Xboxlife forum

Løb 20-01-2016 20:30

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 18:53

Jeg er helt med på, at det bedste var, at vi alle var på chatten i samme party... heldigvis kan man sige, at vi har prøvet det nogle gange før, og samlet set har vi kørt rigtig mange løb sammen, så det bør kunne afvikles uden større problemer.

Dog.... har vi haft nogle episoder hvor der skete uheld (typisk folk der ligger ved siden af hinanden) fordi man ikke kunne varsle hinanden godt nok.

Jeg er enig med dig mrnybroe, at vi selvfølgelig bør være opmærksomme på, at løbene skal afvikles bedst muligt - det er FEDT der er kommet et par ekstra folk til, hvilket der også gjorde ifm. vores endurance løb ved juletid.

Når jeg lige gennemgår kører listen vil jeg tro vi er 16-18 aktive kørere pt. - hvis alle kunne møde til start... vi må se mht. løbsserien, for i så fald at vi er så mange aktive bør vi lave 2 parrallele løbsserier, som vi allerede har været ind på, hvor folk er rangeret efter deres skill eller eventuelt på en anden måde som foreslået af Bobleren.

Tanken med det setup er således, at folk kan rykke op/ned i rang/division og dermed kvalificere sig til at køre på højeste plan, eller ryge ned og køre med de lidt langsommere.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Chokofanten » 20. jan 2016 18:54

Kan det lade sig gøre, at springe fra et party til et andet for ar give informationer?
F. Eks. Efter kval. Hvem starter efter hinanden.
Efter sving 3 kam vi holde forholdsvis stille indtil alle er på plads.
Når det er gjort, hopper vedkommende over på den anden chat, og når de er kørt på plads hopper vedkommende tilbage til den anden chat og siger ok.
Så er løbet åbent efter de forskrifter som BoblereN kom med.
Når vi er inviteret til det første løb, er det vel thumps up, når man er klar.
Efter kval. Sørger nr. 1 for at invitere 2 3 og 4 til sin chat.
Hvem der skal lave den anden chat kunne være løbs ansvarlig.
Bare en idé.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 18:55

Det kan det godt, så længe antallet i chatten ikke overskrider 12 mand...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 20. jan 2016 19:03

Jeg er bange for at det hoppen rundt vil betyde at vi kommer til at starte løbet på kolde dæk..
En omgang med 50% fart på falder temperaturen drastisk..
Og hvis vi så skal holde stille går det først stærkt..
Men selvfølgelig.. Er der nogle smartere måder vil det være fedt
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 19:33

RuneDK skrev:Så er jeg også tilmeldt. :)

BulletEyeDK, fedt du har overskud til at tilføje folk i sidste øjeblik. Det er sku cool. :)

Det bliver sku spændende i aften. Perfekt med den info BoblereN, også for mine to venner. :)

Vi fik kørt et par timer på Laguna Seca igår aftes, MogensDK og Rossi10, hvor tiderne lå, for mit vedkommende, på 1.31:8xx som den hurtigste til og svinge op mod 1.33:xxx som de langsommere tider.

Mvh
Rune


Husk i kan opdatere jeres tider på pCARS siden under "KØRER -> PRACTICE NOTATER", den LAP i vil have vist til sammenligning med andre skal opdateres under LAP1

Det er altid meget rart lige at kunne se hvor man er henne af med sine omgangstider ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 19:39

OK, jeg tager en fører beslutning vedr. afvikling af aftenens 2 løb...

løb1:
benja190782, BoblereN og ShumWayDK går til at starte med på et partychat sammen.

Resten joiner op i et andet party....
Som kvalen udvikler sig kan vi hurtigt se om der er behov for, at en ekstra går med på den "hurtige" chat, dette gør man umiddelbart inden kvalen slutter... så man ikke skal sidde midt i løbsstarten og skifte chat, det vil der ikke være tid til.

Herefter skal man som kører ved et vist blåt flag være ekstra opmærksom på dem der kommer bagfra (det skal man altid, men lige lidt mere når det kan være folk der ikke er på chatten)

løb2: (omvendt grid)
Jeg foreslår at vi fortsætter med samme opsætning på chatten, da vores tidligere løb med 2-løbs konceptet har vist, at de hurtige nok skal komme op i front...

Her gør vi som BoblereN har foreslået mht. den første omgang hvor folk finder deres placering... samt de først 4 sving efter løbsstart, indtil løbet endeligt gives frit...

Har nogen indvendinger imod det ??

@mortnDK - vil du være vores host i aften, og så fremt... så husk det skal være kablet forbindelse til boxen ;)

EDIT: jeg inviterer til chat ca. 20:25...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf mortnDK » 20. jan 2016 20:20

Yes :)
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Chokofanten » 20. jan 2016 21:51

Jeg røg ikke af.
Jeg gik selv.
Jeg var Pisse træt af min bil.
Hver gang jeg bremsede skred den af helvede til.
Det havde den aldrig gjort i min træning, til trods for at jeg ikke har lavet nogle ændringer.
Så er det surt og ligge at køre til Ingen verdens nytte.
Jeg prøver igen næste gang.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Benja190782 » 20. jan 2016 22:15

Chokofanten skrev:Jeg røg ikke af.
Jeg gik selv.
Jeg var Pisse træt af min bil.
Hver gang jeg bremsede skred den af helvede til.
Det havde den aldrig gjort i min træning, til trods for at jeg ikke har lavet nogle ændringer.
Så er det surt og ligge at køre til Ingen verdens nytte.
Jeg prøver igen næste gang.


Det er mærkeligt, fordi jeg havde NØJAGTIGT den samme oplevelse idag. Så jeg rage quittede i sådan en grad at jeg lige nu overvejer, at droppe løbsserie #2. :evil: :evil: :evil:

Lad mig gætte - du kørte Aston Martin V8 GT4???
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Chokofanten » 20. jan 2016 22:21

Benja190782 skrev:
Chokofanten skrev:Jeg røg ikke af.
Jeg gik selv.
Jeg var Pisse træt af min bil.
Hver gang jeg bremsede skred den af helvede til.
Det havde den aldrig gjort i min træning, til trods for at jeg ikke har lavet nogle ændringer.
Så er det surt og ligge at køre til Ingen verdens nytte.
Jeg prøver igen næste gang.


Det er mærkeligt, fordi jeg havde NØJAGTIGT den samme oplevelse idag. Så jeg rage quittede i sådan en grad at jeg lige nu overvejer, at droppe løbsserie #2. :evil: :evil: :evil:

Lad mig gætte - du kørte Aston Martin V8 GT4???


Jeg kørte Ginetta, for det var den bil, som jeg syntes lå bedst og var til at styre.
Bare ikke i aften.
Det var helt vildt.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 22:26

Nøj mand... så kan man da virkelig tale om at ødelægge det hele for sig selv inden vi er gået igang...

Mit savegame crash har skabt hektisk aktivitet i teamet hele dagen, og så vælger jeg åbenbart at komme af sted i en hybrid bil til løbet, ha ha... :mrgreen:
Ikke nok med at det er en bil jeg ikke har kørt en eneste omgang i... nej jeg opdagede det simpelthen ikke engang selv før Tigerjax007 nævnte min flotte bil midt i løb1 =D> -jeg havde godt nok også undret mig over mine omgangstider var helt i hegnet i forhold til træningen... og syntes også det var mystisk, at jeg skulle starte med 60 liter i tanken :shock:

Så måtte simpelthen bare få det bedste ud af det...

Surt i andre har oplevet nogle problemer

Benja190782
mortnDK
MogensDK
Chokofanten

Jeg har noteret i alle får en DNF i sidste løb... Chokofanten var den første der blev disconnected på LAP14, herefter mener jeg rækkefølgen var MogensDK, Benja190782 og mortnDK - ret mig gerne hvis jeg husker forkert...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 22:27

Chokofanten skrev:
Benja190782 skrev:
Chokofanten skrev:Jeg røg ikke af.
Jeg gik selv.
Jeg var Pisse træt af min bil.
Hver gang jeg bremsede skred den af helvede til.
Det havde den aldrig gjort i min træning, til trods for at jeg ikke har lavet nogle ændringer.
Så er det surt og ligge at køre til Ingen verdens nytte.
Jeg prøver igen næste gang.


Det er mærkeligt, fordi jeg havde NØJAGTIGT den samme oplevelse idag. Så jeg rage quittede i sådan en grad at jeg lige nu overvejer, at droppe løbsserie #2. :evil: :evil: :evil:

Lad mig gætte - du kørte Aston Martin V8 GT4???


Jeg kørte Ginetta, for det var den bil, som jeg syntes lå bedst og var til at styre.
Bare ikke i aften.
Det var helt vildt.


Jeg har faktisk oplevet det samme i et andet løb... det var Oscherssleben med Ginetta G40 bilen, men om det skyldtes træning i væsentlig anderledes vejr, det tror jeg måske var årsagen der...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 22:36

Dejligt med et par ekstra mand i feltet i dag, håber ikke vi har skræmt jer væk ?? 8)

Vi talte efter løbet en smule om hvilke udfordringer vi kunne stå med fremadrettet med chatten og også til løbsserien hvis vi ender med at være mere end 16 tilmeldte der...

Det skal vi lige have vendt og drejet... i første omgang blev vi enige om at vi kunne prøve at give Skype en chance til samtale, hvis alle var med på det ? - så vidt jeg kan huske, så kræver det at vi har en enkelt på en PC med Skype, resten kan bruge Skype App'en på xboxen...

Hvis der er enighed om det til næste løb (såfremt vi er mere end 12) - så finder vi vejledningen frem til hvordan det gøres...

Ellers må folk meget gerne byde ind med løsningsforslag til hvordan løbsserien kan afvikles hvis vi ender med at være mere end 16, skal vi opdele så der køres 2 parrallele løbsserier opdelt halv/halv ?

Vi er nødt til at finde en eller anden løsning hvor alle tilgodeses (vi vil formentlig alle gerne køre)

BoblereN har tidligere været inde på at man kunne inddele folk i flere lag rent enten amatør/pro ellers ved en simpelt form for række system hvor man kan rykke op og ned... alt efter ens resultater ?

Jeg er forholdsvis fleksibel og åben for forslag... så sidder du med en rigtig god idé så bring den endelig op...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Benja190782 » 20. jan 2016 22:43

Jeg slukkede 2 omgange før mål, efter at have set bilen snurre rundt 5 gange i træk på få omgange. Så jeg var den sidste - men det kan også være lidt lige meget, fordi jeg magter ikke det spil i øjeblikket.

Jeg har HVER eneste gang de sidste 4 uger døjet med FFB der ryster voldsomt og idag blev det bare for meget.

Så jeg vil gerne meldes fra næste løb - jeg trænger sgu til en pause...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 22:59

Ahh det er surt Benja... kan godt følge dig, du har kæmpet noget med det FFB - jeg har underligt nok også haft store problemer med at finde tilbage til mit oprindelige gode FFB setup fra før mit første savegame crash, det er ikke helt lykkedes...

Efter det seneste crash med mit savegame - ser det faktisk ud til at være helt anstændigt... men stadig ikke på samme måde som det helt oprindelige.

Det er virkelig underligt hvad årsagen til dit problem er...

Jeg tror ikke vi nogensinde kommer til at se et spil der har så mystiske forskellige problemer ude hos folk.
Vi sidder med samme hardware på konsollen og mange af os har det samme rat med samme firmware opdateringer...

- ShumwayDK har haft - og tildels stadig problemer med enormt video/lyd lag i perioder
- Tigerjax007 havde store problemer med rygende dæk på sin McLaren i løbsserien og et enkelt løb herefter...
- Stor forskel på hvad vi hver især ser i replays fra løbene

Og der er sikkert mere :shock:

Men jeg piller dig fra det næste løb Benja... jeg håber du får det løst og lysten er genoprettet til vores kommende løbsserie, det vil ikke være det samme uden den regerende mester =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron