Xboxlife forum

Løb 14-01-2015 21:00

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf Benja190782 » 14. jan 2016 12:16

Jeg er i øvrigt enig med BoblereN i at dette 599XX Evo rat føles meget mere smooth, end standard rattet.

Jeg havde en masse knirken og knagen på standard rattet, og det oplever jeg slet ikke med mit nye rat.
Gav også 1300 kr. for mit, men det er alle pengene værd. ;)

Så du kan roligt bestille et, Tiger! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf RuneDK » 14. jan 2016 13:07

God fornøjelse i aften Gutter, jeg håber ikke der opstår nogle problemer med Xboxlive i aften for Jer.

14 dage uden Project Cars er ikke sjovt, men jeg glæder mig til at komme hjem igen og få ræset med Jer. :)

Det 599XX rat ser sku fedt ud, det kripler godt nok i fingrene for at købe det, men 3 add-on rat, udover standard rattet, kan det forsvares? :)

Dertil vil jeg gerne sige at læder rattet fra Thrustmaster (28cm i diameter) også giver en langt bedre følelse og er mere smooth end standard rattet.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+3

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 14. jan 2016 20:42

Godt løb til alle, jeg inviterer til party 20:55 som vanligt..

Håber/forventer mortnDK er vores host i aften ?? =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf TigerJax007 » 14. jan 2016 20:48

Jeg har lavet spillet. Inviterer til lobbyen 20.55 :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf Benja190782 » 14. jan 2016 22:56

Tak for et rigtig sjovt løb, gutter! :D

Super fedt med regnvejr - og undskyld fordi jeg skred ud på bakketoppen og tog folk med i et crash. :oops:
Så står vi lige efter den i Frankrig, Shumway! :lol:

Tillykke til mortnDK med sin flotte sejr i regnvejr! Kanon godt kørt! =D>

Hvis nogle har lyst til at kører noget træning sammen i weekenden, så vil jeg vildt gerne det! :mrgreen:
Det var noget fedt ræs, BoblereN og jeg havde inden løbet i dag. :wink:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 14. jan 2016 23:02

Tak for et par fede løb. Det er sgu nogle fede maskiner i gruppe A. :D

Du har ret Brian. Du lader mig faktisk komme ind på asfalten inden du overhaler mig. Grunden til at jeg husker det anderledes, det er at jeg ude i offroad'en rammer et bump, så min bil faktisk er flyvende et øjeblik, og derfor kæmper jeg med at få kontrol over bilen, da jeg kommer ind på det grå igen, og derfor havde jeg egenligt ikke opdaget at jeg var på banen igen. :mrgreen:

Mercedes'en ser sgu meget godt i mens den er i luften. :lol: Desværre gik der ged i replay'et, da jeg sad og skulle til at lave et klip med det, og nu gider jeg ikke spole frem til det igen. Det må blive i morgen.

Det hævnede sig hen mod slutningen, at jeg ikke skiftede dæk i mit pitstop, og det endte jo så tragisk med at jeg ramte dækkene i apex i sidste sving, så jeg mistede min 3. plads.

Men en 3'er i regnvejr og så en 4'er i et løb hvor jeg tager mig selv af to gange og får hjælp en enkelt gang mere, det kan jeg kun være tilfreds med. :D

EDIT:
Det er helt ok Benja! Det er hvad der sker. Jeg kunne endda se at det ville ske, men jeg kunne ikke rigtigt gøre noget, da min bil sjovt nok understyrede på vej ud a det sving. :D Der skete heldigvis ikke noget med min bil, og med stabil kørsel fik jeg trukket 3. pladsen, så jeg er ok tilfreds.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf normann » 14. jan 2016 23:09

Tak for et godt ræs det er et super spil
Og i nogen gode spillere at være på banen
Med
Mvh teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+3

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. jan 2016 23:27

Tak for et par fede løb gutter :D

Jeg valgte Sierraen på trods af den er svær at tæmme, men med utallige timers tuning var den til at have med at gøre. Den slog lidt med halen, men det gik ok. Dog kunne man ikke tage alle svingene i ideallinjen pga. den måde den kører på. Nå men hen imod slutningen af løbet hvor jeg lige havde pittet og manglede 7 omgange rullede jeg ud på en ottendeplads, hvor jeg forinden pitstoppet havde ligget på en solid 6. plads i en 3-4 omgange vil jeg gætte på. Det kørte ihvertfald pisse godt, også efter mit pistop - lige indtil jeg blev ramt i røven af en tysker så jeg bogstaveligt talt så stjerner, både i bakspejlet men også ud af forruden:



Styrtøjet blev smadret og jeg var nødt til at pitte igen, hvilket var til stor frustration og sendte mig direkte på en sidsteplads. Jeg blev lidt irriteret og lavede et par fejl og var desværre for langt bagefter, til at jeg kunne nå at kæmpe mig tilbage. Det var lidt øv, men det var et uheld og sådan er det.

På trods af nederlaget, er jeg totalt klar på at vi kører løbsserie i de her biler :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf Chokofanten » 15. jan 2016 07:39

Fedt løb.
Fed bane til den type biler.
Var ikke selv helt tilfreds med mit eget løb, for nogle afkørelser har stort betydning for placering.
Sjovt at køre i regnvejr.
Vi ses.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf BoblereN » 15. jan 2016 08:18

Tak for underholdende ræs i går.
Kan godt mærke at træning inden løb gør en væsentlig mere stabil…
Måtte rundt et par gange i begge løb desværre og når jagten så går ind med manglende træning bliver det virkelig marginaler der koster!

Jeg var heldig lige at få 10-15 minutters fællestræning med Benja inden løbet, efter han havde hjulpet med opsætning af FFB. Tak for det!!
Her fik jeg hurtigt luret hans ideallinje af, og så kunne jeg ellers koncentrere mig om at holde bilen på den.. Det lykkedes at få kørt en 01.17.7xx tid i løbet..

Må sande at I tog røven på mig ved ikke at skifte dæk i pitstop, jeg skænkede det ikke en tanke selvom dækkene så fine ud midtvejs i løbet…
Min tanke på det tidspunkt var at komme ind midtvejs og så kunne køre på optimale dæk hele løbet.. Men 15-20 sek ekstra i pitten er ikke nemt at hente på friske dæk..
Jeg gik fra en 2 plads med luft til en 5-6 plads og så måtte jeg ud og jage..

Det var positivt i den forstand at da jeg nåede op til Lars fik vi nogle rigtig fede omgange, med tæt ræs!!.. Det var helt sikkert sjovere end at have lagt på en anden plads for mig selv..
Desværre fik jeg påkørt ham i det hurtige venstre sving efter startmål, hvor jeg lå lidt for tæt på Lars til ikke at kunne reagere på at han faktisk brugte bremsen en smule i det sving.. Hvorimod jeg bare holdte på..

@Lars – Som du selv ser i replayen afventede jeg din ankomst til asfalten igen før jeg gik på gassen igen…
Jeg undrede mig over, da du kom på banen at du ikke så ud til at ville komme afsted, og der tog jeg beslutningen om at køre forbi dig.
Men det har helt sikkert været fordi du har haft den overstyring og ubalance fra hoppet på vej tilbage på banen..
Jeg mener bestemt det er min fejl at køre forbi dig i den situation, jeg burde vente til du var i race pace og gå efter en reel overhaling. Jeg tager gerne skridtet ned fra podiet som straf.

I min jagt på 2. pladsen hvor Morten lå og hyggede sig røg vi ind i noget trafik med backmarkers..
Det gik fint indtil jeg nåede op til Niki.. Beklager at jeg ødelagde dit løb..
Der er meget forskel på hvilke backmarkers man når op til, nogle giver plads prompte mens andre holder jævnt på..
Jeg misforstod dig igennem kurverne da du gik rimelig bredt igennem og jeg havde væsentlig mere fart på.. Jeg tænkte jeg kunne holde ideallinjen og komme indenom, men du gik ind i næste kurve på samme måde, og jeg fik jo hamret direkte op i dig..
Det beklager jeg… Havde jeg haft lidt mere overskud og ikke kørt 110% jagt efter Morten havde jeg nok slækket gassen og afventet med forsøg på overhaling til en bedre situation..

Et kaotisk løb fra min side! Beklager :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+5

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 15. jan 2016 10:20

@Brian, 3. pladsen er din.
Jeg tror du var kommet forbi på et tidspunkt alligevel, for jeg var virkelig presset af at have dig liggende i rumpetten konstant. :D
Derudover så fortjener jeg ikke mere end 4. pladsen, når nu jeg kunne finde på at sætte det hele over styr i sidste sving på sidste omgang. :lol: Det skete fordi jeg havde svært ved at stå fast hen mod slutningen af løbet, fordi jeg også valgte ikke at skifte dæk.

Men det var fedt med de nærgående dueller vi havde undervejs,. =D>
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf mrnybroe » 15. jan 2016 11:56

Hold da fast sikke en aften - for mig som der normalt ligger sidst i feltet, så var det en god aften.
At gå fra Chase-view til at bruge cockpit-view det tager lidt tid, men var simpelthen nødtil at tage den beslutning når sådan en BMW smider sådan med røven. Så meget nemmere at styrer kontra inde fra cockpitet.

Nå men vedr. løbet, så fandt jeg på en eller anden måde en 5.plads i kval til første løb. Og fik en 2. plads efter et par sving, fordi der var nogle der skulle vende rundt. Men mega cool... lidt stressende at ligge deroppe foran, slet ikke vantil det. Men det skal jeg da prøve igen.
Jeg vælger så at vende rundt og smadre fronten og styretøjet. Så skulle en tur i pit - så en 8 plads var helt klart optimalt.

Løb2 - der vælger jeg at placere min bil direkte ind i dækkene, som der står i sidste sving inden målstregen, lige efter pit indgangen - og dette betyder lige at fronten er smadret. Så måtte jeg lige en tur rundt med smadret front og styretøj - og en omgangstid på 2:10:xxx. Samt da jeg kommer ud fra pit, der kommer alle og tager mig med en omgang.... så var det løb ligesom slut for mig. Meeen...holdte på og endte med en 9 plads. Hvor jeg de sidste par omgange lå og skiftede placering med Dalingo - han kørte hurtigere end mig, men havde åbenbart valgt at montere en anden form for skørter på hans Mercer - det ligende strutskørter - fordi han lavede alle mulige slags piuetter i svingende :)

Tak for fedt løb - og så vil jeg ligesom Teddy, sige tak fordi folk respektere hinanden så meget på banen.
Og ser frem til flere løb i denne klasse - helt klart mit første valg til løbsserien :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. jan 2016 12:34

Bobleren: Det er helt okay. Og som du selv lidt siger, så skulle jeg have lukket dig forbi med det samme istedet for at vente til efter kurverne og derved undgå en smadret bil. Men det er kun et spil og ingen er kommet til skade :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf Benja190782 » 15. jan 2016 15:13

^^
Det er ik' "kun et spil" for mig!!! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Løb 14-01-2015 21:00

Indlægaf normann » 15. jan 2016 20:55

Jo benja det er kun et spil et godt spil efterhånden men det er kun et spil
Det prøver jeg at fortælle mine børn når de brokker sig he he
Mvh teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron