Xboxlife forum

pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Benja190782 » 10. dec 2015 18:29

Woohuuu! YES YES YES MAND! WE DID IT! :mrgreen:

Tusind tak for præmien! :D
Det har været en fantastisk sæson med masser af fede dueller og godt ræs! :wink:

Glæder mig til mere af den slags! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+4

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Grabovac88 » 11. dec 2015 15:05

Jeg har prøvet at lave lidt klip fra sidste løb.

Det første er med Dalingos uheld lige efter start
https://account.xbox.com/da-dk/gameclip/33919480-1d0e-4f60-b3a5-e3fcdf9099ee?gamerTag=Grabovac88&scid=03a80100-9ff3-46ea-be76-e00e7fe465df

Det andet klip er med Tigerjax og undertegnet, hvor jeg desværre laver en fejl der koster for os begge.
https://account.xbox.com/da-dk/gameclip/8d98bceb-1310-45ca-ae82-2a72e0df4d59?gamerTag=Grabovac88&scid=03a80100-9ff3-46ea-be76-e00e7fe465df

I må undskylde de lidt uredigerede videoer
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 11. dec 2015 15:19

Tak for begge videoer...

Vedr. DalingoDK'a afkørsel så ser det godt nok ud til at jeg mere eller mindre bare påkører ham som et projektil :shock: - hvis du på et tidspunkt kan lave et klip fra min side af vil det være helt super.

Underligt, for hos mig (sådan husker jeg det) der kørte DalingoDK pludselig væsentlig langsommere, og jeg kunne ikke undgå at ramme ham. Men det er tydeligt at se, at han ikke aktiverer sit bremselys, så vi må nok antage, at vi begge kører med pedalen helt i bund, det er jo trods alt langsiden.

Ærgeligt at det mere eller mindre kostede DalingoDK 3.pladsen totalt.

Vedr. den sidste episode, så er det sgu godt nok svært at bedømme. Jeg kan godt se det vanskelige i at overhale Tigerjax007 når hans bil kører sidelæns, kan man således regne helt med den viste position af bilen ? - En skam at SMS endnu ikke har implementeret en spotter i spillet, det ville under alle omstændigheder have advaret jer begge om at i kørte på siden af hinanden.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 12. dec 2015 01:54

Lige en kort opdatering herfra inden jeg smutter i kassen...

NB (advarsel, dette er en lang post!!)

Seneste løb er endnu ikke opdateret, dog er der tildelt rang og skill point til hver enkelt kører.... men inden i smutter forbi og ser udfaldet, så lad mig komme med en kommentar dertil...

Jeg har i et stykke tid vidst der var nogle uhensigtsmæssige ting med udregningen af rang og skill point - i nogle tilfælde ville selv en ok placering give ret få rangtpoint og i andre tilfælde ville en lavere placering give alt for mange rangpoint.

Jeg har derfor brugt en del tid i dag på at finpudse udregningen... og resultatet er at det er blevet væsentligt simplere. Der var alt for mange faktorer der spillede ind i den anden beregning, hvorfor jeg nu har lavet det mere statisk, dog er der stadig nogle mindre faktorer som kan spille ind, men der vil ikke længere være voldsomme udsving i de rangpoint der gives for placeringerne, selvom der køres forskellige baner.

En af årsagerne til min lille hovedpine var vores kommende Endurance løb, her er det planen at tilmeldte kørere skal opdeles i de forskellige klasser efter deres aktuelle skill. - med den nye beregning er vi tættere på en reel skill, der viser den enkelte' køreres samlede skill set over alle de løb vedkommende har kørt i.

Samtidig ville der ifm. endurance løbet blive givet en ualmindelig høj rangpoint score efter den gamle beregninsmetode - og de kommende løb på bla. brands hatch ville med garanti give minus, dette skulle der simpelthen ændres på.

For at folk kan få en indsigt i hvordan det nye rang/skill point system er opbygget kan følgende oplyses:

Der gives altid denne basis score:

Kvalifikation:
1. 0.075
2. 0.064
3. 0.054
4. 0.046
5. 0.039
6. 0.033
7. 0.028
8. 0.023
9. 0.019
10. 0.016
11. 0.013
12. 0.011
13. 0.009
14. 0.007
15. 0.005
16. 0.004

Herudover tillægges der 0.001 * antal sving på banen (1 lap)

Race:
1. 1.250
2. 1.060
3. 0.903
4. 0.767
5. 0.652
6. 0.554
7. 0.471
8. 0.400
9. 0.340
10. 0.289
11. 0.245
12. 0.208
13. 0.176
14. 0.149
15. 0.126
16. 0.107

Hertil tillægges:

0.001 * antal sving på banen (1 lap) samt
0.001 * antal laps der køres i løbet

De samlede antal rangpoint der opnåes er henholdsvis kval. point + race point, alt efter placering.

Ved DSQ divideres den samlede opnåede antal rangpoint med /2


For at finde den enkelte køreres skill foretages følgende beregning:

(Totale rangpoint - 1500)/antal kørte løb + 1500 = basis skill

Herefter kan opnåes følgende bonus
Pr. mesterskab = +0.025
Pr. sejr = +0.008
Pr. podium placering = +0.002
Pr. Top5 placering = +0.002
Pr. Pole position = +0.004

Endvidere vil man automatisk blive trukket følgende for:
Pr. DNF = -0.006
Pr. DSQ = -0.012

Ad ovenstående kan man maksimalt få 0.018 ekstra bonus skillpoint for et løb, dette hvis man ender øverst i kval. og race... tilsvarende vil man f.eks få 0.004 ekstra point for at ende i top5 og uden for top5 alene 0.002.

Som i kan se er "Top5" nu blevet introduceret, tallene er i databasen, jeg skal lige have kodet statistik siden til også at vise det, det kommer snarest....


Om ikke andet har jeg genberegnet alle hidtil kørte 25 løb (ja det var en hård nyser)...

Sammenlignet med tidligere skillberegning ses følgende forskel:
Billede

Desværre er den ikke 100% sammenlignelig, da seneste løb aldrig blev opdateret på den gamle beregning... jeg var simpelthen gået i gang med den nye... men planen med den nye beregning var at der ikke skulle være alt for store udsving på de rangpoint man ville få tildelt efter ens placering over forskellige løb, det er opnået...

Med den nye beregning er alle på nær "he1nz" steget i skill, nogle mere end andre - og der er i nogle tilfælde blevet færre point i mellem kørere der ligger i samme lag.

Jeg regner med at få selve Barcelona løbet opdateret engang i løbet af lørdagen... det bliver nok ikke før sidst på dagen, der er en del på programmet.

Kom endelig med indspark hvis i har :mrgreen:

NB. skill listen som den pt. ser ud:
Billede

Endvidere hvis i klikker ind på jeres profiler, så er det gammelt data der ligger i jeres rangpoint historik, dette opdateres snarest :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 12. dec 2015 08:52

Kanon der fortsat arbejdes på optimering af sådan noget =D>

Vedr. episoden mellem grabo og tigerjax mener jeg bestemt at grabo har sin ret til at gå på indersiden, døren er helt åben og hvis tiger ikke har set grabo nærme sig igennem de sidste 4-5 sving er der lidt mangel på orientering :)

Men ovenstående er selvfølgelig hvis det havde været i virkeligheden.. Orientering osv. er selvfølgelig nedsat når vi kører konsol, og nogle snakker ind i hovedet af en om champagne og pitpiger mens man kører.... Så jeg er også helt enig med tiger i, at grabo bør gøre ham opmærksom på at han nærmer sig og så hurtigt som han selv bliver bevidst om at gribe chancen sige "På indersiden Tiger" på chatten... eller noget :)

Må lige se om jeg kan liste grabo til at lave et klip fra de første par laps mellem benja og jeg... Vi snakkede stort set ikke sammen på chatten, men alligevel var der flere sving vi kørte side om side ind i, og når jeg kunne se i bakspejlet at benja lagde an til et dyk med rette blev der også givet plads... Eller jeg valgte at køre defensivt og lukke døren for ham... SÅ han blev nødt til at bremse i apex for der holdte min lortebil :)

Vi kan jo også godt lære af de situationer hvor der ikke gik noget galt :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 12. dec 2015 11:04

Så er det sidste løb også opdateret..

Det eneste der endnu kører på de gamle beregninger er således jeres rangliste historik, den vil ikke være retvisende hvis i ser den...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Grabovac88 » 12. dec 2015 11:50

Jeg skal nok lige prøve at lave et par klip, men det bliver ikke har i weekenden da jeg er booket op.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 12. dec 2015 13:06

BoblereN skrev:Eller jeg valgte at køre defensivt og lukke døren for ham... SÅ han blev nødt til at bremse i apex for der holdte min lortebil :)


Og det var netop derfor at jeg er super ærgelig over at jeg tog Benja og mig selv ud i det skarpe venstresving i starten at sektor 3.
Jeg kunne ligge på 3. pladsen og se at Benja faktisk var hurtigere end dig, men ikke kune komme forbi, og det hjalp mig til at kunne følge med og presse Benja. På nær når jeg de sidste sving inden start mål næste hver gang kom dårligere igennem end jer, og så skulle bruge en halv omgang på at hente jer igen. :)

Istedet fik jeg nærmest foræret dig 1. pladsen .... :wink:

Jeg oplevede en ny bug i spillet under onsdagen løb, og det var at min laptimer på HUD'en ikke fungerede. Jeg bruger den der hele tiden opdaterer hvordan du ligger i forhold til din bedste tid. Men den viste kun min hurtigste tid og ellers bare streger.
Det er faktisk imponerende hvor godt dækkene holdt i løbet i forhold til mine tests. Mit første stint kunne jeg køre 3 omgange længere end planlagt. Og de sidste omgange i det stint, var faktisk de hurtigste, på trods af at mine venstre dæk stort set kun havde få millimeter tilbage på HUD'en, og at det der var tilbage var ræverødt og havde været i det røde det meste af stint'et.

Men tillykke til Benja for den samlede sejr, og Bobleren med 2. pladsen. Det er rart for mig at se, at hvis jeg ikke havde stået over en enkelt gang, så havde jeg nok fået den samlede 2. plads. Istedet blev det tæt 3'er med Dalingo :D

Surt for Street Racer at han røg ud, og egentligt fik set spillet fra sin værste side med de problemer, vi havde med at få startet det op. Ikke et godt første indtryk. Men så slemt er det heldigvis ikke hver gang. Det er faktisk sjældent at det ter sig så meget!

Også tak til BulletEye for det store arbejde han lægger i det, også med de seneste optimeringer at point udregningen. Det er meget værdsat! =D>
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 12. dec 2015 18:35

BoblereN skrev:Kanon der fortsat arbejdes på optimering af sådan noget =D>

Vedr. episoden mellem grabo og tigerjax mener jeg bestemt at grabo har sin ret til at gå på indersiden, døren er helt åben og hvis tiger ikke har set grabo nærme sig igennem de sidste 4-5 sving er der lidt mangel på orientering :)

Men ovenstående er selvfølgelig hvis det havde været i virkeligheden.. Orientering osv. er selvfølgelig nedsat når vi kører konsol, og nogle snakker ind i hovedet af en om champagne og pitpiger mens man kører.... Så jeg er også helt enig med tiger i, at grabo bør gøre ham opmærksom på at han nærmer sig og så hurtigt som han selv bliver bevidst om at gribe chancen sige "På indersiden Tiger" på chatten... eller noget :)

Må lige se om jeg kan liste grabo til at lave et klip fra de første par laps mellem benja og jeg... Vi snakkede stort set ikke sammen på chatten, men alligevel var der flere sving vi kørte side om side ind i, og når jeg kunne se i bakspejlet at benja lagde an til et dyk med rette blev der også givet plads... Eller jeg valgte at køre defensivt og lukke døren for ham... SÅ han blev nødt til at bremse i apex for der holdte min lortebil :)

Vi kan jo også godt lære af de situationer hvor der ikke gik noget galt :)


Nu var problemet jo også denne gang, at Grabo netop sagde det - men samtidig med at han allerede var der. Jeg prøvede at trække mod venstre ligeså snart jeg fik besked, men for sent :)
Og så er det nok også begrænset hvad vi kan bruge de videoer til. Jeg havde på ingen måde opfattelsen af at det uheld var min skyld, og mere vigtigt tror jeg Grabo havde samme opfattelse. Det lød da i hvert fald sådan på chatten...?
Det er dog ligegyldigt. No hard feelings herfra. Og det har der i øvrigt aldrig været :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Benja190782 » 12. dec 2015 19:45

BoblereN skrev:Eller jeg valgte at køre defensivt og lukke døren for ham...


Hey BoblereN, kan det passe at du på start/mål-langsiden efter nogle få omgange, ville lukke døren for mig, men kom til at kører direkte ind i mig i stedet?

Nu har jeg ikke selv set replay'et, men jeg bliver på et tidspunkt puffet til side, så jeg næsten ligger sidenlans med 250 km/t. og undgår med rent held, et fatalt møde med muren.
(Shumway kørte bag mig og kan bekræfte det)

Ved du hvad der skete der? Jeg spurgte efter hvad der skete under selve løbet, men du svarede aldrig tilbage.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 12. dec 2015 22:27

Ja nu lyder det som om skeletterne vælter ud af skabet :)
Nej jeg husker det ikke og min opfattelse efter løbet var også at der ingen kontakt havde været i hele løbet..
Tænker jeg ikke har svaret for jeg troede nok ikke det var mig du snakkede til.

Nu bliver det endnu mere spændende med den video :P

Hvis jeg puffede til dig beklager jeg selvfølgelig.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 13. dec 2015 13:01

Ved manuel kontrol og gennemgang af alle køreres opdateringer jeg lavede forleden har jeg indtil videre konstateret mindre fejl for:

- mrnybroe manglede rangpoint for et enkelt løb, rettet
- benja190782, fejl i overførsel af rangpoint før og efter et løb, skulle være ca. 0.600 mindre end tidligere, rettet.
- tigerjax007, også en fejl i overførsel af rangpoint før og efter et løb, skulle være ca. 0.500 mindre end tidligere, rettet.
- chokofanten, ligeledes også fejl i overførsel af rangpoint før og efter et løb, skulle være ca. 0.300 mere end tidligere, rettet

EDIT: alle kørere gennemgået... ikke fundet andre end ovenstående fejl...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 13. dec 2015 13:49

Skill listen som den således tager sig ud efter der er fejl rettet, og efter introduceringen af TOP5:

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 13. dec 2015 16:32

Benja190782 skrev:
Hey BoblereN, kan det passe at du på start/mål-langsiden efter nogle få omgange, ville lukke døren for mig, men kom til at kører direkte ind i mig i stedet?

Nu har jeg ikke selv set replay'et, men jeg bliver på et tidspunkt puffet til side, så jeg næsten ligger sidenlans med 250 km/t. og undgår med rent held, et fatalt møde med muren.
(Shumway kørte bag mig og kan bekræfte det)

Ved du hvad der skete der? Jeg spurgte efter hvad der skete under selve løbet, men du svarede aldrig tilbage.


Jeg kan ihvertfald bekræfte, at du for enden af start/mål langsiden pludsligt svingede kraftigt til højre på tværs af banen og på mirakuløs vis undgik kontakt med muren. Det blev kun til et par væltede skilte.

Jeg lå for langt væk til at kunne se, hvor tæt I lå på hinanden, og ikke mindst om der var kontakt. Faktisk var jeg så langt væk, at jeg ikke kunne udnytte Benja's afkørsel. Jeg kom kun meget tæt på. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron