Tillykke med dit nye/kommende rat Brian!
Jeg valgte så at skifte mine pedaler, og var ude i lørdags og hente t3pa-pro pedalerne
Her er mit førsthåndsindtryk: (Beklager længden
)
Jeg måtte godt nok betale 1599,- hos Føniks Computer på Frederiksberg, istedet de 1390,- hos Komplett, som Benjamin foreslog, men til gengæld så havde de det på lager, og jeg kunne køre hen og hente det med det samme jeg besluttede mig for det.
Det har jeg ikke fortrudt et øjeblik. Det har virkeligt vist sig på mine tider under træningen til næste løb. Det er ikke kun bremsen, som virker forbedret, i forhold til TX standard pedalerne.
Jeg synes også speederen er forbedret. Det er som om der er højere opløsning på vandringen, så jeg kan dosere gassen bedre når der ikke skal gives fuld gas. Med stock pedalerne havde jeg ofte svært ved at finde det rigtige niveau, så jeg kom til skiftevis at give for meget og for lidt igennem feks. sving.
Med de nye pedaler, så kommer jeg ikke så tit til det. Det virker meget mere præcist.
Det er et solidt sæt, med masser af jern
Ca. 9 kg. Så mit playseat er pludseligt blevet meget tungt at flytte rundt på.
Det kan så heller ikke klappes sammen, når pedalerne er monteret. Ihvertfald ikke så længe de er vendt til GT mode.
Desværre så er byggekvaliteten under middel, og det er for ringe på et add-on produkt i den prisklasse.
Skruehullerne er ikke boret præcist nok. F.eks. når sættet skal vendes, så skal pladen til fodstøtten flyttes, men hullerne i pladen passer ikke helt med hullerne i basen, så det er svært at få alle skruerne lige igennem. Derudover så skal der bruges vingemøtrikker, hvor der ikke helt er plads til det.
Og så havde jeg problemer med at få ændret rattet til at køre inverted mode.
Det viser sig så, at der åbenbart er 2 stykker metal der kommer i berøring med hinanden, når speeder pedalen er helt sluppet, som åbenbart skaber noget overgang.
Det kom til udtryk ved, at når speederen var sluppet, så lyste mode knappen på rattet rødt (standard) og så snart jeg rørte pedalen det mindste, så lyste rattet grønt (inverted), og det betød at koblingen kun virkede når jeg rørte speederen. Hvis ikke så virkede koblingen også som speeder.
Det kunne jeg så hurtigt "løse" ved at sætte et lille stykke papir i klemme mellem pedal armen og en bøjle som armen kommer i berøring med når pedalen er sluppet.
Men selv med de udfordringer, så synes jeg de er alle pengene værd. Det er en fed følelse at have pedalerne "hængt" som i en rigtig bil. Jeg ved ikke om det gør nogen forskel på min performance, men følelsen er i orden.
Indtil videre kører jeg uden brake-mod, da jeg, ligesom Benjamin og Rune, at der er fin modstand i bremsen.
Jeg vil dog nok forsøge mig med Conical Rubber Brake Mod, da jeg stadig har lidt for meget tendens til at blokere, og jeg så en anmeldelse at sættet på YT, hvor anmelder sage at med Conical Rubber Brake Mod, så synes han ikke at der er brug for tilføje Load Cell.
Og for at svare Per på hans spørsmål omkring brug af koblingen, så kommer jeg kun til at bruge koblingen ved starter.
Da jeg kører med paddleshift, så giver det ingen mening at bruge koblingen ved gearskift. Det er også en fed følelse at kunne slippe koblingen istedet for bare at hamre bilen i gear når der bliver grønt
Det kræver dog noget tilvænning. Jeg tror ikke, at jeg nødvendigvis er hurtigere ud af starthullerne til at begynde med. Der mangler nemlig den følelse af hvornår koblingen bider.
Jeg venstrefods bremser i øvrigt. Det fandt jeg naturligt, da jeg købte TX sættet, da jeg er vant til det fra Karting.
Det er faktisk lidt underligt. I pCars og i min gokart har jeg ingen problemer med at "dosere" med venstre fod, når jeg skal bremse. Men kommer jeg til at bruge venstre fod til at bremse i min bil, der har automatgear, så står jeg bare stille