Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 14. jan 2016 00:15

Ser sgu fint ud =D>

Jeg må blankt erkende at jeg ikke havde tænkt på, at det måske ikke stod 100% godt fast på et træ/lamel-gulv, jeg sidder selv i ungernes legerum, hvor der er gulvtæppe fliser og her flytter wheel stand'et sig ikke en millimeter..

Lad os håbe xboxlive kører i morgen, så vi kan få denne uges "pCARS fix" :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. jan 2016 00:46

Så har jeg udtrykt mig forkert. Selve bundrammen står helt solidt fast på gulvet og rokker sig overhovedet ikke. Gummifødderne har virkeligt godt fat i trægulvet og rutcher på ingen måde. Det er selve stangen som rattet sidder på, der er en lille smule elastisk når man bruger kræfter til at hive i rattet.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 14. jan 2016 08:18

Niki Lauda DK skrev:Så har jeg udtrykt mig forkert. Selve bundrammen står helt solidt fast på gulvet og rokker sig overhovedet ikke. Gummifødderne har virkeligt godt fat i trægulvet og rutcher på ingen måde. Det er selve stangen som rattet sidder på, der er en lille smule elastisk når man bruger kræfter til at hive i rattet.


Ahh på den vis, ja så er det nok bare mig som misforstod dit andet indlæg - men du har ret der kan godt være en anelse "slør", men det er virkelig ikke meget, ikke på mit setup i hvertfald.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 14. jan 2016 08:52

Det jeg godt kan lide ved mit hjemmebygget wheelstand, er at det er så fast, at vibrationerne fra rattet går direkte ned i fødderne og ud i kroppen, fordi det hele er så stivt! ;)

Jo strammere jo bedre! Er det ikke sådan man siger.. ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 14. jan 2016 09:17

BulletEyeDk skrev:Ser sgu fint ud =D>

Jeg må blankt erkende at jeg ikke havde tænkt på, at det måske ikke stod 100% godt fast på et træ/lamel-gulv, jeg sidder selv i ungernes legerum, hvor der er gulvtæppe fliser og her flytter wheel stand'et sig ikke en millimeter..

Lad os håbe xboxlive kører i morgen, så vi kan få denne uges "pCARS fix" :mrgreen:

Håber også at xboxlive fungere idag - det var lidt synd vi ikke fik kørt igår.
Nåede lige at træne lidt, og ud fra Benja's tid på 01:02 så var jeg da kun 2 sekunder efter - så havde lidt forventninger til at kunne blande mig i toppen :)

Men vi ses til forhåbentlig underholdende race i aften i rigtige racerbiler !
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. jan 2016 09:21

BulletEyeDk skrev:
Niki Lauda DK skrev:Så har jeg udtrykt mig forkert. Selve bundrammen står helt solidt fast på gulvet og rokker sig overhovedet ikke. Gummifødderne har virkeligt godt fat i trægulvet og rutcher på ingen måde. Det er selve stangen som rattet sidder på, der er en lille smule elastisk når man bruger kræfter til at hive i rattet.


Ahh på den vis, ja så er det nok bare mig som misforstod dit andet indlæg - men du har ret der kan godt være en anelse "slør", men det er virkelig ikke meget, ikke på mit setup i hvertfald.


Nej det er slet ikke noget man bemærker under kørslen. Det er virkelig god kvalitet !

---

Lol Benja :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 10:33

De fleste af os sidder med wheels, men jeg ved nogle - specielt tænker jeg på Per... som har ytret, at han gerne ville opgradere...

Check evt. denne salgsannonce på DBA -> http://www.dba.dk/rat-pedaler-xbox/id-1021462124/
Det er en bruger herinde fra der sælger -> http://www.xboxlife.dk/profile/77 , og jeg kan se han er fra Vejle, hvilket Per vist nok også er ;)

Måske det var noget Per ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 20. jan 2016 10:53

Hold k.... Det er sgu da et røverkøb. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 20. jan 2016 10:55

BulletEyeDk skrev:De fleste af os sidder med wheels, men jeg ved nogle - specielt tænker jeg på Per... som har ytret, at han gerne ville opgradere...

Check evt. denne salgsannonce på DBA -> http://www.dba.dk/rat-pedaler-xbox/id-1021462124/
Det er en bruger herinde fra der sælger -> http://www.xboxlife.dk/profile/77 , og jeg kan se han er fra Vejle, hvilket Per vist nok også er ;)

Måske det var noget Per ?

HOLD da kæft... du lokker Bullet.... damn du lokker !!!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 20. jan 2016 12:38

Godt nok er det i mine øjne lidt redundant med Wheelstand, når man har et PlaySeat Challenge (har jeg selv), da rat og pedaler monteres på PlaySeat'et.
Men det kan måske give lidt flere justerings muligheder af rattet, hvis man fjerner bøjlen til rattet og holderen til pedalerne fra sædet og så bruger Wheelstand.

Der er ingen tvivl om at man sidder godt i det sæde uanset hvad.

EDIT: Det giver faktisk bedre justerings muligheder. Kom lige i tanke om at jeg faktisk ikke kan justere afstanden til rattet, kun vinklen på det.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 22. jan 2016 09:52

Så fik jeg skiftet controller ud med en lækker "start-pakke" !!

Kommer dog lige til at skulle bruge lidt tid nu, på at vænne mig til at sidde med rat+pedaler :)
Men hold da kæft det er så meget lækre at køre - man mærke virkelig bilen når man sidder med rat+pedal.

Er totalt overrasket over dette PlaySeat Challenge. Man sidder sgu godt i det, samt den er okay stabil. Det er kun lige rattet der til tider kan hoppe op og ned, især når man lige vælger at køre lidt off-road på banen ;)
Weekenden står på træning på "Road America", samt vil køre lidt GT4+Group A biler
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 22. jan 2016 09:56

Fedt fedt fedt.. Og tillykke med det :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 10:49

mrnybroe skrev:Så fik jeg skiftet controller ud med en lækker "start-pakke" !!

Kommer dog lige til at skulle bruge lidt tid nu, på at vænne mig til at sidde med rat+pedaler :)
Men hold da kæft det er så meget lækre at køre - man mærke virkelig bilen når man sidder med rat+pedal.

Er totalt overrasket over dette PlaySeat Challenge. Man sidder sgu godt i det, samt den er okay stabil. Det er kun lige rattet der til tider kan hoppe op og ned, især når man lige vælger at køre lidt off-road på banen ;)
Weekenden står på træning på "Road America", samt vil køre lidt GT4+Group A biler


FEDT... =D>

Tillykke med det, det bliver du helt sikkert glad for, forvent at det hele er lidt svært i starten... men tro mig, når først du har vænnet dig til rattet vil du ærgre dig over at du ikke skiftede noget før :mrgreen:

NB. Husk der er globale settings for FFB (under options) samt for hver enkelt bil, når du er i garagen... spørg endelig hvis/når du får brug for lidt hjælp til opsætning af FFB.

Husk også at opdatere din profil på pCARS siden, så dine tider registreres med rattet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 22. jan 2016 11:03

Skal da ind og ændre lidt FFB. Var jo ved at miste begge mine arme igår da jeg kørte :)
Den slår pænt meget igen....

Ændre lige min opsætning !
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 22. jan 2016 15:00

Tillykke med det nybroe.

Med start-pakken gætter jeg på det er førnævnte sæt du er blevet den glade aftager af. :)

Du skriver at rattet kan hoppe op og ned. Har du rattet monteret på PlaySeat'et eller bruger du Wheelstanden til det?

Jeg oplever ikke at mit rat bevæger sig på PlaySeat'et, Så hvis rattet er monteret der, så kan det enten være:
1) Du har ikke "låst" bøjlen. Når den er lukket er der en plastik ring/håndtag i højre side, du kan dreje og låse bøjlen med, så den ikke kan åbne sig under kørsel.
eller
2) Drejehåndtaget der låser vippe funktionen er ikke strammet ordentligt.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster