Mange tak for ræset i onsdags gutter, det er sku en fornøjelse at køre med folk, der har humor, temperament og passion.
Det var mit andet og tredie løb sammen med Jer, og det kunne jeg godt mærke.
1. Skiftende vejrforhold har jeg ikke gjort det meget i.
2. Så mange spillere på banen er også forholdsvis nyt for mig i Project Cars.
3. Adrenalin, frustration og andre følelser påvirker også én i sådan et ræs.
Som jeg husker det, har jeg to hændelser med andre kører og ellers en masse gode kampe om placeringer i første løb. Andet løb gik fuldstændig galt for mig og der kan jeg se at jeg mangler rutinen.
Første hændelse, mener jeg er i første løb, hvor jeg har ligget og indhentet på Grabovac88, kæmpet lidt efter jeg er kommet op til ham og på vej op mod det sidste skarpe sving inden opløbsstrækningen/langsiden ligger jeg på venstre side af ham, imellemtiden er der kommet en anden kører (tror det var TigerJax) op til os, hvilket jeg ikke har opdaget i kampens hede, på vej inde i svinget må jeg så bremse unormalt meget ned, for at køre clean med Grabovac88, hvilket jeg også gør, men det resulterer så i at jeg bliver påkørt ganske lidt bagfra. Det ødelagde ikke noget på min bil og ikke noget for min kørsel. Dog er jeg ked af, hvis det ødelagde noget for vedkommende, der kom bagfra.
I andet løb har jeg en hændelse, der udelukkende kan relateres til min uopmærksomhed, mangel på føling og vejret. Løbet startede med tåge og på 2. eller 3. omgang, kommer jeg igennem Cork Screw og i forbindelse med jeg forsøger at placerer mig ordentlig på banen til det næste lange venstre sving, skider jeg ud, forsøger at redde den, men går over og bliver passager i min egen bil, der resulterer i at jeg ender på tværs af vejen et sted i det lange venstre sving. Der kommer en Ginetta og rammer mig på højre forskærm, der gør at rattet står skævt efterfølgende. Det beklager jeg meget, da vedkommendes bil heller ikke kan have været ok efter den kolision. Så skævt synes jeg heller ikke rattet står og jeg fortsætter ud på næste omgang, for blot at konstatere at jeg ikke kan følge med og kører så i pit. På det tidspunkt er det stadig tåget og køligt, jeg tænker derfor at intermediate dæk måske kunne gøre noget godt for grebet i vejen. Går ind på min tørvejrs-strategi, ændrer dæk, saver og går ud, hvorefter jeg i min forviring får aktiveret min regnvejrstrategi, tar pitstoppet og kører ud på regnvejrsdæk.
Jeg kører så i pit igen med det samme, får tørvejrsdæk på, da vejret blev bedre lige som jeg kom ud af pitten forinden. På det tidspunkt er jeg 1½ omgang bagefter det foreste felt vil jeg tro og jeg når kun at hente to placeringer, hvorefter folk så bliver disconnected og jeg i min iver på at gøre bilen hurtigt, får for lidt benzin på og lige inden jeg skal køre ud på sidste omgang løber tør for brændstof. WTF
Til trods for det, så synes jeg det var skide hyggeligt og sjovt, jeg må tage et kæmpe spring ned af Ranglisten, men jeg havde ærlig talt heller ikke forventet at kunne blive liggende deroppe. Hvor om alt er, så havde jeg da håbet det.
Jeg må igang med at træne i Ginetta G40'eren til på onsdag, så jeg kan have styr på min pit strategi og forhåbentlig have fået lavet lidt gode indstillinger på bilen.
Assetto Corsa er jeg spændt på at se om ikke skulle kunne give Project Cars lidt kamp, hvis altså det ikke banker det helt over i min skab med alle de andre spil, der ikke bliver spillet lige for tiden.
Som I andre også skriver, så er det godt nok ærgeligt med de udfordringer folk har med FFB og bugs i spillet. Så mange synes jeg ikke jeg har oplevet, det har primært været i den spæde tid, hvor man dårligt kunne gemme nogen somhelst indstillinger i spillet og så andre mindre glitches.
Til sidst ivl jeg bare sige at jeg håber ikke der er nogen, som har været totalt forarget over min kørsel, til trods for der blev kommenteret på min linie, da jeg lå side om side med Grabovac, men der ser jeg ærlig talt ikke jeg kunne have ligget anderledes i det rene ræs' navn.
Vi ses på onsdag eller til noget fælles træning inden da.
Mvh
Rune