Xboxlife forum

pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BoblereN » 29. dec 2015 11:19

Kiggede kun lmp1 første lap og der så alt fint ud. Rigtige biler og det så også ud til at gt bilerne kom afsted... Tjekker i aften
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BonZo » 29. dec 2015 11:58

Godt at se at det var et fedt løb i havde den 27. Et løb som jeg desværre ikke nåede frem til, da jeg sad fast i sofaen og så tegnefilm med familien, da ungerne havde planlagt en familiehyggeaften, eftersom jeg havde været væk hjemmefra hele dagen ;-)

Har dog lige et spørgsmål ang. løbet.
Der var 4 kørere i LMP1 og GT3, og 5 kørere i GT4.

Jeg kunne forestille mig at der var mange overhalinger de forskellige klasser imellem, men var der ikke mange der på sådan en stor bane kom til at køre alene i deres klasse, med langt op til den forankørende bil fra samme klasse, og langt ned til den bagvedkørende ?

Da jeg ikke deltog har jeg ikke nogen indsigt i hvordan det har været, men tænker lige umiddelbart at det kunne være federe at gå et par klasser ned, og køre et sådant løb på en mindre bane.
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69

+1

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BoblereN » 29. dec 2015 12:29

I lmp klassen kørte vi det første kvarter i røven på hinanden.. Da vi mødte gt4 klassen første gang var hele gt4 feltet samlet og vi kom to lmp ræsere lige i røven af hinanden forbi..
Min oplevelse var at der var kampe igennem hele løbet og pit strategierne fik en rolle samt den koldere bane om natten.

Ellers i den sidste halvanden time var der stilstand i lmp1 og vidst kun kamp om 3 pladsen.. Men dermed ikke sagt at der ikke blev gået til den.. Slækkede man lidt blev du indhentet
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2015 12:41

BonZo skrev:Godt at se at det var et fedt løb i havde den 27. Et løb som jeg desværre ikke nåede frem til, da jeg sad fast i sofaen og så tegnefilm med familien, da ungerne havde planlagt en familiehyggeaften, eftersom jeg havde været væk hjemmefra hele dagen ;-)

Har dog lige et spørgsmål ang. løbet.
Der var 4 kørere i LMP1 og GT3, og 5 kørere i GT4.

Jeg kunne forestille mig at der var mange overhalinger de forskellige klasser imellem, men var der ikke mange der på sådan en stor bane kom til at køre alene i deres klasse, med langt op til den forankørende bil fra samme klasse, og langt ned til den bagvedkørende ?

Da jeg ikke deltog har jeg ikke nogen indsigt i hvordan det har været, men tænker lige umiddelbart at det kunne være federe at gå et par klasser ned, og køre et sådant løb på en mindre bane.


Det var en fed oplevelse med et le-mans, hvor alle blev pressede henover en mørk nat. Vi var heldige med vejret, trods 2 random vejr slots havde vi tørvejr i hele løbet.

Enig med dig i, at det er en lang bane og der var risiko for at folk kom til at køre for sig selv i perioder, men i og med det var et 2 timers løb og LMP racerne kom som raketter, så føler jeg nu hele tiden der var noget man skulle forholde sig til.

Jeg smadrede desværre selv mine chancer for at hænge på forrest i GT3 klassen, men føler nu stadig jeg havde et intenst løb, hvor jeg i perioder battlede en smule med mrnybroe.

Jeg tror helt sikkert vi laver et endurance event igen, der er andre baner, hvor det også kan lade sig gøre... om det bliver samme bil klasser er jeg dog ikke så sikker på, det finder vi ud af til den tid.

Helt klart en skam det ikke lige passede for dig BonZo, lad os håbe det passer bedre næste gang 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf ShumwayDK » 29. dec 2015 13:46

Jeg oplevede rigtigt nok at køre lidt i ingenmandsland i min klasse (LMP) i lange perioder.

Men det føltes bestemt ikke sådan, når der hele tiden er GT biler at forholde sig til. De er faktisk ikke så nemme at komme forbi, hvis du fanger dem på det forkerte sted (Porsche kurverne) :lol:
Derudover så kunne jeg se at jeg hentede LMP'en foran, f.eks når ved pitstop og/eller fejl, så det var om at presse lidt ekstra på.

I sådan en langdistance løb, så er dysten der jo ikke kun når man ligger lige i r... af hinanden og kæmpe direkte om placeringen. Den synes jeg forgår lige så meget, selvom der er en afstand på 30-40 sekunder, hvis du kan se at du vinder lidt nogle steder på banen og måske taber lidt andre steder, hvor du så skal forbedre dig.

Derudover er der jo kørsel i mørke, sol ned- og opgang at tage højde for. Det gav udfordringer i nogle sving mht feks bremsepunkt, og pga solen havde jeg nogle gange problemer med at se hvor GT bilen, som jeg vidste jeg nærmede mig, helt præcist var.

Faktisk så oplevede jeg ved mange løb i vores GT serie at ligge lidt alene, hvor der ikke rigtigt var noget at kæmpe for.

Den følelse havde ikke i dette løb, med alle de udfordringer der var undervejs. Det var måske kun hen mod slutningen, hvor der var +1 minut op til 2. pladsen og +1 minut til 4. pladsen, og jeg samtidtig skulle passe på dæk og brændstofforbrug for at undgå et meget sent pitstop, at det føltes lidt sådan.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf mrnybroe » 29. dec 2015 13:59

Jeg håber også vi kommer til at opleve et 2 timers løb på LeMan igen.
Synes det fungerede super godt med de 3 klasser; evt. kunne vi køre i de 3 LMP klasser som pCARS byder på?

Eller se om vi skulle skifte lidt mere classic biler - hvis der er sådanne nogle. Sådan en omgang Open-wheel Lotus , kan se der er 4 forskellige klasser i den kategori :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2015 18:30

mrnybroe skrev:Jeg håber også vi kommer til at opleve et 2 timers løb på LeMan igen.
Synes det fungerede super godt med de 3 klasser; evt. kunne vi køre i de 3 LMP klasser som pCARS byder på?

Eller se om vi skulle skifte lidt mere classic biler - hvis der er sådanne nogle. Sådan en omgang Open-wheel Lotus , kan se der er 4 forskellige klasser i den kategori :)


Om det lige bliver le-mans igen ved jeg ikke, men jeg er helt med på at vi laver et multi-class endurance løb igen. Umiddelbart var min mening inden løbet, at der var rigeligt med forskel i lap tiderne på de enkelte klasser, hvilket også passede meget godt LMP->GT3, dog var jeg overrasket over hvor forholdsvist lidt gap, der var mellem GT3->GT4.

Ad ovenstående vil jeg til næste gang prøve at balancere det lidt bedre, så gap mellem klasserne er nogenlunde ens.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf normann » 30. dec 2015 17:44

Jeg vil også lige tak for et godt ræs ,man bliver godt nok øm i den bagerste, af sidde ned alså
Og tak for den fine præmie
Godt Nytår til jer og jeres nærmeste
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron