Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. nov 2017 21:40

Jo tak :-)
Ja der er lagt en del timer i det setup efterhånden.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 9. dec 2017 18:29

Nu hvor der så småt begynder at komme liv i Project Cars 2 og SMS får kureret alle børnesygdommene med div. Updates, så kan jeg da lige komme med et lille input på DIY fronten:

Billede

'Og hvad hulen er nu det' - er der nok nogen som tænker :)

Jeg har igennem længere tid gerne ville udskifte Wheelstand Pro stativet, med noget mere solidt, så alt kan 'hardmountes'. Så jeg har tegnet, fumlet, holdt pauser og bygget en transportabel simrig i MDF plade. Jeg skal nok vise hele herligheden ordentlig frem når de sidste detaljer er på plads.

Men det som er på billedet ovenover er en slide-in tabletholder, som skal forestille noget fra virkeligheden. Missilestyle flipswitchen (fancy navn) er en 230 volt afbryder, som skal fungere som sikkerhedsanordning hvis rattet går grassat. Den røde lampe skal indikere om der er strøm frem til switchen og den blå skal indikere at der er strøm op til rattet. Dvs. Der er kun en tændt af gangen. Jeg mangler kun at konstruere en kasse bagpå og lave ledningsføringen - og selvfølgelig håbe at det hele virker :)

Den er bygget ud fra et så lavt budget som muligt og jeg kunne nok godt finde på at skifte fronten ud med ægte carbon på et senere tidspunkt. Men indtil videre ser den sådan ud :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+5

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 9. dec 2017 21:27

Shit du har gang i projekterne, Niki. :D
Det er mega fedt! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 23. dec 2017 20:03

Sådan! Det må da gøre mig hurtigere :D

Nu skal jeg bare lige finde ud af hvad jeg skal bruge alle de knapper til :lol:
Billede
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Morten Skou » 24. dec 2017 15:25

Det ser sgu fint ud :D Så er du klar til sæsonen starter i januar.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 26. dec 2017 20:32

Her er billeder af min hjemmelavede simrig som lovet: (beklager den ringe kvalitet)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Bundpladen er en tyk lamineret spånbordplade, siderne er MDF plade og sædekonsollen, samt gearholderen er lavet af træ-lægter. Pedalholderen er en blanding. Der er brugt forskellige skruer, beslag, clips, spraylim, gulvtæppe, maling, sprittusch og en masse kreativ tænkning.

Det mest tricky var at få sædeholderen, som i øvrigt er med justerbar glideskinne, til at fungere. Den står på vibrationsabsorberende gummifødder til industrien, så Buttkickeren kun slår i sædet og dermed er langt mere fast og præcis i brug. Uden fødderne vil den gå direkte ned i gulvet og alt i stuen vil vibrere og selve rystelserne vil flyde mere ud og ikke opføre sig 'naturligt'. Det er en fornøjelse når man starter en bil op i Pcars med buttonboxen. Man kan mærke stempelgangen fra motoren og Buttkickeren rammer spot on når man gasser op og når man kører hen over curbs kan man ikke lade være med at få et smil på læben, fordi det vitterligt føles som om man kører henover dem. Det er SÅ fedt 8)

Der er monteret hjul under med bremser på og simriggen står på et tæppe, så den står mere stabilt når der bliver gået til makronerne. Tæppet tager også lidt af vibrationerne - både fra FFB'en og også det sidste Buttkickerrumleri der slipper igennem.

Alt i alt er jeg meget tilfreds, da den virker overraskende godt. Jeg slapper meget mere af i modsætning til da jeg brugte wheelstand, fordi der var begrænsninger på hvor meget man kunne rykke i rattet uden at det ville bevæge sig. Nu er den bekymring helt væk og jeg satser derfor på at blive mere skarp når der skal ræses :)
Der er i øvrigt også monteret en 'dead pedal' aka fodhviler til venstre for koblingen, så man ikke anstrenger venstre fod når der bliver kørt med paddleshifters. Det savnede jeg med mit gamle setup og kan varmt anbefales hvis nogen skulle få lyst til at lege Ole opfinder :mrgreen:

Hele simriggen er designet ud fra min smækre krop (Korte ben og middelklasse dunk), men på trods af det, så har der kun været positive tilbagemeldinger fra dem der har prøvet den, netop fordi sædet kan glide frem og tilbage og dimensionerne svarer til en almindelig bil. Jeg var lidt bange for om jeg ramte rigtigt, fordi at rat og pedaler netop ikke kan justeres, som på dem man køber. Men det fungerer som det skal.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+7

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf normann » 26. dec 2017 23:29

Det ser rigtig godt ud super godt lavet tillykke med den
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 7. feb 2018 21:00

Så er der håndbremse til Thrustmaster folket.

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+5

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Grabovac88 » 17. feb 2018 17:18

Hej Nikki og Lars.
Er det evt. en af jer der haft åbnet jeres button box, for at se hvordan "indmaden" ser ud?
Jeg er lidt interesseret i, hvilken Encoder der sidder i boxen.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. feb 2018 22:51

Jeg har ikke
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 18. feb 2018 11:38

Heller ikke her. Jeg ville gerne, og prøvede som noget af det første da jeg fik den, men det ser ud til, at der skal ødelægges for meget for at komme ind i den. Så jeg har ikke gjort forsøget.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 18. feb 2018 11:59

ShumwayDK - kan du ikke smide et link til hvor du købte din ? jeg tror noget af det næste jeg skal have til mit setup bliver en buttonbox...

Kan alle dine "buttons" sættes op til en funktion i spillet?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 18. feb 2018 13:55

Det er fra denne side:
http://bbjsimracing.com/ps4-and-xbox-one-button-boxes
Jeg valgte den store 26 switch. Alle funktioner i pCars kan programmeres på boxen, men der er alligevel flere knapper end der er funktioner. :)
Og så er det alligevel få funktioner jeg rent faktisk bruger. Bremsebalance, lys, visker og engang imellem kamera er de eneste funktioner har brugt indtil videre. Pit og Pit limiter har jeg på rattet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 18. feb 2018 15:44

Super, tak for info...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Morten Skou » 20. feb 2018 17:17

Hvilken app bruger I andre til sekundær skærm? F.eks. på iPad?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster