

Ved du iøvrigt godt at kan ændre trykket til bar i pCar Dash ved at klikke på gearet nede i venstre hjørne?


Fuldstændig vildt.. Ja det fik jeg ændret efter løbet, har ikke brugt iPhonen til pCars Dash, bruger normalt iPad'en til det :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 28. jan 2016 08:22

Også tak for løbet i går herfra... =D>

Tillykke til ShumwayDK og Rune DK for deres sejre... =D>

En skam, med dit strømudfald Kim, det er godt nok uheldigt... @BoblereN - også ærgeligt, at du blev disconnected, nogen årsag ?

Et underligt løb fra min side igen... jeg havde det lidt som Tigerjax007, min bil føltes ikke helt som den jeg ellers havde trænet i op til løbet. Havde trænet i en MP session for mig selv, med 100% identiske konditioner, så også underligt... men bilen føltes meget bedre efter mit pitstop - så hvad det kan skyldes er jeg ikke helt klar over.

Også mærkelig med vejret, jeg var, formentlig som i andre, af den opfattelse af "sync to race" ville dele løbet op i 4 halvdele rent vejrmæssigt og sørge for at vi kom igennem alle slots... men fint vi om ikke andet får det på plads inden løbsserien.... må finde en løsning på det, da det giver en federe udfordring at få det tilfældige vejr til at virke.

Alt i alt var det lidt ærgeligt, at det ikke var et par stykker mere i løbet - jeg syntes at Palmeren og Ginetta'en passede meget godt sammen til et multiclass race...


Som jeg fortalte efter løbet i går, så opretter jeg et grp. A løb til næste uge, så vi kan få trænet lidt i de kommende løbsserie biler... løbet bliver allerede tirsdag den 2.februar, da det passer bedst... håber folk vil støtte op om det...

Nu vi snakker løbsserie #2 - så har vi stadig en del, som ikke har afgivet stemmer vedr. banevalget... dem der vil have indflydelse der må meget gerne få det gjort, så jeg kan komme videre med løbsserie #2 arbejdet, der skrider frem stille og roligt... -> http://pcars.xbl.dk/track_poll.php

NB. jeg forventer at opdatere løbsdata engang i aften...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf mortnDK » 28. jan 2016 08:25

Mht. til vejr:

http://forum.projectcarsgame.com/showth ... -patch-6-0

Især sidste kommentar giver meget mening

in my case it only seems to work with Laps, not with timed races.


Giver meget god mening. Hvis ikke min hukommelse husker forkert så var der også ret clear vejr i vores Le Mans løb mellem jul og nytår, til trods for 2 random slots.
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 28. jan 2016 08:39

Tillykke med sejrene og tak for et fedt ræs de første 4-5 omgange Lars... Jeg er sikker på vi kunne have kæmpet i lang tid hvis ikke du havde haft et sammenstød med Ginettaen...

Desværre ingen forklaring på mit disconnect, lidt bittert med 35 sek ned til andenpladsen med 20 minutter igen...
Billedet frøs, kunne med det samme mærke i rattet at bilen fortsatte og bankede ind i autoværnet og i forsvandt på chatten, og fik derefter en disconnected besked... Røg ud på dashboardet hvor den så mistede forbindelsen til xbox live..

Enig med bullet at bilerne passede fint til hinanden multiclass mæssigt.. og synes igen ginettaerne skal have ros for god opførsel på banen.. De holdte egentlig bare deres bane og så kunne jeg selv gå forbi hvor det var nemmest..

Jeg var lidt bange for et par overhalinger på ginettaerne, da jeg indhentede dem lige på vej ind i et 90° sving... og jeg frygtede at de ville begynde at give plads fordi det var ind i et sving, men de gjorde som de skulle og kørte ideallinjen igennem svinget og jeg måtte lige vente til udgangen med at overhale..

Sådan er det jo med trafik... Havde jeg mødt dem på langsiden var det bare at køre forbi, men når man møder dem i sving kan det koste lidt tid, og sådan er det jo også real life.

Håber ikke jeg bliver disconnected igen, motivationen til at træne lidt inden løbet ryger lidt da det er ren spild.. :)
Men som vi snakkede om i går, kunne det jo også være en strategi.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 28. jan 2016 08:46

mortnDK skrev:Mht. til vejr:

http://forum.projectcarsgame.com/showth ... -patch-6-0

Især sidste kommentar giver meget mening

in my case it only seems to work with Laps, not with timed races.


Giver meget god mening. Hvis ikke min hukommelse husker forkert så var der også ret clear vejr i vores Le Mans løb mellem jul og nytår, til trods for 2 random slots.


Det lyder til at være årsagen.... og du har helt ret, det var også udelukkende tørvejr i le-mans løbet havde 2 random slots...

Ærgeligt med denne fejl, da det bare nogen gange er bedst med et tidsbaseret løb, specielt i multiclass løbene...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 28. jan 2016 18:08

Det er sgu surt Bobler. :(
Det var superfedt ræs vi havde i starten. Det tror jeg også kunne have stået på i lang tid. :)
Det var sgu lidt stressende, som blev forstærket af at der var gået strikkeklub i chatten. For dælen hvor blev der knævret. Det gjorde det svært at koncentrere sig :lol:

Det der med billedet der frøs og du ramte barriereren, det lyder meget som det jeg jævnlig oplever. Det er heldigvis kun sket en enkelt gang Online, og det var da vi trænede sammen til LeMans.
På det officielle pCars forum, er der efterhånden flere der skriver om det samme problem som jeg oplever, så jeg er ikke helt alene. Men ingen kan forstå hvor nogle er ramt og andre ikke.
Det med at koble netværket fra hjælper ikke for alle. Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg gerne vil have UDP data, og det er svært at vide om det hjælper, da jeg ikke oplever det hver gang.

Der var dog en som skrev, at han var blevet anbefalet af en MS support'er at rydde cachen i Blu-ray app'en, og rydde alternative DNS addresser (eller hvar det MAC addresser, det kan jeg ikke lige huske) i netværks-indstiller, selvom der ikke er sat noget, og så genstarte.
Det lyder som hokuspokus i mine ører, specielt eftersom jeg kun har haft BD app'en installeret den seneste uges tid efter jeg i december lavede en komplet reinstallation af konsollen.

Men ikke desto mindre, så gjorde jeg det inden løbet i går. :D
Og selvom jeg ikke oplever video freeze online, så oplevede jeg for første gang heller ikke engang audio-stutter, som jeg ellers er hårdt ramt af online.

Det er sikkert en tilfældighed, det må det være... Men nu er jeg ved at blive lidt overtroisk :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 28. jan 2016 20:18

Der gives følgende rang/skill point efter løbet i går:

Palmer:
1.380 / +0.030 - ShumwayDK
1.161 / +0.015 - mortnDK
1.012 / +0.016 - Racing Bull DK
0.855 / +0.006 - Tigerjax007
0.746 / +0.005 - BulletEyeDK
0.673 / -0.024 - BoblereN

Ginetta:
1.380 / +0.186 - Rune R DK
1.161 / +0.037 - Grabovac88
1.022 / +0.021 - mrnybroe
0.876 / +0.017 - Chokofanten

Regner med at selve løbsdata bliver opdateret i aften...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster