Xboxlife forum

Løb efter løbsserie #1

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Vedr. de 2 løb fra slut løbsserie 1 til jul vil du foretrække:

Afstemning sluttede 10. dec 2015 16:25

Køre GT3 som nu
0
Ingen stemmer
Køre GT4
1
7%
Køre GT5
0
Ingen stemmer
Køre Open Wheel
3
21%
Køre Opel Wheel Classic
4
29%
Køre LMP1/LMP2
3
21%
Køre noget helt andet... uddyb venligst
3
21%
 
Afgivne stemmer : 14

Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 6. dec 2015 16:25

Hej alle...

Nu nærmere vi os afslutningen af vores løbsserie #1, og derfor har jeg et par ting i gerne må forholde jer til....

Skal vi fortsætte med GT3 bilerne i nedenstående 2 løb, eller vil folk gerne prøve noget nyt ?

Jeg regner med, at vi op til jul kører 2 løb, henholdsvis:

Onsdag den 16. december 2015 kl.21:00
Mandag den 21. december 2015 kl.21:00

Jeg forventer at oprette disse løb i god tid, så man i god tid kan få trænet på de aktuelle baner. Da der kun er 5 dage mellem de 2 løb er tiden til træning knap på det sidste løb.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Det andet i skal tage stilling til er....

Jeg har planer om at afholde et endurance løb, formentlig søndag den 27. december 2015 med start ca. kl. 1930-1945, hvor der således bliver 30 mins kval. og 2 timers løb.

Hvad siger folk til den dato og tidspunkt ? - grunden til at vi prøver med en søndag er pga. juletiden... jeg er af den overbevisning, at de fleste af os har fri, og julefrokosterne er veloverstået på dette tidspunkt.

Af hensyn til at der skal køres i 2,5 time totalt er vi nødt til at starte noget tidligere end ellers.

De tanker jeg har gjort mig om selve løbet er:

Bane: Circiuts des 24 heures du mans
Timeprogression sat således vi kører i det der svarer en hel døgncyklus.

Alt efter tilslutning (håber på full grid) så var planen med bilerne følgende:

7 eller derunder: Alle kører LMP1
8 -> 4 kørere (LMP1), 4 kørere (GT3)
9 -> 5 kørere (LMP1), 4 kørere (GT3)
10 -> 5 kørere (LMP1), 5 kørere (GT3)
11 -> 5 kørere (LMP1), 6 kørere (GT3)
12 -> 4 kørere (LMP1), 4 kørere (GT3), 4 kørere (GT4)
13 -> 5 kørere (LMP1), 4 kørere (GT3), 4 kørere (GT4)
14 -> 5 kørere (LMP1), 5 kørere (GT3), 4 kørere (GT4)
15 -> 5 kørere (LMP1), 5 kørere (GT3), 5 kørere (GT4)
16 -> 5 kørere (LMP1), 6 kørere (GT3), 5 kørere (GT4)

Kørere inddeles i de forskellige kategorier af biler efter deres skill, hvor dem med højest skill fylder op fra LMP, dernæst GT3 og sidst GT4.

Tanken med ovenstående var, at der således bliver 3 løb i selve løbet, og hvis alt går efter planen vil vi kunne præsentere en præmie til hver kategori.

Alle kørere vil dermed have en forholdsvis ok chance for at komme i nærheden af en sjov placering og samtidig vil der være rig mulighed for at køre i trafik.

Folk må meget gerne komme med indspark til dette indlæg, da det stadig kun er på tegnebrættet... vi kan stadig nå at finpudse detajlerne.

I må også meget gerne give en melding om hvordan i tror det passer med jeres juleprogram og om i forventer/tror i kan deltage... :wink:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf Grabovac88 » 7. dec 2015 11:18

Jeg synes at næste serie skal have lidt mere fokus på kørernes egenskaber.
Dvs. at vi alle skal kører i ens biler, så det ikke er bilen der kommer til at gøre forskellen. Men at den enkelte persons køreregenskaber samt evne til at sætte bilen op, gør udslaget.

Grunden til at jeg så ikke stemte på open wheel, var at jeg synes på nuværende tidspunkt er der stadig meget infight hinanden imellem. Så ved enkelte berøringer, kan det ske at nogen får hele deres løb ødelagt.
Ved godt der er enkelte personer, der ikke har berøringer så tit, men det kan ske for den bedste.

Jeg forslår en Renault Clio Cup, og så evt. nogle mindre baner. Som fx. Brands Hatch, Laguna Seca, Jyllandsringen :D
Ved ikke hvad folk siger til det.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf TigerJax007 » 7. dec 2015 14:02

Jeg har stemt på Open Wheel Classic - mest fordi jeg synes det er nogle hamrende charmerende biler. Men jeg er vel egentlig frisk på det hele. Går ud fra, at vi kun er i vores lille ligas spæde start, og at der kommer mange flere forskellige løb til. Derfor skal vi nok nå det hele.

Jeg er frisk på det hele :)

Hvis jeg skal kommentere på din idé til mellem jul og nytår, så er jeg helt med på ideen med fuld døgncyklus og flere klasser på banen ad gangen, Le Mans Style. Det bliver sjovt :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 7. dec 2015 16:31

Tak for input fra jer begge... havde slet ikke tænkt på renault clio'en, men det er helt klart også en mulighed, det kunne formentlig give nogle ret tætte løb =D>

Jeg overvejer også at afprøve et "mini" løbsserie format, hvor der kun køres 4-5 baner, på den måde når vi for det første flere løbsserier og kørere der måske ikke har haft optimale løb, skal ikke vente for lang tid på en ny serie.

Men generelt hvordan er stemningen omkring den nuværende længde på 8 løb, hvor 7 er gældende... ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf Benja190782 » 7. dec 2015 16:44

Jeg synes det lyder som nogle fede løb, Bullet! Jeg er klar! :mrgreen:

Har iøvrigt stemt på Open Wheel Classic, da jeg syntes de er vildt fede at kører og typisk har masser af overstyring, hvilket jeg godt kan lide!

Generelt er jeg meget åben og med på lidt af hvert uanset hvad det bliver - en Clio Cup kunne også være fed at prøve!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 7. dec 2015 17:18

Har stemt Open Wheel Classic, fordi jeg synes det er sjove at køre.

Men andet Open Wheel er jeg også frisk på. Bare ikke Formula A, da jeg ikke kan styre dem :D

Det kunne f.eks. også være sjovt med en klasse (feks. GT3/4), hvor vi er låst til standard setup. Det talte vi lidt om inden den nuværende serie.
Eller som grabovac foreslår ens biler, så bare kombineret med standard setup, så det kun er sjafuttens evner der spiller ind.

Eller hvad med en Caterham Seven Classic serie. De er også super sjove at køre. Og der er ikke så meget der kan justeres på. :D

Der er mange muligheder 8)

EDIT: Ved nærmere eftertanke: Hvis jeg kunne ændre min stemme, så ville jeg nok vælge Andet, og så have Caterham Seven Classic serie som førstevalg.
Det går ikke så hurtigt, men de er sjove at køre, og der er masser af mulighed for at drifte lidt uden at tabe den i svingene. Og så tror jeg ikke der er fare for varme dæk :D
Og så ville mit andet valg være Open Wheel Classic :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 7. dec 2015 17:53

@ShumwayDK - tak for input, det er noteret... du burde kunne ændre din stemme, prøv lige at se om det ikke er muligt
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 7. dec 2015 18:08

Jeg synes ikke lige jeg kan finde ud af hvor jeg så skulle klikke hvis jeg skulle ændre min stemme.

Men pyt. Det er ikke så vigtigt. Jeg tor jeg har gjort min holdning helt klar..... Eller noget..... 8)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 7. dec 2015 18:17

ShumwayDK skrev:Jeg synes ikke lige jeg kan finde ud af hvor jeg så skulle klikke hvis jeg skulle ændre min stemme.

Men pyt. Det er ikke så vigtigt. Jeg tor jeg har gjort min holdning helt klar..... Eller noget..... 8)


Du vælger bare det andet du gerne vil have valgt og klikker "stem" igen :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 7. dec 2015 18:27

Men det kan man ikke! :mrgreen: Det er ikke muligt at vælge igen!

Men som sagt. sk... være med det. Det er fint at Open Wheel Classic fører :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 7. dec 2015 18:31

Ok spøjst, for det var den opsætning jeg valgte da jeg oprettede afstemningen, og det virker her - men om det er fordi jeg har flere rettigheder ved jeg faktisk ikke ? - men jeg noterer mig det du har skrevet ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf Morten Skou » 7. dec 2015 19:14

Jeg har stemt "LMP1/LMP2 ", de to klasser står for mig som de fede endurance klasser 8)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf dalingo » 7. dec 2015 21:26

Jeg er med Grabovac88. En Clio med låst setup på en lille bane burde give masser af dueller. Og det kunne være sjovt hvis vi kunne køre kval, et sprint løb og til sidst et lidt længere med omvendt start rækkefølge. Hvis Pcars ikke kan vende rækkefølgen om kan vi lave rullende start hvor vi lægger os efter hinanden og den forreste bil kalder løbet fri over chatten når den passerer start.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf dalingo » 7. dec 2015 21:39

Jeg tror ikke jeg kan d. 27 pga. jul og familie. Hvis vi kunne starte kl. 21 er chancen noget større. Det generer ikke mig at køre til midnat (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 7. dec 2015 21:43

dalingo skrev:Jeg tror ikke jeg kan d. 27 pga. jul og familie. Hvis vi kunne starte kl. 21 er chancen noget større. Det generer ikke mig at køre til midnat (o:


Ok, noteret - reelt set passer det også mig selv bedre med et senere start tidspunkt

Der må gerne bydes ind med hvilket starttidspunkt der passer jer bedst den 27/12 - til et muligt endurance event, på ca. 2½ times varighed, jo flere der kan deltage des bedre... kunne være fedt med et næsten fyldt grid.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron