Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 12. nov 2016 15:09

Ser godt ud Niki, hvad har du haft indtil videre at sidde i ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. nov 2016 15:21

Den stol jeg har siddet i indtil videre er en bred lounge lænestol, som er lidt dyb og så drejer den rundt når jeg rykker i rattet, hvilket ikke er optimalt i en racerbil :lol: - så lidt må det give. Det bliver også lettere at stige ind og ud da siderne ikke er høje på den nye stol. Og så var den billig ;) (den nye)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mnygaard89 » 12. nov 2016 15:39

Syntes at du skal blive i den lænestol, du behøver ikke at køre hurtigere :D
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. nov 2016 16:03

:lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 12. nov 2016 16:46

bli' i den originale stol... måske teddy ku' låne dig sin hynde nu han stadig leder efter lysten... er sikker på at en hynde kunne hjælpe ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. nov 2016 17:51

Ja den hynde giver 25 ekstra hestekræfter :mrgreen:


*EDIT

Fik lige taget et par shots, nu hvor der er kommet et sæde til. Mobilholderen bag rattet er lavet af et plast-skærebræt fra køkkenskuffen. det er skåret til, limet og malet med spray og fungerer rigtig godt.

Billede

Billede

Billede
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 18. nov 2016 11:38

Det er sku sejt Niki.. De dimser der spænder om mobilen, er det skum der er limet på skærebrættet?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Grabovac88 » 18. nov 2016 11:53

Hej folks.
Nu bliver jeg jo lidt inspireret (læs misundelig) af Nikis setup.
På nuværende tidspunkt har jeg ikke en tablet som jeg bruge til ræs, og hvis jeg ikke skal ud og bruge tusinder af kroner på en.
Kan i evt. anbefale en tablet omkring 10 tommer, som kunne bruges til et forbedret ræs setup?
Ser frem til at høre fra jer.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. nov 2016 15:06

Brian, det er stumper af skærebrættet der er limet sammen. Det hele er lidt kantet ogsmåskævt, men det virker rigtig godt.

Ivan, Harald Nyborg har nogle lavpris tablets med android. Grafikken og skærmene er generelt i den lave ende men de virker og kører apps ganske fint.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Chokofanten » 18. nov 2016 15:53

Niki Lauda DK skrev:Brian, det er stumper af skærebrættet der er limet sammen. Det hele er lidt kantet ogsmåskævt, men det virker rigtig godt.

Ivan, Harald Nyborg har nogle lavpris tablets med android. Grafikken og skærmene er generelt i den lave ende men de virker og kører apps ganske fint.


Er det dig Niki som har lavet perleplade?
Den ser pæn ud. :)
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. nov 2016 16:16

Ja helt uden hjælp fra en voksen :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Grabovac88 » 19. nov 2016 18:58

ShumwayDK skrev:Jeg har løst mit på denne måde.
Billede

Til telefonen, som jeg bruger til speedometer/shiftlight, har jeg brugt en mobilholder til instrumentbord. Sugekoppen kan dog ikke sidde direkte på rat-basen pga dens struktur og fordi den buer en smule, så der har jeg brugt en af de her monteringsskiver til sugekopper man også kan købe i diverse butikker med biltilbehør.
Da jeg ikke har haft god erfaring med at få de her sugekop-siver til at klæbe på intrumentbordet i mine biler, så fjernede jeg klisteret og monterede denne med noget selvklæbende velcro på både skive og rat-basen som jeg alligevel havde liggende.

Til iPad'en, som jeg bruger til div telemetri, har jeg brugt en bilholder beregnet til montering på sædeskinne. Den er dog ikke monteret på rat-basen, men på monteringspladen til rat-basen som sidder på mit Playseat.


Hej Lars

Hvor har du fundet din holder til Tablet?
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 20. nov 2016 16:18

Den er købt i en dansk netbutik der forhandler mobiltelefon tilbehør. Jeg vil ikke skrive hvilken butik, da jeg simpelthen ikke kan anbefale den :)

Men det er denne Arkon tabletholder: http://www.arkon.com/product/TAB-FSM-ipad-car-mount-holder.html
Den forhandles flere steder. Der findes også andre og måske billigere alternativer. Men jeg er meget godt tilfreds med denne model.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2016 17:39

ShumwayDK skrev:Den er købt i en dansk netbutik der forhandler mobiltelefon tilbehør. Jeg vil ikke skrive hvilken butik, da jeg simpelthen ikke kan anbefale den :)

Men det er denne Arkon tabletholder: http://www.arkon.com/product/TAB-FSM-ipad-car-mount-holder.html
Den forhandles flere steder. Der findes også andre og måske billigere alternativer. Men jeg er meget godt tilfreds med denne model.


Den er sgu fin til formålet, kunne godt være man skulle prøve sådan en, tak for linket.. =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Grabovac88 » 21. nov 2016 09:51

Tak for linket Lars :)
Prisen med fragt er: 525 kr, pr. stk.

@BulletEyeDK Alternativt kan man købe denne:
http://www.ebay.co.uk/itm/Gooseneck-360 ... SwWTRWxZNy

Hvis det har interesse, så kan jeg godt bestille 2 stk, og levere den ved dig.
Du bor ikke så forfærdeligt langt væk.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron