Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 10. maj 2016 19:52

Jeg har ikke checket, men tror min er som den skal være, jeg har i hvert fald ikke opdateret app'en...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 10. maj 2016 20:52

BulletEyeDk skrev:Jeg har ikke checket, men tror min er som den skal være, jeg har i hvert fald ikke opdateret app'en...


Jeg kan se at min version hedder 2.9. Lite hud er ændret fra et det klassiske og meget informative look til en fesen analog version, mine visere kører desuden i ryk.. tallene er for små til at være fornuftigt brugbare på den afstand jeg har min mobil monteret. Og så syntes jeg bare generelt at det ser top fesent ud, der er ikke meget racerbil over det!

Jeg prøver at slette og installere igen.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 10. maj 2016 20:54

Nygaard skrev:
BulletEyeDk skrev:Jeg har ikke checket, men tror min er som den skal være, jeg har i hvert fald ikke opdateret app'en...


Jeg kan se at min version hedder 2.9. Lite hud er ændret fra et det klassiske og meget informative look til en fesen analog version, mine visere kører desuden i ryk.. tallene er for små til at være fornuftigt brugbare på den afstand jeg har min mobil monteret. Og så syntes jeg bare generelt at det ser top fesent ud, der er ikke meget racerbil over det!

Jeg prøver at slette og installere igen.


Lad det derfor være en advarsel til de der er glade for pcars dash som den var - lad være med at opdatere!

Edit: jeg kan læse på beskrivelsen på Google play butikken at det skulle være muligt at skifte mellem de to typer af huds ved at køre en finger over skærmen. Jeg må forsøge mig lidt mere med det, kunne ikke få den til at skifte over igår.

Edit1: det virkede jo! Ved ikke lige hvorfor jeg ikke kunne få det til at fungere igår. Men nu er der tilsyneladende 3 slags forskellige lite huds at skifte imellem :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf runekc » 12. maj 2016 21:12

Hej, jeg og en kammerat (mest min kammerat) er ved at fremstille lidt tilbehør til Thrustmaster TX rattet og ville høre om det evt. var noget der havde interesse for jer herinde. Det bliver enten i 3D print eller fræset Akryl (plastik).
Indtil videre er vi ved at finpudse designet på en shifter plate (plade til H-skifter) som bliver 3D printet, overfladen bliver derefter dvs. ikke så glat og fin som hvis det var støbt. Jeg bruger f.eks. aldrig 7. gear da de biler i diverse spil som har h-gear som regel kun har 6 gear, derfor er denne plade uden 7. gear. Vi ser også på et "skærm mount" som skal monteres på selve rattet hvor på/i man så kan montere sin telefon eller anden ekstra skærm. Kan se at nogen herinde f.eks. bruger "patent bånd" til at holde skærmen ;)
Kom gerne med input eller spørgsmål.

mvh
Rune

Billede
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia

+4

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 13. maj 2016 16:22

Det er bare super i orden... Kunne være rigtig sjovt med lidt ekstra lir :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. maj 2016 16:29

Fedt projekt Rune !

Mht. Ratmonteret mobilholder, så findes der i forvejen en rimelig billig en: http://amazon.com./gp/aw/d/B014P6XD30/r ... one+holder

Jeg ved bare ikke helt om det er et irritationsmoment med flappen der går rundt om rattet ?!

Det der for mit vedkommende kunne være interessant, er en holder der sidder bag rattet og som ikke roterer med rundt. Problemet er bare at pladsen er meget trang grundet paddleshifterne. Men hvis i kan konstruere sådan en, med samme funktion som patentbånd-holderen i en størrelse der gør den nærmest usynlig og prisen ikke er for høj, så er jeg frisk på at købe en.


Er spændt på om shifterplaten kan klare mosten.
Har i set den her ?: http://www.mobsim.fr/mod-thrustmaster.html

Den koster ca. 400 kr. Som er lige i overkanten i min bog. Men det kunne være rart at slippe for et dødt gear og hvis i kommer med et "godt tilbud" så hopper jeg nok på ☺
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 13. maj 2016 18:23

Er blevet lidt lun på HUD Dash som Niki smider billeder op af - Desværre har jeg ingen android enhed.
Er der nogen af Jer der ved om der kan købes en mobil/tablet til billig penge med android der kan køre hud dash...
Den skal stort set ikke bruges til andet :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 13. maj 2016 19:55

runekc skrev:Hej, jeg og en kammerat (mest min kammerat) er ved at fremstille lidt tilbehør til Thrustmaster TX rattet og ville høre om det evt. var noget der havde interesse for jer herinde. Det bliver enten i 3D print eller fræset Akryl (plastik).
Indtil videre er vi ved at finpudse designet på en shifter plate (plade til H-skifter) som bliver 3D printet, overfladen bliver derefter dvs. ikke så glat og fin som hvis det var støbt. Jeg bruger f.eks. aldrig 7. gear da de biler i diverse spil som har h-gear som regel kun har 6 gear, derfor er denne plade uden 7. gear. Vi ser også på et "skærm mount" som skal monteres på selve rattet hvor på/i man så kan montere sin telefon eller anden ekstra skærm. Kan se at nogen herinde f.eks. bruger "patent bånd" til at holde skærmen ;)
Kom gerne med input eller spørgsmål.

mvh
Rune

Billede


Fedt, fedt, fedt!! 8)
Jeg er i den grad interesseret i jeres shifter plate!! :mrgreen:
Hvor meget afstand har i fra kanten af 3. gear til kanten af 4. gear?
Jeg ville bare ønske der kunne laves mere modstand, ( som i en rigtig bil) hvor man virkelig føler det "klonk" når man sætter den i gear. Måske i kunne lave en lille bue på hver side i starten af hver "gate", for at frembringe lidt modstand i gearskiftet.
Jeg forsøgte selv at gengive den realistiske følelse, men gummipladen blev ret hurtigt slidt.

Billede
Billede

Iøvrigt synes jeg afstanden er for lang imellem gearene på standard pladen. Så jeg har nu 44 mm. fra toppen af 3. gear til bunden af 4. gear!

Udseendet på jeres plade er mig ligegyldigt, da man ikke kan se den i min gearkasse alligevel. :D

Hvad skal den koste? -og kan jeg købe en 5 trins plade også? (5 gear +bakgear)

EDIT: jeres shifter plate ser umiddelbart ud til at have ligeså meget afstand imellem gearene, som standard pladen.
Nu aner jeg ikke hvad dette 3D print koster at fremstille, men jeg ville f.eks. gerne have bakgearet flyttet lidt længere op, altså så det ikke er så langt, fordi min gearpose døjer med at nå bakgearet (grunden til at jeg kører med 5 trins nu)
På jeres billede ligner pladen en form for hård plast? -men er det i virkeligheden stål den er lavet af?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf runekc » 13. maj 2016 21:33

Hej, jeg er ikke hjemme før søndag igen og så skal jeg nok svare på spørgsmål :)
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. maj 2016 08:33

Dashmeter Pro er nu blevet kompatibel med konsollerne, hvis nogen skulle få lyst: https://www.google.dk/search?q=dashmete ... sQ_AUIBSgB

Jeg har ikke prøvet den, men den ser lovende ud og er fuldt justerbar. Der er mulighed for at lave nogle ret fede gearindikatorer og rpm lamper. Den minder om HUD Dash men der er flere muligheder med farvevalg mm. hvilket mangler i *HUD dash.
(*EDIT: har skrevet til ophavsmanden og han er allerede igang med at opgradere så det bliver muligt)

Det er ikke en ny app og er meget populær til pc og ligger højt i score, så jeg tror ikke man brænder nallerne hvis man køber den.

-

I øvrigt så har jeg fået testet Vdash appen færdig og den kan ikke anbefales. Hver gang man åbner appen skal man manuelt trykke sig igennem for at logge på spillet. Derudover er det meget frustrerende og langt fra brugervenligt at manøvrere rundt i menuerne og ikke mindst at konstruere sine egne dashboards eller ændre på de downloadede der findes til appen. Virkelig ærgeligt, da der ellers er nogle fede dashboards (og samtlige elementer derfra) tilgængelige.
Dataene er heller ikke til at regne med da det er tilfældigt hvilke enheder der måles i.
Men hvis man har lyst til at bruge oceaner af tid i de nærmest uendelige muligheder ned til mindste detalje og kan leve med fejl og et interface der ikke kan leve op til nutidens standarder, så er der grobund for noget seriøst nørderi.

http://www.vdash.pro
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf runekc » 15. maj 2016 23:23

Niki Lauda DK skrev:Fedt projekt Rune !

Mht. Ratmonteret mobilholder, så findes der i forvejen en rimelig billig en: http://amazon.com./gp/aw/d/B014P6XD30/r ... one+holder

Jeg ved bare ikke helt om det er et irritationsmoment med flappen der går rundt om rattet ?!

Det der for mit vedkommende kunne være interessant, er en holder der sidder bag rattet og som ikke roterer med rundt. Problemet er bare at pladsen er meget trang grundet paddleshifterne. Men hvis i kan konstruere sådan en, med samme funktion som patentbånd-holderen i en størrelse der gør den nærmest usynlig og prisen ikke er for høj, så er jeg frisk på at købe en.


Er spændt på om shifterplaten kan klare mosten.
Har i set den her ?: http://www.mobsim.fr/mod-thrustmaster.html

Den koster ca. 400 kr. Som er lige i overkanten i min bog. Men det kunne være rart at slippe for et dødt gear og hvis i kommer med et "godt tilbud" så hopper jeg nok på ☺


Hej, ideen er at der skal monteres en holder på selve rat-basen hvorpå man så kan "sætte" sin ekstra skærm, enten i midten eller til højre/venstre men vi er stadig på prototype stadiet
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf runekc » 15. maj 2016 23:32

Benja190782 skrev:
runekc skrev:Hej, jeg og en kammerat (mest min kammerat) er ved at fremstille lidt tilbehør til Thrustmaster TX rattet og ville høre om det evt. var noget der havde interesse for jer herinde. Det bliver enten i 3D print eller fræset Akryl (plastik).
Indtil videre er vi ved at finpudse designet på en shifter plate (plade til H-skifter) som bliver 3D printet, overfladen bliver derefter dvs. ikke så glat og fin som hvis det var støbt. Jeg bruger f.eks. aldrig 7. gear da de biler i diverse spil som har h-gear som regel kun har 6 gear, derfor er denne plade uden 7. gear. Vi ser også på et "skærm mount" som skal monteres på selve rattet hvor på/i man så kan montere sin telefon eller anden ekstra skærm. Kan se at nogen herinde f.eks. bruger "patent bånd" til at holde skærmen ;)
Kom gerne med input eller spørgsmål.

mvh
Rune

Billede


Fedt, fedt, fedt!! 8)
Jeg er i den grad interesseret i jeres shifter plate!! :mrgreen:
Hvor meget afstand har i fra kanten af 3. gear til kanten af 4. gear?
Jeg ville bare ønske der kunne laves mere modstand, ( som i en rigtig bil) hvor man virkelig føler det "klonk" når man sætter den i gear. Måske i kunne lave en lille bue på hver side i starten af hver "gate", for at frembringe lidt modstand i gearskiftet.
Jeg forsøgte selv at gengive den realistiske følelse, men gummipladen blev ret hurtigt slidt.

Billede
Billede

Iøvrigt synes jeg afstanden er for lang imellem gearene på standard pladen. Så jeg har nu 44 mm. fra toppen af 3. gear til bunden af 4. gear!

Udseendet på jeres plade er mig ligegyldigt, da man ikke kan se den i min gearkasse alligevel. :D

Hvad skal den koste? -og kan jeg købe en 5 trins plade også? (5 gear +bakgear)

EDIT: jeres shifter plate ser umiddelbart ud til at have ligeså meget afstand imellem gearene, som standard pladen.
Nu aner jeg ikke hvad dette 3D print koster at fremstille, men jeg ville f.eks. gerne have bakgearet flyttet lidt længere op, altså så det ikke er så langt, fordi min gearpose døjer med at nå bakgearet (grunden til at jeg kører med 5 trins nu)
På jeres billede ligner pladen en form for hård plast? -men er det i virkeligheden stål den er lavet af?


Hej, lige nu er afstandene standard men de kan laves som man ønsker det, ang. mere "modstand" så er det noget vi faktisk har snakket om, ikke noget jeg selv behøver men jeg tror at det kun er fantasien som sætter grænser for hvad der kan laves. Vi "tester" lidt mere og så kan vi "bygge på" som der kommer forslag :) Min kammerat spiller ikke xbox eller kører bilspil men han er tilmeldt forummet så han også kan komme med input om hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan (det er jo trods alt ham som fremstiller det)
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. maj 2016 18:59

Lige som jeg gik og glædede mig til aftenens løb, kom postmanden med en pakke med lidt Sparco-udstyr. Et "3D" sticker badge med metalindsats og boble, istedet for fotopapir. Størrelsen er 35 mm. og passer lige præcis ovenpå kraven hvor originallogoet sidder, så det ser mere rigtigt ud.

Billede

Jeg fik leveret 4 styks, så hvis nogen er interresseret kan i bare smide en PB.

PS: Er det en smitsom simracing virus man får igennem Xboxlife, for jeg kan slet ikke stoppe mig selv mht. udstyr og fremtidsplaner for setuppet :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 18. maj 2016 19:15

Tro mig Niki - det bliver bare ved og ved og ved... Jeg er igang med at bestille justerbart vægbeslag til min 55" skærm, så jeg kan få skærmen trukket helt ud til rattet. :D

Det vil ingen ende tage, haha!

Hvad skal du have for sådan et fedt logo der?

PS. Jeg er SÅ misundelig på dit speedometer der! Fåårk det er MEGA fedt! Jeg bliver nød til at købe en med Android, hvis ikke udvikleren får lavet det til iOS i Q4 som lovet.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. maj 2016 19:31

Nej det er som narko når først man er gået igang :lol:

Til orientering, så har Harald Nyborg et "sakse"beslag til tv der koster ca. 400 kr. og er i samme kvalitet som dem der koster på den forkerte side af en tusse. Har selv et i stuen og et i soveværelset. Det kan trækkes ca. 80 cm. ud og drejes og tippes i alle retninger.

Logoet hmm, en 50'er inkl. porto ?

Mht. appen, så lagde jeg mærke til at omdrejningstæller og speedometer tilpasser sig selv alt efter hvilken bil man vælger. Det er en mega fed app :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron