Xboxlife forum

Løb 20-01-2016 20:30

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf TigerJax007 » 21. jan 2016 00:15

Benja190782 skrev:Jeg slukkede 2 omgange før mål, efter at have set bilen snurre rundt 5 gange i træk på få omgange. Så jeg var den sidste - men det kan også være lidt lige meget, fordi jeg magter ikke det spil i øjeblikket.

Jeg har HVER eneste gang de sidste 4 uger døjet med FFB der ryster voldsomt og idag blev det bare for meget.

Så jeg vil gerne meldes fra næste løb - jeg trænger sgu til en pause...


Det er sgu surt Benja. Men det forklarer hvorfor jeg oplevede, at du kørte som en galning til sidst da jeg gik forbi dig et par gange. Du blev godt nok bandet langt væk på vores chat da du valgte at køre ud og holde stille foran mig lige efter sving 2-3 stykker. Men der har nok været en god grund :-)

Sjovt nok, så synes jeg netop Aston Martin V8'eren (som jeg også kørte i) kørte ekemplarisk. Jeg havde for det meste en fremragende føling med bilen og kørte generelt rigtig hurtige omgangstider i den.

Håber du snart finder lysten til at joine os igen, men jeg kan godt forstå dig. Jeg havde det på præcis samme måde med min rygende bil i GT3-serien.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2016 08:30

Godmorgen, og tak for et godt ræs i går.

Jeg var positiv over løbenes forløb til trods for vi var i forskellige chats.
Generelt var backmarkers rigtig gode til at give plads de rigtige tidspunkter, så kommunikation var stort set unødvendigt.
Jeg tror i løb 2 jeg fik givet et skub til en grå/mørk Ginetta (jeg kører ikke med navne over bilerne) i sving 10.
Det var praktisk talt umuligt for mig at undgå, da vi lå med 10-15 cms mellemrum igennem svinget og den forankørende valgte at træde på bremsen i apex... Det kostede et lille skub og han fik kørt lidt i gruset og tabte lidt tid på det.. Ærgeligt...

Jeg er imponeret over kørslen i løb 2, det lykkedes at køre op igennem feltet fra en sidste plads uden nogen påkørsler… Der blev vist rigtig god respekt og folk gav den alt hvad de kunne!

Det eneste tidspunkt jeg savnede at kunne kommunikere med de andre kører var under kvalifikationen.

Det lykkedes mig ikke at få kørt en sammenhængene ”grøn” omgang .. To af gangene var det en fejl 40, overstyring og jeg måtte opgive omgangen.
Forsøgte at holde god afstand til folk inden jeg gik ud på en omgang, men når så folk måske klokkede i det længere fremme valgte de at blive i ideallinjen, selvom man kom på en timet omgang..
Så der røg også en 4-5 grønne omgange på den konto…

Hvordan oplevede de nye kørere løbet, og hvordan var løbet i main chatten…? Blev der gået til stålet og havde folk en positiv oplevelse?

@Chokofanten og andre der oplever biler kører anderledes i løb:

Når vi træner alene op til et løb kører vi med fuld downforce på bilen, da der ikke ligger forankørende der ødelægger vinden…
Specielt ved bremsepunkter skal man være ekstrem opmærksom under løb, da ens bremsepunkt hurtigt flyttes 20-25m bagud, hvis du drafter på forankørende..
Det er også min erfaring at man nemmere låser hjulene når du ligger i draft position, ofte fordi man sigter efter sit bremsepunkt og så opdager at man flyver op mod forankørende og så et nødsaget til at trykke hårdt på bremsen = låste hjul…

Når jeg kører bagved andre, slipper jeg gassen et godt stykke tid inden mit bremsepunkt og fokuserer meget på hvornår forankørende bremser… og somregel bremser jeg faktisk først, men jeg vil hellere kunne slippe bremsen lidt (og indhente) under nedbremsningen, end jeg vil oversatse en nedbremsning og ødelægge min egen og forankørendes bil…

Det er svært for det er noget man stort set kun kan øve i løb… Ellers skal man træne sammen med andre, og køre omgange hvor man kører meget tæt.. Så vil man opleve bilens karakteristik under løb.. og hvordan den føles når du mister downforce og bremsepunkterne rykkes…

@Bullet: Da jeg kørte lidt forza4 online i en sim-racing community, jeg tror maks antal kørere online var mindre end i pcars… Men der blev kvalifikationen delt op på 2-3 servere, afhængig af deltagere på en løbsaften… (gennemsnitlig 20-30 stk)
Kvalifikationerne blev kørte sammetid, og der var én der blev ansvarlig for at rapportere tider på hver server. Online lå der et excel ark, hvori navn og tid blev tastet ind efter kvalifikationen..
Dataen blev så hentet og listet i et ark hvor tiderne kom i rækkefølge og ”race” lobbies blev lavet udfra kvalifikationstider.. Der var så en top/mid/bottom lobby.
Risikoen ved det var, at lavede du en dårlig kvalifikation, kunne du maksimalt nå en placering som nummer 1 i din lobby (lad os antage 30 spillere…) så ville du slutte på en 11 plads hvis du kørte i mid lobby..

Jeg er tilhænger af, at vi skal have så mange biler i løbet som muligt. Det var utrolig fedt at starte bagerst i løb 2 og se biler så langt øjet kunne række..

Er det max 16 spillere i pcars online, eller kan man godt køre flere?
Ellers er jeg med på at afprøve skype… Hvis det viser sig at vi regelmæssigt bliver +12 spillere, bør vi også overveje at udarbejde et lille regelsæt/vejledning for kommunikation på chatten.
Der kan være meget forstyrrende at ligge i en tæt duel og skulle koncentrere sig og sammetid høre på en fortælle om sit crash og en lang historie når han kører ned ad langsiden for sig selv, eller at han simpelthen glemte at få den rigtige mængde brændstof med..

Men det er sammetid en balance, da vi jo skal hygge os når vi kører.. Derfor bør det måske være retningslinjer og så kan folk jo bare råbe op hvis der er nogen der forstyrrer..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2016 09:01

Og forresten Bullet, så lagde vi godt mærke til dit markante bilvalg i chat 2... :)
Vi blev dog enige om at det var fordi du var ved at invitere hele banden, og du ville skifte bil bagefter.. :lol:
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf mrnybroe » 21. jan 2016 09:58

Tak for et underholdende race i aftes. Det er selvfølgelig synd at der er folk der havde en træls oplevelse. Kender det godt - havde det på den måde da vi kørte Ginette Junior sidste gang. Der var jeg også tæt på at lave en rage-quit, fordi jeg bare ikke kunne håndtere den skod bil.

Jeg lavede en kæmpe rookie fejl op til løbet. Min xbox var begyndt at komme med "save error" (mener det var Niki som havde posted noget omkring dette også), så jeg var inde og slette alle mine save games.
Og så brugte jeg lige en time på at træne i Ginetta'en. Og det gik pisse godt... lå og kørte 01:30:xxx tider. Det undrede mig godt nok at jeg kunne køre 10 laps uden at kunne se det alt for meget på dækkene.
Så kl. 20.15 finder jeg ud af, at mine indstillinger er default - så "tire wear" = low og den stod med ALLE mulige hjælpmidler. Så da jeg lige fik det ændret, så kunne jeg ligesom godt se den træning var spildt.

Så med mine placeringer i løbet var vist helt okay - fordi jeg skøjtede rundt i Ginetta'en hele aftenen. I første løb havde jeg bremset så meget, at jeg efter 2 omgange havde ½ gummi på højre fordæk.
Men synes det er god stil af Bullet at han lige vælger forkert bil, så man havde en at kæmpe med nede bagved.

Det var cool at have lidt nye folk med - og spændende at vi var 14 biler på banen.
Ser frem til næste uge.

@Benja - håber sgu du får lysten tilbage igen!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Niki Lauda DK » 21. jan 2016 10:06

Ærgerligt at spillet er så fyldt med fejl :(
Mht. Løbsserie #2 så synes jeg det vil være fint med to forskellige klasser. Dog vil det være rart hvis det ikke bliver gt5, så der er mulighed for variation i bilvalg og en højere sværhedsgrad, så kørere som jeg selv kan blive presset og forbedre sine skills. Ginettaen kører fint nok, men den er lidt kedelig i længden og at skulle være bundet til den i en hel serie er ikke specielt opløftende for mit vedkommende.

Lige nu eksperimenterer jeg med forskellige biler og vælger ikke dem jeg tror er de bedste, men istedet dem som er sjove at køre i - og det, kombineret med at jeg ikke er den allerbedste simracer pt. Gør at jeg roder rundt i bunden og ryger af banen i ny og næ, på steder hvor det helst ikke burde ske. Men når løbsserien starter op vælger jeg en bil udelukkende for at gå efter sejren og håber at jeg kan frembringe nogle bedre resultater og ikke lave kørefejl der går ud over jer andre. Jeg kunne forstå på shumway at jeg kørte ham af to gange i første løb i går uden at være klar over det. Det undskylder jeg selvfølgelig for.

Men jeg sætter stor pris på det store arbejde nogle af jer lægger i det her og at folk generelt bare er dygtige kørere med stor entusiasme. Det gør at hvert løb er pissefedt set i det store hele og at man bare er nødt til at lige skal pille lidt mere ved bilen i håb om en forbedring til næste løb.

Ærgerligt for jer der oplevede en ændring i jeres bilers køreegenskaber. Men jeg synes ikke i skal miste modet. For hvad nu hvis det bare kører som smurt næste gang ? - det vil da være ærgerligt at gå glip af ;-)

Never give up !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Chokofanten » 21. jan 2016 10:18

Jeg var lidt træt af min bil igår.
Jeg ved ikke hvad der gik galt med den.
Når jeg træner kører jeg som regel alene, og har ikke problemer med bremserne, men igår var det som om at hjulene blokerede hver gang, jeg skulle lave en hård nedbremsning til de skarpe sving.
Så gled den det sidste stykke og så når jeg gav gas snurrede den rundt, og røg af banen.
Det var ligesom at køre med kolde dæk hele tiden.
Er der en som vil tage et billede af deres options for selve spillet, ikke af den bestemte bil?
Så kan det være, at det er der det går galt.
Så træner jeg måske på det forkerte grundlag.
Måske skulle jeg lave en privat online lobby, og tage de ting som er med i løbsbskrivelsen, og så træne ud fra det.
Normalt laver jeg en practic del med de samme conditions som løbet. Alligevel er der forskel.

Jeg har ikke helt opgivet endnu.
Jeg ved ikke med onsdag endnu, da vi har noget på arbejde, som godt kan trække ud.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf mrnybroe » 21. jan 2016 10:42

Chokofanten skrev:Så træner jeg måske på det forkerte grundlag.
Måske skulle jeg lave en privat online lobby, og tage de ting som er med i løbsbskrivelsen, og så træne ud fra det.
Normalt laver jeg en practic del med de samme conditions som løbet. Alligevel er der forskel.

Når jeg laver min træning, så laver jeg normalt altid sådan en "Race weekend" og sikre at vejrdata, dato osv. er korrekt opsat.
Jeg ved nogle laver en practice session osv...men jeg har fundet ud af at de ændringer jeg laver under sådan en race weekeend de gemmes på min bil. Så har aldrig oplevet issue med forsvundet opsætning eller "conditions" har ændret sig. Igår var det selvfølgelig min egen fejl, fordi jeg kørte med alle mulige hjælpe midler.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Rosii10 » 21. jan 2016 10:46

Jeg vil også gerne sige tak for racet igår.
Det var godt selvom jeg ikke nåede med i det første løb.
Startede så bagerst og dummede mig i sving 6 i 2 omgang. Kom dog i pit og fik kørt mig op på 7 pladsen som endte i en 5 plads fordi folk blev smidt af.
Kørte 18 omgange på de samme dæk. :lol:
Kan desværre kun være med hver 14 dag da jeg har sent fri i den ene uge, som gør jeg først kan være hjemme 21:45. Men er helt sikkert frisk på at køre igen med jer gutter. Det var en positiv oplevelse. :)
Rosii10
Niveau 0
 
Indlæg: 3

+4

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2016 11:25

Jeg kan også anbefale at træne i en online session.
Altså oprette en session med de korrekte settings.
På den måde lærer man også at race officials er noget strengere i onlineløb end i solo løb.
Altså, hvis du træner i solo og skærer et sving en vis grad hver gang uden at blive straffet, vil du nemt i et onlineløb kunne opleve at få 5+10 sekunders straffe i samme sving..

Derudover kan man jo også i en online træning invitere andre ind hvis de har lyst til at træne sammen :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf ShumwayDK » 21. jan 2016 18:25

Hej Allesammen,

Jeg vil da også lige takke for for et par sjove og udfordrende løb i går.

Mit første løb gik bestemt ikke som forventet. Jeg blev snuppet i en tyvstart, som jeg synes er lidt hårdt dømt, for jeg fik ingen fordel af den. Jeg bruger kobling til starterne, og har derfor bilen i 1. gear. Men da lyset blev grønt (eller et splitsekund inden :wink: ), for jeg skiftet et gear op mens jeg slipper koblingen, så bilen forsøger at starte i anden og nærmest dør.
Så der røg jeg allerede langt tilbage, og så skulle jeg lige en tur gennem pitlane. Det lykkedes mig også denne gang at sætte den i hegnet på sidste omgang, og jeg tror faktisk det kostede en enkelt placering, så jeg måtte stille mig tilfreds med en 7. plads.

2. løb gik noget bedre, og pga mit dårlige første løb, så skulle jeg jo starte længere fremme end normalt :D Men pga tågen og den langsomme kørsel rundt på banen, så var min dæk blevet blå inden løbet blev sat igang, og jeg havde mega svært ved at få varme i dem igen. Jeg tror der gik 5 omgange eller lign.
Men sjovt var det, og jeg havde nogle fede dyster med specielt Tiger. Jeg var hurtigere end ham i svingene, men han var hurtigere end mig på de lige stykker. Jeg måtte dog så lige spinne et par gange da Ginetta'en er en meget livlig bil, men helt tilfreds med 2. pladsen. :D

Og fedt med nye folk. Det var sgu fedt at se så mange biler på banen. Der var hele tiden nogen. Desværre gav det også udfordringer med at få sat en kval tid uden trafik :D

Surt for jer der oplevede problemer med bilerne.
Jeg oplevede ingen problemer med at bilen reagerede anderledes i løb sammenlignet med træning. Men jeg havde også sat min træning op efter de faktiske forhold. (korrekt dato/tidspunkt og med lette skyer) Og da jeg var tilfreds med det, så fik jeg også trænet lidt i tåge og regn for at være sikker på hvordan den reagerede der.

Specielt surt for Benja der ovenikøbet også skal slås med FFB. Jeg håber du fortsat vil give det en chance. Mit forslag er at du sletter spil+savegame og reinstallerer og starter forfra. Jeg ved det er sur r.., men det fleste gange så hjælper ihvertfald i en periode, og så er det det værd. Men jeg kan godt forstå du er pas på det, men jeg håber vi ser dig igen snart.

Jeg oplever forsat at mit spil hakker og sprutter engang imellem uden jeg rigtigt kan gøre noget ved det. Men nu er der flere på det officielle forum der bringer det på banen. Heldigvis for mig, så er det endnu ikke kommet til udtryk under vores løb. Kun en enkelt gang i en online practice session jeg havde med Brian og Morten (tror jeg det var) i optakten til LeMans løbet.

Og så er der det med chatten med +12 personer.

Jeg synes vi skal gøre forsøg med Skype. Jeg er ikke selv helt tilhænger af det, men det er et problem ikke at kunne kommunikere, og det kom til udtryk for mig i 1. løb i går.

Jeg har to bataljer med Niki, som ender med en tur i gruset for mig og oven i købet en 5sek straf.

Den ene var igennem sving 6, hvor vi ligger side om side under nedbremsningen. Mig på indersiden og Niki på ydersiden. Men Niki tager raceline ind mod apeks, og det eneste jeg kan gøre for at undgå kollision er at trække ud i gruset, hvor jeg så for cut-track.
Anden gang var i sving 5 hvor vi vi ligger side om side igennem svinget, og i udgangen af svinget trækker han over i mig, så jeg må en tur i gruset igen.

Disser eksempler er ikke for at hænge Niki ud, for jeg er sikker på at han ikke har set mig. Det kan være drøn svært når man ligger side om side, specielt hvis man ikke har bane radaren på HUD'en og/eller Crew Chief øret.

Det viser bare vigtigheden af at kunne kommunikere under løbet. For selvom det er en sim, så kan man ikke bare lige dreje hovedet eller fornemme ud af øjenkrogen, om der er nogen som i virkeligheden.
Havde vi været på samme chat så havde jeg gjort opmærksom på at jeg var der, og så er jeg overbevist om at ihvertfald første episode ikke var sket.

Den anden var lidt mere pudsig, da jeg faktisk lå på indersiden og Niki på ydersiden igennem svinget, og først da vi er igennem og det går ligeud, så trækker han over i mig, hvilket er uden for den raceline, som han havde. Så det kan tilskrives en overstyring på vej ud, som så ikke havde gjort nogen forskel naturligvis, men så havde han kunne høre mit banderi :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 21. jan 2016 18:46

Jeg satser på at få opdateret de 2 seneste løb i aften...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Benja190782 » 21. jan 2016 19:49

Ja det var bestemt ikke med vilje, Tiger! :oops: Jeg kunne simpelthen ikke styre bilen overhovedet. Jeg havde flere afkørsler på de sidste 10 omgange igår, end jeg havde på en hel sæson i GT3 serien.

Det var et rent helvede og det blev bare for meget til sidst. Især når jeg så også skal døje med "hoppende" FFB i rattet. Beklager at jeg var så tæt på at ødelægge dit løb.

Men nu tror jeg, at jeg muligvis har fundet fejlen - jeg tjekkede min firmware på rattet en ekstra gang, og af en eller anden grund stod den som V49, selvom jeg havde opdateret for næsten 14 dage siden.

Ellers må jeg geninstallere hele pisset, som Shumway er inde på.
Det plejer altid, at være mig der står til rådighed, hvis nogle skal have hjælp til FFB og lign. - men denne gang har jeg nok brug for lidt hjælp til at komme op på hesten igen.

Så jeg kunne godt tænke mig, at prøve dine globale FFB settings, Shumway?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 21. jan 2016 21:01

Så har jeg foretaget beregningerne vedr. de seneste 2 løb, jeg opdaterer det på siden kort efter denne post...

Løb1: (rangpoint / skill)
1.317 / +0.022 - BoblereN
1.148 / +0.005 - Benja190782
1.012 / +0.012 - mortnDK
0.829 / +0.004 - Racing Bull DK
0.705 / -0.247 - Rune R DK
0.634 / -0.002 - Tigerjax007
0.569 / -0.015 - ShumwayDK
0.473 / -0.011 - Grabovac88
0.383 / -0.018 - Chokofanten
0.334 / -0.009 - mrnybroe
0.295 / -0.030 - Niki Lauda DK
0.255 / -0.012 - BulletEyeDK
0.233 / +0.235 - MogensDK

Løb2: (rangpoint / skill)
1.320 / +0.021 - Bobleren
1.130 / +0.011 - ShumwayDK
0.973 / +0.011 - Tigerjax007
0.837 / +0.017 - Grabovac88
0.722 / +0.726 - Rossi10
0.622 / -0.008 - Racing Bull DK
0.541 / -0.003 - BulletEyeDK
0.470 / -0.003 - mrnybroe
0.410 / -0.010 - Niki Lauda DK
0.199 / -0.266 - Rune R DK
0.315 / -0.038 - Benja190782
0.278 / -0.034 - mortnDK
0.246 / -0.003 - MogensDK
0.219 / -0.032 - Chokofanten

I sidste løb har alle fået tildelt 0.039 i rangpoint for kval. da den samlede point mængde deles mellem alle pga. omvendt GRID start.

Derudover betaler Rune R DK en hård pris for hans DSQ, da en sådan kun giver halve rangpoint - I og med dette "kun" var hans 3.løb er - pointene noget større end det ellers ville være for en tilsvarende kører med nogle flere løb i bagagen, da skill udregningens basis værdi er en gennemsnitlig værdi.

Samtidig koster DNF også en del skill point for både Benja190782, mortnDK og Chokofanten

Billede

EDIT: selve løbs resultaterne opdaterer jeg i morgen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Benja190782 » 21. jan 2016 21:54

Off topic:

Assetto Corsa har lige fået release dato på konsollerne.

Den 22 April 2016.

"Features

Tailored to perfection – Over eighty cars are available to choose from, plus special editions, reproduced in collaboration with the most prestigious automotive manufacturers, each one authentic and unique in both characteristics and handling.
Legendary Circuits including Silverstone Circuit, Monza, and Nürburgring-Nordschleife, all recreated using Laser Scan technology so that each bump, curb and slope is a perfect match to the real counterpart.
Precision Physics bring a new dimension to the car and track, from tyre flat spots & heat cycles to the dynamic simulation of the tyre rubber deposited on track and recreated light conditions based on geographical coordinates.
Multiple Race Modes include Career mode, special and unique events and challenges. Fully customizable single player and multiplayer modes include quick races, race weekends including free practice sessions, qualifying session, drag races, drift challenges and more!
Tuning & Driver Assist profiles allow the overall racing experience to be further modified by adjusting everything from car attributes to collision damage to let players of any proficiency with a joypad or supported racing wheel."
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 21. jan 2016 21:58

Endelig kom der en slutdato for byggeriet ^^ :lol:
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron